Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Οδηγούμε την BSA Gold Star 650 στην Ισπανία

Ελλάδα 18:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε την BSA Gold Star 650 στην Ισπανία

NEWSMOTO

Οδηγούμε την BSA Gold Star 650 στην Ισπανία

NEWSMOTO

Κλασική vintage μοτοσικλέτα και ισπανική ανδαλουσιανή εξοχή: Άξια ανεκτίμητη!

Advertisement
Advertisement

Μόλις ολοκληρώθηκε η ομιλία του επικεφαλής της BSA στην παρουσίαση του νέου Gold Star 650 επικράτησε μια εκκωφαντική σιωπή. Ούτε ανάσα δεν ακουγόταν, παρά μόνο μερικές βαριές ανάσες και μάτια σχεδόν βουρκωμένα από το έντονο συναίσθημα που μας γέμισαν οι ιστορίες του ανθρώπου της BSA – μέγα λάτρη της βρετανικής μάρκας.

Είναι αδύνατον να μην συγκινηθείς όταν κάποιος σου εξιστορεί την πορεία μιας εταιρείας η οποία ιδρύθηκε στο μακρινό 1861 και αργότερα, το 1903, αποφάσισε να μπει στον κόσμο της μοτοσικλέτας. Μιλάμε για μια ιστορία ενός αιώνα!

Ο λόγος γίνεται φυσικά για την Birmingham Small Arms Company η οποία πέτυχε απίστευτα πράγματα τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, έφερε μεγάλες καινοτομίες στον κλάδο της μοτοσικλέτας και μπορεί να σας φανεί περίεργο, αλλά ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών στα μέσα του προηγούμενου αιώνα.

Advertisement
Advertisement

Δυστυχώς η BSA κατέρρευσε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 απογοητεύοντας πολλές χιλιάδες φίλους της μοτοσικλέτας. Πριν από μερικά χρόνια όμως η Classic Legends, μια εταιρεία από την Ινδία, αποφάσισε να αγοράσει την BSA και να την επαναφέρει στις αγορές, κάτι που έγινε το 2021 με την επιστροφή του κλασικού Gold Star.

Old school σε όλα του

Με όλη αυτήν την έκρηξη της τεχνολογίας που βιώνουμε και στον κόσμο της μοτοσικλέτας, έχουμε αφήσει στην άκρη λίγο το συναίσθημα και τις ρίζες των δικύκλων. Κινούμενος λοιπόν για αρκετή ώρα στο ημιορεινό επαρχιακό δίκτυο της Ανδαλουσίας, στα περίχωρα της Μάλαγα, με το ανοιξιάτικο αεράκι να με χαϊδεύει το πρόσωπο και τον μονοκύλινδρο κινητήρα ανάμεσα στα πόδια μου να μου «ρίχνει» πιστονιές, θυμήθηκα αυτήν την αξεπέραστη αίσθηση ελευθερίας που μόνο μια μοτοσικλέτα μπορεί να προσφέρει.

Advertisement

Στην πρώτη στάση για ξεκούραση έριξα μια καλύτερη ματιά στην BSA Gold Star 650 που είχα στη διάθεσή μου εκείνο το πρωινό. Η έκδοση ήταν η Legacy, η οποία ήταν εμπνευσμένη από το μοντέλο του 1963 με πολλές χρωμιωμένες επιφάνειες και μια αυθεντικότητα την οποία δεν συναντάς εύκολα πλέον.

Advertisement

Η μοτοσικλέτα είναι απλά πανέμορφη, κλασική όσο δεν πάει και έχει διατηρήσει αμέτρητα σχεδιαστικά στοιχεία από την αυθεντική Gold Star. Κάθε λεπτομέρεια της BSA είναι ξεχωριστή και προσεκτικά επιλεγμένη να συμβαδίζει με την κληρονομιά της μάρκας. Ακόμα και οι δείκτες του στροφομέτρου και του ταχυμέτρου στα όργανα κινούνται με την αντίθετη φορά από ότι έχουμε συνηθίσει, θυμίζοντας έντονα το ένδοξο παρελθόν.

Άγουρο φρούτο

Ο κινητήρας του BSA Gold Star 650 είναι κλασικά μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 652 κ.εκ. ο οποίος έχει κατασκευαστεί σε συνεργασία με την Rotax. Η απόδοσή του είναι 45 ίπποι και 55 Nm ροπής και συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Advertisement

Η επιλογή του μονοκύλινδρου συνόλου ήταν μονόδρομος για τους ανθρώπους της BSA οι οποίοι ήθελαν να τιμήσουν την ιστορία της μάρκας. Ο χαμηλόστροφος τρόπος που αποδίδει το σύνολο ταιριάζει απόλυτα στη μοτοσικλέτα η οποία έχει απολαυστική δύναμη στις μεσαίες στροφές. Παίζοντας ελάχιστα με το κιβώτιο μπορείς να ρολάρεις άνετα στην πόλη και στις επαρχιακές οδούς απολαμβάνοντας αυξημένη ελαστικότητα και ροπάτες επιταχύνσεις.

Μικρές μόνο λεπτομέρειες όπως η καλύτερη κλιμάκωση του κιβωτίου και η πιο ομαλή λειτουργία στις χαμηλές στροφές θα ολοκλήρωναν άψογα τον τρόπο που αποδίδει ο κινητήρας, αλλά πάλι, όπως είπε ένας καλός συνάδελφος, ίσως αυτές οι «ατέλειες» είναι εκείνες που θα εκτιμήσουν περισσότερο οι φίλοι της μάρκας και της κατηγορίας.

Ανάλαφρη αίσθηση με σπορ γονίδια

Εκεί που η BSA έχει ξεπεράσει τον εαυτό της είναι η οδηγική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Είτε κινείσαι στους δρόμους της πόλης, είτε σε περιφερειακούς δρόμους, είτε σε επαρχιακό δρόμο με στροφές η μοτοσικλέτα ανταποκρίνεται με ποιότητα, εκπέμποντας μια ανάλαφρη αίσθηση ευελιξίας.

Το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης, ενώ στα φρένα έχουμε έναν δίσκο 320 χιλ. εμπρός με δαγκάνα Brembo και έναν δίσκο 225 χιλ. πίσω με ABS. Επιπλέον, οι τροχοί είναι ακτινωτοί 18 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω με ελαστικά της Pirelli.

Στο δρόμο, η Gold Star είναι μια πολύ σταθερή και συμπαγής μοτοσικλέτα, δίνοντας μια ευχάριστη αίσθηση στον αναβάτη. Οι αναρτήσεις είναι εξαιρετικές προσφέροντας άνεση και περίσσια πρόσφυση, ενώ είτε ρολάρεις στην πόλη, είτε στρίβεις σε ένα ορεινό πέρασμα η BSA παραμένει ακλόνητη δίνοντας παράλληλα καλή ανατροφοδότηση στον αναβάτη.

Ο τρόπος που συμπεριφέρεται η Gold Star είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις από μια κλασική μοτοσικλέτα, ωστόσο η BSA έχει φροντίσει να προσθέσει και ένα μικρό σπορ γονίδιο θυμίζοντας ξανά το πάθος με το οποίο προσεγγίζει η εταιρεία το παρόν και το μέλλον.

Αυθεντικός απόγονος από το Μπέρμιγχαμ

Υπάρχει μια λέξη η οποία σίγουρα δεν λείπει από το «λεξιλόγιο» της BSA Gold Star 650 και αυτή είναι το πάθος. Η μοτοσικλέτα έχει κατασκευαστεί με πάθος, με σεβασμό στην ιστορία και αυτό φαίνεται από την πρώτη μέχρι την τελευταία βίδα.

Η απαράμιλλη αυθεντικότητά της σε συνδυασμό με τις ποιοτικές λύσεις στα περιφερειακά έχουν δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό old school μοντέλο το οποίο θα σε μεταφέρει ευχάριστα και παράλληλα θα σε κάνει να το ερωτευτείς για τον έντονο χαρακτήρα του. Το Gold Star δεν ήρθε για να προσποιηθεί ότι είναι κάτι άλλο, είναι αυτό που βλέπεις και κυρίως αυτό που αισθάνεσαι.

Την Gold Star 650 και όλες τις μοτοσικλέτες της BSA στην Ελλάδα έχει αναλάβει τη διάθεσή τους ο Όμιλος Σαρακάκη μέσα από το δίκτυο της Peugeot Motocycles.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – BSA Gold Star 650
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός: 652cc
Ισχύς: 45 PS / 6.500 rpm
Ροπή: 55 Nm / 4.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: 5τάχυτο μηχανικό
Αναρτήσεις: KYB με δύο αμορτισέρ πίσω
Φρένα: Brembo με ABS
Ρεζερβουάρ: 12 L
Τροχοί: Ακτινωτοί Excel 18 ιντσών εμπρός, 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 213 kg
Τιμή: Αναμένεται

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εντυπωσιακό scrambler από την θρυλική BSA
Για ποιο κλασικό BSA γράφτηκε τραγούδι (+video)
Αναγέννηση της ιστορικής BSA Gold Star