Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Διαφορετική πρόκληση για τα ελαστικά η Βαλένθια

Ελλάδα 1:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διαφορετική πρόκληση για τα ελαστικά η Βαλένθια

ΑΓΩΝΕΣ

Διαφορετική πρόκληση για τα ελαστικά η Βαλένθια

ΑΓΩΝΕΣ

Το Ευρωπαϊκό γκραν πρι είναι ο τρίτος συνεχόμενος αγώνας του ημερολογίου της φόρμουλα 1 που διεξάγεται δημόσιους δρόμους και περιλαμβάνει το μεγαλύτερο αριθμό στροφών (25) από όλες τις στάσεις της σεζόν. Λόγω των προβλεπόμενων υψηλών θερμοκρασιών για το αγωνιστικό τριήμερο στη Βαλένθια, η Pirelli έχει επιλέξει να διαθέσει στις ομάδες τα ελαστικά μεσαίας P Zero White και μαλακής P Zero Yellow γόμας. Αυτός ο συνδυασμός υπογραμμίζει την αντοχή και τις επιδόσεις των ελαστικών σε μία πίστα όπου οι προσπεράσεις είναι εξαιρετικά δύσκολες.  Όπως στο Μονακό, οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ουσιαστικής σημασίας, ενώ οι επιδόσεις των μαλακών ελαστικών θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην κατάταξη εκκίνησης των οδηγών. Στον αγώνα, η αντοχή και συνοχή του μεσαίου ελαστικού θα διαμορφώσει μέχρις ενός σημείου τη στρατηγική. Πολλές από τις στροφές είναι γρήγορες και συνεχόμενες, κάτι που δυσκολεύει τις προσπεράσεις και αφήνει ελάχιστα περιθώρια για ελιγμούς, με τα μονοθέσια να κινούνται κολλημένα το ένα πίσω από το άλλο. Στην τελευταία αλληλουχία στροφών αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι 290χλμ/ώρα, ενώ ακολουθεί δυνατό φρενάρισμα στην είσοδο της τελευταίας στροφής με την ταχύτητα να πέφτει από 310χλμ/ώρα στα 60 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 130 μέτρα. Η μέγιστη επιβράδυνση φτάνει στο 5,2g, με υψηλό κίνδυνο να μπλοκάρει κάποιος τροχός, αλλά η χάραξη της στροφής δεν αφήνει πολλά περιθώρια για προσπεράσεις. Έτσι η έμφαση μεταφέρεται στη στρατηγική, καθώς τα μονοθέσια προσπαθούν να κερδίσουν κάποιο πλεονέκτημα τόσο στα pits όσο και στην πίστα.

Advertisement
Advertisement

«Η Βαλένθια διαφέρει σημαντικά από τα σιρκουί του είδους που έχουμε επισκεφθεί μέχρι τώρα: η πίστα είναι ταχύτερη και οι θερμοκρασίες υψηλότερες, με υψηλά φορτία για τα ελαστικά. Κοινό στοιχείο είναι η δυσκολία των προσπεράσεων, κάτι που δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές. Επομένως περιμένουμε έναν αρκετά ξεκάθαρο αγώνα, με δύο ή τρία pit stop ανάλογα με τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι ομάδες – αν και πέρσι μία ομάδα επέλεξε ένα pit stop. Ο καιρός αναμένεται ζεστός όλο το Σαββατοκύριακο, κάτι που σημαίνει λιγότερες μεταβολές στην παράμετρο της θερμοκρασίας και χωρίς πολλές εκπλήξεις. Έχουμε χρησιμοποιήσει το συνδυασμό μαλακών / μεσαίων ελαστικών περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο μέχρι στιγμής φέτος, και έχει αποδειχτεί ο τέλειος συγκερασμός μεταξύ επιδόσεων και αντοχής, που επιτρέπει στους οδηγούς να αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα όταν χρειάζεται αλλά και να ωφελούνται από τα μεγαλύτερα stint του αγώνα», δήλωσε σχετικά ο αγωνιστικό διευθυντής της Pirelli, Πολ Χέμπερι.

Πέρσι, οι πρώτοι οδηγοί υιοθέτησαν όλοι την ίδια στρατηγική: εκκίνηση με μαλακό ελαστικό και τρία pit stop πριν την ολοκλήρωση του τελευταίου stint με μεσαίο ελαστικό. Καθώς τα μονοθέσια τρέχουν σε απόσταση αναπνοής το ένα από το άλλο, η σωστή τακτική θα είναι ακόμα πιο σημαντική αυτή τη φορά. Όπως συμβαίνει σε όλα τα σιρκουί δημόσιων δρόμων, το επίπεδο πρόσφυσης θα εξελίσσεται αισθητά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς όλο και περισσότερη γόμα στρώνεται στην πίστα.