Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αναλύουμε την McLaren Speedtail των 1.050 ίππων

Ελλάδα 2:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αναλύουμε την McLaren Speedtail των 1.050 ίππων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αναλύουμε την McLaren Speedtail των 1.050 ίππων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Με την Speedtail των 1.050 PS, η McLaren ξεπερνά κάθε προηγούμενο σε ότι αφορά τη φιλοδοξία και την γενναιότητα ενός κατασκευαστή supercars, μπορεί να πετύχει τον στόχο της.

Advertisement
Advertisement

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Η νέα Speedtail,που για τη McLaren αποτελεί το πρώτο από την εποχή των P1/P1 GTR υβριδικό μοντέλο,μπορεί να παρομοιαστεί σε επίπεδο αίσθησης με τον διαστημικό πύραυλο«Saturn V»που πρωταγωνιστούσε στην κινηματογραφική ταινία «Ο πρώτος άνθρωπος». Αμφότερα εκθαμβωτικά σε όψη,με πληθώρα νέων τεχνολογιών, αλλά και καινοτόμα για την εποχή τους. Και τα δύο δημιουργήθηκαν με στόχο τη μεταφορά ανθρώπων με τρομακτικές ταχύτητες, όντας εξωπραγματικά ισχυρά.

Advertisement
Advertisement

Βέβαια, υπάρχουν και σημαντικές, θα μπορούσα να πω, διαφορές. Σε σχέση με το κόστος κατασκευής του «Saturn V», η Speedtail δείχνει πολύ πιο φθηνή,με τιμή που… μόλις ξεπερνά τα 1,8 εκατ. ευρώ. Η παραγωγή της θα φτάσει συνολικά τα 106 αυτοκίνητα, τα οποία έχουν ήδη προπωληθεί, ενώ η καμπίνατων επιβατών έχει σαφώς μεγαλύτερο προσανατολισμό στην άνεση και τον πολυτελή διάκοσμο.«Η αποστολή μας ήταν η δημιουργία του πρώτου τριθέσιου και πιο γρήγορου hyper GT στην ιστορία της McLaren. Ένα μοντέλο που να μπορεί να διασχίζει τις ηπείρους με ταχύτητα, παρέχοντας στον οδηγό τοανάλογο glamour»,μας τονίζει ο διευθυντής σχεδιασμού Rob Melville. Ενα ακόμα χαρακτηριστικό που προσμετρά στα συν της η Speedtail είναι το χαμηλό βάρος του αμαξώματος, σε σύγκριση με άλλα hypercar, όπως η BugattiChiron (1.430 kg έναντι 1.995 kg της Chiron).

Αλλά αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει στο νέο μοντέλο της φίρμας από το Wokingείναι η διάταξη του εσωτερικού. Ο οδηγός κάθεται στο μέσον, με τους δύο ακόμα επιβάτες να κάθονται εκατέρωθεν. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με δέρμα υψηλής ποιότητας και προσφέρουν την ανάλογη πλευρική στήριξη. Η είσοδος γίνεται μέσω δύο πανάλαφρων διεδρικών θυρών και για την πρόσβαση στο κεντρικό κάθισμα ο οδηγός δεν χρειάζεται να διπλωθεί στα δύο κάθε φορά που θέλει να δεθεί στο -μοναδικό από όλες τις πλευρές- κόκ πιτ της βρετανικής πολεμικής μηχανής, χάρη στην απουσία του κεντρικού τούνελ και των φαρδιών μαρσπιέ. Όπως μας εξηγεί ο Andy Palmer, υπεύθυνος της ΣειράςUltimate Series της McLaren:«Αυτό επετεύχθη χάρη στον τρόπο με τον οποίο οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν την τεχνολογία Monocage, αλλά και τη χρήση ανθρακονημάτων για την κατασκευή του πλαισίου».

Advertisement

Σε ότι αφορά το τελευταίο, αυτό διαφοροποιείται από το αντίστοιχο της 720S τόσο εμπρός όσο και πίσω και πιο συγκεκριμένα στην πεταλιέρα και στον χώρο όπου βρίσκονται η μπαταρία και οι κυψέλες καυσίμου.Πίσω από το τιμόνι βρίσκονται οι συνολικά τρεις οθόνες του νέου συ-στήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI της McLaren, αυτή των βασικών ενδείξεων στη μέση, πλαισιωμένη από δύο αντίστοιχα touchscreen. Μπροστά κυριαρχεί το αλά Group C παρμπρίζ, ενώ άφθονες είναι οι γυάλινες επιφάνειες τόσο επάνω όσο και πίσω. Μάλιστα, ηSpeedtail χρησιμοποιεί φωτοχρωματική τεχνολογία, εξ ου και η απουσία αλεξηλίων, ενώ για να διατηρηθεί η ιδανική θερμοκρασία στο εσωτερικό το τζάμι σκουραίνει αναλόγως. Το πάνω τμήμα της οροφής κοσμεί η εμπνευσμένη από μαχητικό αεροσκάφος κονσόλα, στην οποία είναι τοποθετημένοι οι διακόπτες του αυτόματου διπλού συμπλέκτη κιβωτίου και αυτοί των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης για κινητήρα και ανάρτηση (Comfort και Sport). Κοιτώντας από το πλάι τηSpeedtail παρατηρείστε την απουσία πλευρικών καθρεφτών. Τη θέση τους έχουν πάρει πτυσσόμενες μικρο κάμερες οπίσθιας προβολής, οι οποίες μεταδίδουν εικόνες στις οθόνες του εσωτερικού, με τη McLarenνα ισχυρίζεται ότι είναι πιο ασφαλείς και διαθέτουν μικρότερο βάρος.

