Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΑΓΩΝΕΣ

Συνέντευξη Ανδρέας Λασκαράτος: «Racing For Greece»

  • Συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη (instagram.com/SeitanF1)
Laskaratos-AsianLeMans2021-Rd1-Dubai1-n1000x600

Ο Ανδρέας Λασκαράτος αναδεικνύεται σε εξαιρετικό πρεσβευτή της Ελλάδας στις πίστες του κόσμου, κατακτώντας τον τίτλο στην κατηγορία LMP2 Am στο Asian Le Mans Series! Ο έμπειρος οδηγός μίλησε στον Πάνο Σεϊτανίδη για τη νέα του επιτυχία, τις προκλήσεις των αγώνων αντοχής και την επόμενη δοκιμασία.

Μπορεί η κουκίδα στον παγκόσμιο χάρτη του λέγεται Ελλάδα να μην έχει να επιδείξει πλειάδα επιτυχιών στο motorsport, υπάρχει όμως ένας πεισματάρης τύπος με… αντοχές, που προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να το αλλάξει αυτό. Το όνομά του είναι Ανδρέας Λασκαράτος και γύρο με το γύρο στον μαραθώνιο της καριέρας του, κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος!

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-c1000x600

Δεύτερος τη σεζόν 2019/2020 στην LMP3 στο Asian Le Mans Series, στο βάθρο του περυσινού 4ωρου αγώνα του Σπα για το European Le Mans Series, έτρεξε ακόμα και στο “ιερό δισκοπότηρο” των αγώνων αντοχής – τις 24 Ώρες Le Mans. Επιτυχίες που του άνοιξαν την όρεξη και συνάμα, τον έχρισαν ως υπολογίσιμη δύναμη στο grid των αγώνων αντοχής.

Έτσι φέτος επέστρεψε στο ALMS, μαχόμενος στην κατηγορία LMP2 Am με την Era Motorsport – ομάδα που μερικές εβδομάδες νωρίτερα είχε κερδίσει στη Daytona! Με teammates τους Kyle Tilley και Dwight Merriman, ήταν ξεκάθαρα το γρήγορο άτι της ομάδας, πράγμα που απέδειξε και στις τέσσερις μονομαχίες τις τσεκουρεμένης σεζόν ελέω Covid-19.

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-a

Δύο φορές στο Dubai Autodrome κι άλλες δύο στο Yas Marina Circuit του Άμπου Ντάμπι, το πρωτότυπο #18 πήρε τις pole position και τις νίκες στην Κλάση LMP2 Am. Βάθρα, τρόπαια, τίτλος και τεράστια προβολή της Ελλάδας, μιας και ο Ανδρέας αποτελεί πρεσβευτή του “Visit Greece”, διαφημίζοντας τη χώρα μας μέσω των επιτευγμάτων του. Άραγε πως ένιωθε εκπροσωπώντας μία ολόκληρη χώρα;

«Είναι ξεχωριστό συναίσθημα και κάθε φορά έχω την ίδια συναισθηματική φόρτιση», παραδέχεται. «Με τα αποτελέσματα αυτά βάζουμε την Ελλάδα στον χάρτη του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι η πρώτη φορά που ένας Εθνικός φορέας στηρίζει τις προσπάθειες ενός οδηγού και προβάλλεται μέσω των αγώνων, με το πρόσημο αυτής της συνεργασίας να κρίνεται ήδη θετικό. Η στήριξη αυτή είναι καταλυτικής σημασίας και θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά τον ΓΓ του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη, για την υποστήριξη. Υπόσχομαι να συνεχίσουμε το ίδιο δυναμικά, να προβάλλουμε την Ελλάδα σε όλη την υφήλιο μέσω των αγώνων μας».

Laskaratos-AsianLeMans2021-Rd1-Dubai1-f1000x600

Πράγματι, οι αγώνες είχαν LIVE κάλυψη μέσω YouTube και Facebook, προσελκύοντας εκατομμύρια θεατών, που είδαν τον Λασκαράτο -πέραν των επιτυχιών στην LMP2 Am, να πλασάρεται διαδοχικά στην 6η, 5η, 6η και 27η θέση της γενικής κατάταξης των αγώνων. Στο Ντουμπάι τον είδαμε να κάνει εξαιρετική εκκίνηση και να είναι κι αυτός που πήρε καρό σημαία, στο Άμπου Ντάμπι να κάνει διαδοχικούς γύρους σε ρυθμό κατατακτήριων καλύπτοντας το χαμένο έδαφος. Να τερματίζει μπροστά από super stars με θητεία στη Formula 1 όπως ο Stoffel Vandoorne κι ο Giancarlo Fisichella αλλά και οδηγούς που ξεχωρίζουν σε δημοφιλείς θεσμούς όπως οι Maxime Martin, Raffaele Marciello, Davide Rigon κ.α. Όχι κι άσχημα κύριε Λασκαράτο, όχι κι άσχημα.

«Κάθε φορά που βγαίναμε στην πίστα πιέζαμε πολύ για να βελτιωθούμε και πετύχαμε κάθε στόχο που θέσαμε», μας είπε ο 34χρονος οδηγός, αρνούμενος να παρασυρθεί από την επιτυχία.

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-g

ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΙ Ή ΣΠΡΙΝΤΕΡ;
Μία εύλογη απορία αφορά στην προετοιμασία των οδηγών αγώνων αντοχής. Διαφορετικοί κανόνες, παρόμοιο παιχνίδι και στο τέλος της ημέρας, σε αντίθεση με παλιές, ρομαντικές εποχές, ακόμα και οι αγώνες αντοχής έχουν εξελιχθεί σε συνεχή σπριντ.

Ποιο είναι λοιπόν το πλάνο εκτός πίστας; Ο Ανδρέας αναλύει: «Οι απαιτήσεις είναι αντίστοιχες με εκείνες κάθε αθλητή που κάνει πρωταθλητισμό αλλά και με κάποιες επιπλέον ιδιαιτερότητες. Η “προετοιμασία” απλώνεται σε όλη τη διάρκεια του έτους και περιλαμβάνει σωματική άσκηση, σε συνδυασμό με σωστή διατροφή και φυσικά προπόνηση στην πίστα ή τον προσομοιωτή. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμά μου περιλαμβάνει αερόβια άσκηση και ενδυνάμωση 4 ημέρες της εβδομάδας, προπόνηση στην πίστα 1-2 ημέρες και δουλειά στον προσομοιωτή σε καθημερινή βάση».

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-f

«Στο πλευρό μου έχω τον διατροφολόγο/εργοφυσιολόγο Γιάννη Κώτση, που μεταξύ άλλων είναι Υπεύθυνος Διατροφής και Φυσιολογίας για την Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου. Παρακολουθεί την αερόβια απόδοση, τη μυϊκή ενδυνάμωση και φυσικά τη διατροφή μου. Παρακολουθεί τα επίπεδα κόπωσης, την ενυδάτωση, τα επίπεδα ηλεκτρολυτών τις ημέρες των αγώνων, βοηθά τον σωστό εγκλιματισμό μου σε διαφορετικές κλιματικές συνθήκες – ειδικά σε τροπικά κλίματα όπως αυτά των Ασιατικών χωρών. Επιπρόσθετα, ο Νίκος Πανουργιάς έχει το ρόλο προπονητή φυσικής κατάστασης. Στην πίστα δουλεύω με τον Γιάννη Αντωνιάδη, κορυφαίο οδηγό αγώνων και προπονητή, με τον οποίο συνεργάζομαι από 13 ετών. Ακόμα κι όταν τρέχω στο εξωτερικό, αναλύουμε μαζί την τηλεμετρία, αναζητώντας λύσεις στο set-up».

Αν κάπου εδώ αναρωτιέστε ποια είναι η ιδανική προπόνηση εντός πίστας για τις προκλήσεις στα σιρκουί του κόσμου, η απάντηση ίσως σας εκπλήξει: «Η καλύτερη προπόνηση είναι με αγωνιστικά καρτ, τα οποία σε επιδόσεις είναι πολύ κοντά στα πρωτότυπα με τα οποία τρέχω. Ένα 6τάχυτο κάνει τα 0-100 km/h σε λιγότερα από 2 δευτερόλεπτα ενώ δέχεσαι 2-2.5 G πλευρικής επιτάχυνσης. Χάρη στη συνεργασία με την πίστα SpeedPark στον Ασπρόπυργο, έχω την ευκαιρία να προπονούμαι πολύ συχνά». Καλά ως εδώ αλλά έχω κρατήσει μία απορία. Στην αρχή ο Ανδρέας έκανε λόγο για “επιπλέον ιδιαιτερότητες”. Είμαι σίγουρος πως μία αφορά την εκγύμναση του αυχένα για να αντέχει τις πλευρικές πιέσεις αλλά θέλω να μάθω κι άλλα: «Αναφερόμουν ακριβώς στη δουλειά στους μύες του αυχένα αλλά παράλληλα, στην ανάγκη να διατηρώ χαμηλά τους καρδιακούς παλμούς, παρότι βρίσκομαι σε συνθήκες αγώνα, δεχόμενος υψηλά G, σε στιγμές έντονης αδρεναλίνης».

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-d1000x600

MORE THAN A VIDEO GAME
Οι προσομοιωτές είναι γνωστό πως σταδιακά καλύπτουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας ομάδων/οδηγών για κάθε μορφή αγώνων. Το ίδιο ισχύει και στους αγώνες αντοχής – ειδικά στην εποχή που διανύουμε. «Βοηθάει σημαντικά αφού λόγω της παγκόσμιας πανδημίας αλλά και budget, η δυνατότητα δοκιμών στην πίστα είναι περιορισμένη», τονίζει ο έμπειρος οδηγός. «Παρότι λοιπόν οι επαγγελματικοί προσομοιωτές κοστίζουν μερικές χιλιάδες ευρώ, η σχέση επένδυσης/οφέλους είναι εξαιρετική. Μας βοηθούν να μάθουμε μία νέα πίστα, ακόμα και να συντηρούμε την αγωνιστική μας “διάθεση”, να διατηρούμε ρυθμό κάνοντας εκκινήσεις, προσπεράσεις κ.α. Επιπλέον, συχνά είμαστε σε live σύνδεση με την ομάδα και δουλεύουμε με τους τεχνικούς πάνω στην τηλεμετρία. Έτσι αποκτάμε σημείο αναφοράς πριν πάμε σε κάποια πίστα. Έχει γίνει πια ζωτικό κομμάτι της προετοιμασίας».

Κι όχι μόνο για να προσαρμοστείς στις πίστες αλλά και στο εκάστοτε “γραφείο”. Μέσα σε μερικούς μήνες, ο γεννημένος στην Αθήνα οδηγός έχει τρέξει και σημειώσει επιτυχίες με αγωνιστικά οχήματα τριών διαφορετικών κατηγοριών! Θέλω να με βάλει νοερά πίσω από το τιμόνι, να μου εξηγήσει τις διαφορές στο οδηγικό στιλ ανάμεσα σε LMP2, LMP3 και GTE.

Laskaratos-AsianLeMans2021-Rd1-Dubai1-i1000x600

«Κάθε κατηγορία έχει τις δικές της απαιτήσεις. Σε τόσο υψηλό επίπεδο, κάθε λεπτομέρεια είναι εξαιρετικά σημαντική. Πρέπει να είναι καλά αποτυπωμένο στο μυαλό σου ακόμα και το που βρίσκονται οι ζώνες – πράγμα καθοριστικό στην αλλαγή οδηγού! Δεν είναι λοιπόν ιδανικό να αλλάζεις συνέχεια κατηγορίες και αυτοκίνητα αλλά είναι ένας ευχάριστος πονοκέφαλος για μένα. Με βοηθά να εξελίσσομαι ως οδηγός. Τα LMP2 και LMP3 είναι πρωτότυπα που σε αντίθεση με τα GTΕ δεν βασίζονται σε αυτοκίνητα παραγωγής. Τα LMP2 έχουν εξαιρετικά επίπεδα αεροδυναμικής απόδοσης, πλησιάζουν το επίπεδο της F2. Ο οδηγός πρέπει να έχει πολύ καλή αντίληψη του αεροδυναμικού κρατήματος και να χρησιμοποιεί σωστά την αεροδυναμική πλατφόρμα του μονοθεσίου. Το ίδιο και στα LMP3 που με τους νέους κανονισμούς, έχουν πλησιάσει πολύ σε απόδοση. Είναι πια ταχύτερα, ελαφρύτερα αλλά ακόμα με χαμηλότερη ιπποδύναμη και χωρίς live τηλεμετρία. Τέλος, τα GTE είναι αρκετά πιο βαριά και με λιγότερα άλογα. Όμως έχουν εντυπωσιακό επίπεδο μηχανολογίας, εξαιρετικές -για το βάρος τους- επιδόσεις σε μηχανολογική πρόσφυση και πέδηση ενώ επιτρέπουν και περισσότερες μάχες ρόδα με ρόδα», σημειώνει ο 34χρονος. Δεν ξέρω για εσάς, έτσι που μου τα περιέγραψε τον ζήλεψα λίγο περισσότερο απ’ ότι έως τώρα.

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-face-a1000x600

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ
Όμως το φετινό ταξίδι δεν τελειώνει εδώ – αντίθετα, μόλις άρχισε! O Λασκαράτος θα έχει πλήρες πρόγραμμα στο European Le Mans Series, αγωνιζόμενος στην LMP3 με την 1 AIM Villorba Corse, με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει Βαρκελώνη, Σπίλμπεργκ, Μόντσα, Πολ Ρικάρ, Σπα και Πορτιμάο! «Είναι η ομάδα με την οποία πέρυσι κερδίσαμε στην Ταϊλάνδη και κατακτήσαμε τη δεύτερη θέση στο ALMS 2019/2020. Ο engineer μας προέρχεται από την Prema, όπου δούλευε με τον Mick Schumacher κι άλλα μεγάλα ταλέντα, ενώ ως teammate έχω τον Alessandro Bressan με τον οποίο είχαμε πολύ καλή συνεργασία πέρυσι. Φέτος στο ELMS θα μάχονται 16 LMP2 (που φέτος έχουν -50bhp) και 17 LMP3 (που φέτος έχουν +50bhp), θα υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Στόχος μας είναι το βάθρο».

ORECA 07-GIBSON
Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα πρωτότυπα που αγωνίζονται στο Asian Le Mans Series; Φαντάζουν εξωτικά και… είναι. Σμιλευμένα ανθρακονημάτινα θεριά που καταπίνουν αβίαστα, ατελείωτα χιλιόμετρα!

ΣΑΣΙ (Oreca 07)
Μήκος: 4.545mm
Πλάτος: 1.995mm
Ύψος: 1.045μμ
Βάρος: 930kg

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-b1000x600

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (Gibson GK-428)
Τύπος: Ατμοσφαιρικός V8
Χωρητικότητα: 4200cc
Ισχύς: 603bhp/9000rpm
Ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης: Cosworth

ΚΙΒΩΤΙΟ (Xtrac)
Τύπος: Σειριακό
Σχέσεις: 6 + όπισθεν
Αλλαγές: Με Puddles πίσω από το τιμόνι

laskaratos-ALMS-2021-rd3-4-abudhabi-h1000x600

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ/ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Διπλά ψαλίδια με ράβδους ώσης
Αποσβεστήρες από την PKM
Michelin 30-68/R18 εμπρός
Michelin 31-71/R18 πίσω

Φωτογραφίες: Drew Gibson, Xynamic Photography

Διαβάστε επίσης:
Ιταλική F4: Δοκιμές στο Red Bull Ring για τον Τζώρτζη Μαρκογιάνη (+vids)

Mikaela Ahlin-Kottulinsky: Η οδηγός της Extreme E μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto (+video)

Ο νικητής του Ράλι Ντακάρ, Kevin Benavides, μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr