Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΑΓΩΝΕΣ

Ποια ήταν τα ελικόπτερα που πέταξαν στο Ράλλυ Ακρόπολις…

  • Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)

Τρία σύγχρονα ελικόπτερα με κινητήρες που φτάνουν έως και τους… 900 ίππους το καθένα επιτηρούσαν τις ειδικές διαδρομές στον εθνικό μας αγώνα – Το Newsauto συνομίλησε με τον πιλότο Ηλία Σοφιανό που είδε τον αγώνα από ψηλά.

 

Ένα παγκόσμιο event ολοκληρώθηκε στη χώρα μας και κατάφερε να κερδίσει τα εύσημα από όλους. Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στο αγωνιστικό ημερολόγιο του WRC στέφθηκε με επιτυχία και μόνο τυχαίο δεν θα χαρακτηρίζαμε το γεγονός ότι θα έχουμε αγώνα τόσο το 2022 όσο και το 2023, όπως άλλωστε δήλωσε και επίσημα ο Υφυπουργός Λευτέρης Αυγενάκης.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα είδαμε πολλά ελικόπτερα να πετούν στον αέρα, να ακολουθούν τα αγωνιστικά οχήματα και να συμμορφώνουν με υποδείξεις τους θεατές. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν τρία ελικόπτερα και συγκεκριμένα τα εξής:

  • Agusta 109
  • Robinson R66
  • Eurocopter AS350B3

Το ελικόπτερο με το Νο1 (χρώματος μαύρο) χρησιμοποιήθηκε ως νοσοκομειακό. Έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 8 ατόμων ενώ εφοδιάζεται με δύο κινητήρες που έχουν συνολική ισχύ 900 ίππους. Το κόστος του Agusta 109 φτάνει σχεδόν τα 2.5 εκατομμύρια ευρώ.

Το ελικόπτερο με το Νο2 (Robinson R66 – χρώματος μπορντό) χρησιμοποιήθηκε ως ελικόπτερο ασφαλείας και ήλεγχε τις θέσεις των θεατών. Το συγκεκριμένο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 5 επιβάτες, εφοδιάζεται με ένα κινητήρα που αποδίδει 300 ίππους ενώ το κόστος του ανέρχεται στα 1.3 εκατ. ευρώ (φωτογραφία: Στέλιος Γκίκας).

Το τρίτο ήταν ένα κίτρινο ελικόπτερο το οποίο χρησιμοποίησε η οργάνωση για να καταγράφει πλάνα από τις ειδικές διαδρομές και να μεταδίδει ζωντανή εικόνα. Το συγκεκριμένο μπορεί να μεταφέρει πέντε επιβάτες, έχει ισχύ 800 ίππων και κοστίζει 2.5 εκατομμύρια ευρώ.

Πτήσεις υψηλού κινδύνου

Η δουλειά των πιλότων όσο και αν δείχνει εύκολη είναι δύσκολη και επικίνδυνη και στην περίπτωση του ράλλυ Ακρόπολις έπρεπε να γίνει από πολύ έμπειρους πιλότους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως για να δοθεί έγκριση εκτέλεσης πτήσεων αυτού του είδους οι οποίες χαρακτηρίζονται high risk, απαιτείται μεγάλη εμπειρία των εμπλεκόμενων πιλότων όπως και ειδική άδεια από την πολιτική αεροπορία.

Backstage και… άλλα από το φετινό ράλλυ Ακρόπολις

Οι πιλότοι είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν στην πολιτική αεροπορία ανάλυση εκτίμησης κινδύνου (risk assessment) και η πολιτική αεροπορία συνεκτιμώντας την επικινδυνότητα σε συνάρτηση με την εμπειρία του πιλότου δίνει έγκριση ή όχι.

«Καλός πιλότος είναι αυτός που πεθαίνει στο κρεβάτι του»

Το Newsauto μίλησε με τον Ηλία Σοφιανό, τον πιλότο του ελικοπτέρου που προσέγγιζε τους θεατές για να τους βάλει στη… θέση τους. Αν και έχει το χαρακτήρα ενός μετριόφρων χειριστή, γνωρίζουμε πως έχει πάνω από 23.000 ώρες πτήσεις χωρίς ατύχημα, είναι πρώην πιλότος της πολεμικής αεροπορίας ενώ έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην εκπαίδευση χειριστών μονοθέσιων μαχητικών F104, γνωστά και ως ιπτάμενα φέρετρα.

Το 1988 κατασκεύασε δικό του αεροπλάνο στην ταράτσα του σπιτιού του για το οποίο πήρε και άδεια να πετάξει από την πολιτική αεροπορία. Είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Superior Air η οποία ναυλώνει ελικόπτερα και αεροπλάνα, εκπαιδεύει πιλότους και εκτελεί κάθε τύπου εναέριες εργασίες. Μάλιστα όταν τον αποκαλούμε ως έναν από τους κορυφαίους πιλότους μας τονίζει πως… «Δεν είμαι καλός πιλότος. Καλός πιλότος είναι αυτός που πεθαίνει στο κρεβάτι του».

Απίστευτα μεγάλος αριθμός θεατών

Όσοι παρακολούθησαν τον αγώνα θα διαπίστωσαν τους ελιγμούς που έκανε με το ελικόπτερο (Νο2 – Robinson R66) προκειμένου να επιθεωρήσει μαζί με μέλος της οργάνωσης τις ειδικές πριν ξεκινήσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τον ρωτήσαμε να μας πει τι ήταν αυτό που είδε από ψηλά και δεν είχαμε τη δυνατότητα να το κάνουμε εμείς ως θεατές:

«Το πιο εντυπωσιακό απ’ όλα ήταν να βλέπεις τόσο πολύ κόσμο στα βουνά. Μιλάμε για χιλιάδες και κυρίως στην Παύλιανη και το Ελευθεροχώρι. Απίστευτα μεγάλος αριθμός θεατών που ήταν οργανωμένοι με σκηνές, τροχόσπιτα, με τις οικογένειές τους. Σίγουρα φάνηκε πως ο κόσμος μετά από τόσο καιρό κλεισμένος στο σπίτι του είχε ανάγκη να πάει στο βουνό και φυσικά να παρακολουθήσει τους κορυφαίους οδηγούς στον κόσμο».

Δείτε μία από τις πτήσεις του Ηλία Σοφιανού και τις αντιδράσεις του κόσμου…

Σε άλλο αγώνα ο Rovanpera

Σχετικά με τους θεατές και αν συμμορφωνόντουσαν με τις υποδείξεις τόνισε πως: «Υπήρχε πολύ καλή συνεργασία με τον κόσμο με ελάχιστες βεβαίως εξαιρέσεις» ενώ στην ερώτηση ποιος οδηγός τον εντυπωσίασε από ψηλά απάντησε: «Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση ο Rovanpera και ο τρόπος που οδηγούσε. Είχε τεράστια διαφορά από τους υπόλοιπους και το λέω καθώς οι εικόνες που είχα από το ελικόπτερο μου έδιναν και τη δυνατότητα να δω τα πράγματα διαφορετικά».

Οι αφανείς ήρωες του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Πρόβλημα με τα drones

Όλα πήγαν καλά, ωστόσο ο Ηλίας Σοφιανός τόνισε τον κίνδυνο που υπήρχε με τα drones: «Για πρώτη φορά σε αγώνα αντιμετωπίσαμε πρόβλημα στον έλεγχο των διαδρομών καθώς πολύ συχνά είχαμε να αντιμετωπίσουμε drones που πετούσαν παράνομα και ανεξέλεγκτα. Θα πρέπει στο μέλλον μαζί με αεροναυτική αγγελία (ΝΟΤΑΜ) να εκδίδεται και σχετικό ΝΟΤΕΜ που να αφορά απαγόρευση παρουσίας drones ενώ κατά την άποψή μου θα έπρεπε να προβλεφθούν αυστηρές κυρώσεις στους παραβάτες. Φανταστείτε τη στιγμή που το safety ελικόπτερο επιτηρεί το χώρο να πέσει θύμα επειδή κάποιος έκανε το κέφι του χωρίς την σχετική άδεια».

Συνολικά τα τρία ελικόπτερα πέταξαν πάνω από 55 ώρες καλύπτοντας χιλιάδες μίλια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έκλεψαν το αυτοκίνητο γνωστού δημοσιογράφου
Μέσα στο διώροφο Motorhome των 2.120.000 ευρώ του Will Smith
Προσοχή! Νέο λαμόγιο εισπράττει μικρές προκαταβολές για ανύπαρκτα ΙΧ

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto