Και τώρα η σειρά της BMW i8
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣΚαι τώρα η σειρά της BMW i8
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣΜετά την παρουσίαση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης i3 – ταυτόχρονα σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Πεκίνο – η BMW επικεντρώνει την προσοχή της στο δεύτερο μοντέλο της γκάμας i. Πρόκειται για το i8, το plug-in υβριδικό coupe επιδόσεων, μήκους 4,69 m. Το βάρος του έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα (κάτω από 1.500 kg) χάρη στη χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακόνημα.
Οι Βαυαροί έδωσαν στη δημοσιότητα τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά για το όχημα των 2+2 θέσεων, με το μακρύ μεταξόνιο των 2,8 m. Το i8 συνδυάζει το νέο 3κύλινδρο 1.5 βενζινοκινητήρα της BMW (κάνει την παρθενική του εμφάνιση σε μοντέλο παραγωγής της γερμανικής μάρκας) με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Ο πρώτος αποδίδει 231 PS και χαρίζει κίνηση στους πίσω τροχούς, μέσω 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 131 PS και κινεί τους εμπρός τροχούς. Έτσι το i8 είναι ένα τετρακίνητο μοντέλο, όταν αναλαμβάνουν δράση ταυτόχρονα και οι δύο μονάδες.[nggallery id=2882]
WHAT CAR
Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος ανέρχεται σε 362 PS και η ροπή σε 58,1 kgm. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν συνδράμει απλά τον 1.5 TwinPower Turbo, αλλά μπορεί να κινήσει και μόνος του τη νέα BMW, για αποστάσεις έως 35 km και εφόσον η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 120 km/h. Σε αυτή την περίπτωση, το i8 είναι ένα όχημα μηδενικής εκπομπής ρύπων. Ο κατασκευαστής από το Μόναχο ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 2,5 lt/100 km, που αντιστοιχεί σε 59 g. CO2 ανά km.
Η BMW i8 μπορεί όμως να οδηγηθεί και ως ένα coupe επιδόσεων, όπως μαρτυρούν οι αριθμοί: 0-100 km/h σε κάτω από 4,5 sec, τελική ταχύτητα 250 km/h (περιοριζόμενη ηλεκτρονικά). Η κατανομή βάρους βρίσκεται κοντά στο απόλυτο 50/50. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στην τοποθέτηση του ηλεκτρικού μοτέρ, του συστήματος μετάδοσης και των ηλεκτρονικών κοντά στον μπροστινό άξονα, και ταυτόχρονα του 1.5 βενζινοκινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου στο πίσω μέρος. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του i8, συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους.
Με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες ιόντων λιθίου (απαιτούνται 3 ώρες σε οικιακή παροχή ρεύματος) και γεμάτο το ρεζερβουάρ της βενζίνης, το i8 έχει θεωρητική αυτονομία άνω των 500 km στη λειτουργία Comfort και των 600 km στην Eco Pro. Η επίσημη παρουσίασή του αναμένεται να γίνει το Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη και η διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά τους πρώτους μήνες του 2014.