Live Κίνηση
Περισσότερα
SKODA 2021-1

Skoda Octavia G-TEC: Ασυναγώνιστη σε τεχνολογία και οικονομία

Ελλάδα 8:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Skoda Octavia G-TEC: Ασυναγώνιστη σε τεχνολογία και οικονομία

SKODA 2021-1

Skoda Octavia G-TEC: Ασυναγώνιστη σε τεχνολογία και οικονομία

SKODA 2021-1

Η τέταρτη γενιά της Skoda Octavia συγκεντρώνει επάνω της όλη την τεχνογνωσία της τσέχικης εταιρίας, έχοντας περάσει πλέον σε ένα ανώτερο επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας. Και η έκδοση G-TEC με καύσιμο το φυσικό αέριο δίνει και ένα νέο νόημα στην έννοια του πιο οικονομικού μεγάλου οικογενειακού αυτοκινήτου της χρονιάς.

Advertisement
Advertisement

Οι συστάσεις για την Skoda Octavia είναι μάλλον περιττές. Το αυτοκίνητο που πριν από δυόμισι δεκαετβίες άλλαξε την μοίρα της Skoda και παρέμεινε ο στυλοβάτης της στην άνοδο της τσέχικης εταιρίας στους μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά του. Και στην καλύτερη στιγμή της μέχρι τώρα πορείας του, έχοντας καταξιωθεί ως bestseller σε μεγάλες αγορές, με πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα, πρωτιές σε αρκετές χώρες τις Ευρώπης και με περισσότερα από 50 σημαντικά βραβεία για τον σχεδιασμό αλλά και την τεχνολογία της.

Και σε αυτήν την γενιά, ιδιαίτερη εντύπωση κάνει η έκδοση με το φυσικό αέριο, καθώς συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα που κουβαλά εδώ και τόσα χρόνια η Octavia με μία απίστευτη οικονομία για τον χρήστη του αυτοκινήτου. Η Skoda Octavia G-TEC χρησιμοποιεί ως βάση έναν ειδικά εξελιγμένο κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση G-TEC αποδίδει ισχύ 131 PS. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, από τους πιο προηγμένους παγκοσμίως, λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller, που επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Η συμπίεση για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης. Το turbo είναι μεταβλητής γεωμετρίας πτερυγώσεως, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που επιτρέπει την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας σχεδόν το turbolag, κάτι που αποδεικνύεται και στην πράξη με τη μέγιστη ροπή των 200 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ..

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Η νέα Octavia G-TEC λειτουργεί κατά κανόνα και εξ’ ορισμού με φυσικό αέριο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε τρεις περιπτώσεις. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου είναι κάτω από 11 bar. Στη δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη, αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε.

Advertisement

Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της Skoda Octavia G-TEC από τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου είναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200 bβar. Η υλοποίηση είναι απόλυτα ασφαλής, με τις δεξαμενές να έχουν ελεγχθεί επιτυχώς στο εργοστάσιο ακόμα και σε πλήρωση με πίεση 300 bar.

Advertisement

Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9,0 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα 25% λιγότερους ρύπους CO2 από την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα NOx είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές μικροσωματιδίων.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Advertisement

Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η OCTAVIA φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών της Skoda Octavia G-TEC είναι 455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Sportswagon.

Στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίηση της Skoda Octavia G-TEC παρουσιάζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που έχει διαμορφωθεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης καυσίμου. Σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα και την ποιότητα του CNG στις δεξαμενές, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, την αυτονομία με CNG όπως και τη συνδυαστική αυτονομία (CNG & αμόλυβδης) καθώς και τη θερμοκρασία ψυκτικού. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν γίνει και στις απεικονίσεις του συστήματος infotainment.

Το βασικό προτέρημα ενός μοντέλου που κινείται με φυσικό αέριο είναι το χαμηλό κόστος κίνησης και η νέα Skoda Octavia G-TEC επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου, αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3,0 € και φτάνει έως τα 3,8 €, ανά 100 χιλιόμετρα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε βάθος 5ετίας ή 75.000 χιλιομέτρων το κόστος χρήσης μίας Octavia G-TEC υπολογίζεται στα 2.612 ευρώ, όταν η έκδοση TDI θα χρειαστεί 3.457 ευρώ και η έκδοση TSI 5.472 ευρώ.

Η Skoda Octavia G-TEC είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα, Grand Coupe & Sportswagon. Στην έκδοση Grand Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition & Style, ενώ η Sportswagon είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού Ambition.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι τιμές του νέου Skoda Kodiaq στην Ελλάδα
Skoda Kamiq G-TEC: Τα σημαντικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου
Skoda Scala G-TEC: Η απόλυτη επιλογή οικονομίας στα προσιτά hatchbacks