Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Κάνε τη διαφορά με VW Touareg

Ελλάδα 14:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κάνε τη διαφορά με VW Touareg

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Κάνε τη διαφορά με VW Touareg

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το Volkswagen Touareg βρίσκεται πλέον στην τρίτη του γενιά, με τη νέα έκδοση που παρουσιάστηκε πέρυσι, να αποτελεί τη να «high-tech» ναυαρχίδα της.

Advertisement
Advertisement

Πως όχι άλλωστε αφού το πλήρως ανασχεδιασμένο μοντέλο της γερμανικής μάρκας, είναι και πιο πλήρες από ποτέ! Εξοπλισμένο με τα νέας γενιάς συστήματα συνδεσιμότητας και με συνδυασμό πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης, φωτισμού και infotainment, δείχνει -όπως χαρακτηριστικά λένε στη VW- το δρόμο προς το μέλλον, φροντίζοντας ταυτόχρονα να προσδίδει στην κατηγορία του και μία πρωτόγνωρη νότα δυναμισμού.

Το Touareg, εκτός από την άνεση και το δυναμισμό που προσφέρει, αποτελεί και το πλέον προηγμένο τεχνολογικά Volkswagen της εποχής του και φιλοδοξεί να ενθουσιάσει τους οδηγούς μοντέλων της premium κατηγορίας, τους λάτρεις της τεχνολογίας και του design, αλλά και να διευρύνει ακόμα περισσότερο το αγοραστικό του κοινό.

Ένα από τα σημαντικά τεχνολογικά ατού του είναι πως ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας από το Βόλφσμπουργκ που εφοδιάστηκε με το «Innovision Cockpit». Τον νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12 ιντσών που συνδυάζεται με το κορυφαίο σύστημα infotainment Discover Premium (με οθόνη 15 ιντσών). Έτσι το Touareg προσφέρει όλες τις λειτουργίες πληροφόρησης, επικοινωνίας και χειρισμών, με τρόπο ώστε να καταργούν ουσιαστικά τα συμβατικά πλήκτρα και τους διακόπτες. Με το Innovision Cockpit ο οδηγός του νέου πολυτελούς SUV, ελέγχει και χειρίζεται τα πάντα διαισθητικά, σχεδόν «με τη σκέψη», έχοντας ταυτόχρονα και απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Advertisement
Advertisement

Όμως οι τεχνολογικές λύσεις δεν σταματούν εκεί, επεκτείνονται και στα συστήματα υποβοήθησης, κρατήματος και άνεσης. Η υπέρ-πλήρης φαρέτρα του Touareg περιλαμβάνει συστήματα όπως: το «Night Vision» (αναγνωρίζει με τη βοήθεια θερμικής κάμερας, ανθρώπους ή ζώα στο σκοτάδι), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας «Roadwork Lane Assist» (ημιαυτόματος έλεγχος του τιμονιού και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας με ταυτόχρονη επιτάχυνση ή επιβράδυνση μέχρι τα 60 km/h), το σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας ‘Front Cross Traffic Assist’ (αναγνωρίζει οχήματα που διασταυρώνονται με την πορεία του Touareg), το ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης (κάνει το χειρισμό του Touareg να μοιάζει με ενός μικρομεσαίου μοντέλου), τις νέες αντιστρεπτικές ράβδους με ηλεκτρομηχανικό έλεγχο, τους νέου τύπου προβολείς IQ.Light – LED matrix (με ενεργό έλεγχο, εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας με τη βοήθεια κάμερας), καθώς και την οθόνη «Head-up Display» με προβολή των πληροφοριών οδήγησης στο παρμπρίζ. Ο οδηγός του νέου Touareg χρησιμοποιεί και απολαμβάνει τα παραπάνω συστήματα ως ένα ενιαίο σύνολο εμπειριών. Όλα τα παραπάνω συστήματα επικοινωνούν και μεταξύ τους και με μία κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου που φροντίζει ώστε να λειτουργούν στο παρασκήνιο, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός, εξασφαλίζοντας έτσι το μεγαλύτερο βαθμό ασφαλείας στο ταξίδι.

Advertisement

H VW εξέλιξε για την τρίτη γενιά του Touareg ένα από τα πλέον προηγμένα συστήματα φωτισμού στον κόσμο: το ‘IQ.Light – LED matrix’. Το εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικό αυτής της τεχνολογίας είναι ο διαδραστικός έλεγχος της λειτουργίας των φώτων που καθιστά ευκολότερη και ασφαλέστερη τη νυχτερινή οδήγηση.

Ας περάσουμε όμως και στις… δυνατότητες. Σύμφωνα με έρευνες της VW, ένα 60% των ιδιοκτητών Touareg στη Γερμανία, και ένα 40% στην Ευρώπη, χρησιμοποιούν το Volkswagen τους σαν όχημα ρυμούλκησης. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη αυτά τα αξιοσημείωτα ποσοστά, το νέο Touareg έχει σχεδιαστεί με δυνατότητα έλξης τρέιλερ με βάρος που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 3,5 τόνους!

Advertisement

Σε ότι αφορά στο σχεδιασμό του, Το νέο Touareg πατάει στην MLB (modular longitudinal matrix) πλατφόρμα του Group. Πρόκειται για μία πλατφόρμα/πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζονται τα μοντέλα με διαμήκη τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου, από τα μεσαία μοντέλα και πάνω. Σε αντίθεση με το προηγούμενο, το μοντέλο της 3ης γενιάς είναι εμφανώς φαρδύτερο και μακρύτερο, όντας όμως χαμηλότερο. Οι διαστάσεις του είναι: 4,878m μήκος (+77mm), 1,984m πλάτος (+44mm), και 1,702m ύψος (-7mm). Η αύξηση του πλάτους και του μήκους, σε συνδυασμό και με την ελαφρά μείωση του ύψους, είχαν σαν αποτέλεσμα την αισθητή τόνωση του δυναμισμού στις αναλογίες του αμαξώματος.

Advertisement

Στο εσωτερικό, όπως είπαμε, οι ψηφιακές οθόνες έχουν αντικαταστήσει παντού τα συμβατικά πλήκτρα και όργανα. Και πέραν των τεχνολογιών του Innovision Cockpit με την κρυστάλλινη επιφάνειά του, οι κομψές λεπτομέρειες ξύλου (γνήσιο φυσικό ξύλο), το χειροποίητο δέρμα, το αλουμίνιο και τις λεπτομέρειες χρωμίου, δίνουν στο αυτοκίνητο εμφάνιση και αίσθηση που αναδεικνύει το κορυφαίο επίπεδο ποιότητας κατασκευής του. Επίσης Τα προαιρετικά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, μπορούν προαιρετικά να εφοδιαστούν και με λειτουργία μασάζ, επιλογή που ενσωματώνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Touareg.

Επίσης, o χαρακτηρισμός του νέου Touareg ως «όχημα μεγάλων αποστάσεων» επιβεβαιώνεται πλήρως χάρη στο σύστημα καθισμάτων του. Για να διασφαλιστεί ότι πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, θα έχουν στη διάθεσή τους τον απαιτούμενο χώρο για τις αποσκευές τους, είτε για ένα μεγάλο ταξίδι ή απλά για μία διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο, το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου έχει συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 810 λίτρα (113 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).

Πάμε όμως και σε όσα βρίσκονται στην «καρδιά» του Touareg: κάτω από το καπό. Στο μέτωπο της βενζίνης στη χώρα μας εφοδιάζεται με V6 3λιτρο TSI κινητήρα απόδοσης 340 PS, με ροπή που αγγίζει τα 450 Nm. Εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης 4MOTION και συνεργάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Στο μέτωπο του πετρελαίου, υπάρχουν τρεις επιλογές. Αρχικά ο επίσης 3λιτρος V6 που διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Συγκεκριμένα στα 231 και 286 άλογα, με 500 και 600 Nm ροπής αντίστοιχα. Όσο για την κορυφαία επιλογή, αυτή του Turbo Diesel V8 χωρητικότητας 4 λίτρων, προσφέρει 422 PS! Και οι τρεις disel επιλογές έχουν ως στάνταρ το 4MOTION.

Το σύστημα τετρακίνησης συνοδεύεται από ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων (με λειτουργία αλλαγών ‘shift by wire’ και οπτική ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης στον πίνακα οργάνων), και αυτό στο βασικό εξοπλισμό, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί ροπή μέχρι 1000Nm. Το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα αναλαμβάνει ένα κεντρικό διαφορικό με χαρακτηριστικά ασύμμετρης κατανομής. Έως και 70% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους εμπρός τροχούς, ενώ για τους πίσω το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει έως και το 80%.

Παράλληλα, το γερμανικό SUV διαθέτει ενεργό σύστημα ελέγχου 4MOTION Active Control με δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων κίνησης. Το σύστημα λειτουργεί μέσω επιλογέα που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός το χρησιμοποιεί για να επιλέξει από τέσσερα προγράμματα κίνησης, με τη βοήθεια αναδυόμενων μενού. Γυρίζοντας προς τα αριστερά εμφανίζονται τα προφίλ οδήγησης σε κανονικές συνθήκες δρόμου, ενώ η περιστροφή προς τα δεξιά εμφανίζει τα προφίλ για κίνηση εκτός δρόμου. Το σύστημα ενεργού ελέγχου 4MOTION προσαρμόζει σε δευτερόλεπτα όλα τα συστήματα υποβοήθησης ανάλογα με την αντίστοιχη οδηγική κατάσταση.

Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και η επιλογή προγράμματος οδήγησης.  Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει – ανάλογα με τον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό που διαθέτει το αυτοκίνητο – τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου, τον αυτόματο κλιματισμό, την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης, την αερανάρτηση, το Adaptive Cruise Control (ACC), καθώς και την απόκριση του γκαζιού.

Χίλιες εξήντα δύο λέξεις μετά, πιστεύουμε πως έχετε πειστεί πως το VW Touareg είναι ένα υπέρ-πλήρες μοντέλο!