Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ανοίγουμε τις πύλες του ηλεκτρικού βασιλείου της Volkswagen

Ελλάδα 0:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ανοίγουμε τις πύλες του ηλεκτρικού βασιλείου της Volkswagen

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ανοίγουμε τις πύλες του ηλεκτρικού βασιλείου της Volkswagen

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το εργοστάσιο του Zwickau μέχρι τώρα κατασκεύαζε Golf. Πλέον είναι πλήρως ανακαινισμένο και έτοιμο για το νέο ηλεκτρικό κεφάλαιο της VW.

Advertisement
Advertisement

(Δημοσιεύτηκε στην ελληνική έκδοση του Car Magazine. Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Από μακριά η εικόνα του εργοστασίου της Volkswagen στο Zwickau στη Σαξονία έχει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά μιας μεγάλης μονάδας παραγωγής: γιγάντια παραλληλόγραμμα κτίρια, δύο τεράστιες καμινάδες και το όνομα της εταιρείας γραμμένο με μεγάλα κεφαλαία γράμματα. Μέχρι πριν από λίγο διάστημα ήταν ένα ακόμα παραδοσιακό εργοστάσιο, στο οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 φτιάχνονταν διάφορα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα VW, ενώ πιο πριν κατασκευάζονταν ταπεινά Trabant. Πλέον, όμως, το εργοστάσιο του Zwickau είναι κάθε άλλο παρά παραδοσιακό. Ολόκληρη η μονάδα εκσυγχρονίστηκε στην παραμικρή λεπτομέρεια προκειμένου να κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου. Για πρώτη φορά η VW αναδιαμορφώνει πλήρως μια ολόκληρη μονάδα προκειμένου να περάσει από την αποκλειστική παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες σε αυτή αμιγώς ηλεκτρικών. Το CAR είναι μεταξύ των πρώτων Μέσων διεθνώς που επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου κατά τη διάρκεια της μεταμόρφωσής του.

Advertisement
Advertisement

Ο ρυθμός και η έκταση των εργασιών αναδιαμόρφωσης στο Zwickau φανερώνουν το βάρος που η Volkswagen έχει δώσει στην ηλεκτροκίνηση. Ο Thomas Ulbrich, μέλος του Δ.Σ. της VW και υπεύθυνος στο πρόγραμμα ηλεκτρικών οχημάτων, υπόσχεται ότι το Zwickau θα είναι το μεγαλύτερο, πιο μοντέρνο και πιο αποδοτικό εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η απόφαση για τη ριζική αλλαγή του εργοστασίου πάρθηκε στα μέσα του 2016 και σύμφωνα με τον Ulbrich το Zwickau θα αποτελέσει τον πυρήνα της ηλεκτρικής παραγωγής του ομίλου VW.
Οι εργασίες ξεκίνησαν την περασμένη χρονιά και θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2020. Η γραμμή παραγωγής του ID.3 είναι σχεδόν έτοιμη, ενώ ήδη σε αυτό κατασκευάζονται τα μοντέλα προπαραγωγής για τις δοκιμές εξέλιξης αλλά και πρόσκρουσης. Η παραγωγική διαδικασία είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ειδικά στον σταθμό όπου η πλατφόρμα MEB «παντρεύεται» με το αμάξωμα το οποίο αιωρείται πάνω από τη γραμμή συναρμολόγησης και την κατάλληλη στιγμή η ολοκληρωμένη πλατφόρμα ανυψώνεται και δένεται σε αυτό από ρομποτικούς βραχίονες. Σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας αυτή η διαδικασία θα διαρκεί περίπου 80 δευτερόλεπτα.

Η Volkswagen ισχυρίζεται ότι το Zwickau θα έχει ουδέτερο αποτύπωμα εκπομπών άνθρακα, καθώς αφενός η θερμική ενέργεια από την παραγωγική διαδικασία θα αξιοποιείται για τη θέρμανση του εργοστασίου και αφετέρου οι αναπόφευκτες εκπομπές CO2 θα αντισταθμίζονται με επενδύσεις σε προγράμματα προστασίας του περιβάλλοντος. «Υποσχόμαστε ότι κάθε αυτοκίνητο με πλατφόρμα MEB, όπως το ID.3, θα έχει ουδέτερο αποτύπωμα CO2 τη στιγμή που θα παραδίδεται στον πελάτη μας», τονίζει ο Ulbrich. Η παραγωγή της τελευταίας παρτίδας των Golf 7.5 γίνεται στο εργοστάσιο του Zwickau, οπότε στον χώρο τελικού ελέγχου μπορείς να δεις τα Golf και ID.3 πλάι-πλάι σε μια συμβολική συνύπαρξη της παλιάς γενιάς με τους θερμικούς κινητήρες με το ηλεκτρικό μέλλον, στο οποίο η Volkswagen έχει ποντάρει τα πάντα. Το καυτό ερώτημα βέβαια είναι εάν το ID.3 θα έχει στο ευρύ κοινό την απήχηση και την αποδοχή του Golf ώστε η τεράστια επένδυση της Volkswagen να αρχίσει να αποσβένεται.

Advertisement

Η ΗΛΕΚΤΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ VW ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

12 ΝΕΑ ΚΤΙΡΙΑ
Πέντε έχουν ολοκληρωθεί και επτά ακόμα βρίσκονται υπό κατασκευή.

Advertisement

1.500 ΟΧΗΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ
Η προγραμματισμένη παραγωγή του Zwickau προβλέπει την αύξηση από τα 1.350 οχήματα που κατασκευάζονται σήμερα, ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης αυτοματοποίησης και των λιγότερων εξαρτημάτων που θα απαιτούνται.

6 ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
Η γκάμα που θα προσφέρεται εντός των εταιρειών του ομίλου VW θα ξεκινήσει με το ID.3 της VW και λίγο αργότερα με το αδελφό el-Born της SEAT και το Q4 e-Tron της Audi, ενώ στη συνέχεια θα συμπληρωθεί με επιπλέον παραλλαγές του ID.

1,2 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ
Αυτό θα είναι το κόστος της συνολικής επένδυσης για την αναβάθμιση του εργοστασίου του Zwickau. Μέχρι το 2023 η Vοlkswagen θα έχει επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. ευρώ για τις παραγωγικές υποδομές εντός του ομίλου.

Advertisement

1.625 ΝΕΑ ΡΟΜΠΟΤ
Η γραμμή συναρμολόγησης και συγκόλλησης θα είναι ως επί το πλείστον αυτοματοποιημένη.

8.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Αυτή τη στιγμή στο Zwickau απασχολούνται 8.000 εργαζόμενοι και η VW ισχυρίζεται πως παρά την υψηλή αυτοματοποίηση σχεδόν όλοι θα συνεχίσουν να εργάζονται σε αυτό. Ωστόσο, περισσότεροι από 3.800 θα χρειαστεί να εκπαιδευτούν στα νέα τους καθήκοντα.

90 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ
Oταν το εργοστάσιο θα λειτουργεί με πλήρη δυναμική θα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής ένα ID.3 κάθε 90 δευτερόλεπτα. Σήμερα παράγονται έξι με οκτώ ID.3 τα οποία χρησιμοποιούνται σε διάφορες διαδικασίες δοκιμών και εξέλιξης.

7 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΜΕΒ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ
Το Zwickau θα είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων, όμως η VW έχει προγραμματίσει τη λειτουργία και άλλων μονάδων στην Κίνα, στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη.