Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Volkswagen Polo: Με 5 αστέρια ασφαλείας!

  • newsautoteam

Ένας από τους τομείς στους οποίους η νέα γενιά του Volkswagen Polo ξεχωρίζει, είναι αναμφίβολα αυτός της ασφάλειας.

Βλέπετε, το γερμανικό μοντέλο πέτυχε την ανώτατη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP και αξιολογήθηκε με 5 αστέρια για την ασφάλεια που προσφέρει. Ας δούμε όμως πως μεταφράζεται αυτό.

Το Polo πήρε εξαιρετική βαθμολογία στην προστασία των ενηλίκων, πετυχαίνοντας σκορ 95%. Αξιολογήθηκε με 85% στην ασφάλεια των παιδιών, ,ε 76% στην ασφάλεια των πεζών, αλλά και 59% στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας του.

Εκεί διαθέτει μία «γεμάτη» φαρέτρα, με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, από την πρώτη κιόλας έκδοση εξοπλισμού. Όπως για παράδειγμα το Σύστημα Ελέγχου Περιοχής Front Assist, που περιλαμβάνει το City Emergency Braking και το Pedestrian Monitoring.

Ας δούμε συνοπτικά τα συστήματα ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζεται το Polo:

– Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist City Emergency Brake και Σύστημα αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Detection)
– Αdaptive Cruise Control μελειτουργία Stop & Go
– Επιτήρηση τυφλού σημείου (Blind Spot Monitor)
– Προειδοποίηση κίνησης πίσω (RearTrafficAlert)
– Ανίχνευση κόπωσης (Driver Alert System)
– Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Automatic Post – Collision Braking System)
– Προληπτική προστασία επιβατών (Proactive Occupant Protection System)
– Park Assist
– Σύστημα φρεναρίσματος κατά τη στάθμευση
– Ένδειξη Απώλειας Πίεσης Ελαστικών (Tyre Pressure Loss Indicator)

Ας δούμε όμως αναλυτικότερα πως λειτουργούν κάποια από αυτά και γιατί αποτελούν «φύλακες-αγγέλους» όταν κινείστε στο δρόμο με το VW Polo σας.

Μία επιλογή που προσφέρει ξανά το Polo είναι το adaptive cruise control (ACC – προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με την κίνηση των άλλων οχημάτων) το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί σε ταχύτητες μέχρι τα 210 χλμ/ω. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG), το ACC προσφέρει επίσης μια λειτουργία Stop & Go (για πρώτη φορά με μηχανικό χειρόφρενο). Νέα στοιχεία για το Polo αποτελούν το σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας Blind Spot Monitor με Rear Traffic Alert, ημιαυτόματο σύστημα Park Assist για έξοδο από θέσεις στάθμευσης, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών και μια λειτουργία πέδησης κατά τη διάρκεια ελιγμών. Η τελευταία προστατεύει αυτόματα από ήσσονος σημασίας βαθουλώματα κατά το παρκάρισμα, που όμως συχνά κοστίζουν ακριβά. Το προαιρετικό σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Access, το οποίο είναι επίσης καινούργιο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξεκλειδωθεί ή να πάρει μπρος το Polo.

Το σύστημα Blind Spot Monitor μπορεί να παίξει ρόλο στην πρόληψη δυστυχημάτων. Χρησιμοποιεί ένα σύμβολο LED στην άκρη των εξωτερικών καθρεφτών για να επιστήσει την προσοχή του οδηγού σε οχήματα που βρίσκονται εκτός οπτικού πεδίου και πλησιάζουν από πίσω. Μόλις συμβεί κάτι τέτοιο, το σύμβολο αυτό ανάβει και αν ο οδηγός ενεργοποιήσει τον δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης [φλας] προς την κατεύθυνση του εντοπισμένου οχήματος, το σύμβολο αναβοσβήνει ως πρόσθετη προειδοποίηση. Το σύστημα, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα για ταχύτητες άνω των 30 χλμ/ω, χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για τον έλεγχο μιας περιοχής περίπου 20 μέτρων γύρω από το αυτοκίνητο. Μαζί με το Blind Spot Monitor, παραγγέλνεται αυτόματα και το Rear Traffic Alert, το οποίο φέρνει την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο το όχημα βγαίνει με την όπισθεν από μια θέση στάθμευσης.

Το Rear Traffic Alert αυξάνει ακόμη περισσότερο την ασφάλεια και προσφέρεται σε συνδυασμό με το Blind Spot Monitor. Το εν λόγω σύστημα ελαχιστοποιεί τους κινδύνους της εξόδου με όπισθεν από ιδιωτικούς δρόμους ή θέσεις στάθμευσης που βρίσκονται κάθετα στον δρόμο. Η καινοτομία εδώ: Το σύστημα όχι μόνο «αναγνωρίζει» ακίνητα ή κινούμενα οχήματα πίσω από το Polo, αλλά επιπλέον εντοπίζει και οχήματα που πλησιάζουν από πλάγια και τα οποία δύσκολα είναι ορατά στον οδηγό. Ο αισθητήρας ανιχνεύει ακόμη και αντικείμενα σε αποστάσεις μέχρι 40 μ και αναγνωρίζει αντικείμενα κινούμενα με ταχύτητες από 4 χλμ/ω και πάνω. Αν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα εκπέμπει ένα ακουστικό μήνυμα. Εάν ο οδηγός ή κάποιος τρίτος δεν ενεργήσουν για να αλλάξει η κατάσταση, ή αν η σύγκρουση επίκειται άμεσα, το Rear Traffic Alert αρχίζει αυτόματα διαδικασία πέδησης.

Υπάρχει επίσης το Driver Alert System,το οποίο έρχεται ως στάνταρ σε όλες τις και του νέου Polo, ανιχνεύει ενδεχόμενη απώλεια συγκέντρωσης του οδηγού και τον ειδοποιεί σε ένα διάστημα πέντε δευτερολέπτων με ένα ακουστικό σήμα και οπτικό κείμενο-μήνυμα στον χώρο των οργάνων που του συνιστούν να κάνει ένα διάλειμμα. Αν ο οδηγός δεν κάνει διάλειμμα μέσα στα επόμενα 15 λεπτά, η προειδοποίηση επαναλαμβάνεται.

Σύμφωνα με έρευνες, περίπου ένα στα τέσσερα ατυχήματα που καταλήγουν σε τραυματισμούς οφείλονται σε πολλαπλές συγκρούσεις. Το σύστημ,α Multi-collision Brake του Polo βοηθάει στην αποφυγή δευτερευόντων συγκρούσεων ή τουλάχιστον στη μείωση της σφοδρότητάς τους. Μετά από μια αρχική σύγκρουση, το Multi-collision Brake ξεκινά αυτόματα μια διαδικασία πέδησης – μέσα στα όρια του συστήματος – ακόμη και πριν μπορέσει να αντιδράσει ο οδηγός. Αυτό μπορεί να μειώσει τη σοβαρότητα του ατυχήματος και να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις.

Υπάρχει όμως και προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών. Αν το σύστημα αυτό ανιχνεύσει ένα ενδεχόμενο ατύχημα – όπως όταν ένα ενεργοποιημένο σύστημα υποβοήθησης έχει ξεκινήσει διαδικασία έντονης πέδησης – οι μπροστά ζώνες ασφαλείας αυτόματα προ-εντείνονται για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τους αερόσακους και το σύστημα των ζωνών ασφαλείας. Αν ανιχνευθεί μία ιδιαίτερα κρίσιμη ή επισφαλής οδηγική κατάσταση – όπως σε περίπτωση απώλειας ελέγχου του οχήματος σε στροφή και επέμβαση του συστήματος ESP -, τα πλευρικά παράθυρα κλείνουν (αφήνοντας μόνο ένα μικρό κενό) καθώς και η ηλιοροφή. Αυτό γίνεται επειδή όταν τα παράθυρα και η ηλιοροφή είναι σχεδόν κλειστά, οι αερόσακοι του κεφαλιού και των πλευρών έχουν τη βέλτιστη στήριξη και ως εκ τούτου επιτυγχάνουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Καθώς προσφέρεται στο Polo μαζί με το στάνταρ σύστημα ελέγχου περιοχής Front Assist, το σύστημα αυτό ανιχνεύει επίσης καταστάσεις όπου η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι ενδεχομένως επικίνδυνη και βοηθά να μειωθεί η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, ο οδηγός παίρνει ένα οπτικό και ένα ακουστικό μήνυμα προειδοποίησης και επίσης του εφιστάται η προσοχή με ένα προληπτικό ελαφρύ τίναγμα των φρένων.

Ακόμα το Adaptive cruise control χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα ραντάρ τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και προσφέρεται μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG). Ο οδηγός μπορεί να καθορίσει μία ταχύτητα-στόχο ανάμεσα στα 0 και 210 χλμ/ω. Το ACC αυτόματα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου με αυτή του προπορευόμενου οχήματος, μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα όπως έχει καθοριστεί, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την προεπιλεγμένη απόσταση. Ο συνδυασμός του συστήματος με το ACC, επιτρέπει στο Polo να φρενάρει αυτόματα μέχρι να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο πίσω από ένα άλλο όχημα που σταματά. Μετά την ακινητοποίηση, η αυτόματη λειτουργία ACC μπορεί να ενεργοποιηθεί ξανά από τον οδηγό.

Επιπρόσθετα, το σύστημα ελέγχου περιοχής Front Assist χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα ραντάρ τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει συνεχώς την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό σε δύσκολες καταστάσεις προετοιμάζοντας το σύστημα πέδησης και εφιστώντας την προσοχή στον οδηγό με οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις για την ανάγκη να αντιδράσει και, σε ένα δεύτερο στάδιο, με ένα σύντομο προειδοποιητικό τίναγμα του πεντάλ του φρένου. Αν ο οδηγός δεν φρενάρει αρκετά δυνατά, το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει επαρκή δύναμη πέδησης για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου, το Front Assist φρενάρει αυτόματα για να δώσει περισσότερο χρόνο αντίδρασης. Επίσης, το σύστημα βοηθά τον οδηγό ενημερώνοντάς τον αν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι υπερβολικά μικρή. Η τελευταία έκδοση του όχι μόνο ανιχνεύει οχήματα, αλλά επίσης εντοπίζει πεζούς που διασχίζουν τη λωρίδα. Μόλις κάποιος πεζός βρίσκεται σε κίνδυνο, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό και σε ένα επόμενο στάδιο φρενάρει το Polo μέσα στα όρια του συστήματος. Μέρος του Front Assist αποτελεί και το σύστημα City Emergency Braking.

Πρόκειται για μια προέκταση του Front Assist. Ελέγχει τον χώρο μπροστά από το Polo με αισθητήρα ραντάρ. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ/ω. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε ενδεχόμενη επικείμενη σύγκρουση με ένα ακινητοποιημένο ή κινούμενο όχημα μπροστά, το σύστημα πέδησης προετοιμάζεται όπως και με το Front Assist. Αν χρειάζεται, το City Emergency Braking φρενάρει δυνατά, μέσα στα όρια του συστήματος, για να μειώσει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Επίσης, ο οδηγός υποβοηθείται με τη μέγιστη δύναμη πέδησης αν η δύναμη που εφαρμόζει ο οδηγός στο πεντάλ είναι ανεπαρκής.

Μετά από όλα αυτά, πιστεύουμε πως καταλαβαίνετε γιατί το Polo πήρε 5 αστέρια και γιατί θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που μπορείτε να οδηγήσετε.

Δημοφιλή στο Protothema.gr