Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημη αποκάλυψη της νέας Porsche 911 GT3

Ελλάδα 3:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημη αποκάλυψη της νέας Porsche 911 GT3

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημη αποκάλυψη της νέας Porsche 911 GT3

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η 911 GT3 γίνεται δυνατότερη, ταχύτερη και καλύτερη από ποτέ, επιτυγχάνοντας χρόνο 17’’ ταχύτερο στο Nürburgring σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά!

Advertisement
Advertisement

Σε διαδικτυακή παρουσίαση, στην οποία πήρε μέρος και το newsauto, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της νέας 911 GT3: ένα εμφανώς καθαρόαιμο, πισωκίνητο μοντέλο εξελιγμένο σε στενή συνεργασία με το αγωνιστικό τμήμα της Porsche.

H νέα εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδα (η πρώτη σε Porsche παραγωγής), η μεγάλη πίσω αεροτομή και ο διαχύτης προέρχονται από την 911 RSR. Ακόμα και ο, πάντα ατμοσφαιρικός, 6κύλινδρος boxer κινητήρας 4 lt βασίζεται σε αυτόν της αγωνιστικής GT3 R, έχοντας εξαπετάλουδη εισαγωγή, νέα χαρτογράφηση και απόδοση ισχύος 510 PS -10 περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη GT3- και 470 Nm ροπής. Φτάνει τις 9.000 rpm και έχει αποκτήσει νέο σύστημα εξαγωγής με δύο φίλτρα σωματιδίων, ώστε να συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων euro 6d. Δεν εδράζεται πλέον στις ενεργές βάσεις του προγενέστερου μοντέλου, αφού επιλέχθηκε η διαφορετική, πιο αγωνιστική και σκληρότερη έδραση των κυλινδροκεφαλών, εξοικονομώντας τουλάχιστον 5 kg βάρους.

Advertisement
Advertisement

Η ελαφριά κατασκευή αποτέλεσε βασική μέριμνα της εξέλιξης, αφού η νέα GT3 βασίζεται στο μεγαλύτερο και αναπόφευκτα βαρύτερο δάπεδο της γενιάς 992. Με καπό κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, λεπτότερες γυάλινες επιφάνειες, βελτιστοποιημένες δισκόπλακες και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου το βάρος διατηρήθηκε στα 1.418 kg για τη χειροκίνητη, 6ταχυτη έκδοση και στα 1.435 για την PDK. Μόνο από την εξάτμιση εξοικονομούνται 10 kg βάρους (παρά την ενσωμάτωση των φίλτρων σωματιδίων) και άλλα τόσα από τη νέα μπαταρία λιθίου–φωσφορικού σιδήρου (LiFePO4), προσφέροντας εν τέλει την εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος των 2.8 kg/PS. Παράλληλα, η GT3 αποκομίζει σημαντικά οφέλη από το δάπεδο της γενιάς 992, που προσφέρει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, αλλά και καλύτερη πρόσφυση χάρη στα αυξημένα μετατρόχια και τους μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς.

«H οδική συμπεριφορά της 911 GT3 είναι το μεγάλο της προσόν» υποστήριξε ο επικεφαλής της Porsche GT Division, Andreas Preuninger, κατά τη διάρκεια της παρουσίασής της. «Η σύνδεση ανθρώπου μηχανής είναι καλύτερη από ποτέ. Και αυτό οφείλεται στο συνδυασμό και την ισορροπία των συστημάτων που χρησιμοποιήσαμε». Η αγωνιστική πίσω αεροτομή με βάσεις σε σχήμα λαιμού κύκνου αυξάνει συνολικά την παραγωγή αρνητικής άντωσης κατά 50% σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο χωρίς να επηρεάζει την οπισθέλκουσα (αφού λόγω σχεδίασης εξασφαλίζεται απρόσκοπτη ροή αέρα στην κάτω επιφάνειά της) και φτάνει έως και το 150% στα 200 km/h στη -χειροκίνητα ρυθμιζόμενη- θέση performance για οδήγηση σε πίστα. Η εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια «βοήθησε να υπερβούμε τα όρια των MacPherson», προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια της γωνίας κάμπερ και περιορίζοντας αισθητά τη μεταφορά εγκάρσιων δυνάμεων στα αμορτισέρ, ενώ συνεργάζεται, πάντα κατά τον Preuninger, «χωρίς καμία υστέρηση» με το ενεργό σύστημα διεύθυνσης της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων.

Advertisement

Τα στάνταρντ ενεργά αμορτισέρ είναι πλέον ταχύτερα σε αντίδραση, «σε χρόνο μικρότερο των 10 ms», ενώ είναι και ελαφρύτερα από ποτέ. Η διάμετρος των δίσκων αυξήθηκε από τα 380 στα 408 mm, χάνοντας ταυτόχρονα 17% του βάρους τους, μειώνοντας έτσι τη μη αναρτώμενη μάζα. Κατά τη διάρκεια των τελικών ρυθμίσεων εξέλιξης ήρθε και ο εξωπραγματικός χρόνος των 6:59.927 min στη μήκους 20,8 km Nordschleife του Nürburgring -μια βελτίωση της τάξης των 17’’ σε σχέση με το απελθόν μοντέλο-, για να επιβεβαιώσει την ορθότητα των επιλογών των Γερμανών τεχνικών. Σε επίπεδο επιδόσεων η νέα GT3 είναι εξίσου εντυπωσιακή, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε 3,4’’ και στα 200 km/h από στάση σε 10,8’’.

Το ταμπλό προέρχεται φυσικά από την τρέχουσα γενιά 992, προσφέροντας επιπλέον τη λειτουργία track screen στον πίνακα οργάνων: Με το πάτημα ενός μπουτόν οι ενδείξεις γύρω από το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο περιορίζονται σε πληροφορίες σημαντικές για την οδήγηση σε πίστα, όπως πίεση ελαστικών, πίεση λαδιού, θερμοκρασία λαδιού, στάθμη καυσίμου και θερμοκρασία νερού. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθενται, μεταξύ άλλων, επιλογές όπως ελαφριά οροφή με εμφανές carbon, εξωτερικοί καθρέπτες από ανθρακονήματα, σκουρόχρωμοι προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα, καθώς και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 R με γόμα ειδικά εξελιγμένη για χρήση πίστας, roll-cage πίσω από τα καθίσματα και ζώνη έξι σημείων για τον οδηγό.

Advertisement

Με τη νέα 911 GT3 η Porsche αποδεικνύει πως παράλληλα με την εξέλιξη ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών συστημάτων μετάδοσης παραμένει πιστή στον καθαρόαιμο χαρακτήρα του πολύστροφου ατμοσφαιρικού κινητήρα, που αποτελεί άλλωστε «σήμα κατατεθέν» του συγκεκριμένου μοντέλου. Θα μπορέσει, όμως να συνεχίσει να υποστηρίζει αυτή την πολιτική και στο μέλλον; «Είναι μεγάλη πρόκληση να διατηρήσουμε πολύστροφούς κινητήρες 9.000 rpm με χωρητικότητα 4 lt μετά το 2025, αλλά δεν θα τα παρατήσουμε!» δηλώνει ο Andreas Preuninger . «Τουλάχιστον στην περίπτωση της GT3 θα επιμείνουμε, παρόλο που οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες απειλούνται με εξαφάνιση». Αν κάποιος κατασκευαστής έχει τα «κότσια» και την τεχνογνωσία να το πράξει, είναι σίγουρα η Porsche…

Advertisement

Διαβάστε επίσης:
H Porsche Cayenne πάει και… ηλεκτρικά
Ρεκόρ ταχύτητας ποδηλάτη με τη βοήθεια της Porsche Cayenne Turbo
Porsche Panamera E-Hybrid με επιδόσεις ενός supercar