Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

WRC 2022: H εξέλιξη της σεζόν μέχρι τώρα 

Ελλάδα 9:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

WRC 2022: H εξέλιξη της σεζόν μέχρι τώρα

ΑΓΩΝΕΣ

WRC 2022: H εξέλιξη της σεζόν μέχρι τώρα

ΑΓΩΝΕΣ

Μέχρι την εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις, η Toyota και ο Rovanpera προβάλουν το «κουστούμι του νταμπλ»

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη χρονιά της αποκαλούμενης υβριδικής εποχής εξελίσσεται σε αγώνα αντοχής και αξιοπιστίας.

Για την ώρα στο στρατόπεδο της Toyota έχουν το καλύτερο «πακέτο». Και απέχουν μία ανάσα από την κατάκτηση των τίτλων σε κατασκευαστές και οδηγούς.

Ας δούμε πως εξελίχθηκε η σεζόν μέχρι τώρα αγώνα με αγώνα, μέχρι να υποδεχτούμε τους αστέρες του WRC στον 10ο γύρο, το δικό μας ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Advertisement
Advertisement

 1ος γύρος: Monte Carlo

Ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι Sebastien Loeb επέστρεψε στο WRC με την MSport Ford και κέρδισε τον πρώτο αγώνα της νέας εποχής των ράλλυ.

Advertisement

Ήταν επικεφαλής του αγώνα, οδηγώντας το ράλλυ μέχρι το Σάββατο, όταν ο περυσινός  πρωταθλητής Sebastien Ogier της Toyota με αντεπίθεση διαρκείας και εκμεταλλευόμενος την λάθος επιλογή ελαστικών του Loeb, του πήρε την πρώτη θέση. Και εκεί που όλα θεωρούνταν τελειωμένα, στην προτελευταία διαδρομή, ο Ogier είχε κλατάρισμα στο μπροστά αριστερά ελαστικό, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 34’’.

Advertisement

Τελικά, ο Οgier έκανε μία επική οδήγηση, κάλυψε όσο χρόνο μπορούσε, αλλά όχι όσο χρειαζόταν για να περάσει μπροστά. Η εμπειρία του Ogier και του Loeb έλαμψε για μία ακόμα φορά στις Άλπεις: και οι δύο πλέον έχουν από οκτώ νίκες στο Rallye Monte-Carlo!

2ος γύρος: Σουηδία

Ο Φινλανδός Kalle Rovanpera, με Toyota Yaris, κέρδισε τον αγώνα με 22’’ διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη Thierry Neuville, με Hyundai i20.

Advertisement

Τρίτος τερμάτισε ο Esapekka Lappi με Toyota Yaris, ενώ στην κατηγορία WRC2 νικητής ήταν ο Andreas Mikkelsen με Skoda Fabia Rally2 Evo, 2ος ο Ole Christian Veiby με Volkswagen Polo Gti R5, και 3ος ο Jari Huttunen με Ford Fiesta R5 MkII. Με το τέλος του Ράλλυ Σουηδίας, τον 2ο αγώνα του πρωταθλήματος WRC για το 2022, είχαμε ήδη μια πρώτη εικόνα για το που βρίσκονται οι ομάδες.

Η πιο «αδύναμη» έως τότε εμφάνιση ήταν αυτή της Hyundai Motorsport, όμως παρόλες τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα i20, η Hyundai δεν είναι εκτός συναγωνισμού και η αναμενόμενη σταδιακή βελτίωση των αυτοκινήτων θα τους επαναφέρει στον αγώνα κατάκτησης του πρωταθλήματος.

3ος γύρος: Κροατία

Ο Kalle Rovanpera έκανε μια εξαιρετική εμφάνιση στο Ράλι Κροατίας. Ο Φινλανδός πήρε μεγάλο προβάδισμα την Παρασκευή επιδεικνύοντας εξαιρετικές επιδόσεις από την αρχή του τριήμερου στους λόφους γύρω από το Ζάγκρεμπ με το Toyota GR Yaris του.

Την τελευταία ημέρα του αγώνα, ήταν η κακοκαιρία και η (λάθος) επιλογή σκληρής γόμας που κόστισε στον Rovanpera 30’’ και το προβάδισμά του. Ο Ott Tanak, με Hyundai i20, καιροφυλακτούσε και ροκάνισε ότι περισσότερο μπορούσε και βρέθηκε 1.4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον νεαρό, αποφασισμένος να πάρει μια πολυπόθητη νίκη μετά από πολύ καιρό.

Τόσο όμως η αποφασιστικότητα όσο και το ταλέντο του Rovanpera που ξεπέρασε τον εαυτό του ήταν αυτό που στο τέλος τον έχρισε νικητή.

4ος γύρος: Πορτογαλία

Η Κυριακή 22 Μαΐου, δεν ήταν απλά η ημέρα που ολοκληρώθηκε το Ράλλυ Πορτογαλίας, αλλά και η ημέρα που ολοκλήρωσε όλο το παζλ των εορταστικών εκδηλώσεων για την 50η επέτειο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Και σε αγωνιστικό επίπεδο, ήταν η ημέρα που ο νεαρός Φινλανδός Kalle Rovanpera, με Toyota Yaris, ανέβηκε για 3η φορά φέτος στο υψηλότερο βάθρο (οι δύο άλλες νίκες ήταν στη Σουηδία και στην Κροατία). Το τετραήμερο του αγώνα υπήρξε εντυπωσιακό για τον Φινλανδό, που παρόλες λοιπόν τις αντικειμενικές δυσκολίες, τον άστατο καιρό και τη φύση του συγκεκριμένου αγώνα, ο οποίος είναι απαιτητικός, ο Rovanpera πάλεψε και κέρδισε χωρίς να του χαριστεί απολύτως τίποτα.

Στην κατάταξη ακολούθησε ο Elfyn Evans (Toyota Yaris), και 3ος ο Dani Sordo (Hyundai i20).

 5ος γύρος: Σαρδηνία

Η επιστροφή της Hyundai! Σε αυτόν τον αγώνα όμως, τόσο ο Tanak όσο και o Neuville αναγνώρισαν τον σκληρό αγώνα και την προσπάθεια που έκαναν όλοι στην ομάδα.

Ιδιαίτερα  οι μηχανικοί, κάνουν για να βελτιώσουν το αυτοκίνητο και κατ’ επέκταση τις δυνατότητες των πληρωμάτων να φέρουν αποτελέσματα για την ομάδα αλλά και για τους ίδιους. Το Ράλλυ Σαρδηνίας λοιπόν έβαλε ξανά τη Hyundai στο χάρτη και έκανε τα πληρώματά της ανταγωνιστικά και πάλι. Χάρισε στην ομάδα μια πολυπόθητη νίκη 1-3 και θύμισε στους υπολοίπους πως η μάχη δεν είναι χαμένη, αλλά μόλις ξεκινά.

Τέλος, χάρισε στους οδηγούς την αυτοπεποίθηση και την ελπίδα που έλειπε εδώ και πολύ καιρό. Ειδικά όσον αφορά τον Ott Tanak, η νίκη αυτή έσπασε την μακράν περίοδο «ξηρασίας» που βίωνε τις τελευταίες 462 ημέρες.

6ος γύρος: Σαφάρι

Ο Φινλανδός Kalle Rovanpera μπήκε στα βιβλία της ιστορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για άλλη μια φορά το απόγευμα της Κυριακής 26 Ιουνίου, χάρη στις καταπληκτικές του επιδόσεις στο πιο δύσκολο ράλι του ημερολογίου.

Το αποτέλεσμα όχι μόνο οδήγησε τον 21χρονο να αυξήσει την διαφορά του στον αγώνα του τίτλου, αλλά σηματοδότησε επίσης το πρώτο 1-2-3-4 της Toyota μετά από  29 χρόνια. Το κατόρθωμα του 1993, που επίσης επιτεύχθηκε και αυτό στην Κένυα, είχε για νικητή έναν συμπατριώτη του Rovanpera, τον Φινλανδό Juha Kankkunen, στο τιμόνι μιας Toyota Celica ST185.

Τον Rovanpera ακολούθησαν στην κατάταξη οι Elfyn Evans με διαφορά 24,5’’, ενώ οι Takamoto Katsuta και Sébastien Ogier συμπλήρωσαν το κουαρτέτο της Toyota.

7ος γύρος: Εσθονία

Μετά από μια σειρά πιο σκληρών χωμάτινων αγώνων (Ράλλυ Σαρδηνίας, Πορτογαλίας και Σαφάρι), οι πιο ομαλές και γρήγορες Ειδικές Διαδρομές (Ε.Δ.) της Εσθονίας υπήρξαν ουσιαστικά ένα τεστ για την απόλυτη απόδοση της νέας γενιάς των αυτοκινήτων Rally1.

Όπως έδειξε η εξέλιξη του αγώνα, το GR Yaris Rally1 Hybrid πέρασε με εντυπωσιακές επιδόσεις κυριαρχώντας και στον αγώνα αυτό στην Εσθονία, μια και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 21 από τις 24 Ε.Δ.! Νικητές και πάλι οι Rovanpera-Halttunen εμπρός από τους ομόσταυλούς τους Evans-Martin.

Η ομάδα της Hyundai Motorsport παρόλο που κατάφερε να εξασφαλίσει την 3η και 4η θέση στον αγώνα, έφυγε απογοητευμένη γιατί ο οδηγός της και τοπικός ήρωας Ott Tanak (Hyundai i20) δεν υπήρξε ανταγωνιστικός.

8ος γύρος: Φινλανδία

Ο θρίαμβος των Tanak-Jarveoja σηματοδότησε την πρώτη νίκη της Hyundai Motorsport στο Ράλι Φινλανδίας και είχε κάθε λόγο να πανηγυρίζει.

Αλλεπάλληλα μηχανικά προβλήματα μάστιζαν τους οδηγούς στις αρχές του έτους και, πριν από την Φινλανδία, το i20 N Rally1 είχε κερδίσει μόνο έναν ακόμα αγώνα, το Rally Italia Sardegna – με τον Ott Tanak να ανεβαίνει και πάλι στο πρώτο βάθρο. Ο Εσθονός κέρδισε το Ράλλυ Φινλανδίας για 3η φορά (οι δύο προηγούμενες ήταν το 2018 και το 2019 με Toyota Yaris WRC) και τόσο οι επιδόσεις του όσο και η αποφασιστικότητά του μας θύμισε τον «παλιό-καλό Tanak» που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2019.

Ο Rovanpera (Toyota Yaris) ανέβηκε στο 2ο βάθρο του Ράλι Φινλανδίας, ένα επίτευγμα επίσης εντυπωσιακό δεδομένου ότι ξεκίνησε στην 5η θέση. Την 3η θέση πήρε ο Esapekka Lappi (Toyota Yaris).

9ος γύρος: Βέλγιο

Ο Ott Tanak έφθασε στην τρίτη φετινή του νίκη με την επικράτησή του στο Ypres Rally Βελγίου και να κάνει την πρώτη του φέτος backtoback νίκη στον θεσμό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι  αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο την εγκατάλειψη του Rovanpera την πρώτη ημέρα.

Ο Εσθονός οδηγός τέθηκε στην κορυφή αργά την προτελευταία μέρα του, όταν ο ομόσταυλός του στην Hyundai και Thierry Neuville που προηγούνταν στον αγώνα σε ένα συνδυασμό λάθους-κακοτυχίας βγήκε από τον δρόμο πατώντας σε χώματα που είχαν βγάλει άλλα αυτοκίνητα στον δρόμο και εγκατέλειψε γκρεμίζοντας έτσι τις ελπίδες του για μια επανάληψη εντός έδρας νίκη, όπως είχε γίνει πέρυσι. Ο Evans με το Toyota GR Yaris, τερμάτισε δεύτερος ακολουθούμενος από τον Esapekka Lappi με ίδιο αυτοκίνητο. δεν έδειξε διατεθειμένος να τα παρατήσει χωρίς μάχη. Επικεφαλής του πρωταθλήματος οδηγών είναι ο Rovanpera με 72 βαθμούς εμπρός από τον Tanak και στο αντίστοιχο των κατασκευαστών προηγείται η Toyota με διαφορά 88 βαθμών από την Hyundai.

Φωτογραφίες: Αρχείο WRC teams

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC 2022 Ράλλυ Βελγίου: Ο Tanak νικητής στην Ypres! (+video)
WRC 2022 Ράλλυ Βελγίου: Έξω ο Rovanpera! (+video)
WRC 2022 Ράλλυ Φιλανδίας: Ο Tanak παίρνει τη νίκη!