Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΑΓΟΡΑ

SEAT Ibiza και Arona με φυσικό αέριο για έξτρα οικονομία

  • newsautoteam

Είναι αποδοτικό, ιδιαίτερα οικονομικό και πάνω από όλα ασφαλές. Η SEAT σας δίνει την επιλογή δύο μοντέλων (δύο ξεχωριστών κατηγοριών) που κινούνται με με βενζίνη αλλά και με CNG (Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο). Τα SEAT Ibiza (κατηγορία μικρών) και Arona (κατηγορία Crossover SUV).

Με το όνομα: «TGI by SEAT» η Ισπανική εταιρία ονομάζει τον συνδυασμό δύο καυσίμων για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης των μοντέλων της.

Η βενζίνη και συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) προσφέρουν μετακινήσεις με την μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και λιγότερες εκπομπές ρύπων CO2. Είναι οικολογικά και λειτουργούν με καύσιμο που είναι λιγότερο ακριβό και εξίσου ασφαλές με τη βενζίνη ή το πετρέλαιο: Το φυσικό αέριο.

Είναι εύκολος ο ανεφοδιασμός;

Το διπλό στόμιο του ρεζερβουάρ βρίσκεται πίσω από το ίδιο «πορτάκι» καυσίμου. Ο ανεφοδιασμός είναι ο ίδιος όπως σε βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Ο λαιμός πλήρωσης βρίσκεται στην ίδια θέση και χρειάζεται σχεδόν το ίδιο χρονικό διάστημα.

Που βρίσκεται το αέριο, είναι ασφαλές;

Οι σφραγισμένες δεξαμενές, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, εκεί που αποθηκευόταν η ρεζέρβα και είναι κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής με αντιδιαβρωτική επεξεργασία. Ένα σετ βαλβίδων ασφαλείας ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας σφραγίζει το αέριο στο εσωτερικό και ανοίγει μόνο όταν είναι ενεργοποιημένος ο κινητήρας.

Τα εξαρτήματα έχουν δοκιμαστεί για να αντέχουν σε ακραίες συνθήκες. Σύμφωνα με την SEAT oι δεξαμενές στο αυτοκίνητο διαχειρίζονται πίεση 200 bar, αλλά είναι φτιαγμένες για να αντέχουν πάνω από 400. Στην πιο ακραία περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών που προκαλούνται από πυρκαγιά, το αέριο θα απελευθερώνεται συνεχώς με ελεγχόμενο τρόπο χάρη στις θερμικές ασφάλειες που βρίσκονται σε κάθε δεξαμενή, εμποδίζοντας έτσι την υπερβολική συσσώρευση πίεσης.

Δύο τύποι καυσίμου ένας κινητήρας

Τα αυτοκίνητα CNG είναι εξοπλισμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης τελευταίας γενιάς που λειτουργεί αδιακρίτως με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή βενζίνη. Από προεπιλογή, το αυτοκίνητο κινείται με αέριο έως ότου εξαντληθεί και τότε «αλλάζει» αυτόματα στη βενζίνη. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πότε γίνεται η αλλαγή, καθώς η απόδοση του κινητήρα είναι ακριβώς η ίδια και με τους δύο τύπους καυσίμου. Το μοτέρ διαθέτει πολλά ειδικά ενισχυμένα εξαρτήματα για την καύση φυσικού αερίου. Συμμορφώνεται με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών και φέρουν επίσημα την ετικέτα ECO (εκδόθηκε από την Ευρωπαϊκή Γενική Διεύθυνση Κυκλοφορίας.

SEAT Arona TGI

Το νέο SEAT Arona TGI είναι το πρώτο SUV/Crossover στον κόσμο που χρησιμοποιεί τεχνολογία CNG και εισέρχεται σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες στην Ευρώπη.

Με τρεις δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 13,8 kg, μπορεί να φτάσει μέχρι και 360 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG (WLTP). Η δεξαμενή βενζίνης 9 lt προσφέρει επιπλέον 150 χιλιόμετρα, προσφέροντας συνολική αυτονομία 510 km. Το κόστος για το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG, Compressed Natural Gas) που καταναλώνει το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG για μια απόσταση 100 χιλιομέτρων είναι 3,8 ευρώ.

Το νέο SEAT Arona TGI διατίθεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα 12 βαλβίδων 1.0 TGI, ικανό να αποδίδει 90PS μεταξύ 4.000rpm – 5.500rpm και μέγιστη ροπή 160Nm μεταξύ 1,800rpm και 3,800rpm. Αυτός ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων για να αυξήσει την αποδοτικότητά του. Με τελική ταχύτητα 172 km/h, το Arona TGI έχει επιτάχυνση  από 0 έως 100 km/hσε 13,2 sec.

Το Arona TGI είναι ένα εκφραστικό όχημα με ξεχωριστή εμφάνιση crossover. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών προκειμένου να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες κάθε οδηγού, συμπεριλαμβανομένων 68 συνδυασμών χρωμάτων. Το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος είναι 190mm, διαθέτει 282 λίτρα χώρου αποσκευών και έχει μήκος 4,138mm, πλάτος 1,780mm και ύψος 1,552mm.

Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα και την τεχνολογία, η SEAT είναι γνωστή για τα συστήματα infotainment. Τεχνολογίες όπως το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, η κάμερα οπισθοπορείας, η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και ο φορτιστής ασύρματου τηλεφώνου με ενισχυτή σήματος GSM είναι διαθέσιμες. Το Arona Full Link infotainment system διασφαλίζει ότι το SUV διατηρείται πλήρως συνδεδεμένο συγχρονίζοντας το τηλέφωνο με το αυτοκίνητο μέσω του Apple CarPlay ή του Android Auto. Περιλαμβάνει όλες τις τελευταίες εφαρμογές όπως Shazam και τη φωνητική βοηθό Alexa της Amazon, που επιτρέπει στους οδηγούς να βελτιστοποιούν το χρόνο τους στο τιμόνι.

SEAT Ibiza TGI

Το SEAT Ibiza διατίθεται πλέον και με έκδοση με φυσικό αέριο, η οποία προσφέρει οικονομία στην οδήγηση και παράλληλα, είναι άκρως φιλική προς το περιβάλλον.

Το νέο Ibiza 1.0 TGI είναι εξοπλισμένο με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 TGI, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Η μέγιστη απόδοση του κινητήρα αυτού είναι 90 ίπποι μεταξύ 4.500 και 5.800 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 160 Nm μεταξύ 1.900 και 3.500 σ.α.λ. Στις επιδόσεις, το νέο SEAT Ibiza TGI έχει τελική ταχύτητα 180 km/h και 0 έως 100 km/h σε 12,1 δευτερόλεπτα.

Οι δύο δεξαμενές για το CNG βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πορτμπαγκάζ και το φυσικό αέριο κίνησης αποθηκεύεται σε αυτές σε υψηλή πίεση (περίπου 200 bar). Η συνολική χωρητικότητά τους είναι 13,8 κιλά η μέγιστη θεωρητική αυτονομία που παρέχουν είναι 360 χλμ, βάσει του πρωτοκόλλου «WLTP». Το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα εννέα λίτρα και προσθέτει επιπλέον θεωρητική αυτονομία 150 χλμ, βάσει του πρωτοκόλλου «WLTP». Συνολικά, το Ibiza 1.0 TGI έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία 510 χλμ μέχρι τον  ανεφοδιασμό του.

Το SEAT Ibiza TGI χρησιμοποιεί πάντα το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο, εκτός αν η θερμοκρασία του αντιψυκτικού πέσει κάτω από τους 10°C, όπου ο κινητήρας αρχίζει με χρήση βενζίνης και ξεκινά μια διαδικασία θέρμανσης των βαλβίδων έγχυσης αερίου, πριν από την αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG. Με αυτή την εξαίρεση, το Ibiza TGI λειτουργεί μόνο με βενζίνη ως πηγή καυσίμου όταν η δεξαμενή CNG είναι κενή. Αυτή η αλλαγή γίνεται αυτόματα χωρίς να αντιλαμβάνεται ο οδηγός οποιαδήποτε διαφορά στην απόδοση του οχήματος ή στον χειρισμό του. Μια ένδειξη ανάβει στον πίνακα οργάνων για να ενημερώσει τον οδηγό ότι οδηγεί με φυσικό αέριο. Έτσι το Ibiza TGI συνδυάζει δύο οχήματα σε ένα, επιτρέποντας τη δυνατότητα πιο βιώσιμης, οικονομικής οδήγησης με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή με βενζίνη.

Παρόλο που η δεξαμενή αερίου βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, το νέο Ibiza TGI εξακολουθεί να προσφέρει αυξημένο αποθηκευτικό χώρο, με συνολική χωρητικότητα 262 λίτρα.

 

Διαβάστε επίσης:

SEAT Arona TGI: Σε… ταξιδεύει με μόνο 15€

Test: Το SEAT Ibiza που καίει 4€/100 km

Στην Ελλάδα το νέο SEAT Ibiza με Φυσικό Αέριο

Δημοφιλή στο Protothema.gr