Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων (upd)

Ελλάδα 6:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων (upd)

ΑΓΟΡΑ

Αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων (upd)

ΑΓΟΡΑ

Ενώ οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς συνεχίζονται στις Βρυξέλλες, λαμβάνοντας πλέον δραματική τροπή, οι πληροφορίες για νέους φόρους στην αγορά αυτοκινήτων οργιάζουν, ενώ μέσα σε όλα ήρθε και η χωρίς λόγω και νόημα ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, περί “ριζικής αλλαγής της φορολογίας των αυτοκινήτων…

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Σύμφωνα λοιπόν με Κύκλους του Υπουργείου Οικονομικών, η φορολογία των αυτοκινήτων θα αλλάξει, ανάλογα με το τι θα καταφέρουν οι Ελληνες διαπραγματευτές στις Βρυξέλλες.

Αυτό μεταφράζεται απο την αγορά, οτι το Κράτος δεν υπάρχει περίπτωση να χάσει ούτε ένα ευρώ απο τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, οι οποίες σημειώνουν συνεχή άνοδο, μετά από πτώση που έφτασε το 80%.

Advertisement
Advertisement

Με λίγα λόγια, το Υπουργείο Οικονομικών έχει έτοιμες λύσεις, οι οποίες θα εφαρμοστούν άμεσα, εφόσον η κυβέρνηση καταφέρει να ρίξει τον μεγάλο συντελεστή του ΦΠΑ, απο το 23% στο 18, ή 20%.

Ποιες είναι αυτές οι λύσεις; Η μία είναι αύξηση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τα κυβικά. Η άλλη λύση είναι να επιβληθεί ένα “Πράσινο Τέλος” σε όλα τα αυτοκίνητα, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων αυτών.
Ολα τα παραπάνω εφόσον ο συντελεστής ΦΠΑ, μειωθεί, αφού οι Κύκλοι αναφέρουν πως η “συνολική φορολόγηση των αυτοκινήτων δε θα αλλάξει” οτι και να γίνει με τον ΦΠΑ-  Διαβάστε σχετικά ΕΔΩ

Βέβαια έχει πέσει και στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και το σενάριο του “ΦΠΑ πολυτελείας” το οποίο θα είναι 23% ή και παραπάνω και θα εφαρμοστεί σε προϊόντα, όπως είναι και τα αυτοκίνητα.

Advertisement

UPDATED
Στο πλαίσιο των παραπάνω ήρθε και η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών που κάνει λόγο για ριζική αναπροσαρμογή του συστήματος φορολόγησης και ταξινόμησης των Ι.Χ. αυτοκινήτων προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών.

Όπως ανακοινώθηκε, το Υπουργείο Οικονομικών «στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει»:

Advertisement

1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».

Advertisement

4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.