Live Κίνηση
Περισσότερα
Peugeot 3008 2021

Η Peugeot πρωτοπορεί και στις τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης

Ελλάδα 7:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Peugeot πρωτοπορεί και στις τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης

Peugeot 3008 2021

Η Peugeot πρωτοπορεί και στις τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης

Peugeot 3008 2021

Ο ερχομός της ηλεκτροκίνησης βρίσκει την Peugeot απόλυτα προετοιμασμένη, έχοντας ήδη μία μεγάλη γκάμα αμιγώς plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων με κορυφαίες τεχνολογίες και πάντα παρούσα τη μοναδική οδηγική εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρίας.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας και η Peugeot βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σ’ αυτή την σημαντική αλλαγή που συντελείται στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Για την Peugeot η συγκυρία δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερη, καθώς αυτή την εποχή περνάει την πιο δυναμική περίοδο της πρόσφατης ιστορίας της, με πολλά μοντέλα που πρωταγωνιστούν στις κατηγορίες τους και μία νέα εταιρική φιλοσοφία που την έχει αναβαθμίσει συνολικά σε έναν ξεκάθαρα premium κατασκευαστή.

Έχοντας από καιρό προβλέψει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, η Peugeot είχε ετοιμαστεί από νωρίς να προετοιμαστεί ανάλογα, έχοντας εξελίξει τις απαραίτητες πλατφόρμες για να υποδεχτούν τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Για παράδειγμα τα νέα e-208 και e-2008 βασίζονται στην πλατφόρμα e-CMP η οποία είναι φτιαγμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζει την ενσωμάτωση του ηλεκτρικού συστήματος (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία κ.λπ.) με ιδανικό τρόπο, τόσο σε ότι αφορά την ασφάλεια που παρέχει και την ακαμψία της όσο και σε ότι έχει να κάνει με την διατήρηση αμετάβλητων των χώρων για επιβάτες και αποσκευές.

Advertisement
Advertisement

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό υπόβαθρο με το οποίο εφοδιάζει τα δύο μικρότερα μοντέλα της, η Peugeot φρόντισε να επιλέξει ένα σύνολο κορυφαίας τεχνολογίας και απόδοσης, πάντα με γνώμονα την μέγιστη δυνατή αυτονομία σε συνδυασμό με το μικρό βάρος και τις περιορισμένες διαστάσεις. Στόχος ήταν να μην διαφοροποιείται το εκάστοτε ηλεκτρικό μοντέλο από το αντίστοιχο συμβατικό σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Peugeot θα βρείτε εδώ

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύνολο με απόδοση 136 ίππων και 260 Nm και με τη μπαταρία να έχει ενεργειακή χωρητικότητα 50 kWh. Μία ιδιαίτερα ικανοποιητική τιμή, η οποία χάρη στην εξαιρετική διαχείριση της ενέργειάς της επαρκεί για αυτονομία που φθάνει τα 320 χιλιόμετρα για το e-208 και τα 340 χιλιόμετρα για το e-2008. H αυτονομία αυτή είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας τους και επαρκεί ακόμα και για μία ολόκληρη εβδομάδα κίνησης σε αστικές περιοχές, για μία τυπική χρήση.

Advertisement

Και τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα διαθέτουν δύο εκδόσεις με διαφορετικό on-board φορτιστή, η εισαγωγική με 7,4 kW και προαιρετικά στα 11,0 kW. Αυτό επιτρέπει στην εταιρία να έχει δύο παραλλαγές του ίδιου αυτοκινήτου: η μία με τον πιο μικρό on-board φορτιστή να έχει πιο προσιτή τιμή ενώ η δεύτερη να έχει το πλεονέκτημα της πιο γρήγορης φόρτισης.

Advertisement

Η φόρτιση της μπαταρίας των 50 kW μπορεί να γίνει από οικιακή πρίζα μέσα σε 16 ώρες, από ένα wallbox των 11,0 kW σε 7,5 ώρες ή σε ταχυφορτιστή των 100 kW (DC) σε μόλις 30 λεπτά από σχεδόν άδεια έως το 80% της χωρητικότητάς της. Η Peugeot εφοδιάζει την ηλεκτρική της διάταξη με ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης της μπαταρίας, έτσι ώστε αυτή να βρίσκεται πάντα στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας είτε για το ταξίδι είτε κατά την φάση της προετοιμασίας για την φόρτισή της. Η εταιρία παρέχει επίσης εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για το 70% της ενεργειακής της χωρητικότητας.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Peugeot θα βρείτε εδώ

Advertisement

Για να υπάρξει ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση της μπαταρίας και της ενέργειας, όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Peugeot εφοδιάζονται με τρία προγράμματα οδήγησης. Το Eco για την πιο οικονομική οδήγηση και μεγιστοποίηση της αυτονομίας, το Νormal για καθημερινή χρήση με σωστή ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και την απόδοση και το Sport όπου η προτεραιότητα δίνεται στις επιδόσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο πρόγραμμα Sport το νέο Peugeot e-208 μπορεί να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα.

Ως υποβοήθηση στα τρία προγράμματα ενέργειας και στην κεντρική διαχείριση από τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά έρχεται και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το φρένο ή αφήνει το γκάζι, ένα μέρος της ενέργειας που χάνεται πηγαίνει για να φορτίσει και πάλι την μπαταρία. Το σύστημα έχει δύο στάδια λειτουργίας, ένα με μικρή ένταση το οποίο μοιάζει με την αίσθηση που παρέχει το αντίστοιχο συμβατικό όχημα, και μία με σαφώς μεγαλύτερη ισχύ στην ανάκτηση της ενέργειας, όπου πλέον το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί μόνο με ένα πεντάλ, καθώς το “φρενάρισμα” με το άφημα του γκαζιού είναι πολύ πιο έντονο.

Όμως δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά στα οποία η Peugeot έχει δώσει έμφαση. Εξίσου σημαντική είναι και η λύση των plug-in υβριδικών, όπου το Peugeot 3008 Hybrid αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση στην κατηγορία των premium SUV. Η γαλλική εταιρία φρόντισε και εδώ να κάνει την υπέρβαση, δημιουργώντας δύο διαφορετικές εκδόσεις, οι οποίες απευθύνονται σε αγοραστές με διαφορετικές προτεραιότητες και ανάγκες. Η πρώτη, η απλή Hybrid, εφοδιάζεται με τον βενζινοκινητήρα PureTech των 1,6 λίτρων ο οποίος μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα φτάνει συνδυαστικά τους 225 ίππους.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Peugeot θα βρείτε εδώ

Η δεύτερη και πιο ενδιαφέρουσα επιλογή συνδυάζει μία πιο ισχυρή έκδοση του ίδιου κινητήρα, με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα και τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει στους 300 ίππους. Η έκδοση Hybrid4 έχει χαρακτηριστικά τετρακίνησης λόγω της ύπαρξης ηλεκτροκινητήρα και πίσω, ενώ και οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες ενός σπορ αυτοκινήτου, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε μόλις 5,9 sec.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι των 13,2 kWh και παρέχει αυτονομία 56 χιλιομέτρων. Με τον βασικό on-board φορτιστή των 3,7 kW η συγκεκριμένη μπαταρία χρειάζεται περίπου 4 ώρες σε οικιακή φόρτιση των 16Α ή λιγότερο από 2 ώρες με τον προαιρετικό on board φορτιστή των 7,4 kW σε οικιακό wallbox. Υπάρχουν επίσης και 4 προγράμματα οδήγησης, το Electric για 100% κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα, τo Hybrid για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος, το Sport για μέγιστη δυνατή απόδοση όλων των κινητήρων με στόχο τις επιδόσεις και το 4WD στην έκδοση Hybrid4 για κορυφαία απόδοση και σε διαδρομές πέρα από την άσφαλτο.

Εκτός από τα μηχανικά μέρη, τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της Peugeot έχουν και πολλές νέες πρωτοποριακές τεχνολογίες και επιπλέον ψηφιακό εξοπλισμό έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα της σύγχρονης κινητικότητας που θέτει η ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα το πολύ εντυπωσιακό ψηφιακό περιβάλλον που δημιουργεί ο πίνακας οργάνων i-Cockpit σε συνδυασμό με τη μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων παρέχουν επιπλέον πληροφορίες για την ισχύ της μπαταρίας και την ηλεκτρική αυτονομία, γίνεται απεικόνιση των ενεργειακών ροών, υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ παρέχονται και πληροφορίες στο σύστημα navigation για την τοποθεσία των σταθμών φόρτισης και απόσταση που πρέπει να διανυθεί έως τον πλησιέστερο από αυτούς.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Peugeot θα βρείτε εδώ

Για την εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών διαβίωσης στην καμπίνα του αυτοκινήτου η Peugeot έχει εφοδιάσει τα αυτοκίνητά της με ειδική θερμαντική αντίσταση ισχύος 5kW που παρέχεται από την μπαταρία κίνησης και εξασφαλίζει τη θέρμανση του χώρου των επιβατών. Υπάρχει επίσης αντλία θερμότητας και αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας που εξασφαλίζει συνθήκες παρόμοιες με εκείνες ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο για την μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η δυνατότητα προγραμματισμού της θερμοκρασίας της καμπίνας εξ’ αποστάσεως, μέσω της εφαρμογής MyPeugeot που θερμαίνει ή ψύχει την καμπίνα πριν από κάθε διαδρομή.

Το MyPeugeot είναι μία ιδιαίτερα εξελιγμένη “ομπρέλα” υπηρεσιών της εταιρίας προς τον πελάτη της, προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο και σε συγχρονισμό με το smartphone του οδηγού. Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι πολλές όπως για παράδειγμα η e-Remote Control για την ενεργοποίηση του κλιματισμού από απόσταση, τον έλεγχο και προγραμματισμό της επαναφόρτισης σε ώρες εκτός αιχμής, την παρακολούθηση της κατάστασης του αυτοκινήτου, την ενημέρωση για τα νέα της εταιρίας και τις προσφορές της, την αναζήτηση ενός μέλους του επίσημου δικτύου διανομέων Peugeot και πολλά ακόμα.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Peugeot θα βρείτε εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot 2008: Σαρωτικό σε πωλήσεις το ελληνικό Car of the Year
Peugeot e-Expert: Απόλυτη κυριαρχία και στα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά
Peugeot e-2008: Γεννημένος πρωταγωνιστής και στην ηλεκτροκίνηση