Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Οδηγούμε στην Ισπανία το Peugeot XP 400 GT

Ελλάδα 16:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ισπανία το Peugeot XP 400 GT

NEWSMOTO

Οδηγούμε στην Ισπανία το Peugeot XP 400 GT

NEWSMOTO

Βρεθήκαμε στην Ισπανία να οδηγήσουμε το premium scooter της Peugeot Motocycles.

Advertisement
Advertisement

«Άξιζε τον κόπο», σκέφτηκα αμέσως μόλις φτάσαμε στο ξενοδοχείο της παρουσίασης της Peugeot Motocycles μετά από ένα πολύωρο ταξίδι από την Αθήνα προς την Μάλαγα της Ισπανίας.

Ακόμα καλύτερα ήταν τα πράγματα όταν αντίκρισα τις δύο μοτοσικλέτες και το ένα scooter που μας περίμεναν στον περιβάλλοντα χώρο. Αδιαμφισβήτητα το scooter XP 400 ήταν εκείνο που έκλεψε την παράσταση, αλλά η νεανική προσέγγιση του PM-01 και η αυθεντική μορφή της BSA Gold Star δεν μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα.

Όπως είναι φυσιολογικό, το ενδιαφέρον όλων έπεσε πάνω στο καινούριο scooter τη γαλλικής  μάρκας, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη καθώς πρόκειται για το μοντέλο εκείνο που ουσιαστικά θα δώσει την ευκαιρία στην ιστορική μάρκα να επιστρέψει με αξιώσεις στις αγορές της Ευρώπης και όλου του κόσμου.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι μυστικό ότι η Peugeot Motocycles ουσιαστικά κάνει ένα νέο ξεκίνημα θέλοντας να μπει ξανά στη θέση που της αξίζει – δηλαδή ανάμεσα στις κορυφαίες – όντας μια από τις σημαντικότερες εταιρείες κατασκευής μοτοσικλετών και scooter παγκοσμίως.

Φινετσάτο και περιπετειώδες

Αφού ξεπεράσαμε γρήγορα τις γνωριμίες και τις πρώτες συναντήσεις ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε το νέο scooter Peugeot XP400. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν η GT, κάτι που σημαίνει ότι ήταν εξοπλισμένη με ακτινωτούς τροχούς 17 ιντσών εμπρός και 15 ιντσών πίσω με ελαστικά διπλής χρήσης της Pirelli, ενώ είχε και ενισχύσεις σε διάφορα σημεία για να ανταπεξέλθει στον περιπετειώδη χαρακτήρα της.

Advertisement

Κοιτάζοντας το γαλλικό scooter από κοντά είναι αδύνατο να μην χαθείς ανάμεσα στις αμέτρητες λεπτομέρειές του. Ξεκινάς από μπροστά και παρατηρείς το «adventure style» φτερό, τα επιθετικά φωτιστικά σώματα με την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή των DRL, την σχεδόν κάθετη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και τις έντονες γωνίες των πλευρικών πλαστικών.

Advertisement

Κινούμενοι προς τα πίσω τα πράγματα είναι ακόμα πιο ενδιαφέροντα με το οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ να κλέβει την παράσταση. Το πιο επιθετικό σημείο πάντως του scooter είναι το πίσω μέρος με τον τροχό να εξέχει πέρα από την ουρά και το φωτιστικό σώμα πίσω να είναι πιο εντυπωσιακό ακόμα από την εμπρός φωτεινή υπογραφή.

Κάθε σημείο του XP 400 αποπνέει ποιότητα, ανθεκτικότητα και κυρίως ιδιαιτερότητα, κάτι που σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των αγοραστών. Η Peugeot λανσάρει το XP400 ως ένα premium scooter και μαντέψτε; Είναι κάτι παραπάνω από πολυτελές!

Μισή μοτοσικλέτα, μισό scooter

Advertisement

Πριν αναφερθούμε στην οδήγηση, καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του scooter. Ξεκινάμε από τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 399 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 36,7 ίππους στις 8.150 σ.α.λ. και 38,1 Nm ροπής στις 5.400 σ.α.λ. Το σύνολο συνοδεύεται από σύστημα έλεγχου της πρόσφυσης (Traction Control), ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω CVT κιβωτίου ταχυτήτων.

Το μεγάλο βάρος των μηχανικών της Peugeot έπεσε στην οδηγική συμπεριφορά του XP 400 κάτι που αποδεικνύουν και τα ποιοτικά περιφερειακά που επιλέχθηκαν. Το ατσάλινο ενισχυμένο πλαίσιο συνεργάζεται με ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός της Kayaba 41 χιλ. και μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης και ιδιαίτερη στήριξη με τοξωτή βάση, ειδικής σχεδίασης από την Peugeot Motocycles.

Τα φρένα είναι πολύ ισχυρά με δύο δίσκους 295 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 260 χιλ. πίσω και σύστημα ABS, ενώ οι τροχοί είναι ακτινωτοί 17 ιντσών εμπρός και 15 ιντσών πίσω. Το βάρος του scooter είναι στα 231 κιλά και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13,5 λίτρα.

Ώρα οδήγησης

Οι άνθρωποι της Peugeot Motocycles έδειξαν να εμπιστεύονται από την πρώτη στιγμή το νέο τους XP 400 και αυτό αποδείχτηκε αργότερα από την επιλογή της διαδρομής στα περίχωρα της Μάλαγα. Η διαδρομή περιλάμβανε ανοιχτό δρόμο, μεγάλες καμπές, ορεινό πέρασμα με αλλεπάλληλες στροφές κάθε είδους, καλής ποιότητας άσφαλτο και μέτριας ποιότητας άσφαλτο, ακόμα και… χώμα!

Ανεβαίνοντας στη σέλα του XP 400 αμέσως αισθάνεσαι άνετα καθώς όλα είναι οικεία. Η σέλα είναι πολύ άνετη και τα πόδια εύκολα πατάνε τόσο στην άσφαλτο όσο και στα μαρσπιέ. Το βάρος του scooter φαίνεται μόνο όταν είσαι σταματημένος γιατί όταν αρχίσεις να κινείσαι εξαφανίζονται όλα.

Το φαρδύ τιμόνι είναι σχετικά κοντά στο σώμα δημιουργώντας μια υπέροχη θέση οδήγησης, ενώ μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια μεγάλη οθόνη TFT 5 ιντσών έγχρωμη (με σύστημα συνδεσιμότητας και πλοήγηση Στροφή/Στροφή) με όμορφα γραφικά και ευδιάκριτες ενδείξεις. Επιπλέον, ο χειρισμός των συστημάτων της μοτοσικλέτας είναι εξαιρετικά εύκολος και προσιτός με μόλις δύο διακόπτες στο τιμόνι.

Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής περιλάμβανε ανοιχτό δρόμο και μεγάλες καμπές. Το XP 400 GT δείχνει με το καλημέρα τα δόντια του έχοντας τρομερή σταθερότητα στην ευθεία και πολύ καλή κατευθυντικότητα στις ανοιχτές στροφές.

Ο κινητήρας επιταχύνει μεστά, αλλά όχι εκρηκτικά το scooter, ενώ η μετάδοση μπορεί να χαρακτηριστεί απλά τέλεια. Το ταχύμετρο εύκολα ξεπερνούσε τα 100 χλμ./ώρα, αλλά δεν καταφέραμε να δούμε την τελική ταχύτητα του scooter.

Μόλις ο δρόμος έγινε πιο στενός και οι στροφές πιο κλειστές, άρχισε η διασκέδαση. Το XP 400 GT είναι ένα στιβαρό και σταθερό scooter με σχετικά αργή γεωμετρία, ωστόσο όταν συνηθίσεις τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στην πρώτη φάση του στριψίματος (απαιτεί λίγη περισσότερη προσπάθεια), έχεις στα χέρια σου ένα scooter που μοιάζει περισσότερο με μοτοσικλέτα.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, οι αναρτήσεις είναι κορυφαίες και δίνουν εξαιρετική πληροφόρηση και όταν βρεις ρυθμό μπορείς σε κάθε στροφή να σέρνεις το διπλό σταντ στην άσφαλτο. Σούπερ διασκεδαστικό, σούπερ ασφαλές και σούπερ ευχάριστο ακόμα και όταν ο ρυθμός φτάσει σε υψηλά επίπεδα.

Το κερασάκι στην τούρτα ήταν το πέρασμα από ένα αρκετά μεγάλο χωμάτινο κομμάτι. Εκεί μπορείς εύκολα να αντιληφθείς ότι το XP 400 δεν είναι απλά ένα ακόμα GT scooter, αλλά είναι ένα scooter με πολλές αρετές. Εκτός από την καλή του συμπεριφορά στο χώμα και την σωστή πληροφόρηση, το Peugeot δείχνει πολύ στιβαρό και ανθεκτικό, αποδεικνύοντας ότι η ποιότητα κατασκευής του κάθε άλλο παρά τυχαία είναι.

Οι μηχανικοί της Peugeot Motocycles έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο στήσιμο του scooter καθώς είναι σταθερό, ευκολοδήγητο και εμπνέει εμπιστοσύνη στον αναβάτη. Στρίβει με χαρακτηριστική άνεση και παρά την αργή γεωμετρία του παρέχει εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης και σταθερότητας. Παράλληλα, τα φρένα είναι ισχυρά με καλή προοδευτικότητα, με μοναδικό «αγκάθι» την απότομη απόκριση όταν η πίεση στις μανέτες γίνεται μεγαλύτερη.

Καθισμένος πλέον στο σκαμπό του μπαρ δίπλα στην πισίνα και παρά το συναρπαστικό σόου με χορό φλαμένκο, μου ήταν αδύνατο να πιστέψω το πόσο καλό ήταν το Peugeot XP 400 GT. Οι άνθρωποι της Peugeot Motocycles έδειξαν από την αρχή σίγουροι για το προϊόν τους και μετά από μερικές δεκάδες χιλιόμετρα στη σέλα του μπορώ με ευκολία να πω ότι δεν έχουν άδικο.

Το νέο XP 400 είναι φτιαγμένο για μεγάλα πράγματα, είναι έτοιμο όχι μόνο να βάλει την γαλλική φίρμα ξανά στο «παιχνίδι», αλλά να την εκτοξεύσει στην κορυφή κοιτάζοντας στα μάτια τους premium ανταγωνιστές. Ανυπομονούμε να συναντηθούμε ξανά με το scooter περιπέτειας της Peugeot αυτήν τη φορά στους δρόμους της Ελλάδας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot XP 400 GT
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Κυβισμός: 400cc
Ισχύς: 36,7 PS / 8.150 rpm
Ροπή: 38,1 Nm / 5.400 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με TC
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Αναρτήσεις: ΚΥΒ ρυθμιζόμενες
Φρένα: Δίσκοι 295 χιλ. εμπρός με ακτινικές δαγκάνες και ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,2 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 13,5 L
Τροχοί: Ακτινωτοί 17 ιντσών εμπρός, 15 ιντσών πίσω
Βάρος: 231 kg
Τιμή: Δεν έχει ανακοινωθεί (εκτιμάται στις 8.000 – 8.200 ευρώ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτή είναι η PM-01 της Peugeot Motocycles
Peugeot XP400: Το SUV των scooter (+video)
Επίσημο: Η Peugeot Motocycles στα χέρια του Ομίλου Σαρακάκη