Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το Kia EV6 GT «πετάει το γάντι» στην Porsche Taycan

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η Kia παρουσίασε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο crossover της, το οποίο συνιστά το ισχυρότερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει.

Στην πλήρη αποκάλυψη του ολοκαίνουριου αμιγώς ηλεκτρικού EV6 προχώρησε η Kia, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα μια «καυτή» έκδοση που… κοιτάζει τα μάτια την Porsche Taycan.

Ο λόγος για το τετρακίνητο EV6 GT, το οποίο θα «φορά» δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) τα οποία παράγουν συνδυαστικά 580 PS και 740 Nm ροπής. Η επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα από στάση «έρχεται» σε 3,5 sec, ενώ η τελική φτάνει τα 260 χλμ./ώρα. Τα συγκεκριμένα νούμερα αναδεικνύουν το EV6 GT στο ισχυρότερο Kia που έχει παραχθεί και γρηγορότερο από τη βασική έκδοση της Porsche Taycan, 4S. Το EV6 GT ενσωματώνει μια ηλεκτρική μπαταρία των 77,4 kWh που προσφέρει 510 χλμ. αυτονομίας.

Παράλληλα, έχει ενσωματωθεί ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης το οποίο ενισχύει τη δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου σε κάθε είδους οδική κατάσταση.

Περνώντας στα χαμηλότερα στρώματα της γκάμας, το EV6 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Kia που προσφέρεται τόσο σε 2κίνητη όσο και 4κίνητη έκδοση -αμφότερες συνδυάζονται με δύο επιλογές μπαταριών, των 58,0 και 77,4 kWh.

Η 2WD με τη μεγάλη μπαταρία έχει αυτονομία 510 χλμ. και συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 229 PS και 350 Nm. Όσον αφορά την ΑWD με την μπαταρία των 77,4 kWh, αυτή πλαισιώνεται από δύο μοτέρ των 325 PS και των 605 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,2 sec.

Περνώντας στις εκδόσεις με την μπαταρία των 58 kWh, η 2WD συνδυάζεται με ένα μοτέρ των 167 PS και των 350 Nm ροπής, ενώ η τετρακίνητη με δύο που παράγουν 231 PS και 605 Nm ροπής. Η επιτάχυνση του τελευταίου στα 100 χλμ./ώρα απαιτεί 6,2 Sec.

Σημειώνεται πως τα παραπάνω κινητήρια σύνολα θα χρησιμοποιηθούν και από το επερχόμενο Hyundai Ioniq 6.

Σχεδιαστικά, συναντάμε μια νέα εκδοχή της μάσκας tiger face (digital tiger face), αιχμηρά φωτιστικά σώματα, μια χαμηλή εισαγωγή αέρα, ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζει μια μικρή αεροτομή και μια λεπτή λωρίδα LED με μεγάλη καμπυλότητα.

Το EV6 βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP που χρησιμοποιεί ηλεκτρικό κύκλωμα σε τάση 800V, επιτρέποντας τη φόρτιση από το 0 στο 80% σε 18 λεπτά (ανάλογα την μπαταρία). Επίσης, για τον εφοδιασμό του μοντέλου με 100 χλμ. δεν απαιτούνται περισσότερα από 5 λεπτά.

Περί διαστάσεων, το μεταξόνιο αντιστοιχεί σε 2.900 χλστ, το μήκος σε 4.680 χλστ., το πλάτος σε 1.880 χλστ. ενώ το ύψος σε 1.550 χλστ. Το πορτπαγκάζ έχει χωρητικότητα 520 λτ. ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.300 λτ.

Στο εσωτερικό έχει υιοθετηθεί μια μινιμαλιστική φιλοσοφία, ενώ στο επίκεντρο έχει βρεθεί η ψηφιοποίηση. Την τελευταία υπηρετούν δύο “δίδυμες” οθόνες των 12 ιντσών. Τέλος, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην ολοκληρωμένη δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, όπως είναι τα Safe Exit Assist (ασφαλής αποβίβαση από το όχημα), Lane Following Assist (διατήρηση οχήματος στο κέντρο της λωρίδας), Highway Driving Assist 2 (διατήρηση προκαθορισμένης απόστασης από προπορευόμενο όχημα) και Remote Smart Parking Assist (απομακρυσμένη στάθμευση, όταν ο οδηγός βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου).

Το νέο Κia ΕV6 θα παράγεται στη Νότια Κορέα και θα προσφέρεται σε συγκεκριμένες αγορές του πλανήτη, από το δεύτερο μισό του 2021. Οι online παραγγελίες εκκινούν από σήμερα, 30 Μαρτίου.

Στην Ελλάδα το περιμένουμε προς τα τέλη του έτους.

Διαβάστε επίσης:
Δοκιμή: Νέο Kia Stonic 1.0Τ 120 PS 7DCT 48V
Kia: Πέτυχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην ιστορία της
Με τολμηρή σχεδίαση το νέο Kia Niro

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr