Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Ferrari: Downforce ή δύναμη;

Ελλάδα 0:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ferrari: Downforce ή δύναμη;

ΑΓΩΝΕΣ

Ferrari: Downforce ή δύναμη;

ΑΓΩΝΕΣ

Σοβαρό δίλημμα για τους σχεδιαστές της Ferrari F138 αν θα πρέπει να οριστικοποιήσουν μια διάταξη εξατμίσεων με πιο στενή διατομή ώστε να μεγιστοποιήσουν τα αεροδυναμικά οφέλη στο πίσω μέρος του μονοθεσίου θυσιάζοντας μέρος της ιπποδύναμης του κινητήρα. Όπως ίσως γνωρίζετε η καυτή περιοχή της φετινής αεροδυναμικής εξέλιξης των μονοθεσίων βρίσκεται στο πίσω μέρος και συγκεκριμένα στη βελτιστοποίηση της αξιοποίησης της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων.

Advertisement
Advertisement

Η τάση αυτή ξεκίνησε από την εποχή που ο Άντριαν Νιούι έβγαλε τις εξατμίσεις μέσα στο διαχύτη προσπαθώντας να αυξήσει τη διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω από την πίσω αεροτομή πράγμα που οδηγεί σε αντίστοιχη αύξηση της παραγόμενης κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος. Τα blown diffusers εφαρμόστηκαν ένα χρόνο μετά την απαγόρευση των double diffusers (σ.σ: διάταξη που εισήγαγε ο Μπρον και πήρε τον τίτλο το 2009) και απαγορεύτηκαν πέρυσι.

Οι αεροδυναμιστές όμως δεν ξέχασαν όσα έμαθαν για τη συγκεκριμένη περιοχή και ειδικότερα για την αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων. Έτσι δουλεύοντας πάνω στο σχήμα αλλά και στο σημείο εξόδου των εξατμίσεων όπως και στη μορφοποίηση του καυτού – γρήγορου καυσαερίου έχουν καταφέρει να αποκομίσουν πολλά οφέλη στη συγκεκριμένη περιοχή.
[nggallery id=1907]
Στις δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης τις προηγούμενες μέρες είναι ξεκάθαρος ο προβληματισμός των μηχανικών κινητήρα οι οποίοι καλούνται να αντισταθμίσουν τις απώλειες δύναμης ( σ.σ: στενότερη διατομή σημαίνει υψηλότερη ταχύτητα ροής αλλά για να παραμείνει αυτή ομαλή απαιτείται μικρότερος όγκος καυσαερίων άρα μικρότερη ισχύς τελικά) με περισσότερη ροπή στις μέσες στροφές.

Περισσότερα εδώ

Advertisement
Advertisement