Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Ο Βασίλης Ορφανός μιλάει στο NewsAuto για το Ράλι Ντακάρ 2021

Ελλάδα 18:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο Βασίλης Ορφανός μιλάει στο NewsAuto για το Ράλι Ντακάρ 2021

ΑΓΩΝΕΣ

Ο Βασίλης Ορφανός μιλάει στο NewsAuto για το Ράλι Ντακάρ 2021

ΑΓΩΝΕΣ

Το 43ο Ράλι Ντακάρ είναι σε πλήρη εξέλιξη και το NewsAuto, πάντα κοντά στα μεγαλύτερα γεγονότα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, σας «ταξιδεύει» καθημερινά στην έρημο.

Advertisement
Advertisement

Με όλη τη δράση από τη Σαουδική Αραβία όπου διεξάγεται και φέτος ο πλέον απαιτητικός αγώνας παγκοσμίως, με δηλώσεις των πρωταγωνιστών, φωτογραφίες που… ταξιδεύουν αλλά και videos με όσα συμβαίνουν στην έρημο.

Για μία ακόμα χρονιά, δυστυχώς δεν έχουμε ελληνική εκπροσώπηση στη μεγαλύτερη δοκιμασία του πλανήτη. Στραφήκαμε όμως σε κάποιον που μπορεί να μας δώσει μία αξιόπιστη περιγραφή του τι είναι το Ράλι Ντακάρ. Ο λόγος για τον Βασίλη Ορφανό που μετρά πέντε συμμετοχές σε αυτή τη θρυλική δοκιμασία, έχοντας μάλιστα γευτεί και τη χαρά της νίκης στην κατηγορία του!

orfanos-dakar2009-a1000x600

Advertisement
Advertisement

Πάνος Σεϊτανίδης: Πέρυσι το Ράλι Ντακάρ μετακόμισε στη Μέση Ανατολή και τη Σαουδική Αραβία. Πως σου φάνηκε αυτό το νέο, τρίτο κεφάλαιο;

Βασίλης Ορφανός: Το τρίτο αυτό κεφάλαιο στην ιστορία του Ντακάρ μόνο θετικά μπορούμε να το δούμε. Οι Άραβες έχουν υπογράψει συμβόλαιο με τους οργανωτές του αγώνα για πέντε χρόνια, θέλοντας να διαφημίσουν την χώρα τους μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού, παρέχουν νέα εδάφη που είναι πιο κοντά στην έρημο Σαχάρα, παρέχουν ασφάλεια, κάτι που είναι επίσης πολύ σημαντικό για τους αγωνιζόμενους και ήρθε πιο κοντά στη χώρα μας και στην περιοχή μας.

Advertisement

ΠΣ: Πέραν του προφανούς, της ερήμου δηλαδή, ποιες είναι οι ομοιότητες που εντόπισες σε σχέση με τα προηγούμενα κεφάλαια και ποιες οι διαφορές;

ΒΟ: Σε σχέση με την Λατινική Αμερική και την Ατακάμα δεν έχουμε τα μεγάλα υψόμετρα που είχα διασχίσει στις Άνδεις φτάνοντας τα 5.000 μέτρα ύψος. Παραμένει το κρύο όμως, που ταλαιπωρεί τους αναβάτες, το έδαφος έχει πιο πολλή άμμο και θυμίζει πιο έντονα την έρημο Σαχάρα, ενώ συνεχίζουν να υπάρχουν πετρώδη κομμάτια που συνεχίζουν να δυσκολεύουν οχήματα, αναβάτες και πληρώματα.

Advertisement

orfanos-dakar03-pajero-a1000x600

ΠΣ: Πόσο ανεβάζει το βαθμό δυσκολίας το γεγονός πως πληρώματα και αναβάτες παίρνουν το road book της ημέρας, μόλις μερικά λεπτά πριν την έναρξη της ειδικής;

ΒΟ: Το γεγονός της παραλαβής του road book της ημέρες μερικά λεπτά πριν το ξεκίνημα της ειδικής δυσκολεύει πραγματικά τους αναβάτες που εκτελούν και χρέη συνοδηγού ταυτόχρονα. Αυτό το γεγονός αυξάνει το ρίσκο τους να χαθούν ή να τραυματιστούν, γιατί δεν έχουν το χρόνο οι αναβάτες να μελετήσουν την πορεία τους όπως είχαν παλαιότερα που στον τερματισμό κάθε ημέρας παραλάμβαναν τη διαδρομή της επόμενης στον καταυλισμό. Αυτό μπορεί να μειώνει την ψαλίδα μεταξύ των εργοστασιακών αναβατών και των ιδιωτών αλλά αυξάνει σίγουρα το ρίσκο στις μοτοσυκλέτες. Για τα πληρώματα των αυτοκινήτων και των φορτηγών οι συνοδηγοί έχουν το χρόνο και τον τρόπο να βοηθήσουν τον οδηγό τους πιο άνετα σίγουρα, αλλά εκεί ξεχωρίζουν το ένστικτο και η γρήγορη προσαρμογή στους νέους κανονισμούς.

ORFANOS-DAKAR-2009-START-SPECIAL-STAGE-1000x600-1

Advertisement

ΠΣ: Πέρυσι είδαμε να σπάει το εντυπωσιακό σερί της KTM. Ποιους αναβάτες βλέπεις να πρωταγωνιστούν φέτος και μπορείς να επιλέξεις έναν, ως πιθανό νικητή;

ΒΟ: Το σερί της Αυστριακής εταιρείας μοτοσυκλετών ΚΤΜ το έσπασε η ομάδα της Honda. Aυτή η εξέλιξη ήταν πολύ καλή για τον ανταγωνισμό και ας μην ξεχνάμε ότι θα γινόταν το ίδιο και μία χρονιά πριν όταν ήταν μπροστά ο Αμερικανός αναβάτης του Ιαπωνικού εργοστασίου και τελικά έμεινε από μηχανική βλάβη λίγο πριν τον τερματισμό. Για τον φετινό αγώνα πιστεύω ότι είναι φαβορί ξανά η Honda για να κερδίσει, όπως είναι εδώ και τρία χρόνια, το θέλουν περισσότερο από τις υπόλοιπες ομάδες και έχουν εργαστεί πολύ σκληρά για αυτό και συνεχίζουν το ίδιο σκληρά. Για να είμαστε απόλυτα ρεαλιστές όμως, όλες οι ομάδες που κατεβαίνουν να αγωνιστούν σε αυτό τον μαραθώνιο και απαιτητικό αγώνα δουλεύουν το ίδιο σκληρά σε αυτό το επίπεδο. Από ένα σημείο όμως και μετά οι οδηγοί είναι αυτοί που έρχονται να διαχειριστούν πάρα πολλά δεδομένα και να κάνει την υπέρβαση ο καθένας πρώτα για τον εαυτό του και μετά για την ομάδα του. Σε τέτοιο επίπεδο χρειάζεται εκτός της σκληρής προετοιμασίας και το ψυχολογικό υπόβαθρο που θα φέρει τη νίκη μετά από υπομονή και σωστή στρατηγική. Σίγουρα και η τύχη παίζει το δικό της παιχνίδι και παίρνει ένα μεγάλο ποσοστό προκειμένου να τερματίσεις αλλά η νίκη απαιτεί απόλυτη συγκέντρωση και μεγάλο ρίσκο, γεγονός που αρκετές φορές έχει σαν αποτέλεσμα να έρχεται το μοιραίο και ο θάνατος να παραμονεύει.

orfanos-dakar2009-c1000x600

ΠΣ: Ξέρω πως ήθελες πολύ να βρεθείς στη Σαουδική Αραβία ώστε να λάβεις μέρος και στο τρίτο κεφάλαιο του Ράλι Ντακάρ αλλά οι συγκυρίες αποδείχθηκαν απαγορευτικές. Είναι ακόμα στα πλάνα σου, βλέπουμε ήδη 2022;

ΒΟ: Στα πλάνα μου είναι να συμμετέχω για έβδομη φορά σε ένα αγώνα Ντακάρ. Έχω ξεκινήσει ειδική προετοιμασία τόσο σωματικά αλλά και στην εύρεση εταιρειών και ανθρώπων που θέλουν και έχουν όραμα να στηρίξουν ένα τέτοιο μεγάλο εγχείρημα, ώστε να ξαναδούμε να ανοίγει η Ελληνική σημαία μας στη ράμπα του τερματισμού στην Αραβική χερσόνησο.

Διαβάστε επίσης:
To Road-Book του Ράλι Ντακάρ 2021

Το Ράλι Ντακάρ 2021 σε αριθμούς

Η Land Rover στηρίζει τις προσπάθειες των Loeb-Roma στο Ράλι Ντακάρ