Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

O Liam Doran στο NewsAuto!

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Ταξιδέψαμε στο Βέλγιο για να γνωρίσουμε από κοντά τον μαγικό κόσμο του ταχέως αναπτυσσόμενου RallyCross και μιλήσαμε με έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του: τον Liam Doran.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Το παρατσούκλι του είναι “British Bomb=Βρετανική Βόμβα”. Βλέπετε, έχοντας κάνει ντεμπούτο στην ευρωπαϊκή εκδοχή του σπορ το 2009, το 2011 έπεσε σαν… βόμβα στο παγκόσμιο στερέωμα με την εκπληκτική εμφάνιση που είχε κάνει στα X-Games του Λος Άντζελες.

Ήταν η παρθενική του εμφάνιση σε X-Games και τα έβαλε με μεγάλα ονόματα, όπως ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, Marcus Gronholm. Δεν… κώλωσε, πάτησε γκάζι και πήρε το χρυσό μετάλλιο στην Πόλη Των Αγγέλων!

Επιθετικός εντός πίστας, δυναμικός με ενέργεια αντίστοιχη του αναστήματός του εκτός αυτοκινήτου, ο Doran δεν περνάει απαρατήρητος. Άλλωστε ως teammate του Petter Solberg στην ομάδα SDRX, βρίσκεται στην πιο εντυπωσιακή τέντα του service park.

Δίπλα στο Citroen DS3 με το #33  έχει τη σύζυγο και τον γιο του μαζί – όπως έκανε πριν από δυόμιση δεκαετίες ο πατέρας του και επίσης αγωνιζόμενος στο RallyCross, Pat Doran. Το μήλο λοιπόν που έπεσε από τη μηλιά, μας μίλησε για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του.

Doran-Belgium15-act-c640

Τι είναι για σένα το RallyCross;
Είναι ένα πολύ συναρπαστικό σπορ, με συνεχείς μάχες σε αγώνες που απλώνονται σε λίγους και μικρού μήκους γύρους. Πώς να το περιγράψω; Πολύ συναρπαστικό, με εντυπωσιακά αυτοκίνητα, πολλά ατυχήματα, τρελούς οδηγούς… ένα σπορ που σε καθηλώνει, με τη διαδρομή να περιλαμβάνει και άσφαλτο αλλά και χώμα.

Είναι αυτά τα στοιχεία που μόλις μου είπες, οι λόγοι για τους οποίους αποφάσισες να κυνηγήσεις καριέρα στο RallyCross κι όχι στα ράλι;
Όχι, αποφάσισα να αφοσιωθώ στο RallyCross γιατί και ο πατέρας μου συμμετείχε σε αυτό το σπορ.

Είναι λοιπόν στα οικογενειακά γονίδια…
Ίσως, ναι…

Τότε σε μερικά χρόνια να περιμένουμε και τον γιο σου πίσω από το τιμόνι;
(Γέλια…) Ελπίζω όχι!

Doran-Belgium15-repair-a640tall

Είχες μία στιγμή στο πλαίσιο του γύρου εδώ στο Μετέ του Βελγίου, που με εντυπωσίασε. Είχε υποστεί ζημιά το αυτοκίνητό σου και ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα τον οδηγό, να μεταμορφώνεται στον καλύτερο μηχανικό! Λειτουργούσες μανιωδώς προσπαθώντας να επιδιορθώσετε έγκαιρα τη ζημιά!
Αυτό είναι επίσης κάτι που είχα μάθει από τον μπαμπά μου. Να δημιουργώ μόνος μου τα αυτοκίνητά μου. Αν εξαιρέσεις το εξωτερικό περίβλημα του αυτοκινήτου, όλα τα άλλα τα έχω σχεδιάσει εγώ. Αν λοιπόν γνωρίζεις πως λειτουργούν όλα, έχει πλεονέκτημα γιατί μπορείς να βρεις λύσεις. Οδηγώ λοιπόν, σχεδιάζω το αυτοκίνητο, συχνά περνάω και σε ρόλο μηχανικού – ειδικά σε περιπτώσεις με τόση πίεση όπου πρέπει όλοι να κοπιάσουμε για να επιδιορθώσουμε το αυτοκίνητο εγκαίρως. Γενικά αυτό με χαροποιεί, ξέρεις, που δεν είμαι απλά ένας οδηγός αγώνων…

Το έχεις κάνει… one man show!
Κάπως έτσι, ναι. Μπάντα με ένα μέλος!

Όμως υποθέτω πως είναι σημαντικό και για τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, να νιώθουν πως ο επικεφαλής της, δεν λειτουργεί υπεροπτικά – πως είναι ένας από αυτούς.
Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο το κάνω. Δεν νιώθω πως είμαι καλύτερος από κάποιον άλλο, το γεγονός πως είμαι το «αφεντικό», δεν με κάνει αυτόματα καλύτερο ούτε μου δίνει την πολυτέλεια να δουλεύω λιγότερο. Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές, όλοι μας πρέπει να δουλέψουμε σκληρά. Αν το κάνω εγώ, θα το κάνουν κι αυτοί. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να αράζω και να βλέπω τους άλλους να κοπιάζουν. Άλλωστε, εγώ έκανα τη ζημιά, εγώ πρέπει να την επιδιορθώσω!

Doran-Belgium15-act-e640

Το 2011 είχες την πρώτη σου μεγάλη νίκη, με αντίπαλο τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι, τον Marcus Gronholm. Πως ένιωσες;
Ναι, ήταν στα X-Games, στο Λος Άντζελες των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Ήταν μία σπουδαία νίκη για την καριέρα μου, ίσως η μεγαλύτερη μέχρι τώρα. Ήταν και στην πρώτη μου συμμετοχή στα X-Games. Ήταν τρελό το συναίσθημα, το θυμάμαι ακόμα, δεν έχω ποτέ ξανά νιώσει έτσι. Ούτε εγώ το περίμενα, πως θα μπορούσα να επικρατήσω του Gronholm, σε εκείνο το ξεχωριστό μέρος. Ήταν φανταστικό!

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον Liam Doran;
Δεν ξέρω (αναστεναγμός…). Έχω πολλά σκαμπανεβάσματα. Ξέρω τι μπορώ να κάνω και θέλω να συνεχίσω να πιέζω, να κυνηγώ νίκες, όμως τα πράγματα τον τελευταίο καιρό είναι δύσκολα. Δεν έχω καλά αποτελέσματα, τουλάχιστον όχι αυτά που χρειάζεται η ομάδα για να συνεχίσει. Όμως ποτέ στη ζωή μου δεν το έχω βάλει κάτω και δεν θα το κάνω τώρα. Ελπίζω σύντομα τα πράγματα να φτιάξουν και πάλι.

Doran-Belgium15-act-a640

Και για το RallyCross; Εξελίσσεται συνεχώς σαν θεσμός. Λες να γίνει σύντομα ισάξιο του WRC;
Είναι μία ερώτηση που μου κάνουν συχνά τον τελευταίο καιρό – ακόμα και σε σχέση με τη Formula 1. Όμως η απάντηση μου είναι αρνητική και ο λόγος είναι πως το RallyCross είναι κάτι διαφορετικό. Απ’ ευθύνεται σε εντελώς διαφορετικό κοινό από τη Formula 1 ενώ δεν έχει κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ωστόσο μεγαλώνει και θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Σε 1-2 χρόνια πιστεύω πως θα είναι ένα από τα σημαντικότερα μηχανοκίνητα σπορ στον κόσμο και πραγματικά το ελπίζω. Ζω μέσα σε αυτό από 2 ετών, όταν ακολουθούσαμε με τη μητέρα μου τον πατέρα μου που αγωνιζόταν. Ξεκίνησα να τρέχω κι εγώ στα 14. Μεγάλωσα μαζί με το σπορ – στην πραγματικότητα είμαι ο μακροβιότερος οδηγός στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, είχα ξεκινήσει από το 2009! Είναι ωραίο να το βλέπω να έχει μεγαλώσει τόσο, σε σχέση με το πως ήταν τότε. Είναι απίστευτο. Αν συνεχίσει έτσι, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε που θα φτάσει.

panos-doran-interview-a640

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto