ΑΓΩΝΕΣ

Όσα είδα στη παρουσίαση της Red Bull RB9

Ελλάδα 23:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όσα είδα στη παρουσίαση της Red Bull RB9

ΑΓΩΝΕΣ

Όσα είδα στη παρουσίαση της Red Bull RB9

ΑΓΩΝΕΣ

Μετά από τρεις ονειρικές σεζόν που συνοδεύτηκαν από κατάκτηση όλων των διαθέσιμων τίτλων, η Red Bull Racing καλείται για μία ακόμα χρονιά να διατηρήσει τα κεκτημένα. Όπλο της στη προσπάθεια αυτή, είναι η νέα RB9 που παρουσιάστηκε στο Μίλτον Κινς, σε μία εκδήλωση που παρακολουθήσαμε από κοντά. Αποστολή Αγγλία: Πάνος Σεϊτανίδης

Advertisement
Advertisement

Οι παρουσιάσεις νέων μονοθεσίων θα έλεγε κανείς πως είναι υπερεκτιμημένες. Συνήθως οι δηλώσεις ακολουθούν σαφή μοτίβα δελτίων Τύπου, σπάνια κάποιος μπαίνει στη διαδικασία να χαλάσει τη καλή ατμόσφαιρα με άβολες ερωτήσεις και ο πραγματικός πρωταγωνιστής –το μονοθέσιο- μόνο σε γενικές γραμμές μοιάζει με εκείνο που θα παραταχθεί στο grid του πρώτου αγώνα.

Άλλωστε όλο το χειμώνα, πίσω από κλειστές πόρτες, στα άδυτα των σχεδιαστηρίων και του μυαλού όσων έχουν αναλάβει τη δημιουργία ενός μονοθεσίου, δίδεται μάχη για να κατέβουν οι ιδέες που θα φέρουν την επικράτηση επί του ανταγωνισμού. Δεν υπάρχει κανένας λοιπόν λόγος να αποκαλύψεις όλα σου τα μυστικά πριν καν αρχίσουν οι δοκιμές.

Τη νέα RB9 λοιπόν, την είδατε σε βίντεο και σε φωτογραφίες που σας δείξαμε σε προηγούμενα άρθρα, διαβάσατε τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών, ήρθε όμως η ώρα να σας μεταφέρω και όσα… δεν συμπεριλαμβάνονται στα δελτία Τύπου.

Advertisement
Advertisement

Παρότι ο χώρος υποδοχής ήταν στην είσοδο του εργοστασίου της ομάδας, την οποία κοσμεί πλέον μία τεράστια βιτρίνα με τρόπαια (πριν μερικά χρόνια, όταν η RBR είχε μόνο 1-2 βάθρα, εκεί κρεμόταν ένα μονοθέσιο για να «γεμίζει» το χώρο), η εκδήλωση έλαβε χώρα σε γειτονικό χώρο, σε μία «restricted area» όπως ανέφερε η είσοδος της αχανούς εγκατάστασης που είχε μεταμορφωθεί για να φιλοξενήσει ένα γεγονός παγκοσμίου ενδιαφέροντος.
[nggallery id=1710]
Το σκηνικό, κλασσικό των εκδηλώσεων της Red Bull, με χαμηλό φωτισμό, δυνατή μουσική, δροσιστικά κοκτέιλ και γκουρμέ κουζίνα. Πολύ θα ήθελα να τα είχα όλα μοιραστεί μαζί σας… live αλλά παραδόξως, δεν επιτρεπόταν να βγάλουμε φωτογραφίες. Μία αρκετά γεμάτη και δυναμική Αγγλίδα επόπτευε αυστηρά για τυχόν ύποπτες κινήσεις. Δεν υπήρχε ούτε wi-fi άρα η κατάσταση ήταν πριβέ!

Σάρωνα το χώρο αλλά σε αντίθεση με παλαιότερες αντίστοιχες εκδηλώσεις της ομάδας, οι «ειδικοί καλεσμένοι» ήταν ελάχιστοι. Κανένα μέλος της Junior Team (θα περίμενε κανείς να συναντήσει τον ανερχόμενο Αντόνιο Φίλιξ ντα Κόστα ή τον Κάρλος Σάινθ Τζ.), μόνο ο Σεμπαστιέν Μπουέμι που πρόσφατα ανακοινώθηκε πως θα είναι και φέτος ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας. Αναμένοντας τη παρουσίαση, είχε επικεντρωθεί στα σνακ και σε μία συμπαθέστατη κυρία που του έκανε παρέα. Και η λίστα τελειώνει εκεί.

Ο Μάρτιν Μπραντλ ήταν ο παρουσιαστής της βραδιάς, γνωστός από την όχι και τόσο σπουδαία του καριέρα ως οδηγός Formula 1 αλλά και από το ρόλο του τηλεσχολιαστή που στη βρετανική τηλεόραση. Δεν υπήρξαν φαμφάρες και εφέ, άλλωστε η εποχή των πάρτι έχει περάσει προ πολλού για την RBR. Πλέον τα «πάρτι» τα κάνει μόνο στην πίστα.

Advertisement

Μετά την εισαγωγή του Μπραντλ και την αμήχανη στιγμή όπου κάλεσε τους οδηγούς κι αυτοί άργησαν να εμφανιστούν στη σκηνή, ξεκίνησε η επίσημη παρουσίαση. Οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Ουέμπερ τράβηξαν το σεντόνι αποκαλύπτοντας το νέο τους παιχνίδι. Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις ελέω των περιορισμένων αλλαγών στους κανονισμούς, με εμφανές και φέτος σκαλοπάτι στο ρύγχος.

Πρώτος μίλησε ο άνθρωπος που έχει οδηγήσει σε απελπισία τα τελευταία χρόνια τους ομολόγους του σε άλλες ομάδες και που σχεδίασε την RB9 με στόχο να διατηρήσει τα κεκτημένα. Όπως πάντα, ο Έντριαν Νιούι ένιωθε (και φαινόταν) άβολα να είναι πάνω στη σκηνή και να μιλάει για τα κατορθώματά του. Την ίδια ώρα, ο Φέτελ φωτογράφιζε με το κινητό του το μονοθέσιο και στη συνέχεια έγραφε με μανία στο κινητό το κείμενο που μάλλον συνόδευε τη φωτογραφία στο μήνυμα που έστειλε – μιας και σε αντίθεση με πολλούς αστέρες της Formula 1, δεν γράφει στο twitter.

Advertisement

Έχει όμως άλλα κουσούρια, όπως για παράδειγμα το να βαφτίζει τα μονοθέσια του. Αν και η RB9 του, ακόμα δεν έχει όνομα. «Πρέπει να γνωριστούμε πρώτα», είπε χαριτολογώντας ο τρεις φορές πρωταθλητής που αποκάλυψε την ιεροτελεστία της βάφτισης. Αυτή αφορά σύσκεψη με τους μηχανικούς του, μετά το τελευταίο χειμερινό τεστ. Υπομονή για το όνομα λοιπόν.

Ήταν η πρώτη φορά που έβλεπε το νέο μονοθέσιο ολοκληρωμένο, το ίδιο και ο Ουέμπερ που σηκώθηκε 1-2 φορές από το σκαμπό του για να παρατηρήσει λεπτομέρειες της RB9, σχολιάζοντας τες μετά με τον team mate του. Κάπου εκεί, επικεντρώθηκα στους δύο οδηγούς και χρειάζονταν μόνο μερικά δευτερόλεπτα για να καταλάβεις πόσο διαφέρουν.
[nggallery id=1711]
Ο 36χρονος Αυστραλός ήταν όπως πάντα σοβαρός, στατικός, περιέργως καταλάβαμε σχεδόν όλα όσα είπε (μιλάνε πολύ γρήγορα και μπερδεμένα στη χώρα των καγκουρό) και επί της ουσίας δεν είπε και τίποτα. Ακόμα και στην ερώτηση-ωρολογιακή βόμβα που αφορούσε την έντονη κριτική που του άσκησε ο ισχυρός άνδρας της ομάδας, Χέλμουτ Μάρκο, το πρόσωπο του Μαρκ παρέμεινε σχεδόν ανέκφραστο και η απάντηση ήταν θαρρείς, προβαρισμένη πολλές φορές πριν την εκδήλωση.

Από την άλλη, ο κατά μία δεκαετία και πλέον νεότερος αλλά κατά 15 νίκες και 3 τίτλους πιο επιτυχημένος team mate του, έκλεβε όπως πάντα τη παράσταση. Με τις απαντήσεις, τα αστεία, το πιο χαλαρό και αυθόρμητο στιλ που τον διακρίνει. Ξεκίνησε με το πόσο του είχε λείψει το κρεβάτι του και το να φτιάχνει μόνος του το πρωινό του, τις μπαταρίες που γέμισε το χειμώνα κάνοντας «μερεμέτια» που εκκρεμούσαν στο σπίτι του και όταν το έγινε ερώτηση για «παγκόσμια κυριαρχία του» απάντησε οδηγώντας το ακροατήριο σε γέλια: «Μπορεί να είμαι Γερμανός αλλά ποτέ δεν είπα κάτι τέτοιο. Δεν έχω μουστάκι». Μοναδική άβολη στιγμή του, ήταν όταν κλήθηκε να απαντήσει τι πρέπει να κάνει πέρα από τις 25 νίκες του με την RBR, για να λάβει αναγνώριση από τους κύριους αντιπάλους του (συνήθως Αλόνσο-Χάμιλτον επιλέγουν ο ένας τον άλλο ως κύριο ανταγωνιστή). Παρ’ όλα αυτά, χρειάστηκε μόνο μία μικρή παύση για να απαντήσει αλά Φέτελ: «Άλλη μία νίκη, για να τις κάνω 26. Ίσως τότε…».

Advertisement

Η σημαντικότερη συνεισφορά του Ουέμπερ στην εκδήλωση αφορούσε τρεις λέξεις και μάλιστα σε ερώτηση που δεν απευθυνόταν σε εκείνον. Ήταν για τον Νιούι και αφορούσε στο τι θα άλλαζε, τι θα αφαιρούσε αν οι κανονισμοί του έδιναν αυτή την ελευθερία.
«Μάλλον τον οδηγό», πετάχτηκε ο Αυστραλός βυθίζοντας σε ακόμα περισσότερη αμηχανία τον Νιούι, κερδίζοντας όμως το χειροκρότημα.

Στην είσοδο του χώρου βρίσκονταν οι τρεις προηγούμενες πρωταθλήτριες, RB6, RB7 και RB8, μαζί με μοντέλα της Infiniti που πλέον αποτελεί title sponsor, με τη συνεργασία των δύο πλευρών να έχει διευρυνθεί και στον τεχνικό τομέα. Ήταν εμφανές πως οι πόροι της Infiniti αποτελούν δώρο στα πλάνα του Νιούι για το αυτοκίνητο του 2014 που σε αντίθεση με την RB9, δεν θα αποτελεί εξέλιξη του περυσινού αλλά κάτι εντελώς διαφορετικό. Ήδη υπάρχει ξεχωριστή σχεδιαστική ομάδα που δουλεύει πάνω στο νέο project.

Μιλώντας για σχεδιαστές, μου τράβηξε το μάτι μία εικόνα που είδα στο βάθος. Όπως μαρτυρούν οι φωτογραφίες, υπήρχε μία μεγάλη σκηνή για το μονοθέσιο και τους ομιλητές, από τη μία πλευρά οι καρέκλες για εκπροσώπους χορηγών/συνεργατών, από την άλλη οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ, ενώ περιμετρικά υπήρχε χώρος για νικητές διαγωνισμών στο site της ομάδας ή τα social media (απευθύνθηκαν μάλιστα κάποιες ερωτήσεις από fans) αλλά και εργαζόμενοι στην ομάδα.

Ανάμεσά τους ξεχώρισα τον επικεφαλής σχεδιασμού Ρομπ Μάρσαλ, όχι λόγω των κιλών του αλλά διότι σε αυτό το συννεφιασμένο Κυριακάτικο πρωινό, είχε πάρει την κόρη του για να της δείξει που ξοδεύει ο μπαμπάς τις ώρες που δεν βρίσκεται σπίτι μαζί της. Ναι, η μικρή ήταν άκρως ενθουσιασμένη από το όλο σκηνικό.

Όσο για τον Κρίστιαν Χόρνερ, στάθηκε στο πόσο σημαντική είναι η σταθερότητα στις τάξεις της ομάδας (καμία άλλη δεν έχει για πέμπτη σερί χρονιά το ίδιο οδηγικό δίδυμο) αλλά έκανε και τον «πυροσβέστη» όταν άναψε το φιτίλι με την ερώτηση για τα σχόλια του Μάρκο, λέγοντας: «ο Χέλμουτ δεν διστάζει ποτέ να εκφράσει ελεύθερα τις σκέψεις του αλλά αν δεν πιστεύαμε στον Μαρκ, δεν θα ανανεώναμε το συμβόλαιό του». Όχι άδικα, όταν του απευθύνθηκε η ερώτηση από το κοινό «τι θα δίδασκε αν είχε τη δυνατότητα», η απάντηση ήταν εύλογη: «Πολιτική».

Αυτά λοιπόν έγιναν στο Μίλτον Κινς, πλέον μονοθέσιο, οδηγοί και μηχανικοί, βρίσκονται ήδη στη Νότια Ισπανία όπου αύριο (5/2) ξεκινούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Το βάπτισμα του πυρός στην RB9 θα το δώσει ο Ουέμπερ που μετά από δύο ημέρες, θα παραδώσει τη σκυτάλη στον Φέτελ. Χαρακτηριστική η απάντηση του Γερμανού όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τη επιλογή του Φερνάντο Αλόνσο να μη συμμετέχει στο τεστ της Χερέθ: «Πιθανότατα 1-2 ημέρες οδήγησης να μην αλλάξουν πολλά αλλά εγώ ανυπομονώ να βρεθώ πίσω από το τιμόνι». Κι εμείς ανυπομονούμε να αρχίσει η δράση Sebastian…