Advertisement

Κάτω από το δεξί πόδι του οδηγού της Speedtail βρίσκονται 1.050 λυσσασμένοι ίπποι, έτοιμοι να κατασπαράξουν κάθε πόρο του οδοστρώματος σε κάθε στιγμιαίο πάτημα του γκαζιού. Για τις επιδόσεις, δεν υπάρχουν σχόλια. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 0-300 km/h επιτυγχάνεται σε μόλις 12,8”,την ώρα που ένα όχι τόσο πιο αργό μοντέλο της εταιρείας,όπως η P1, χρειαζόταν 16,5”. Φανταστείτε λοιπόν τη στιγμή που βάζετε εμπρός τη Speedtail, βγαίνετε από το γκαράζ του σπιτιού σας και μετακινείστε στους δρόμους της μητρόπολης με ένα αυτοκίνητο ίδιας δύναμης με τα αγωνιστικά πρωτότυπα της κατηγορίας LMP1. Σας φαίνεται σκηνή από έργο επιστημονικής φαντασίας; Μην είστε απόλυτα σίγουροι.Η McLaren Speedtail ουσιαστικά δεν αποτελεί διάδοχο τηςP1, της οποίας ο αντικαταστάτης θα παρουσιαστεί επισήμως πριν από το τέλος του επενδυτικού προγράμματος Track 25 και πιο συγκριμένα μέσα στο 2025. Το νέο μοντέλο το όνομά του παραμένει άγνωστο- θα ανήκει και αυτό στην οικογένειαUltimate Series, όπως οι Senna και Senna GTR, δύο μοντέλα που προορίζονται κυρίως για χρήση πίστας.

ντίθετα, και παρά τον τίτλο της «πιο ισχυρής McLaren», η Speedtailείναι σχεδιασμένη για χρήση σε δημόσιο δρόμο. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από την αύξηση του μεταξονίου κατά 50 mm σε σχέση με τις Senna και 720 S, την απουσία της πίσω πτέρυγας, το γεγονός ότι δεν υπάρχει στο μενού των προγραμμάτων οδήγησης η επιλογή Track, αλλά και η τοποθέτηση των τεράστιων, για τα πρότυπα της McLaren, τροχών των 20” ή 21”.«Οι μεγαλύτεροι τροχοί προσθέτουν επιπλέον βάρος, αλλά σε συνδυασμό με τις αναλογίες του αυτοκινήτου προσδίδουν ισορροπία»,λέει ο Melville. Η σχεδιαστική φόρμα της Speedtail δείχνει στα μάτια μας απλά συγκλονιστική. Κυριαρχεί το μήκους 5.137 mm ανθρακόνημα που έχει πάρει τη μορφή ενός εντυπωσιακού αμαξώματος με ένα αρκετά επιμηκυμένο πίσω μέρος. Μπορεί ο κατασκευαστής να μην έχει ανακοινώσει επισήμως τον συντελεστή οπισθέλκουσας,πηγές αναφέρουν ωστόσο ότι θα βρίσκεται κάτω από το cd 0,25. Διόλου απίθανο δεδομένου ότι ηSpeedtail θέτει νέα πρότυπα στην αεροδυναμική με στοιχεία όπως η εξαιρετικά χαμηλή εμπρός μάσκα,το πομπέ παρμπρίζ και τα ενεργά πίσω πτερύγια.

Advertisement

«Η έμπνευση για τη δημιουργία της Speedtail προήλθε τόσο από τα μονοθέσια της Formula 1, ιδιαίτερα τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων και τα μυθικά οχήματα των παγκόσμιων ρεκόρ ταχύτητας, όσο και από στοιχεία της Φύσης»,μας εξηγεί ο Melville, ο οποίος αρνείται πεισματικά τις κατηγορίες ότι η δουλειά του ήταν απλώς να βελτιώσει την αεροδυναμική ενός ήδη υπάρχοντος σχήματος. «Εάν γνωρίζετε τα βασικά σημεία της αεροδυναμικής μπορεί να δημιουργήσετε κάτι μοναδικό. Για παράδειγμα, το μήκος του πίσω τμήματος της Speedtail. Ήθελα να έχει ιδιαίτερο σχήμα, να συνδυάζει και να ταιριάξει στον μέγιστο βαθμό τις καμπύλες με την κλίση του διαχύτη». Μιλώντας για τη Speedtail, ο υπεύθυνος σχεδίασης δεν μπορεί να κρύψει πόσο τυχερός νιώθει όντας ένα από τα σημαντικά στελέχη της McLaren.

Όπως συνέβη και με την 720S, ο Melville διαπίστωσε από πρώτο χέρι την απόλυτη συνεργασία ανάμεσα στις ομάδες σχεδιασμού και εξέλιξης της McLaren που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της Speedtail.Κοιτώντας την ανφάς ίσως να βρείτε κάποια κοινά σημεία με την 720S, όπως τα daylight φωτιστικά σώματα που φιλοξενούνται στις κοιλότητες της εμπρός μάσκας. Αλλά από εκεί και πίσω η Speedtail είναι τελείως διαφορετική από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Οι εμπρός αεραγωγοί συνδυάζονται με τις γρίλιες, ενώ τα σταθερής θέσης carbonκαλύμματα των εμπρός τροχών διοχετεύουν τη ροή του αέρα στα πλαϊνά του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Μην ξεχνάμε ότι η ιδιαίτερη σχεδίαση του βρετανικού hypercarδίνει τη δυνατότητα να μεταφερθεί ο αέρας κατευθείαν στον τοποθετημένο πίσω από τις θέσεις κινητήρα, χωρίς να υπάρχουν οι ανάλογες εισαγωγές.

 

Υπάρχει φυσικά και το θέμα του πίσω μέρους,ένα σημείο που δείχνει την τεχνογνωσία των αεροδυναμιστών της McLaren. Δεν υπάρχει ανοιγόμενο κάλυμμα για πρόσβαση στον κινητήρα, αλλά μόνο κάποια ανοίγματα προκειμένου να μπορούν να προστεθούν το καύσιμο, τα λιπαντικά και τα ψυκτικά υγρά. Ένα μεγάλο κομμάτι από το πίσω μέρος του αμαξώματος είναι ενιαίο και έχει ενσωματωμένα δύο εύκαμπτα πτερύγια που κατευθύνουν τον αέρα. Χρησιμοποιούν τεχνολογία δανεισμένη από τη NASAκαι σε ταχύτητες πάνω από τα 100 km/h κινούνται ανάλογα με τις απαιτήσεις, είτε παρέχοντας περισσότερη κάθετη δύναμη και επιπλέον ευστάθεια κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης, είτε λειτουργώντας σαν αερόφρενο,είτε συνδράμοντας στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής ταχύτητας.

Επίσης, η κατασκευασμένη από carbon ενεργή αεροτομή, που αποτελεί ενιαίο κομμάτι του αμαξώματος, μπορεί να αλλάζει θέση.Και βέβαια τι να πούμε για τους δύο διαχύτες που φιλοξενούν τις δύο απολήξεις της εξάτμισης. Επίσης, πίσω βρίσκεται ένας από τους δύο χώρους αποσκευών της Speedtail, όπου μπορούν να χωρέσουν οι bespoke βαλίτσες των επιβατών. Σε ότι αφορά τον κινητήρα της Speedtail, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι οι μηχανικοί της εταιρείας πήραν ως βάση τον ήδη δοκιμασμένο στην P1, twin-turbo V8. Όπως δηλώνει κατηγορηματικά ο Palmer,το νέο μοντέλο διαθέτει νέας τεχνολογίας υβριδικό σύνολο.«Δεν θέλαμε να εφαρμόσουμε τα ίδια στοιχεία στη Speedtail. Ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσουμε την ηλεκτρική ενέργεια θα είναι αρκετά διαφορετικός, όπως η επαγωγική φόρτιση της μπαταρίας».

Η Speedtail είναι το πρώτο υβριδικής τεχνολογίας μοντέλο της McLaren μετά τις P1/P1 GTRPREVIEWMcLAREn SPEEdtAILΚαι διατηρώντας τον -άκρατο θα λέγαμε- ενθουσιασμό του,μας εξηγεί τη λειτουργία Velocity, χάρη στην οποία η Speedtailεπιτυγχάνει την τελική ταχύτητα των 403 km/h. Στην παραπάνω ρύθμιση, η οποία ενεργοποιείται μέσω του αντίστοιχου διακόπτη πάνω από το κεφάλι του οδηγού, αυξάνονται οι rpmστο ρελαντί απελευθερώνοντας όλη την ισχύ του κινητήρα,χαμηλώνει η απόσταση από το έδαφος κατά 35 mm και οι κάμερες βυθίζονται μέσα στο αμάξωμα.Ο Palmer επιβεβαιώνει ότι η Speedtail διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, ένα στοιχείο που κληρονομείται από την 720S και τιτλοφορείται ως Active ChassisControl, με ενεργή απόσβεση αμορτισέρ και ένα υδραυλικό σύστημα που αντικαθιστά τις κλασικές αντιστρεπτικές ράβδους, διατηρώντας πάντα το αμάξωμα παράλληλο με το έδαφος τόσο κατά τον διαμήκη όσο και κατά τον εγκάρσιο άξονά του. Με άλλα λόγια, η Speedtail θα πρέπει να παρέχει ανά πάσα ώρα και στιγμή ένα άνετο και εξόχως δυναμικό προφίλ, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο GT.

 

Πηγή: Car