Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

F1: (re) Born in the USA

Ελλάδα 11:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: (re) Born in the USA

ΑΓΩΝΕΣ

F1: (re) Born in the USA

ΑΓΩΝΕΣ

Ύστερα από πέντε χρόνια η Formula 1 επιστρέφει στις ΗΠΑ! Το GP του Τέξας στην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν θα μεταδοθεί απευθείας την ερχόμενη Κυριακή στις 20:00 από τον Alpha και ίσως κρίνει και τη μάχη του τίτλου. Πιθανόν κάθε αναφορά στο Αμερικάνικο GP να σας παραπέμπει στη θρυλική πίστα της Ινδιανάπολης, καθότι μέρος του οβάλ τμήματος χρησιμοποιήθηκε για τη φιλοξενία του αγώνα από το 2000 μέχρι και το 2007. Στο παρελθόν έχουν γίνει αγώνες στο Σέμπρινγκ, στο Φοίνιξ(3), στο Ουότκινς Γκλεν (20), στο Ντάλας, στο Ντητρόιτ (7), στο Λονγκ Μπητς μέχρι και στο Λας Βέγκας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου Caesar’s Palace. Συνολικά στις ΗΠΑ έχουν γίνει 51 GP και όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς πως η F1 δεν είχε τη στέγη που άρμοζε. Αυτό διορθώθηκε με την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας πίστας στο Ώστιν του Τέξας. Το Circuit Of The Americas ή COTA φτιάχτηκε σε χρόνο ρεκόρ παρά τις αρχικές παλινωδίες.

Advertisement
Advertisement

Ο θρύλος στη F1 αλλά και στην Αμερική, Μάριο Αντρέτι παγκόσμιος πρωταθλητής το 1978 με 12 νίκες στο ενεργητικό του στη F1 αλλά και δις πρωταθλητής στα Champ Car το 1979 και το 1984 είναι εκπρόσωπος του COTA. Μάλιστα είχε την τιμή να είναι ο πρώτος που οδήγησε τη συγκεκριμένη πίστα μια Lotus: «Πρόκειται για την καλύτερη χάραξη στον κόσμο, θα είναι ένας αγώνας φαινόμενο» τόνισε ο 72χρονος πρωταθλητής. Ο Αντρέτι είναι ο μόνος Αμερικάνος πιλότος που έχει κερδίσει σε Αμερικάνικο GP το 1977. Από τους 24 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή μόνο δυο έχουν κερδίσει αγώνα στην Αμερική. Ο Σουμάχερ (5) φορές και ο Χάμιλτον τον τελευταίο το 2007. Αμφότεροι εκκινούν σήμερα έχοντας στην πλάτη τους κινητήρα Mercedes. Πολυνίκης ομάδα στις ΗΠΑ η Ferrari που έχει κερδίσει σε 12 από τα 51 GP.

Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές. Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπεράσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 τα 320km/h. Οι προσομοιώσεις δείχνουν πως οι πιλότοι θα κινούνται με τέρμα γκάζι στο 50% του γύρου ενώ ο χρόνος που έδωσε χτες την pole position υπολογίζονταν στο 1:37.

Σχεδιαστής της πίστας ο συνήθης ύποπτος, ο διάσημος Γερμανός αρχιτέκτονας Χέρμαν Τίλκε: «Νομίζω ότι υπάρχουν μερικά πραγματικά δύσκολα σημεία, σ’ αυτή την πίστα ελπίζω οι πιλότοι να τα βρουν πραγματικά ενδιαφέροντα. Η στροφή 1 είναι ανηφορική και αμέσως μετά κατηφορίζει, έτσι οι οδηγοί δεν βλέπουν την κορυφή της στην είσοδο. Αρχικά θα κάνουν λάθη οι οδηγοί αλλά θα μάθουν γρήγορα καθότι το επίπεδο είναι κορυφαίο. Μετά τη στροφή 1 υπάρχει ένα φιδωτό κομμάτι πολύ γρήγορο και χαρακτηριστικό. Επιπλέον η διαδρομή έχει πολλά σκαμπανεβάσματα και επιπλέον υπάρχει μια στροφή με ανάποδη κλίση. Το set – up του μονοθεσίου θα είναι δύσκολο όπως και η διαχείριση των ελαστικών. Θα έχουμε καλό αγώνα» κατέληξε ο Γερμανός.

Advertisement
Advertisement

Πέρα από το ενδιαφέρον που παρουσιάζει το ντεμπούτο του COTA όπως είναι το όνομα της πίστας του Ώστιν, ο αγώνας θα αναδείξει εκτός συγκλονιστικού απροόπτου τη Red Bull Racing ως παγκόσμια πρωταθλήτρια για 3η συνεχή χρονιά. Οι Ταύροι χρειάζονται μόλις 4 βαθμούς για να το πετύχουν αυτό ακόμη κι αν οι Ferrari κάνουν το 1 – 2. Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα οδηγών ο Φέτελ προηγείται με 10 βαθμούς του Αλόνσο. Ο 25χρονος θα αναδειχτεί παγκόσμιος πρωταθλητής εφόσον τερματίσει 3ος αρκεί να εγκαταλείψει ο Αλόνσο. Ο Γερμανός εξασφαλίζει τη διατήρηση του τίτλου εφόσον κερδίσει εάν ο Αλόνσο τερματίσει 5ος.
[nggallery id=1024]
Περισσότερα εδώ