Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Οδηγούμε στις Σέρρες τις BMW M1000R και M1000RR

Ελλάδα 22:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στις Σέρρες τις BMW M1000R και M1000RR

NEWSMOTO

Οδηγούμε στις Σέρρες τις BMW M1000R και M1000RR

NEWSMOTO

Η εκδήλωση BMW M Driving Experience μας έδωσε την σπάνια ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο εξωτικές μοτοσικλέτες.

Advertisement
Advertisement

Σίγουρα υπάρχουν αρκετοί που κάποιες στιγμές περνάει από το μυαλό τους η φράση «μου αρέσει η δουλειά μου» για διάφορους λόγους.

 

Προσωπικά, υπάρχουν πολλές (σίγουρα οι περισσότερες) τέτοιες στιγμές που επιβεβαιώνω αυτή τη σκέψη και χωρίς αμφιβολία η ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πίστα των Σερρών τις BMW M1000R και BMW M1000RR ήταν από εκείνες που ξεχωρίζουν.

Advertisement
Advertisement

Είναι ελάχιστες οι ευκαιρίες που έχεις στη ζωή σου να οδηγήσεις τέτοιου επιπέδου μοτοσικλέτες. Μοντέλα που έχουν φτιαχτεί από τους καλύτερους στον κόσμο, εξελιγμένες μέσα στις πίστες των κορυφαίων πρωταθλημάτων στον κόσμο και με τα καλύτερα υλικά και τεχνολογίες που μπορεί να συναντήσει κανείς στους δύο τροχούς.

Σε αυτήν την κατηγορία εξωτικών μοτοσικλετών μπορεί εύκολα να κατατάξει κανείς την M1000RR και την M1000R. Πρόκειται για δύο «όπλα» στην πίστα με απίστευτες επιδόσεις, κορυφαία εξαρτήματα και τεχνολογία που δεν συναντάς εύκολα στις καθημερινές μοτοσικλέτες.

Όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε…

Advertisement

Βρεθήκαμε λοιπόν στην πίστα των Σερρών και οδηγήσαμε έστω για λίγο τις M μοτοσικλέτες της BMW Motorrad. Για εκείνους που δεν γνωρίζουν, εδώ και δύο χρόνια το τμήμα BMW M συνεργάζεται με την BMW Motorrad και έχουν δημιουργήσει δύο μοτοσικλέτες (M1000RR, M1000R) συν μία η οποία βρίσκεται σε πρωτότυπο στάδιο (M1000XR). Μετά το καλωσόρισμα των ανθρώπων της BMW Motorrad και την απαραίτητη παρουσίαση των μοτοσικλετών, φορέσαμε λοιπόν τον εξοπλισμό μας και ετοιμαστήκαμε για οδήγηση.

Advertisement

Η πρώτη επαφή ήταν με την M1000RR, την superbike μοτοσικλέτα της BMW Motorrad η οποία έρχεται απευθείας από τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike. Είναι εξοπλισμένη με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 212 ίππους στις 14.500 σ.α.λ. και 113 Nm ροπής στις 11.000 σ.α.λ. και συνοδεύεται από το σύστημα ShiftCam στις βαλβίδες. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν εξελιχθεί από το αγωνιστικό τμήμα της BMW Motorrad Racing, ενώ το τμήμα M έχει φροντίσει για τα απίθανα φρένα, τα βελτιωμένα αεροδυναμικά, το πλαίσιο και τη ρύθμιση των αναρτήσεων.

Καλό είναι σε αυτήν την περίπτωση να μην μείνουμε στα τεχνικά στοιχεία της μοτοσικλέτας, αλλά στην αίσθηση της οδήγησης. Είχαμε στη διάθεσή μας τη μοτοσικλέτα για μόλις 3 γύρους, κάτι που δεν αφήνει περιθώρια αντίληψης των πραγματικών δυνατοτήτων της. Παρόλα αυτά, ακόμα και σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα είναι εύκολο να αντιληφθείς την εξωπραγματική δουλειά που έχει γίνει σε αυτή την μοτοσικλέτα.

Advertisement

 

Δεν χρειάζεσαι παρά μερικές στροφές για να την εμπιστευτείς και άμεσα να αγγίζεις το apex με μεγάλες κλίσεις. Οι επιταχύνσεις είναι τρομακτικές με τον κινητήρα, ιδιαίτερα μετά τις 9.000 σ.α.λ. να λυσσά ανάμεσα στα πόδια σου και το 180-280 χλμ./ώρα να μην καταλαβαίνεις πότε έγινε. Γενικά, κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι δυσκολεύεσαι να αντιληφθείς τι συμβαίνει!

Η αίσθηση πάντως που μου έδωσε η M1000RR είναι μιας μοτοσικλέτας σταθερής, εύκολης στην οδήγηση, με πολύ γρήγορη γεωμετρία που σε εμπνέει να της δώσεις φόρα στην είσοδο της στροφής. Το μέτριο οδηγικό μου επίπεδο, σε συνδυασμό με τον ελάχιστο χρόνο που είχα μαζί της σε καμία περίπτωση ούτε που πλησίασαν τα όρια της μοτοσικλέτας. Παρόλα αυτά, είναι τέτοια η ποιότητα, που είτε είσαι ερασιτέχνης λάτρεις των track days, είτε αγωνίζεσαι σε κορυφαία πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο θα την ευχαριστηθείς το ίδιο.

Ιδανικός χούλιγκαν η M1000R

Αμέσως μετά την M1000RR ήρθε η σειρά της M1000R. Το hyper naked της BMW Motorrad χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα, αλλά με μειωμένη ισχύ (!) στους 210 ίππους και πολύ πιο σφιχτή κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με την M1000RR ήσουν μόνιμα με μια σχέση πάνω στα ίδια σημεία της πίστας.

Η M1000RR έχει επίσης ακραία ηλεκτρονικά βοηθήματα, εξαιρετικά αεροδυναμικά που είναι απαραίτητα για μια γυμνή μοτοσικλέτα, ενεργητικές αναρτήσεις και φρένα-άγκυρες της BMW M. Εδώ, η θέση οδήγησης είναι πιο… ανθρώπινη και το τιμόνι είναι ψηλότερα τοποθετημένο και φαρδύ.

Ο τρόπος οδήγησης λοιπόν στην πίστα αλλάζει σημαντικά με την M1000R η οποία σαφώς είναι πιο κοντά στα μέτρα μου και το επίπεδό μου. Η πρώτη αίσθηση σε σχέση με την M1000RR είναι ότι η μοτοσικλέτα δεν έχει την ίδια σταθερότητα σε σχέση με το superbike στην είσοδο της στροφής λόγω του πιο παιχνιδιάρικου χαρακτήρα της (και φυσικά του μεγάλου τιμονιού). Αυτό αποδεικνύεται και από το drift mode που έχει τοποθετήσει η BMW Motorrad στη μοτοσικλέτα που επιτρέπει στον αναβάτη να πλαγιολιοσθαίνει ελεγχόμενα στην είσοδο της στροφής σε στυλ motard.

Τα πράγματα ωστόσο αλλάζουν στην καρδιά του apex και στην έξοδο της στροφή όπου η ποιότητα της BMW M και εδώ ξεχωρίζει. Απίστευτα ηλεκτρονικά που δουλεύουν κάτω από το «χαλί» και ζορίζεσαι να καταλάβεις πότε επεμβαίνουν, αναρτήσεις που χαρίζουν τέλεια πληροφόρηση και ποιότητα κύλισης (αν και πρέπει να πειραματιστείς με τις ρυθμίσεις για να τις φέρεις στα μέτρα σου) και φρένα ικανά να σου ξηλώσουν τα χέρια.

Ομολογώ ότι παρότι η M1000RR με άφησε άφωνο με την εμπιστοσύνη που σου έδινε στην πίστα, η M1000R ήταν εκείνη που μου έκλεψε την καρδιά. Διασκεδαστική, ανάλαφρη με εξωπραγματικές ικανότητες που θα σου πάρει καιρό να ανακαλύψεις.

Κάτι τέτοιες μέρες, όπως αυτή στο BMW M Driving Experience είναι που σε κάνουν να αντιληφθείς στο μέγιστο βαθμό το που έχει φτάσει η τεχνολογία στις μοτοσικλέτες. Δεν είναι τα 210+ άλογα, δεν είναι τα εξωγήινα αεροδυναμικά, ούτε καν τα επιπέδου WSBK ηλεκτρονικά! Είναι αυτή η ωμή αίσθηση ποιότητας που φτάνει στο σώμα σου και σε κάνει να συνειδητοποιείς πόσο σημαντικό ρόλο τελικά παίζουν οι αγώνες στις μοτοσικλέτες που φτάνουν τελικά στα χέρια μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Αυτή είναι η «Next Level» BMW R1300GS (+video)
BMW F900GS Adventure: Σοφιστικέ χιλιομετροφάγος (+video)
Πλοήγηση χωρίς όρια από την BMW Motorrad