Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Renault Clio E-TECH: Με υβριδική τεχνολογία από την F1

Ελλάδα 6:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault Clio E-TECH: Με υβριδική τεχνολογία από την F1

ΝΕΑ

Renault Clio E-TECH: Με υβριδική τεχνολογία από την F1

ΝΕΑ

Το Renault Clio ενσαρκώνει το όραμα του Groupe Renault για το μέλλον της αυτοκίνησης, το οποίο επικεντρώνεται σε 3 τομείς: αυτόνομη, ηλεκτρική, και δικτυωμένη οδήγηση.

Advertisement
Advertisement

Για πρώτη φορά, η γκάμα του Renault Clio διατίθεται και με «full hybrid» E-TECH κινητήρα.

Ο υβριδικός κινητήρας E-TECH αναπτύχθηκε στο εσωτερικό της Renault χρησιμοποιώντας ως βάση το μοτέρ του Concept Eolab (του 2014). Η τεχνολογία E-TECH αναπτύχθηκε στο εσωτερικό της και διαθέτει περίπου 150 διπλώματα ευρεσιτεχνίας.

Ο σχεδιασμός επικεντρώνεται σε ένα έξυπνο κιβώτιο DHT (Dedicated Hybrid Transmission), που μπορεί να χειριστεί ταυτόχρονα αρκετούς κινητήρες. Σε αυτή την περίπτωση, το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιείται για τον έλεγχο ενός βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτρικών κινητήρων που τροφοδοτούν τους τροχούς είτε ταυτόχρονα είτε ανεξάρτητα. Όλη η τεχνογνωσία που η Renault έχει αποκτήσει από την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων έχει περάσει στην εξελιγμένη διαχείριση αυτών των τριών πηγών έλξης και ανάκτησης ενέργειας. Το ολοκαίνουργιο Clio E-TECH θα προσφέρει μια μοναδική υβριδική εμπειρία: αυτόματη εκκίνηση σε ηλεκτρική λειτουργία, υψηλής απόκρισης επιτάχυνση και φρενάρισμα ανάπλασης παρόμοιο με αυτό ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Advertisement
Advertisement

Renault-Clio-E-TECH-2020-a1000x600

Το αποτέλεσμα είναι ότι μέχρι και το 80% της αστικής οδήγησης γίνεται σε ηλεκτρική λειτουργία, με εξοικονόμηση καυσίμου έως και 40% σε σύγκριση με ένα όχημα κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αστικό κύκλο οδήγησης. Επιπλέον, υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία για οδήγηση εκτός πόλης . Το πρόγραμμα εξέλιξης του E-Tech ξεκίνησε, όταν το γαλλικό κράτος ζήτησε από τους Γάλλους κατασκευαστές να φτιάξουν, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, οικολογικά αυτοκίνητα με κατανάλωση κάτω από 2 lt/100km.

Πως λειτουργεί
Το υβριδικό σύστημα της Renault δανείζεται στοιχεία κι από τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας της Formula 1. Από την πλευρά του κινητήρα, το νέο Clio E-Tech συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για συνδυασμένη ισχύ 140 ίππων. Ένα από τα πλεονεκτήματά του είναι το σχετικά χαμηλό επίπεδο εκπομπών CO2: μόνο 100 g/km σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας είναι 230V (ή 48 ίππων) από το Nissan X-Trail Hybrid, και ο δεύτερος ένας 230V (ή 20 ίππων) και οι δύο μπορούν να ανακτήσουν ενέργεια κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Ο μικρότερος αναλαμβάνει κυρίως να ξεκινά τον βενζινοκινητήρα, να συγχρονίζει τις στροφές στο κιβώτιο και να διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πάνω από ένα ελάχιστο όριο ώστε να παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας.

Advertisement

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh και 38 κιλών, βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, όλο το σύστημα κίνησης χωράει κάτω από το εμπρός καπό. Με το μικρότερο ρεζερβουάρ βενζίνης του, το Clio E-Tech ζυγίζει μόνο 10 κιλά παραπάνω από ένα αντίστοιχο αυτόματο Clio 1.3 EDC – δηλαδή περίπου 1.260 κιλά. Υπάρχουν προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης: Το Eco, που δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 70 χλμ, αν η μπαταρία έχει αρκετό ρεύμα. Το Hybrid, που συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρες για τη μέγιστη οικονομία. Το Sport, που προτάσσει τις επιδόσεις, ενώ επιπλέον υπάρχει και θέση Β στον επιλογέα του κιβωτίου η οποία αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνετε το πεντάλ της δύναμης.

Advertisement

Τα σημεία διαφοροποίησης
Μόνο τρία διακριτικά (σήματα Hybrid) εξωτερικά κάνουν το Clio E-Tech να ξεχωρίζει, σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ελέγχου με ενδείξεις ηλεκτρικής ισχύος/αυτονομίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault Clio: Τεχνολογία και ασφάλεια
Renault Hybrid: Φουλ επίθεση στα υβριδικά μοντέλα
Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe 90 PS

 

Advertisement