Έρευνα: Πόσο πραγματικά κοστίζει ένα αυτοκίνητο τα πρώτα 5 χρόνια;
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΈρευνα: Πόσο πραγματικά κοστίζει ένα αυτοκίνητο τα πρώτα 5 χρόνια;
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΠόσο θα μου κοστίσει το νέο μου αυτοκίνητο τα πρώτα 5 χρόνια κατοχής του; Πόσο θα πληρώσω για το service; Πόσο για την ασφάλιση; Πόσο για το καύσιμο; Σε αυτά τα ερωτήματα απαντάμε παρουσιάζοντάς σας πόσο θα σας κοστίσουν για τα επόμενα 5 χρόνια κατοχής τους τα 10 δημοφιλέστερα μικρά μοντέλα της αγοράς. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)
Το κόστος της αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν είναι το μοναδικό που θα απαιτηθεί να δαπανήσει ο νέος του ιδιοκτήτης, αφού είναι πολύ σημαντικό να λάβει υπόψιν του και το κόστος που θα κληθεί να καταβάλει και στα χρόνια κατοχής του αυτοκινήτου.
WHAT CAR
Εμείς, θέλοντας να δούμε πόσο θα κοστίσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη του τα πρώτα 5 χρόνια κατοχής του κάναμε τη δική μας έρευνα, η οποία βασίστηκε πάνω στην δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων της χώρας μας, αυτή των μικρών.
Έτσι λοιπόν, επιλέξαμε τα Top 10 σε πωλήσεις μικρά μοντέλα της αγοράς και στη συνέχεια, βασισμένοι στις πιο δημοφιλείς βενζινοκίνητες εκδόσεις τους, ψάξαμε, βρήκαμε και υπολογίσαμε το πόσο θα κοστίσει τελικά το κάθε ένα από αυτά στον ιδιοκτήτη του για την πρώτη 5ετία που θα το έχει στα χέρια του.
Στο τελικό ποσόν συμπεριλάβαμε το κόστος (με εργασία και ΦΠΑ) των service του αυτοκινήτου στην πρώτη 5ετία (υπολογίζουμε 4 service, αφού το πρώτο γίνεται αφού συμπληρωθεί το πρώτο έτος), το κόστος από την κατανάλωση (για 15.000 km το χρόνο και με βάση τις εργοστασιακές τιμές), το κόστος των τελών κυκλοφορίας, αλλά και το κόστος της ασφάλισης (βασικό πακέτο κάλυψης για κάτοικο Αθηνών, χωρίς προηγούμενα ατυχήματα, με δίπλωμα άνω των 10 ετών).
Ας δούμε ποιο είναι το κόστος χρήσης στην 5ετία για τα Top 10 μικρά της αγοράς:
Citroen C3 1.2 82 PS: 8.566 ευρώ
Το μοδάτο Citroen C3 θα απαιτήσει από τον ιδιοκτήτη του λίγο πιο πάνω από τα 8.500 ευρώ στα πρώτα 5 χρόνια κατοχής του. Το γαλλικό μικρό έχει σχετικά χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2, κάτι που σημαίνει ότι το κόστος για το καύσιμο της 5ετίας και των τελών κυκλοφορίας δεν είναι από τα υψηλότερα. Λογική είναι και τη τιμή των service της πρώτης 5ετίας.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Citroen C3 1.2 82 PS | |
Service 1ου χρόνου | 134,4 |
Service 2ου χρόνου | 246,9 |
Service 3ου χρόνου | 148,5 |
Service 4ου χρόνου | 251,6 |
Σύνολο κόστους service | 781,4 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 5.795,1 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.455,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 534,1 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 8.565,7 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS: 8.511 ευρώ
Στην περίπτωση του Ford Fiesta με τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων, το συνολικό κόστος για την 5ετία είναι και αυτό λίγο πιο πάνω από τα 8.500 ευρώ. Τα service είναι τα πιο φθηνά μεταξύ όλων των μοντέλων που εξετάσαμε, από τη στιγμή που στη Ford ισχύει service κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα (2 μόνο service στην πρώτη 5ετία).
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost | |
Service 1ου χρόνου | – |
Service 2ου χρόνου | 189,8 |
Service 3ου χρόνου | – |
Service 4ου χρόνου | 284,4 |
Σύνολο κόστους service | 474,2 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 6.041,7 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.455,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 539,0 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 8.510,0 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
Hyundai i20 1.2 84 PS: 9.619 ευρώ
Το ανανεωμένο Hyundai i20 με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα βενζίνης των 84 ίππων θα απαιτήσει από τον νέο του ιδιοκτήτη 9.619 ευρώ στα πρώτα 5 χρόνια κατοχής του. Το ποσόν αυτό προκύπτει κυρίως από το υψηλότερο κόστος της κατανάλωσης (με βάση την εργοστασιακή τιμή πάντα) και των τελών κυκλοφορίας. Από την άλλη φθηνότερο από το μέσο όρο είναι το κόστος των service.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Hyundai i20 1.2 84 PS | |
Service 1ου χρόνου | 138,0 |
Service 2ου χρόνου | 196,3 |
Service 3ου χρόνου | 148,7 |
Service 4ου χρόνου | 201,6 |
Σύνολο κόστους service | 684,6 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 6.534,9 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.673,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 726,0 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 9.618,6 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
Nissan Micra 0.9 90 PS: 8.300 ευρώ
Το Nissan Micra με τον λιλιπούτειο, 0.9 lt. turbo κινητήρα βενζίνης των 90 ίππων έχει ένα από τα χαμηλότερα κόστη χρήσης μεταξύ των 10 μικρών μοντέλων που εξετάσαμε. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο επωφελείται λόγω του χαμηλού κόστους από την κατανάλωση, ενώ service και τέλη κυκλοφορίας δεν είναι επίσης από τα πιο υψηλά μεταξύ των μοντέλων της κατηγορίας του.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Nissan Micra 0.9 90 PS | |
Service 1ου χρόνου | 122,2 |
Service 2ου χρόνου | 135,6 |
Service 3ου χρόνου | 242,0 |
Service 4ου χρόνου | 341,5 |
Σύνολο κόστους service | 841,3 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 5.425,2 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.455,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 578,2 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 8.299,8 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
Opel Corsa 1.4 90 PS: 9.522 ευρώ
Το Opel Corsa με τον 1.400άρη κινητήρα βενζίνης θα απαιτήσει από τον κάτοχό του να καταβάλει σχεδόν 9.500 ευρώ στα 5 πρώτα χρόνια κατοχής του. Σχετικά αυξημένο είναι το κόστος από την κατανάλωση (εργοστασιακή μέση τιμή: 5.3 lt/100 km), ενώ και το κόστος των service είναι υψηλό αφού στον 4ο χρόνο περιλαμβάνει αρκετές περισσότερες εργασίες (και αλλαγή μπουζί) από ό,τι στους προηγούμενους.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Opel Corsa 1.4 90 PS | |
Service 1ου χρόνου | 122,8 |
Service 2ου χρόνου | 227,1 |
Service 3ου χρόνου | 135,2 |
Service 4ου χρόνου | 363,9 |
Σύνολο κόστους service | 849,0 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 6.411,6 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.673,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 588,0 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 9.521,7 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
Peugeot 208 1.2 82 PS: 8.533 ευρώ
Στα 8.500 ευρώ περίπου βρίσκεται το κόστος χρήσης στην πρώτη 5ετία κατοχής του βενζινοκίνητου Peugeot 208 1.2 82 PS, με το γαλλικό μικρό να απαιτεί 626 ευρώ για τα 4 service του, αλλά και λίγο πιο πάνω από 5.900 ευρώ για το κόστος του καυσίμου στα 75.000 χλμ. των 5 ετών (εργοστασιακή κατανάλωση: 4.8 lt./100 km). Λογικό είναι και το κόστος τελών κυκλοφορίας στην 5ετία.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Peugeot 208 1.2 82 PS | |
Service 1ου χρόνου | 117,8 |
Service 2ου χρόνου | 156,1 |
Service 3ου χρόνου | 191,0 |
Service 4ου χρόνου | 160,7 |
Σύνολο κόστους service | 625,6 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 5.918,4 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.455,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 534,1 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 8.533,2 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
Renault Clio 0.9 TCE 90 PS: 8.341 ευρώ
Χαμηλό συνολικά είναι το κόστος χρήσης στην 5ετία του Renault Clio 0.9 TCE, επωφελούμενο από το κόστος των service που είναι από τα πιο χαμηλά μεταξύ όλων των μικρών που εξετάσαμε, το επίσης χαμηλό κόστος των τελών κυκλοφορίας, αλλά και το λογικό έξοδο για το καύσιμο της 5ετίας. Συνολικά, το ποσόν που θα κληθεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του Clio είναι λίγο πιο πάνω από 8.300 ευρώ.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Renault Clio 0.9 Tce 90 PS | |
Service 1ου χρόνου | 86,8 |
Service 2ου χρόνου | 139,1 |
Service 3ου χρόνου | 108,7 |
Service 4ου χρόνου | 241,6 |
Σύνολο κόστους service | 576,2 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 5.795,1 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.455,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 514,5 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 8.340,9 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
SEAT Ibiza 1.0 EcoTSI 95 PS: 8.560 ευρώ
Στην περίπτωση του SEAT Ibiza, το κόστος χρήσης της 5ετίας βρίσκεται στα 8.560 ευρώ, με τα 3 πρώτα service να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα και το 4ο να είναι αρκετά υψηλότερο. Το κόστος από την κατανάλωση είναι επίσης λογικό, ενώ αυτό για τα τέλη κυκλοφορίας είναι χαμηλό. Για την ασφάλιση, το ποσόν είναι αντίστοιχο αυτού των υπολοίπων μικρών.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
SEAT Ibiza 1.0 EcoTSI 95 PS | |
Service 1ου χρόνου | 116,9 |
Service 2ου χρόνου | 173,7 |
Service 3ου χρόνου | 169,6 |
Service 4ου χρόνου | 329,8 |
Σύνολο κόστους service | 790,0 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 5.795,1 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.455,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 519,4 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 8.559,6 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
Toyota Yaris 1.5 VVTi: 9.085 ευρώ
Το Toyota Yaris με τον 1.500άρη κινητήρα των 111 ίππων έχει ένα από το πιο χαμηλό κόστος για τα πρώτα 4 service του μεταξύ των Top 10 μικρών της αγοράς (555 ευρώ). Ωστόσο το συνολικό του κόστος επιβαρύνεται λόγω της λίγο πιο υψηλής εργοστασιακής κατανάλωσής του (5.1 lt./100 km). Συνολικά, τα 9.085 ευρώ στην 5ετία για 75.000 km το χρόνο κρίνεται ως ένα λογικό ποσόν.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
Toyota Yaris 1.5 VVTi | |
Service 1ου χρόνου | 104,8 |
Service 2ου χρόνου | 153,5 |
Service 3ου χρόνου | 116,7 |
Service 4ου χρόνου | 180,1 |
Σύνολο κόστους service | 555,0 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 6.288,3 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.673,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 568,4 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 9.084,8 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |
VW Polo 1.0 TSI 95 PS: 7.711 ευρώ
Το VW Polo εμφάνισε το χαμηλότερο κόστος χρήσης στην 5ετία μεταξύ των μικρών αυτοκινήτων που εξετάσαμε, λόγω κυρίως του χαμηλού κόστους από την κατανάλωση (4.4 lt./100 km η εργοστασιακή μέση τιμή) και από τα τέλη κυκλοφορίας. Τα service, βάζει και του προγράμματος Longlife, είναι 3 στην 5ετία, με το κόστος τους να βρίσκεται στα 722 ευρώ.
Κόστος χρήσης 5ετίας (ευρώ) | |
VW Polo 1.0 TSI 95 PS | |
Service 1ου χρόνου | – |
Service 2ου χρόνου | 220,0 |
Service 3ου χρόνου | 122,0 |
Service 4ου χρόνου | 380,0 |
Σύνολο κόστους service | 722,0 |
Κόστος κατανάλωσης (75.000 χλμ.)* | 5.425,2 |
Κόστος ασφάλισης 5ετίας | 1.455,1 |
Τέλη κυκλοφορίας 5 ετών | 494.9 |
Σύνολο κόστους 5ετίας | 7.602,3 |
*Βασισμένο στις εργοστασιακές τιμές, κόστος βενζίνης: 1,644 ευρώ/λίτρο |