Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Αυτή είναι η Ferrari F138 (video)

Ελλάδα 15:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτή είναι η Ferrari F138 (video)

ΑΓΩΝΕΣ

Αυτή είναι η Ferrari F138 (video)

ΑΓΩΝΕΣ

Μετά τις Lotus και McLaren η Ferrari είναι η τρίτη ομάδα που αποκάλυψε το μονοθέσιο της για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2013. Το όνομα αυτής είναι F138 και η παρουσίαση έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις της ιταλικής ομάδας στο Μαρανέλο. Το νέο τέκνο της Σκουντερία αποτελεί εξέλιξη της περυσινής F2012 αλλά όπως τονίζουν οι Ιταλοί, κάθε μέρος της έχει ανασχεδιαστεί και μελετηθεί ώστε να βελτιστοποιηθεί η απόδοσή της. Πάντως εμφανισιακά τουλάχιστον, το νέο μονοθέσιο των Φερνάντο Αλόνσο και Φελίπε Μάσα, είναι πολύ πιο όμορφο!

Advertisement
Advertisement

Επικεφαλής σχεδιασμού της F138 δεν είναι άλλος από τον συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη. Το νέο μονοθέσιο έχει δουλευτεί εξ’ ολοκλήρου στην αεροδυναμική σήραγγα της Toyota στην Κολωνία καθότι αυτή του Μαρανέλο χρειάστηκε αλλαγές (αναβάθμιση και βαθμονόμηση εκ νέου).

Αν αναρωτιέστε πως προέκυψε το κωδικό όνομα F138, η απάντηση είναι απλή. Το 59ο κατά σειρά δημιούργημα του Μαρανέλο, χρησιμοποιεί το γράμμα «F» που χαρακτηρίζει όλα τα μονοθέσια Formula 1 της ιταλικής μάρκας, το «13» έχει να κάνει με τη χρονιά κατά την οποία θα αγωνίζεται ενώ το «8» αντικατοπτρίζει τον αριθμό κυλίνδρων του κινητήρα. Επιλογή συμβολική μιας και φέτος θα είναι η τελευταία χρονιά χρήσης των V8.

Όσον αφορά στους χορηγούς ανάμεσα στις νέες συνεργασίες ξεχωρίζει αυτή με την Hublot που μέχρι πέρυσι είχε ρόλο Official Time Keeper της F1. Φέτος αυτό το ρόλο ανέλαβε η Rolex.

Advertisement
Advertisement

Η F138 θα πατήσει πίστα την ερχόμενη Τρίτη 5 Φεβρουαρίου στην πίστα της Χερέθ με τον Μάσα στο τιμόνι. Ο Βραζιλιάνος θα κάνει δοκιμές και στις 6-7/2 ενώ την τελευταία μέρα θα οδηγήσει ο δοκιμαστής Πέντρο ντε λα Ρόσα που αποτελεί νέα προσθήκη στο δυναμικό της ομάδφας. Ο Αλόνσο θα χρησιμοποιήσει αυτή τη βδομάδα για ενδυνάμωση των μυών του και θα αναλάβει δράση στη δεύτερη βδομάδα δοκιμών στη Βαρκελώνη.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης στους δημοσιογράφους ο Αλόνσο τόνισε μεταξύ άλλων: «Παρότι δε θα οδηγήσω στη Χερέθ θα παρακολουθήσω με μεγάλο ενδιαφέρον τις δοκιμές και θα είμαι ενήμερος για όλες τις πληροφορίες που προκύπτουν. Στις επόμενες βδομάδες θα επικεντρώσω την προσοχή μου στην προετοιμασία για το πρωτάθλημα. Ήμουν απασχολημένος το προηγούμενο διάστημα με μια σειρά από δραστηριότητες για λογαριασμό της ομάδας. Τώρα πρέπει να κάνω ένα βήμα πίσω και να σιγουρευτώ πως θα είμαι στο 100% της φυσικής κατάστασης που απαιτείται από την Αυστραλία έως και τη Βραζιλία. Είμαστε τυχεροί στην ομάδα που υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη. Όσον αφορά στη μάχη του πρωταθλήματος θα είναι πολύ δύσκολο να επαναληφθεί αυτό που είχαμε πέρυσι με επτά διαφορετικούς νικητές στους πρώτους αγώνες. Αυτό έγινε μια φορά δεν πιστεύω πως θα επαναληφθεί. Στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος οι κορυφαίες ομάδες κυριάρχησαν.
Φέτος προβλέπω πως η πλειοψηφία των νικών θα μοιραστεί ανάμεσα σε 3 ομάδες. Πρέπει να είμαστε ανάμεσά τους».

Από την πλευρά του ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής ομάδας, Στέφανο Ντομενικάλι συμπλήρωσε:«Το κλειδί για μας είναι να παρέχουμε από την πρώτη κιόλας στιγμή ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό στους οδηγούς μας. Δυστυχώς τους περασμένους χειμώνες δεν μπορέσαμε να το πετύχουμε αυτό. Προσπαθήσαμε πολύ να βελτιώσουμε τη δομή της οργάνωσής μας ώστε από την ερχόμενη βδομάδα στις δοκιμές εξέλιξης να αποδειχτούμε πολύ πιο αποτελεσματικοί».

Advertisement

O πρόεδρος της Ferrari Λούκα ντι Μοντεζέμολο θεωρεί πως η F138 “δια χειρός Τομπάζη” όπως αναφέρει σήμερα χαρακτηριστικά η Gazzeta dello Sport αποτελεί την “ελπίδα” της Ferrari για αναγέννηση.
Ο 68χρονος μάνατζερ γελούσε με ικανοποίηση στο ξεκίνημα της παρουσίασης όταν ανακοινώθηκε η διάκριση των Financial Times που ανάμεσα σ’ όλες τις θέσεις εργασίας που υπάρχουν στην Ευρώπη ξεχώρισαν ως καλύτερη αυτή της Ferrari.

Από τις πρώτες εικόνες είναι σαφές πως η F138 δε φέρει το σκαλοπάτι στο ρύγχος που είχε πέρυσι η F2012 (σ.σ: οι κανονισμοί έγιναν πολύ πιο αυστηροί σ’ αυτό το σημείο). Επιπλέον χρησιμοποιούνται όπως και πέρυσι τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω ανάρτηση οι ράβδοι ώσης (pull rod) που δίνουν αεροδυναμικό πλεονέκτημα στη συγκεκριμένη περιοχή. Επιπλέον υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στη διαμόρφωση του πίσω μέρους με στόχο την δυνατότητα εξόδου των εξατμίσεων σε διαφορετικό σημείο (σ.σ: στο πλάι όπως μπορείτε να δείτε στη σχετική φωτογραφία χωρίς να είναι βέβαιο πως θα μείνουν εκεί) για να επιτευχθεί καλύτερη εκμετάλλευση της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων.

Advertisement

To Drag Reduction System (DRS) στην πίσω αεροτομή έχει αναβαθμιστεί και τροποποιηθεί ώστε να γίνεται η βέλτιστη αξιοποίησή του με βάσει τους φετινούς κανονισμούς που επιτρέπουν τη χρήση του μόνο στις προβλεπόμενες ζώνες DRS ακόμη και στις δοκιμές. Το υβριδικό σύστημα KERS παρέμεινε εκεί που βρίσκονταν κάτω και πίσω από τον οδηγό μια στρατηγική επιλογή της ομάδας για την μεγιστοποίηση της ασφάλειας. Έγινε μεγάλη προσπάθεια για να μειωθεί ο όγκος και το βάρος του ενώ παράλληλα βελτιοστοποιήθηκε η απόδοση κάποιων μερών του.
Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά τώρα η Ferrari υιοθέτησε ήδη την μοναδική ηλεκτρονική μονάδα που από του χρόνου θα ελέγχει τα πάντα στο μονοθέσιο τόσο στις ηλεκτρονικές διατάξεις όσο και στο λογισμικό. 

Τεχνικές προδιαγραφές F138
Σασί
Ανθρακόνημα κυψελοειδούς διατομής
Κιβώτιο στο διαμήκη άξονα, ημιαυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο
Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
Σχέσεις: 7 + Όπισθεν
Δίσκοι φρένων από ανθρακόνημα της Brembo
Ανεξάρτητη ανάρτηση με ράβδους ώσης (pull-rod) ενεργές ράβδους στρέψης εμπρός και πίσω
Βάρος συμπεριλαμβανομένου του πιλότου, υγρών και λιπαντικών 642 kg (βάσει κανονισμών
Ζάντες: ΟZ (εμπρός και πίσω) 13 ιντσών

Κινητήρας
Κωδικός 056
Αριθμός κυλίνδρων 8
Κυλινδροκεφαλή από κράμα αλουμινίου V 90°
Αριθμός βαλβίδων 32, πνευματικό σύστημα
Κυβισμός: 2398 cc
Διάμετρος πιστονιού 98 mm
Βάρος: 95 kg (βάσει κανονισμών)
Ηλεκτρονικός ψεκασμός και ανάφλεξη
Καύσιμο: Shell V-Power
Λιπαντικό: Shell Helix Ultra

Advertisement

Η Ferrari είναι η μόνη ομάδα που έχει λάβει μέρος και σε όλα τα πρωταθλήματα της Formula 1 και έχει στο ενεργητικό της 15 τίτλους οδηγών, 16 τίτλους στους κατασκευαστές, 207 pole positions, 219 νίκες και 228 ταχύτερους γύρους. Στο βίντεο που σας παραθέτουμε, μπορείτε να δείτε την F138 κατά την πρώτη επίσημη φωτογράφιση της, μερικές ώρες πριν τη τελετή των αποκαλυπτηρίων.
[nggallery id=1683]
Επιμέλεια: Τάκης Πουρναράκης / Πάνος Σεϊτανίδης