Live Κίνηση
Περισσότερα
PEUGEOT 2021-2

Peugeot e-208: Ηλεκτρική καρδιά,, σπορ οδηγική απόλαυση

Ελλάδα 12:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Peugeot e-208: Ηλεκτρική καρδιά,, σπορ οδηγική απόλαυση

PEUGEOT 2021-2

Peugeot e-208: Ηλεκτρική καρδιά,, σπορ οδηγική απόλαυση

PEUGEOT 2021-2

Για την Peugeot η ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει και στέρηση της χαράς της οδήγησης. Και το e-208 αποδεικνύει ότι η γαλλική εταιρία μπορεί να φέρει την μακρά παράδοσή της και στη νέα εποχή, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο όχι μόνο με οικολογικό προφίλ αλλά και έτοιμο να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις.

Advertisement
Advertisement

Αν κάτι χαρακτήριζε πάντα την Peugeot, ιδίως στα μικρά της αυτοκίνητα, ήταν η ικανότητά της να κατασκευάζει ελκυστικά σε εμφάνιση μοντέλα τα οποία παράλληλα ήταν απολαυστικά στην οδήγηση. Αυτή η μακρά παράδοση μοιάζει αδιαπραγμάτευτη και στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, με το νέο e-208 να δείχνει ξεκάθαρα ότι μπορούν να συνυπάρξουν όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα με εκείνη την μοναδική αίσθηση που προσφέρει στην οδική του συμπεριφορά ένα αυτοκίνητο της Peugeot.

Το 208 έδειξε μεμιάς τις προθέσεις του και την κυριαρχική του αύρα στην αγορά της κατηγορίας του, κερδίζοντας δεκάδες βραβεία και έχοντας ήδη πάρει πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η ηλεκτρική του έκδοση έρχεται να τονίσει ακόμα περισσότερο τα premium χαρακτηριστικά του, καθώς η απουσία θορύβων και η γενικότερη αίσθηση άνεσης και ήσυχης μετακίνησης, δημιουργούν ένα πιο upper class μοντέλο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η ηλεκτρική έκδοση κάνει αισθητή την παρουσία της με τις μικρές αλλά χαρακτηριστικές επεμβάσεις στο αμάξωμα, που προσδίδουν τον ειδικό χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Διατηρώντας την βασική σχεδιαστική προσέγγιση με το νεανικό αλλά και δυναμικό σχήμα που έχει κερδίσει τους καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη, η ηλεκτρική έκδοση δίνει το δικό της στίγμα με επιλεγμένες “πινελιές” όπως το δίχρωμο μονόγραμμα «e» και το Λιοντάρι, η γρίλια της μάσκας στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, τα γυαλιστερά μαύρα τόξα των φτερών, οι ζάντες αλουμινίου των 17’’ κομμένες με ακρίβεια διαμαντιού και με ένθετα στοιχεία για τη βελτίωση της αεροδυναμικής.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί και πάλι η αίσθηση ποιότητας και κορυφαίου φινιρίσματος που χαρακτηρίζει το 208, με κορυφαίους χώρους και μία γενικότερη premium αύρα που το διαφοροποιεί αισθητά από τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η επένδυση από δέρμα Alcantara στα καθίσματα δημιουργούν μία ευχάριστη αίσθηση πολυτέλειας που δένει απόλυτα με τις κορυφαίες επιλογές στα πλαστικά και τον διάκοσμο.

Advertisement

Ο πίνακας οργάνων i-Cockpit και η μεγάλη οθόνη πολυμέσων έχουν επιπλέον δυνατότητες, όπως για παράδειγμα την προβολή του προγράμματος οδήγησης, την ένδειξη χρήσης ενέργειας μέσω του μετρητή ισχύος, το επίπεδο αυτονομίας και τη διαμόρφωση της επόμενης φόρτισης και διάφορα τεχνολογικά γραφήματα από πληροφορίες που απεικονίζουν την λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος σε πραγματικό χρόνο.

Advertisement

Καθώς βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP, η οποία έχει εξελιχθεί για να καλύπτει και τις ηλεκτρικές εκδόσεις, έχει γίνει η σωστή χωροταξική μελέτη για την τοποθέτηση της μπαταρίας ώστε να μην “κλέβει” χώρο από τους επιβάτες και το πορτ-μπαγκάζ. Επίσης η μπαταρία είναι τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρεί το κέντρο βάρους χαμηλά και να προσδίδει έναν επιπλέον σπορ χαρακτήρα στην οδική συμπεριφορά του e-208.

To ηλεκτρικό σύστημα του νέου e-208 αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 260 Νm. Ο κινητήρας αυτός παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh η οποία εξασφαλίζει μία κορυφαία αυτονομία της τάξης των 340 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP.

Advertisement

Η Peugeot εφοδιάζει την ηλεκτρική της διάταξη με ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης της μπαταρίας, έτσι ώστε αυτή να βρίσκεται πάντα στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας είτε για το ταξίδι είτε κατά την φάση της προετοιμασίας για την φόρτισή της. Η εταιρία παρέχει επίσης εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της ενεργειακής της χωρητικότητας. Η φόρτισή της μπορεί να γίνει από οικιακή πρίζα σε διάρκεια 16 ωρών, από ένα wallbox των 11,0 kW σε 7,5 ώρες ή σε ταχυφορτιστή των 100 kW (DC) σε μόλις 30 λεπτά για να φθάσει από σχεδόν άδεια έως το 80% της χωρητικότητάς της.

Για την λειτουργία του υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα οποία προσαρμόζουν την λειτουργία του αυτοκινήτου έτσι ώστε να έχει την βέλτιστη απόδοση και την μεγαλύτερη δυνατή οικονομία σε ενέργεια. Το Normal για ισορροπία στην κατανάλωση ρεύματος σε καθημερινές συνθήκες, το Εco για μεγιστοποίηση της αυτονομίας και το Sport όπου η έμφαση δίνεται στις επιδόσεις. Στην τελευταία περίπτωση το e-208 κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα, τιμή που ανταποκρίνεται άνετα στα δεδομένα σπορ μοντέλων.

Το ηλεκτρικό σύστημα του e-208 διαθέτει επίσης δύο επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας με το δεύτερο που είναι και πιο ισχυρό να επιτρέπει την λειτουργία one-pedal. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η εκπληκτική αίσθηση της οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με ακαριαία επιτάχυνση, άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ανεξαρτήτως ταχύτητας και την απουσία μηχανικών θορύβων και κραδασμών.

Το νέο Peugeot e-208 επωφελείται από όλα τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την ηλεκτρική του υπόσταση, όπως το γεγονός ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, ενώ χάρη και στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” επιδοτείται η απόκτησή του σε συνδυασμό μάλιστα με επιπλέον όφελος απόσυρσης. Παράλληλα είναι και μία ιδανική επιλογή για εταιρική χρήση, καθώς ο χρήστης του απαλλάσσεται από την αντίστοιχη φορολόγηση.

Σε κάθε περίπτωση, το e-208 είναι μία κορυφαία επιλογή για όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο και άκρως ελκυστικό σε εμφάνιση αυτοκίνητο πόλης, με το ηλεκτρικό του υπόβαθρο να τονίζει ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα ποιότητας και άνεσης που προσφέρει. Η Peugeot ήταν και παραμένει η ηγέτιδα δύναμη στα μικρά αυτοκίνητα, και όπως φαίνεται από το e-208 θα παραμείνει στην κορυφή και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, η οποία δείχνει να ταιριάζει ακόμα πιο πολύ στην συνολική ποιοτική και κατασκευαστική αναβάθμιση της γαλλικής εταιρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Καθοδόν το καυτό Peugeot e-208 PSE;
Δοκιμή: Peugeot e-208
Συγκριτικό: Honda e VS MINI Cooper SE VS Peugeot e-208