Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Yamaha: Φεύγει το R6, έρχεται το R7;

Ελλάδα 18:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Yamaha: Φεύγει το R6, έρχεται το R7;

NEWSMOTO

Yamaha: Φεύγει το R6, έρχεται το R7;

NEWSMOTO

Συνήθως, όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Εν προκειμένω όμως, όπου «καπνός» βάλτε «αέριος ρύπος» και όπου «φωτιά» τη φράση «νέα μοτοσυκλέτα».

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι πως τα τετρακύλινδρα 600άρια supersport έχουν αφήσει το μάταιο τούτο αγοραστικό κόσμο εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς οι αναβάτες προτιμούν είτε τα high-end superbike του λίτρου και των 200+ ίππων, είτε σαφώς μικρότερα και διασκεδαστικότερα σπορ δίτροχα με κυβισμούς της τάξης των 250-400cc. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι προτάσεις των μεγάλων κατασκευαστών και οι πωλήσεις ανά την υφήλιο.

Η εξέλιξη άλλωστε των μεσαίων supersport έχει σταματήσει ουσιαστικά εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, δίχως να έχουμε δει κάποιο νέο μοντέλο παρά μόνο τις απαραίτητες προσαρμογές στους κανονισμούς των ρύπων, άντε και κανένα facelift. Έτσι, μετά το CBR 600RR που πλέον ανήκει μόνο μόνο στις πίστες της ανατολής, σειρά παίρνει από ό,τι φαίνεται και το R6, που στην τελευταία του εκδοχή είναι το προηγούμενο μοντέλο, με εμφάνιση όμως που θυμίζει το R1.

Advertisement
Advertisement

Το μέλλον του προαναφερθέντος μοντέλου είναι άγνωστο, ωστόσο η μορφή ενός άλλου έχει αρχίσει να αχνοφαίνεται ερχόμενο μάλιστα από την Iwata μέσω… California. Στην εκεί επιτροπή αέριων ρύπων (California Air Resources Board) έχουν κατατεθεί δυο μοντέλα των οποίων το όνομα περιέχει το «YZFR7». Συνοδευόμενο από τους αριθμούς «689» και «2022» μάλιστα, γεγονός που δείχνει πως ο σπιρτόζικος και πολυχρηστικός δικύλινδρος CP2 κινητήρας που συναντάμε στα MT-07, Tracer 7, Tenere 700 και XSR 700 θα βρει μια ακόμα ενδιαφέρουσα εφαρμογή.

Ιwata καλεί Νoale

Να υπενθυμίσουμε κάπου εδώ πως η μετενσάρκωση των τετρακύλιδρων 600αριών είναι πλέον στο φάσμα των 700cc και των 2 κυλίνδρων, δίνοντας λιγότερο ισχυρές μοτοσυκλέτες μεν, ροπάτες από χαμηλότερα στο στροφόμετρο δε, προσφέροντας πρόσφορο έδαφος για άνευ όρων διασκέδαση εντός και εκτός πίστας. Ο πρώτος παίκτης στην αρένα είναι ήδη εκεί έξω άλλωστε, με το Aprilia RS660 των 100Hp να είναι ο πήχης για το πιθανό R7, του οποίου ο κινητήρας με βάση τα τρέχοντα δεδομένα κυμαίνεται στους 75Hp. Ένα μικρό χάος σαν να λέμε δηλαδή που θα πρέπει να γεφυρώσουν οι Ιάπωνες μηχανικοί, αν θέλουν η μοτοσυκλέτα τους να εγείρει αξιώσεις σε αγωνιστικά πρωταθλήματα τύπου Trofeo κτλ.

Advertisement

Ένας φίλος ίσως έρθει απ’ τα παλιά

Advertisement

Το όνομα YZF-R7 (ή OW-02) πρέπει να πούμε πως δεν είναι κάτι νέο. Υπήρξε και το 1999(!) σε μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα δρόμου. Με κινητήρα –κλασικά- εν σειρά τετρακύλινδρο και τον κυβισμό στα 749cc, το τότε R7 απέδιδε 106Hp, όπου με το πρώτο αγωνιστικό κιτ γινόντουσαν 135 και με το δεύτερο έφταναν τους 162! Η μοτοσυκλέτα κοστολογείτο στα 32.000 δολάρια, με το πρώτο κιτ να κοστίζει 914,25$ και το δεύτερο –κρατηθείτε- 12.190$ . Εντάξει σχετικά λογικά ποσά για ένα superbike του οποίου η παραγωγή ήταν περιορισμένη στις 500 μοτοσυκλέτες.

Στο διαταύτα, αυτό που θέλουν οι Ιάπωνες είναι μια σπορ μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού που να κάνει ό,τι δεν έκανε το R6, δηλαδή να «πουλήσει». Το κοινό από την άλλη θέλει κάτι που να το συγκινεί δίχως να ξοδέψει μια περιουσία ή να χρειάζεται πλήρωμα μηχανικών πίστας για να χαρεί τη μοτοσυκλέτα του. R7 αν έρθεις, θα τα καταφέρεις;

Διαβάστε επίσης:

Advertisement

MotoGP 2021: Το πρόγραμμα μεταδόσεων του Qatar 1

Marc Marquez: Επιστροφή στη δράση μετά από 9 μήνες

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος Α: 100 χρόνια γεμάτα αναμνήσεις