ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

SOS για τα επικίνδυνα ελαστικά που αγοράζουν χιλιάδες Ελληνες

Ελλάδα 4:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

SOS για τα επικίνδυνα ελαστικά που αγοράζουν χιλιάδες Ελληνες

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

SOS για τα επικίνδυνα ελαστικά που αγοράζουν χιλιάδες Ελληνες

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Γνωρίζουμε πως η χαμηλή τιμή είναι η κυριότερη αιτία για την απόκτηση των μεταχειρισμένων ελαστικών. Έτσι ψάξαμε τα υπέρ και τα κατά της επιλογής αυτής και σας τα παρουσιάζουμε.

Advertisement
Advertisement

 

Στις δύσκολες οικονομικά στιγμές, που ζούμε δεν είναι περίεργο, πολλοί οδηγοί να σκέφτονται διπλά πριν αντικαταστήσουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου τους. Μια λύση, τουλάχιστον για μερικούς, είναι η επιλογή μεταχειρισμένων ή μερικά φθαρμένων σετ σε χαμηλότερη τιμή.

Advertisement
Advertisement

Όμως είναι η λύση αυτή ιδανική; Ή μήπως ότι κερδίσετε από την τιμή τους θα τα πληρώσετε αργότερα (και ίσως περισσότερο) σε φθορά άλλων τμημάτων του αυτοκινήτου σας, όπως η ανάρτηση, η μετάδοση και οι τροχοί. Όπως έχουμε γράψει στο παρελθόν, ακόμη και αν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει να αντικαταστήσετε τα ελαστικά σας καθώς δεν γνωρίζετε, αυτά που “φοράει” από που προέρχονται. Αν έχουν “ξεραθεί”, αν έχουν μείνει πολλές ημέρες σε σταθμευμένο αυτοκίνητο και έχουν χάσει την αντοχή και την αποτελεσματικότητά τους .

Διαβάστε επίσης: Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα

Δείτε για παράδειγμα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Γερμανία. Εκεί το ελάχιστο βάθος πέλματος είναι τα τρία χιλιοστά. Στην Ελλάδα η αντίστοιχη τιμή είναι στα 1,6 χιλιοστά. Όσο αφορά τον νόμο, ακόμη και με τρία χιλιοστά βάθος το πέλμα θεωρείτε εντάξει. Όμως η δομή και ο σκελετός του μπορεί να έχουν προβλήματα.

Advertisement

PartWornTyres

Το μικρότερο βάθος πέλματος, τα φθαρμένα τμήματα,θα παράγουν λιγότερη πρόσφυση, από ένα καινούργιο ελαστικό ιδιαίτερα στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητό σας θα έχει λιγότερη πρόσφυση και κατά περίπτωση, είναι και λιγότερο ασφαλές ιδιαίτερα στις στροφές και στην κίνηση με λιμνάζοντα νερά στο οδόστρωμα.

Advertisement

Τελικά γιατί να αγοράσετε εσείς κάτι, το οποίο έχει αντικαταστήσει κάποιος άλλος οδηγός λόγω φθοράς;

Το μεγάλο πλεονέκτημα των μεταχειρισμένων ελαστικών, είναι ότι κοστίζουν λιγότερο από τα καινούργια. Επιπλέον, αγοράζοντας μία χρησιμοποιημένη τετράδα ίσως είστε σε θέση να αντέξετε οικονομικά μία καλή μάρκα. Μια έρευνα που πραγματοποίησε η Βρετανική υπηρεσία “TyreSafe” διαπίστωσε ότι μέχρι και 98% των μεταχειρισμένων ελαστικών που πωλούνται στη Βρετανία δεν συμμορφώθηκαν με τους κανονισμούς, ενώ το 34% θα μπορούσε να θεωρηθεί επικίνδυνο (φανταστείτε στην Ελλάδα). Ωστόσο, ακόμη και ένα ελαστικό που ικανοποιεί τους κανονισμούς θα μπορούσε να έχει ένα καλά κρυμμένο μυστικό, ενώ ένα ολοκαίνουργιο ελαστικό δεν κρύβει εκπλήξεις.

Διαβάστε επίσης: Λεφτά με το… τσουβάλι για τον Ερντογάν – Ξεκίνημα από Αφρική

Advertisement

Είναι γεγονός ότι τα ελαστικά δεύτερης χρήσης δεν διαρκούν όσο τα καινούρια. Θα πρέπει να τα αντικαταστήσετε πολύ πιο γρήγορα, επομένως η εξοικονόμηση χρημάτων αμέσως μειώνεται σημαντικά. Ένα καινούργιο ελαστικό μπορεί να έχει πέλμα πάχους 8 χιλιοστών, ενώ ένα φθαρμένο μπορεί να έχει μόνο το ένα τέταρτο από αυτό. Συνεπώς, θα είναι ικανό μόνο για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα και θα χρειαστεί αντικατάσταση πολύ σύντομα.

PartWornTyres2

Μπορείτε να εκτιμήσετε τη φθορά των ελαστικών σας ελέγχοντας το δείκτη φθοράς που βρίσκεται στα πλαϊνά. Αν το πέλμα είναι στο ίδιο επίπεδο με τη μύτη του βέλους, το ελαστικό χρειάζεται αλλαγή. Ελέγξτε και το βάθος της χάραξης. Μην στηρίζεστε στην πολύ χαμηλή σύσταση του KOK για τα 1,6 χιλιοστά βάθος είναι και πάλι λίγο.

Θυμηθείτε

Η μέση αποτελεσματική διάρκεια ζωής ενός ελαστικού είναι στα 25.000 χλμ

Σε κανονική οδήγηση, το ελαστικό αναπτύσσει 60º C, σε δυνατό φρενάρισμα 250º C και σε μπλοκάρισμα φτάνει τους 2.000º C

Στατιστικά ο μέσος όρος χιλιομέτρων χωρίς να σας “πιάσει λάστιχο” είναι τα 150.000 χλμ

PartWornTyres3

Διαβάστε ακόμα:

Από τα… σαπάκια στράφηκαν στα «ρημάδια» μεταχειρισμένα

Σε 7 αντί για 150 ημέρες ο χρόνος ανανέωσης για άδειες οδήγησης

Καθημερινά 611 κλήσεις έκοβε η Τροχαία τον Ιούλιο στην Αττική