Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η ιστορία πίσω από το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο (+video)

Ελλάδα 11:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η ιστορία πίσω από το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο (+video)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η ιστορία πίσω από το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο (+video)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ένα από τα δύο μυθικά Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe δημοπρατήθηκε για το απίστευτο ποσό των 135.000.000 ευρώ (114 εκατομμύρια λίρες ή 142 εκατομμύρια δολάρια) και έγινε το πολυτιμότερο αυτοκίνητο στον κόσμο.

Advertisement
Advertisement

Τον μυστηριώδη αγοραστή εκπροσωπούσε ο διευθυντής/ιδιοκτήτης της Αγγλικής αντιπροσωπείας κλασσικών αυτοκινήτων του Simon Kidston.

Η 300 SLR Uhlenhaut Coupe, πωλήθηκε σε ιδιωτική δημοπρασία με την παρουσία επιλεγμένων από την εταιρία συλλεκτών χωρίς διαδικτυακές προσφορές. Ο οίκος RM Sotherby’s ήταν υπεύθυνος για την διαδικασία, που έγινε «κεκλισμένων των θυρών» στο μουσείο της Mercedes.

Μόλις το σφυρί του δημοπράτη επικύρωσε την πώληση, η τιμή των 135.000.000 ευρώ ήταν μεγαλύτερη, κατά 45 (ή για άλλους 50 εκατομμύρια ευρώ), από την μέχρι τώρα ακριβότερη αγοραπωλησία, που αφορούσε μία Ferrari 250 GTO του 1962, η οποία ήταν ιδιωτική.

Advertisement
Advertisement

Η Mercedes είπε ότι τα χρήματα από την πώληση θα διατεθούν σε ένα φιλανθρωπικό ταμείο που έχει συσταθεί για την παροχή εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποτροφιών στους τομείς της περιβαλλοντικής επιστήμης.

Μυστική πώληση

Advertisement

Οι συλλέκτες  οι οποίοι ήταν παρόντες ήταν επιλεγμένοι από την Mercedes με χειρόγραφες προσκλήσεις, ενώ αρκετοί ήταν και οι εκπρόσωποί τους, που έδιναν προσφορές τηλεφωνικά. Ο Simon Kidston έδωσε τη νικητήρια προσφορά για λογαριασμό ενός πελάτη, που δεν κατονομάστηκε. Οι φήμες βέβαια μιλούν για τον Λόρδο Anthony Bamford (Ιδιοκτήτη και πρόεδρο της εταιρίας χωματουργικών μηχανημάτων JCB) ή τον γιό του George γνωστούς για την πολύτιμη συλλογή αυτοκινήτων).

Advertisement

Μάλιστα ο ίδιος ο Simon Kidston είπε πως πίεζε το διοικητικό συμβούλιο της Mercedes-Benz να πουλήσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο εδώ και περίπου 18 μήνες. Έχει περιγράψει στο παρελθόν την Uhlenhaut Coupe ως το «αγαπημένο του αυτοκίνητο» ενώ είναι ένας από τους ελάχιστους, που το έχουν οδηγήσει.

Τι είναι το 300SLR Uhlenhaut Coupe

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο F1 (ή καλύτερα η W 196 R Grand Prix) με αμάξωμα και πλάισιο που δημιουργήθηκε από τον Rudolf Uhlenhaut και έχει το όνομά του. Η ισχύς προέρχεται από έναν οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων, απόδοσης 302 ίππων με βάρος 1117 κιλά.

Advertisement

Κατασκευάστηκαν επτά SLR, αλλά μόνο δύο με κλειστό αμάξωμα (για συμμετοχή σε αγώνες αντοχής), ωστόσο, η συγκεκριμένη Uhlenhaut δεν αγωνίστηκε ποτέ, αλλά χρησιμοποιήθηκε ως… υπηρεσιακό αυτοκίνητο του δημιουργού της.

Μόλις το αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε ο Αγγλογερμανός το οδήγησε ως το Nurburgring και έκανε 5 γύρους φορώντας το κουστούμι του. Αμέσως το… ερωτεύτηκε και επέστρεψε στο εργοστάσιο για να ζητήσει να το κρατήσει ως αυτοκίνητο εξέλιξης. Η μοναδική μετατροπή που του έκανε ήταν να αφαιρέσει τις ελεύθερες εξατμίσεις. Ο ήχος δεν μειώθηκε πολύ και οι εργαζόμενοι στο έργοστάσιο έλεγαν πως τον άκουγαν να ξεκινά από το σπίτι του και να φτάνει στις εγκαταστάσεις της Mercedes κάθε πρωί.

Τα δύο αυτοκίνητα έχουν το παρατσούκλι «Κόκκινο» και «Μπλε» από το χρώμα του εσωτερικού τους. Αυτό, που πωλήθηκε είναι το «Κόκκινο» και έχει μόλις 6.045 χιλιόμετρα στο χιλιομετρητή. Η Mercedes-Benz είχε τα δύο οχήματα στη συλλογή της από τότε που ήταν καινούργια.

Θα την δούμε ξανά;

Τα καλά νέα είναι ότι η Uhlenhaut δεν πρόκειται να εξαφανιστεί πίσω από τις κλειστές πόρτες κάποιου γκαράζ. «Ο ιδιώτης αγοραστής συμφώνησε ότι η 300SLR Uhlenhaut Coupe θα… εμφανίζεται δημόσια σε ειδικές περιπτώσεις», δήλωσε ο Marcus Breitschwerdt, Επικεφαλής του τμήματος Mercedes-Benz Heritage.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes-AMG SL: Ιστορική… συνάντηση (video)
Τι κάνουν στην Ελλάδα σπάνιες Mercedes, Maybach και το τρίκυκλο του 1886; (+video)
Vision AMG: Αυτό είναι το ηλεκτρικό μέλλον της Mercedes-AMG (+video)