Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΑΓΩΝΕΣ

Ιταλική F4: Δοκιμές στο Red Bull Ring για τον Τζώρτζη Μαρκογιάνη (+vids)

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)
Georgis-Markogiannis-rbrtest21-d1000x600

O Τζώρτζης Μαρκογιάννης βρέθηκε στο Red Bull Ring για μερικές μέρες δοκιμών εξέλιξης με την ομάδα του, Cram Motorsport, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του για το πρωτάθλημα της Ιταλικής Formula 4!

Η φετινή σεζόν περιλαμβάνει 7 γύρους, σε Paul Ricard (16/5), Misano (6/6), Vallelunga (27/6), Imola (25/7), Red Bull Ring (12/9), Mugello (10/10) και Monza (31/10). Κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο έχει 3 αγώνες και συμμετέχουν 35 οδηγοί απ’ όλο τον κόσμο. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ανήλικοι και όχι τυχαία, η Ιταλική Formula 4 θεωρείται ως η κατηγορία όπου γεννιούνται οι θρύλοι!

Ανάμεσα στους αντιπάλους του Τζώρτζη συγκαταλέγονται γιοι σπουδαίων πρώην οδηγών της Formula 1, όπως ο Κολομβιανός Sebastian Montoya (γιος του Juan Pablo) κι ο Ιταλός Lorenzo Patreze (γιος του Riccardo) ενώ στο άκρως ανταγωνιστικό grid συναντάμε και μέλη των Ακαδημιών της Ferrari, της Red Bull και της Sauber.

Οι δοκιμές εξέλιξης στην Αυστριακή πίστα έγιναν κάτω από μεικτές καιρικές συνθήκες με χιόνι, κρύο, βροχή αλλά και στεγνό οδόστρωμα. Ήταν δε, μια ευκαιρία για τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη, να επιβεβαιώσει όσα είχε μάθει για τη συγκεκριμένη πίστα στον προσομοιωτή (πέραν της εμπειρίας του από το ντεμπούτο του στο θεσμό στον περυσινό αγώνα του Red Bull Ring). Ο ταλαντούχος  Έλληνας αθλητής προπονείται σε δικό του προσομοιωτή, καθώς λόγω των περιορισμών που θέτουν η πανδημία και η φοίτησή του στη Β’ Λυκείου, δεν είναι εύκολο να βρίσκεται συνέχεια εκτός Ελλάδος για δοκιμές εξέλιξης.

Ο 16χρονος Τζώρτζης μοιράστηκε εμπειρίες και εντυπώσεις από το τεστ στο οροπέδιο της Στυρίας όπου συνολικά κάλυψε 197 γύρους:

Πως ήταν οι δοκιμές στο Red Bull Ring;
Οι δύο μέρες δοκιμών ήταν πολύ εποικοδομητικές καθώς έγινε ένα μεγάλο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, με την υποστήριξη της ομάδας. Είμαι ευχαριστημένος από τις επιδόσεις όμως πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

Τι έμαθες;
Δουλέψαμε αρκετά με την βοήθεια των δεδομένων της τηλεμετρίας την σταθερότητά μου σε προσομοιώσεις αγώνα, καθώς και στην απόλυτη ταχύτητά μου με καινούρια ελαστικά.

Σε επηρέασαν οι καιρικές συνθήκες;
Οι καιρικές συνθήκες ήταν διαρκώς μεταβαλλόμενες καθ’ όλη την διάρκεια του τριημέρου, και σίγουρα ήταν καθοριστικός παράγοντας, η θερμοκρασία της ασφάλτου ήταν ιδιαίτερα χαμηλή και υπήρχε υγρασία σε ορισμένα σημεία της πίστας.

Πόσο διαφέρει η αίσθηση στην πίστα από τον προσομοιωτή; Πόσο χρήσιμες είναι οι δοκιμές στον προσομοιωτή;
Η αίσθηση στην πίστα διαφέρει στο κομμάτι των πλευρικών δυνάμεων, η απουσία των οποίων στον προσομοιωτή επιβάλλει πολλές ώρες προπόνησης και εξοικείωσης στα δεδομένα του. Προσωπικά θεωρώ τις δοκιμές στον προσομοιωτή πολύ σημαντικές, τόσο σε γνωστές όσο και σε άγνωστες μέχρι τώρα πίστες στις οποίες πρόκειται να αγωνιστώ.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που συντελούν στην επίτευξη μιας κορυφαίας επίδοσης;
Η κορυφαία απόδοση αποτελεί διαδικασία, όχι επίτευγμα. Απαιτεί την απόλυτη εμπιστοσύνη του οδηγού στο μονοθέσιο, καθώς και ύψιστο βαθμό συγκέντρωσης. Σίγουρα, παράγοντες όπως η θερμοκρασία, η ταχύτητα του αέρα ή η βοήθεια με slipstream από άλλο μονοθέσιο, παίζουν επίσης έναν σημαντικό ρόλο, όσον αφορά στον απόλυτο χρόνο.

Πόσο χρήσιμα είναι τα δεδομένα της τηλεμετρίας;
Τα δεδομένα της τηλεμετρίας είναι το παν για την βελτίωση της επίδοσης σε αυτό το επίπεδο, καθώς η επιτυχία από την αποτυχία απέχουν συχνά μερικά δέκατα ή εκατοστά του δευτερολέπτου, τα οποία καθορίζονται από λεπτομέρειες που φαίνονται μόνο στα γραφήματα.

Georgis-Markogiannis-rbrtest21-a1000χ600

Ποιοι είναι οι τομείς που επιδέχονται βελτίωση; Που κρίνεις ότι πρέπει να επικεντρώσεις την προσοχή σου;
Λαμβάνοντας υπ’ όψη την έλλειψη των δοκιμών σε σχέση με άλλους οδηγούς, σίγουρα υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στην αίσθησή μου με το αυτοκίνητο, ειδικά στη συμπεριφορά του με καινούρια λάστιχα, πράγμα που παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην βελτίωση του χρόνου.

Είχες μια έξοδο, άλλαξε κάτι στην αντίληψη ή την προσέγγισή σου μετά από αυτό;
Η έξοδος θα ήταν έλεγα μία άτυχη στιγμή της πρώτης ημέρας, όμως η εξαιρετική επίδοση με τα βρόχινα ελαστικά καθώς και ο χρόνος μόλις 0.3 δευτερόλεπτα από την τρίτη θέση, αποδεικνύουν ότι δεν υπήρχε κάποια αλλαγή, παρά η εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο και τις ικανότητές μου.

Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης συνεχίζει εντατικά την προετοιμασία του, ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος, στις 16 Μαΐου στο Paul Ricard της Γαλλίας.

Georgis-Markogiannis-rbrtest21-f1000tall

Διαβάστε επίσης:
O Τζώρτζης Μαρκογιάννης μιλάει στο NewsAuto για την Ιταλική F4

Asian Le Mans Series 2021: Πήρε τον τίτλο της LMP2 Am o Λασκαράτος (vid)

To F1 Vlog της πρεμιέρας του 2021 (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto