Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Newsmoto

MV Agusta Superveloce/Superveloce S: Classic Racer στα καλύτερά του

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Το Superveloce έγινε ένα πραγματικό ορόσημο για την Ιταλική φίρμα από τo 2019 που πρωτοεμφανίστηκε στους δρόμους, φέροντας στην επιφάνεια μνήμες από το αγωνιστικό παρελθόν και τους 37 παγκόσμιους τίτλους της MV Agusta.

H μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε σε μορφή concept στα τέλη του 2018 στην έκθεση μοτοσυκλέτας του Μιλάνου και ψηφίστηκε σαν η ομορφότερη της χρονιάς. Βγήκε στην παραγωγή στα τέλη του 2019 δημιουργώντας αίσθηση στην αγορά και ανοίγοντας δρόμο για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας modern classic μοτοσυκλετών. Δίπλα στις κλασσικές προτάσεις των Ducati Scrambler, Triumph Bonneville/Bobber και Moto Guzzi V7/V9/V85, αυτή της MV Agusta ξεχωρίζει με τη supersport ταυτότητά της.

Σχεδιαστικά μιλώντας έχουμε να κάνουμε με μια πανέμορφη νεορετρό μοτοσυκλέτα, τη μοναδική “classic racer” που μπορούμε να βρούμε στην αγορά σήμερα. Το φέρινγκ χαρακτηρίζεται από κλασσικές γραμμές, ενώ εκεί που πραγματικά ξεχωρίζει το όλο σχεδιαστικό concept είναι στις λεπτομέρειες που φωνάζουν «άλλη εποχή». Όπως για παράδειγμα η τάπα του ρεζερβουάρ με τη δερμάτινη ζώνη, η «αγωνιστική» εξάτμιση α λα 70s, τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα, η δερμάτινη σέλα με τα λευκά σιρίτια (Alcantara στην έκδοση S), οι τοποθετημένοι στα αντίβαρα του τιμονιού καθρέφτες και, φυσικά, οι πανέμορφες ακτινικές ζάντες (έκδοση S).

Όσο κοιτά κανείς το Superveloce εκτιμά το μινιμαλισμό του παρελθόντος, χωρίς ωστόσο να έχει την τεχνολογική «ανεπάρκεια» που τον συνόδευε. Στην καρδιά της μοτοσυκλέτας συναντάμε παλιούς μας γνώριμους, καθόσον πλαίσιο, κινητήρας και λοιπά μηχανικά μέρη προέρχονται από το F3 800, όμως άπαντα έχουν επαναπροσδιοριστεί. Στο πλαίσιο της επαναδιάταξης, αν όχι μεταμόρφωσης του F3, διατηρήθηκε ίδια η επιθετική θέση οδήγησης, με τα μαρσπιέ ωστόσο να είναι ρυθμιζόμενα αποσκοπώντας στην άνεση του αναβάτη κάτω από κάθε οδηγική συνθήκη.

Το 2021 φέρνει αρκετά νέα χαρακτηριστικά στη σειρά Superveloce, που μας έρχεται σε δύο εκδόσεις, με μια σειρά αναβαθμίσεων που στόχο έχουν την ακόμα καλύτερη οδηγική εμπειρία. Για να το επιτύχει αυτό, η MV Agusta δούλεψε σε κάθε πτυχή του μοντέλου, βελτιώνοντας πλαίσιο, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και ηλεκτρονικά βοηθήματα. Μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2021 αναμένεται η μαζική παραγωγή, με τις τιμές των δύο εκδόσεων να έχουν ήδη ανακοινωθεί για την Ιταλική αγορά: 20.700€ η “απλή” έκδοση και 23.600€ η “S”.

Oι αλλαγές για το 2021

Η προσαρμογή στις προδιαγραφές του Euro5 έγινε σχετικά εύκολα, κοινώς δεν επήλθαν σημαντικές αλλαγές αλλά οι τελείως απαραίτητες για την περίσταση, ίδιες με αυτές που έχουν γίνει στη σειρά Brutale. Διατηρήθηκε δηλαδή ο τρικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 798cc με τον αντίστροφα περιστρεφόμενο στρόφαλο, πλήν όμως έχοντας δεχθεί -σε πολλά σημεία- αντιτριβικές επιστρώσεις DLC, με τον κατασκευαστή να μιλάει για μείωση εσωτερικών τριβών και μηχανικών θορύβων έως και 30%! Νέες είναι οι έδρες των βαλβίδων (από τιτάνιο) και τα καπελότα, ενώ η εξάτμιση έχει δεχθεί μόνο εσωτερικές αλλαγές. Τα μπεκ του ψεκασμού έχουν αυξημένη κατά 0,5bar πίεση, με τις τιμές σε ισχύ και ροπή να έχουν μείνει ως είχαν (147Hp/88Nm). Tο μόνο που έχει αλλάξει, πάντα όσον αφορά στην απόδοση του κινητήρα, είναι πως πλέον η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται 500rpm χαμηλότερα.

Από ηλεκτρονικής άποψης παρατηρούμε νέα ECU, που είναι ειδικά σχεδιασμένη για το μοντέλο από την ιταλική εταιρεία e-Novia, νέα μονάδα αδρανειακής μέτρησης (IMU) και αναβαθμισμένα λογισμικά σε Quickshifter+/- (MV EAS 3.0) και cornering ABS (Continental MK100). Τελείως νέα είναι και η έγχρωμη οθόνη TFT των 5,5”, με στάνταρ λειτουργία bluetooth και GPS Tracker, όπως επίσης και τα μπουτόν του χειρισμού της. Σημασία στη λεπτομέρεια, έχει προστεθεί ένα ξεχωριστό ειδικά για το launch-control! Το ηλεκτρονικό πακέτο περιλαμβάνει επίσης cruise control, ρυθμιζόμενο σε 8 επίπεδα traction control αλλά και front lift control, ένα σύστημα “αντισούζας” που όμως επιτρέπει στον αναβάτη να κάνει.. ελεγχόμενες σούζες(!).

Στα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας, οι όποιες επεμβάσεις έγιναν σε σημεία που έχρηζαν βελτίωσης, όπως για παράδειγμα ενίσχυση στις πλευρικές πλάκες που δένουν το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα με το ψαλίδι και νέες ρυθμίσεις στο πιρούνι της Marzocchi για ακόμα καλύτερες αποσβέσεις σε συμπίεση και επαναφορά. Όλα, στο βωμό της ακόμα καλύτερης οδικής συμπεριφοράς και της μέγιστης ακαμψίας. Και το ακόμα καλύτερο είναι πως δεν προστέθηκαν κιλά στο σύνολο, παραμένοντας στα 173 (άνευ υγρών) και εξακολουθώντας να προσφέρουν μια καταπληκτική αναλογία κιλών ανά ίππο.

Και έκδοση S

Σε συνδυασμό λευκού και χρυσού χρώματος, αυτή η special έκδοση χαρακτηρίζεται από τις ακτινικές -έργα τέχνης- ζάντες (για ελαστικά tubeless) και την επενδεδυμένη με καφέ δέρμα Alcantara σέλα. Το Superveloce S, επιπρόσθετα της απλής έκδοσης, συνοδεύεται από ένα “racing kit”, που περιλαμβάνει κάλυμμα ουράς (κοκοβιό), slip-on εξάτμιση της Arrow (πάντα με τριπλή απόληξη), αλλά και μια έξτρα μονάδα ECU με τροποποιημένη χαρτογράφηση (λέγε με αυξημένη ισχύ).

Διαβάστε επίσης:

Triumph Trident 660: Άφιξη Ελλάδα και η διαμόρφωση στο επίκεντρο

KTM Central Store: Μια νέα εμπειρία στην επιλογή

Honda & Casio: Ώρα για την 60η επέτειο

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto