Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Bugatti Chiron 4-005: Η… μητέρα των Chiron

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα πρωτότυπα δεν έχουν καλή ζωή. Υποφέρουν κάτω από πιεστικές και έντονες δοκιμές εξέλιξης, αλλάζουν πρόσωπα και χαρακτηριστικά και συνήθως μετά από λίγα χρόνια (και εκατοντάδες χιλιόμετρα καταλήγουν στην πρέσα και καταστρέφονται.

Στην εξέλιξη της Bugatti Chiron δεν έγινε το ίδιο. Το πέμπτο της πρωτότυπο υπάρχει ακόμη και συνεχίζει να γράφει χιλιόμετρα στην Ευρώπη, την Αμερική ακόμη και στην Ασία.

Για περισσότερα από οκτώ χρόνια, αυτό το όχημα χρησιμεύει ως κομμάτι του εργοστασιακού εξοπλισμού, που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη της Chiron έως το τέλος της παραγωγής της.

Ματ επιφάνεια, αυτοκόλλητες λωρίδες, γρατσουνιές και σημεία με χτυπήματα μαρτυρούν μια σκληρή ζωή. Αυτή η Bugatti Chiron δεν δημιουργήθηκε για να ποζάρει μπροστά σε πύργους ή εκθέσεις. Αντίθετα «έγραψε» χιλιόμετρα σε πολλές ηπείρους και σε μια ποικιλία κλιματικών ζωνών.

Η 4-005, όπως είναι το όνομά της, είναι η πρώτη Chiron που πάτησε τους τροχούς της στις ΗΠΑ, έκανε drift στο χιόνι στην Σουηδία, ολοκλήρωσε γύρους και πέτυχε ρεκόρ υψηλής ταχύτητας, στην πίστα στο Nardo, υποβλήθηκε σε δοκιμές θερμότητας στη Νότια Αφρική και δέχθηκε την πίεση και την ζέστη του afterburner από ένα… Eurofighter.

Μετά από όλα αυτά θα περιμέναμε το hypersports car να τελειώσει την ζωή του σε κάποια πρέσα ή να αποσυναρμολογηθεί για να ανακυκλώσουν τα πολύτιμα κομμάτια του. Όμως εξυπηρετεί το τμήμα ανάπτυξης Ηλεκτρονικών συστημάτων ως εργαστήριο δοκιμών και σε καμία περίπτωση δεν σκέφτονται να το καταστρέψουν.

Αποκρυπτογραφίζοντας το όνομα το τέσσερα αντιπροσωπεύει το «πρωτότυπο» και το πέντε, το πέμπτο πρωτότυπο, που φτιάχτηκε για την Chiron. Συνολικά, δημιουργήθηκαν οκτώ πρωτότυπα, το καθένα φτιαγμένο στο χέρι και με πολλά κατασκευασμένα ειδικά για αυτό εξαρτήματα.

Από το 2013, όλο το λογισμικό της Chiron αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε στην 4-005. Αυτό περιλαμβάνει περίπου 30 μονάδες ελέγχου οχήματος που υποβάλλονται σε συγκεκριμένη διαδικασία δοκιμής, πρώτα στο εργοστάσιο και στη συνέχεια στο πρωτότυπο δοκιμών.

O Rüdiger Warda εξελίσσει τα οχήματα της Bugatti για σχεδόν 20 χρόνια και είναι υπεύθυνος για το σύστημα infotainment της Chiron. «Στην περίπτωση του 4-005, κάναμε όλες τις δοκιμές και βρισκόμασταν στο δρόμο για πολλές εβδομάδες. Το πρωτότυπο διαμόρφωσε τη δουλειά μας και με το πρωτότυπο διαμορφώσαμε τη Chiron», εξηγεί και συμπληρώνει: «13 μηχανικοί και τεχνικοί υπολογιστών εργάζονταν στο όχημα καθημερινά. Στην περίπτωση του 4-005, είδαμε για πρώτη φορά το «φωτισμό καλωσορίσματος, στον οποίο ανάβουν τα φλας, οι προβολείς και τα πίσω φώτα με συγκεκριμένη σειρά».

Δοκιμές σε όλες τις ΗΠΑ

Τις πρώτες μέρες πριν από την κυκλοφορία της Chiron στην αγορά το 2016, το πρωτότυπο προστατευόταν από… περίεργες ματιές και παπαράτσι από ένα κάλυμμα. Η ομάδα ταξίδευσε στις ΗΠΑ και στη μισή Ευρώπη παρακολουθώντας και βελτιώνοντας τα συστήματα. Death Valley, Grand Canyon, Granada και Grobglockner. Οι χάρτες και το σύστημα πλοήγησης έπρεπε να λειτουργούν άψογα σε κάθε χώρα, όπως και η λήψη δορυφορικών σημάτων, ραδιοφώνου και τηλεφώνου του πρωτοτύπου.

Οι μηχανικοί παρακολούθησαν τον τρόπο συμπεριφοράς των τηλεμετρικών δεδομένων όταν το αυτοκίνητο κινούνταν μέσω διαφορετικών δικτύων επικοινωνίας ή ακόμη και χωρίς δίκτυο. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών θερμότητας στην έρημο, οι τεχνικοί παρακολουθούσαν τις ροές ψύξης, την ανταπόκριση και το θόρυβο του συστήματος κλιματισμού.

«Υπάρχουν πολλές παράμετροι που μπορούν να προσομοιωθούν, αλλά οι τελικές δοκιμές γίνονται στο δρόμο για πολλές εβδομάδες», εξηγεί ο Rüdiger Warda και προσθέτει:  «Η ανάπτυξη ενός συνδυασμού sport αυτοκινήτου και άνετης, διαισθητικής λειτουργίας ήταν δύσκολη, Όταν είναι ενεργοποιημένο το πλήκτρο απόλυτων επιδόσεων, το σύστημα ψυχαγωγίας κλείνει εντελώς. Ο οδηγός δεν χρειάζεται περισπασμούς κατά την οδήγηση στα 400 χλμ και πρέπει να είναι σε θέση να επικεντρωθεί πλήρως στην οδήγηση».

Όταν ο Mark Schröder δυσκολεύτηκε να διαβάσει το μενού πλοήγησης κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής διαδρομής στην Αριζόνα των ΗΠΑ, βρήκε αμέσως μια λύση: Το φόντο της οθόνης αλλάζει από μαύρο σε λευκό και η γραφή από λευκή σε μαύρη όταν ο ήλιος πέφτε πάνω της. «Ανακαλύπτουμε πολλές από τις λεπτομέρειες κατά τη διάρκεια των δοκιμών στους δρόμους, τις συζητούμε μέσα στην ομάδα και μετά τις υλοποιούμε, ξεκινώντας από το 4-005», εξηγεί ο Mark Schröder.

Ακόμη και το μέγεθος της γραμματοσειράς και η διάταξη των μενού ή πρόσθετων στοιχείων επανεξετάζονται ξανά και ξανά κατά τη διάρκεια δοκιμών. Επίσης οι πρώτες δοκιμές ηχοσυστημάτων, έγιναν στο πρωτότυπο 4-005. Οι ειδικοί των Hi-fi πέρασαν πολλές ημέρες και  πειραματίστηκαν με διαφορετικούς ήχους και κομμάτια μουσικής για να επιτύχουν τον τέλειο ήχο, επιλέγοντας τελικά τέσσερα tweeter με μεμβράνη διαμαντιού (1 karat), δύο ηχεία μεσαίου εύρους μπάσων και δύο υπογούφερ.

Κάθε μονάδα είναι ξεχωριστή

Ακόμα κι αν το πρωτότυπο έδειχνε πως είναι ένα εργαλείο δουλειάς, κάθε κίνηση της Chiron ήταν ξεχωριστή. «Οδηγούσαμε έως και δέκα ώρες κάθε φορά – και πάντα βγαίναμε από το αυτοκίνητο ξεκούραστοι», λέει ο Norbert Uffmann, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την τηλεμετρία και τη συνδεσιμότητα στην Bugatti. Όλοι όσοι δούλεψαν στο 4-005, έχουν θετικές αναμνήσεις, βλέπετε η Chiron προκαλεί χαρά και ενθουσιασμό.

Ακόμη και οι αυστηροί αστυνομικοί των ΗΠΑ ενδιαφέρθηκαν για το σπορ αυτοκίνητο, ρωτούσαν και φωτογράφιζαν. Το αποτέλεσμα – ακόμη και μετά από οκτώ χρόνια και περισσότερα από 74.000 χιλιόμετρα, ιδίως σε δύσκολες συνθήκες, τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν έχουν φθορά. Το πρωτότυπο πηγαίνει τώρα προς την συνταξιοδότησή του μετά από όλη αυτή τη σκληρή δουλειά και μάλλον θα πάρει τη θέση του στο μουσείο της Bugatti.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μια Bugatti Chiron έτοιμη για το Ντακάρ
Η Bugatti Chiron της Hermes
To launch control της Bugatti Chiron (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto