Live Κίνηση
Περισσότερα
Renault 2021-1

Renault Clio: Πληθωρικό σε τεχνολογίες και επιλογές κινητήρων

Ελλάδα 15:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault Clio: Πληθωρικό σε τεχνολογίες και επιλογές κινητήρων

Renault 2021-1

Renault Clio: Πληθωρικό σε τεχνολογίες και επιλογές κινητήρων

Renault 2021-1

Η 5η γενιά του Clio συνεχίζει την μεγάλη παράδοση της Renault στην δημιουργία ξεχωριστών μικρών αυτοκινήτων, έχοντας πλέον φθάσει σε κορυφαία επίπεδα ποιότητας και premium χαρακτηριστικών, σε συνδυασμό με ένα πληθωρικό τεχνολογικό πακέτο που ξεπερνά τα όρια της κατηγορίας του.

Advertisement
Advertisement

Η παρουσία της Renault στα μικρά αυτοκίνητα είναι ίσως η πιο εμβληματική και με την πιο βαρύνουσα σημασία για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Στην διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών η γαλλική εταιρία έχει προσφέρει στον καταναλωτή μοναδικά αυτοκίνητα, από εκείνα που σημάδεψαν την εποχή τους και συνέδεσαν το όνομά τους με ότι πιο πρωτοποριακό και σύγχρονο είχε να επιδείξει η σχεδίαση και η τεχνολογία.

Με το Clio ακολουθεί αυτή την μεγάλη παράδοση, έχοντας φθάσει πλέον στην 5η γενιά του, με το σούπερ μίνι της Renault να είναι πια στην πιο ώριμη και ολοκληρωμένη φάση της ιστορίας του. Μοντέρνο και ελκυστικό σχεδιαστικά, με μεγάλους χώρους και πρακτικές λύσεις, κορυφαίες τεχνολογίες ψηφιακής διασύνδεσης και υποβοήθησης, αποτελεί την επιτομή όλων όσων μπορεί να περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Advertisement
Advertisement

Κάτι που εκτιμάται από το ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό, που το φέρνει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, αξιοποιώντας ένα ακόμα βασικό του χαρακτηριστικό: την πληθώρα εκδόσεων και κινητήρων που όμοιά της δεν υπάρχει σε άλλο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Πλούσιο σε τεχνολογίες, ιδιαίτερα ελκυστικό σε εμφάνιση και κορυφαίο σε ποιότητα και ανέσεις, το Renault Clio διαθέτει και την πιο πλήρη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία του, με επιλογές σε βενζίνη, diesel, σύνολο διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) και υβριδική έκδοση.

Το πρώτο σημαντικού ατού του Clio είναι η εντυπωσιακή του εμφάνιση με τις όμορφες λεπτομέρειες και την γαλλική κομψότητα, η οποία συνδυάζεται με τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία για επιβάτες και αποσκευές. Αντίστοιχα υψηλής αισθητικής και με ξεκάθαρη έμφαση στην ποιότητα κατασκευής είναι και το σαλόνι του, στο οποίο συνδυάζονται η πολύ μοντέρνα σχεδίαση, με πρακτικές λύσεις αλλά και ένα υπερπλήρες σύνολο εξοπλισμού για την άνεση και την υποβοήθηση του οδηγού.

Advertisement

Ανάμεσα στις πολλές τεχνολογικές καινοτομίες που προσφέρει το νέο Renault Clio είναι το “Smart Cockpit” το οποίο αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, έως 10,25 ιντσών, και τη μεγάλη οθόνη αφής, τύπου tablet, των 9,3 ιντσών του συστήματος multimedia. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη που αποτελεί την πύλη του συστήματος Easy Link, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος, Multi-Sense.

Advertisement

Στην διάθεση του οδηγού βρίσκεται και το Renault Easy Drive, μία “παλέτα” συστημάτων υποβοήθησης για παροχή της μεγαλύτερης δυνατής ασφάλειας και διευκόλυνσης στον οδηγό να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις. Από τα συστήματα που υπάρχουν εγκατεστημένα στον στάνταρ εξοπλισμό του Renault Clio είναι το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με λειτουργία αναγνώρισης ποδηλατών και πεζών ακόμα και το βράδυ, το στάνταρ σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό για τα όρια ταχύτητας, το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης της πορείας.

Εκτός από το πρωτοκλασάτο τεχνολογικό και ποιοτικό του υπόβαθρο, το νέο Renault Clio διαθέτει ένα ακόμα ισχυρό “όπλο” έτσι ώστε να προσελκύσει τον σύγχρονο καταναλωτή της κατηγορίας του. Η γκάμα των κινητήρων που διαθέτει είναι ιδιαίτερα μεγάλη και με πολλές επιλογές, τις περισσότερες που μπορεί να συναντήσει κανείς σε μοντέλο της κατηγορίας.

Advertisement

Η γκάμα του νέου Renault Clio περιλαμβάνει δύο κινητήρες βενζίνης, τον 1.0 SCe 65 και τον 1.0 TCe 90. Υπάρχει επίσης και η επιλογή για κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης – υγραερίου). Ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG με απόδοση στους 100 ίππους, εξοπλίζεται με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης, χαρίζοντας στο γαλλικό best seller ασυναγώνιστη αυτονομία της τάξης των 1.200 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών καυσίμου. Χάρη στην εργοστασιακή εγκατάσταση ο καταναλωτής απολαμβάνει τα προνόμια της απροβλημάτιστης λειτουργίας, την ασφάλεια των εγγυήσεων για την αξιοπιστία του συστήματος ενώ ιδιαίτερα χαμηλά είναι και τα λειτουργικά του έξοδα.

Η γκάμα του Renault Clio ενισχύθηκε πρόσφατα με την έκδοση που διαθέτει τον σύγχρονο κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi 100. Ο νέος diesel κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωσή του τού επιτρέπει να κινείται με χαμηλές στροφές μέσα στην πόλη, αλλά και να αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα στον ανοιχτό δρόμο, καταναλώνοντας ελάχιστα και δουλεύοντας πολιτισμένα, χωρίς κραδασμούς.

Με τον κινητήρα 1.5 Blue dCi 100 το Renault Clio παρουσιάζει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση στα 4,1-4,6 λτ./100 χλμ ενώ οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 107 γρ./χλμ. Και όλα αυτά συνδυάζονται με εξαιρετικές επιδόσεις για τον χαρακτήρα του μοντέλου, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 11,4΄΄ και την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 188 χλμ/ώρα.

Το Renault Clio δεν θα μπορούσε να μείνει μακριά από την κυρίαρχη τάση της εποχής, τον εξηλεκτρισμό. Και μάλιστα παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα, με πολύ καινοτόμες τεχνολογίες και πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα σε ότι αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η υβριδική έκδοση Ε-ΤECH δανείζεται τεχνογνωσία από την Formula 1, χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα πολύ εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο και μία μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh.

Η συνδυαστική ισχύς των κινητήρων φθάνει στους 140 ίππους, ενώ το σύστημα είναι τόσο εξελιγμένο που επιτρέπει στο Clio να κάνει το 80% μιας αστικής διαδρομής μόνο με την χρήση ηλεκτροκίνησης, κάτι που οδηγεί και σε μείωση της μέσης κατανάλωσης κατά 40%.

Η μέση κατανάλωση, με βάση το πρότυπο WLTP, είναι στα 4,3 – 5,1 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από τα 96 γρ./χλμ. Εξαιρετικές είναι και οι επιδόσεις του, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα να φθάνει στα 180 χλμ/ώρα.

Εκτός από τα κορυφαία νούμερα σε ότι αφορά την κατανάλωση και τους ρύπους, η συγκεκριμένη υβριδική έκδοση έχει και κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά που τονίζουν ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα ποιότητας του Clio, όπως την πιο αθόρυβο λειτουργία με μικρότερους κραδασμούς ή την άμεση απόκριση στο γκάζι.

Παράλληλα το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με την πολύ άνετη ανάρτηση, δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο ακολουθεί κατά γράμμα την παράδοση της Renault στο να προσφέρει απολαυστικά στην οδήγηση αυτοκίνητα με σπορ χαρακτηριστικά αλλά και κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης.

Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα αλλά και πολλές ακόμα παραμέτρους (όπως για παράδειγμα τα πέντε αστέρια και τον τίτλο του καλύτερου αυτοκινήτου στην κατηγορία του στα crash tests του EuroNCAP) το Renault Clio ήταν και παραμένει η πιο πλήρης και καταξιωμένη επιλογή της κατηγορίας του. Όμορφο, ποιοτικό, τεχνολογικά προηγμένο και με κινητήρες για κάθε γούστο και ανάγκη, το Clio συνεχίζει να είναι ο θεματοφύλακας των αξιών της Renault στα μικρά αυτοκίνητα και η άξια συνέχεια της παράδοσης του κορυφαίου κατασκευαστή της Ευρώπης σ’ αυτή την κατηγορία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe 90 PS
Renault Clio E-TECH: Με υβριδική τεχνολογία από την F1
Renault Clio: Τεχνολογία και ασφάλεια