Bugatti Divo: Παρουσιάζουμε το νέο supercar | NewsAuto.gr
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Bugatti Divo: Παρουσιάζουμε το νέο supercar

Νέα εποχή για την Bugatti, τόσο σε οργανικές θέσεις όσο και ουσιαστικά με αρχή το νέο της hypercar μοντέλο Divo.


(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 12 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Η αποκάλυψη της Divo κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Car Week, στο Μοντερέι της Καλιφόρνια, μόνο τυχαία δεν ήταν. Το νέο hypercar μοντέλο της Bugatti, το οποίο βασίζεται στην Chiron και το όνομά του προέρχεται από τον Γάλλο οδηγό αγώνων της δεκαετίας του ’20 και δύο φορές νικητή του Targa Florio, Albert Divo, επικεντρώνεται περισσότερο στα δυναμικά χαρακτηριστικά του παρά στην επίτευξη της υψηλότερης τελικής ταχύτητας. Ανάλογο θα είναι και το κόστος, που θα ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ.

Η παραγωγή του θα περιοριστεί στα 40 κομμάτια, ενώ αποτελεί και το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας υπό τη διεύθυνση του Stephan Winkelmann (πρώην επικεφαλής των Lamborghini και Audi Sport). «H δημιουργία της Divo αποτέλεσε μία ενδοεταιρική απόφαση, χωρίς να έχουμε στο μυαλό μας την αντιπαράθεση με κανένα άλλο μοντέλο. Θέσαμε υψηλά όρια και νομίζω ότι η Divo κάνει τη διαφορά, θεσπίζοντας νέα πρότυπα στην παγκόσμια αυτοκίνηση»,μας εξομολογείται ο νέος CEO της εταιρείας.

Παρά το γεγονός ότι η Divo μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με τις Chiron και Chiron Sport, εντούτοις είναι ένα διαφορετικό σε φιλοσοφία «τέρας», πιο ελαφρύ και με βελτιωμένη πρόσφυση, που υπόσχεται περισσότερη συμμετοχή εκ μέρους του οδηγού. Ο Winkelmann αναφέρει επίσης: «Όταν μετακόμισα στη νέα μου θέση, θέλαμε να φτιάξουμε κάτι νέο, κάτι ακόμα πιο ιδιαίτερο από την Chiron, με επίκεντρο όχι τόσο τις απόλυτες επιδόσεις, αλλά κάτι διαφορετικό».Τι ήταν αυτό;

Μα φυσικά η μεγαλύτερη συμμετοχικότητα του οδηγού και η επίτευξη μεγαλύτερης πλευρικής επιτάχυνσης κατά τη διάρκεια των στροφών. Έχοντας στο μυαλό τους τα παραπάνω, οι τεχνικοί της Bugatti τοποθέτησαν σκληρότερη ανάρτηση, βελτίωσαν το σύστημα διεύθυνσης με στόχο να είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του οδηγού, ενώ έχουν ψαχτεί πολύ με τις γωνίες κάμπερ.

(Βασισμένη στη Chiron, η Bugatti Divo διαθέτει ένα αεροδυναμικό πακέτο που προσφέρει αυξημένο downforce κατά 90 kg και παράλληλα βελτιώνει την ψύξη σε φρένα και κινητήρα)

Η λύση της υιοθέτησης ενεργητικής τετραδιεύθυνσης απορρίφθηκε λόγω αύξησης του βάρους, αλλά η τοποθέτηση carbon τμημάτων και ελαφρύτερου ηχοσυστήματος εξοικονομούν 35 kg, με το απόβαρο να έχει μειωθεί κάτω από τους δύο τόνους (1.996 kg). Για τον Winkelmann, η Divo έπρεπε να γίνεται άμεσα αντιληπτή ως ένα ξεχωριστό μοντέλο της Bugatti, κάτι που φαίνεται κοιτώντας την από όλες τις πιθανές γωνίες.

Δεν λείπουν τα απαραίτητα εξαρτήματα που βελτιώνουν την ψύξη και την αεροδυναμική, όπως για παράδειγμα το νέο εμπρός σπλίτερ και η τοποθετημένη στην οροφή εισαγωγή του αέρα (air duct). Μεγαλύτερη σε πλάτος κατά 23% είναι και η πίσω πτέρυγα, σε σχέση με της Chiron. Το ίδιο ισχύει και για τον διαχύτη. Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Divo εξασφαλίζει αυξημένη κατά 90 kg κάθετη δύναμη, που πλέον φτάνει τα 456 kg.

Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται τοποθετημένος ο W16 κινητήρας των 8,0 lt, που έχει μεταφερθεί αυτούσιος από την Chiron, όπως και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Σύμφωνα με την Bugatti, η Divo παρά την παρόμοια ισχύ των 1.500 PS με την Chiron, είναι κατά 8,0” ταχύτερη στην πίστα του Ναρντό, χάρη στα νέα αεροδυναμικά της βοηθήματα. Επίσης, λόγω των αλλαγών στη σύγκλιση των τροχών, η τελική ταχύτητα έχει μειωθεί από τα 417 km/h στα 378 km/h. Το πόσο θετικά δέχτηκε το κοινό το νέο μοντέλο της Bugatti φαίνεται κυρίως από το γεγονός ότι και τα 40 κομμάτια που πρόκειται να κατασκευαστούν έχουν ήδη προπωληθεί.

Η απάντηση της Lamborghini:
H νέα ντίβα της γκάμας των μοντέλων Lamborghini, Aventador SVJ ίσως να αποτελέσει ένα καλό μάθημα για τον πρώην CEO της εταιρείας, σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά και το στήσιμο. Ο δυνατότερος ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας στον κόσμο προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,8”, τελική ταχύτητα 350 km/h και ρεκόρ γύρου στο Ring με 6:44.97. Χρησιμοποιεί το πακέτο ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων ALA 2.0, τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση. Όλα τα παραπάνω σε ένα πακέτο με βάρος μόλις 1.525 kg.

Log In or Create an account