Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Ο Έλληνας σχεδιαστής του GT86 Shooting Brake μιλά στο NewsAuto

Ελλάδα 11:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο Έλληνας σχεδιαστής του GT86 Shooting Brake μιλά στο NewsAuto

MIRROR

Ο Έλληνας σχεδιαστής του GT86 Shooting Brake μιλά στο NewsAuto

MIRROR

Ομογενής δεύτερης γενιάς, ο Νικόλας Χογιός ζει και διαπρέπει ως επαγγελματίας σχεδιαστής στην Αυστραλία. Εδώ και 14 χρόνια εργάζεται στην Toyota, κατέχοντας πλέον τη θέση του επικεφαλής του σχεδιαστικού της τμήματος. «Παιδιά» του είναι αρκετά μοντέλα παραγωγής αλλά και πρωτότυπα, με πλέον πρόσφατο το GT86 Shooting Brake Concept, το οποίο «συζητήθηκε» σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Αμερική καθώς αποτελεί μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική του πισωκίνητου coupe της Toyota.

Advertisement
Advertisement

Με αφορμή αυτή τη σχεδιαστική πρόταση, επικοινωνήσαμε με τον Χογιό, ο οποίος απάντησε άμεσα και με καλή διάθεση στις ερωτήσεις του NewsAuto.gr.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟ

Ο Νικόλας Χογιός γεννήθηκε στο Σίδνεϊ το 1974. Ο πατέρας του, Στέλιος Ψυχογιός, πήγε στην Αυστραλία στην ηλικία των 16, προερχόμενος από τον Αχλαδόκαμπο Αργολίδας. Η μητέρα του, μέλος της ελληνικής κοινότητας της Αιγύπτου, μετανάστευσε με την οικογένειά της στην Αυστραλία τη δεκαετία του ’50, σε ηλικία μόλις ενός έτους. «Οι γονείς μου εργάστηκαν πολύ σκληρά για να παρέχουν σε μένα και τον αδελφό μου τις ευκαιρίες που δεν είχαν οι ίδιοι. Να ακολουθήσουμε το πάθος μας και τα όνειρά μας».

Advertisement
Advertisement

Ο αδελφός του Νικόλα, ο Βασίλης Χογιός (Basil Hogios) ζει στη Βαρκελώνη. Είναι γνωστός συνθέτης μουσικής, κυρίως για κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Από τα πιο γνωστά έργα του είναι η μουσική για την ταινία «Romulus, My Father» του 2007 με πρωταγωνιστές τους Eric Bana και Franka Potente, αλλά και για την ταινία κινουμένων σχεδίων «Πώς να εκπαιδεύσετε το δράκο σας» του 2010. Δείγματα της δουλειάς του μπορείτε να ακούσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://soundcloud.com/basil-hogios

Έχετε συγγενείς στην Ελλάδα; Επισκέπτεστε τη χώρα μας για διακοπές;

Advertisement

Ναι, έχω πολλούς συγγενείς στην Ελλάδα. Την επισκέπτομαι συχνά, με τελευταία φορά πέρυσι. Είναι ευχαρίστηση να συναντώ τους συγγενείς μου και ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή όταν βρίσκομαι το χωριό του πατέρα μου.

Πότε αρχίσατε να σχεδιάζετε αυτοκίνητα; Πού σπουδάσατε σχέδιο και πού εργαστήκατε πριν ενταχθείτε στο δυναμικό της Toyota;

Advertisement

Ήμουν 6 ετών όταν σχεδίασα το πρώτο μου αυτοκίνητο, ένα απλό σχέδιο από το οποίο άρχισε το πάθος μου για τη σχεδίαση αυτοκινήτων. Το 1999, ως απόφοιτος του Πανεπιστημίου New South Wales κέρδισα το βραβείο Νέου Σχεδιαστή της Χρονιάς από τη Ford και το περιοδικό Wheels. Αρχικά εργάστηκα στη Ford και στη συνέχεια στην Toyota Motor Corp Αυστραλίας, όπου κατέχω πλέον τη θέση του Chief Designer – Product Design. Η ομάδα μου έχει ως κύρια αποστολή την εξέλιξη μοντέλων για την Αυστραλία και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Το στούντιο σχεδίασης στη Μελβούρνη, του οποίου ηγούμαι, απασχολεί περίπου 25 άτομα.

Τα καθήκοντα μου περιλαμβάνουν τη διαχείριση των σχεδιαστικών project, την παρουσίαση των concept και τη διαπραγμάτευση της κατεύθυνσης στον τομέα της σχεδίασης με άλλες ομάδες ειδικών στην Toyota, όπως επίσης η πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων της αγοράς στον τομέα της σχεδίασης αυτοκινήτων. Ταξιδεύω συχνά, σε μία προσπάθεια να κατανοήσω τις συνθήκες που επικρατούν σε άλλες αγορές όπου θα διατεθεί ένα αυτοκίνητο, αλλά και πώς τα μελλοντικά σχέδια θα αντικατοπτρίζουν αυτές τις ανάγκες. Για δύο χρόνια έζησα και εργάστηκα στην Ιαπωνία.

Advertisement

Πέρα από το πάθος μου για τη σχεδίαση αυτοκινήτων, ασχολούμαι με καλλιτεχνικές δραστηριότητες αλλά και στον τομέα του ανεξάρτητου κινηματογράφου.

Το Toyota 86 Shooting Brake (GT86 στην Ευρώπη) είναι το τελευταίο σας έργο. Πώς εσείς και η ομάδα σας αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό;

Δεν πρόκειται για ένα τυπικό project. Έλαβε μεγαλύτερες διαστάσεις από το αναμενόμενο, χάρη στον ενθουσιασμό του Tetsuya Tada (επικεφαλής μηχανολόγος του Toyota 86). Μόλις είδε την αρχική ιδέα, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Αυστραλία, γοητεύτηκε αμέσως. Προσωπικά λατρεύω τα σπορ αυτοκίνητα και οδηγώ ένα 86. Μου φάνηκε σαν φυσιολογική συνέχεια να δημιουργήσω αυτό το concept. (περισσότερα για το GT86 Shooting Brake μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ).

Από τη στιγμή που η Toyota αποφάσισε να κατασκευάσει στην Ιαπωνία το συγκεκριμένο πρωτότυπο, πιστεύετε ότι υπάρχει περίπτωση να το δούμε να φθάνει στη γραμμή παραγωγής;

Όχι στο στάδιο που βρισκόμαστε τώρα. Όμως πάντα σκεφτόμαστε νέα πράγματα, θεμελιώδες στοιχείο του ρόλου μας ως δημιουργικοί σχεδιαστές.

Στα πρωτότυπα μοντέλα «καθρεφτίζεται» το πάθος των σχεδιαστών για δημιουργία. Όμως περιορισμοί, όπως το κόστος και οι προδιαγραφές ασφαλείας, καθιστούν συντηρητική την εμφάνιση των αυτοκινήτων παραγωγής. Πιστεύετε ότι αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον;

Βέβαια, τα πρωτότυπα αυτοκίνητα επηρεάζουν όχι μόνο τη σχεδίαση των επόμενων γενιών αλλά και το μέλλον της κινητικότητας. Τα concept car επιτρέπουν στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ελεύθερα και να εξερευνήσουν τα όριά τους. Αντιθέτως, τα αυτοκίνητα παραγωγής έχουν ξεκάθαρη θέση στον τεχνικό τομέα, στο κόστος και στην τοποθέτησή τους στην αγορά. Συνήθως δε, αποτελούν την εξέλιξη ενός υπάρχοντος μοντέλου. Οπότε έχεις ήδη ένα σημείο αναφοράς. Αν και καινοτόμα τη στιγμή της αποκάλυψής τους, τα χαρακτηριστικά ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου με τον καιρό περνούν στη γραμμή παραγωγής, καθώς η τεχνολογία επιτρέπει οι φουτουριστικές λεπτομέρειες να γίνουν ρεαλιστικές.

Το πρωτότυπο Sportivo Coupe παρουσιάστηκε το 2004

Το πρωτότυπο Sportivo Coupe παρουσιάστηκε το 2004

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Sportivo Coupe concept car του 2004. Απευθυνόταν σε νεαρά άτομα 14-18 ετών και ο εξοπλισμός του περιελάμβανε σύστημα εύρεσης φίλων μέσω GPS, αναφορά της ταχύτητας του οχήματος, κλειδί που «ξεκλειδώνει» ισχύ όσο ο οδηγός γίνεται πιο έμπειρος και αφαιρούμενη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Αρκετά από τα στοιχεία αυτά είναι πλέον πραγματικότητα.

Πριν από 12 χρόνια ο Χογιός είχε παρουσιάσει οθόνη αφής σε στιλ tablet. Πλέον τοποθετείται σε αρκετά αυτοκίνητα παραγωγής.

Πριν από 12 χρόνια ο Χογιός είχε παρουσιάσει οθόνη αφής σε στιλ tablet. Πλέον τοποθετείται σε αρκετά αυτοκίνητα παραγωγής.

Πώς θα επηρεάσουν μελλοντικά την εμφάνιση των αυτοκινήτων οι τεχνολογικές εξελίξεις σε τομείς όπως η αεροδυναμική και η αυτόνομη οδήγηση;

Μεγάλα άλματα στην τεχνολογία των αυτοκινήτων παραγωγής αλλάζουν ξεκάθαρα την αρχιτεκτονική ενός οχήματος, κάτι που έχουμε διαπιστώσει με την πάροδο των χρόνων.
Οι περιορισμοί στους τομείς της παθητικής ασφάλειας και των εκπομπών ρύπων επηρεάζουν δραματικά τη σχεδίαση των αυτοκινήτων. Το σημείο-κλειδί είναι τι μπορεί να παραχθεί σε μεγάλο αριθμό και με αποδεκτό κόστος. Οι αγορές αναπτύσσονται με διαφορετικό ρυθμό. Οι αναπτυγμένες χώρες υιοθετούν τη νέα τεχνολογία καθώς οι υποδομές επιτρέπουν κάτι τέτοιο.

Ποιου αυτοκινήτου τη σχεδίαση θαυμάζετε;

Λατρεύω το Toyota 86! Είναι τόσο διασκεδαστικό στην οδήγηση όσο και όμορφο στην όψη. Και όλα αυτά σε προσιτή τιμή. Αν τα χρήματα δεν είναι εμπόδιο, τότε θα έλεγα το Lexus LFA. Μου αρέσουν επίσης η Celica πρώτης γενιάς και το coupe 2000GT.

Θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στους Έλληνες, ιδιαίτερα στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε;

Κουράγιο! Η Ελλάδα διαθέτει μία υπερήφανη και απίστευτη ιστορία και είμαι σίγουρος ότι οι λαμπρές ημέρες θα επιστρέψουν. Αν και βρίσκομαι πολύ μακριά στην Αυστραλία, πάντα σκέφτομαι την Ελλάδα με υπερηφάνεια.

Το Aurion - εδώ σε πρωτότυπη μορφή - έχει σχεδιαστεί από τον Χογιό και έχει δανειστεί το όνομά του από την ελληνική λέξη "αύριο".

Το Aurion – εδώ σε πρωτότυπη μορφή – έχει σχεδιαστεί από τον Χογιό και έχει δανειστεί το όνομά του από την ελληνική λέξη “αύριο”.