Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Newsmoto

Kymco People-S 300i Noodoe: Φλερτ με μοτοσυκλέτα

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Οδηγούμε ένα μοντέλο που χαρακτηρίζεται από δυναμικά στοιχεία και εντυπωσιαζόμαστε με την τεχνολογική έξαρση που το συνοδεύει.

Η πέμπτη γενιά της οικογένειας People ενισχύθηκε σε μια κατηγορία κυβισμού που κεντρίζει την προσοχή όλο και περισσότερων αναβατών, όντας αυτή που κάνει και τις καλύτερες πωλήσεις ανεξάρτητα κατασκευαστή. Ανάμεσα στους υποψήφιους αγοραστές υπάρχουν και αρκετοί που προέρχονται από το χώρο της μοτοσυκλέτας, επιζητώντας επιδόσεις, στιβαρότητα και τροχούς μεγάλης διαμέτρου. Tο People-S 300i κινείται σε αυτά τα μονοπάτια και -πέραν της σχεδιαστικής ανανέωσης- έχει δεχθεί και πολλή «κρυφή» δουλειά από τους μηχανικούς της Kymco σε κινητήρα, πλαίσιο και μετάδοση. Είναι σαφές ότι με τις επιδόσεις και το στήσιμό του απευθύνεται σε ένα απαιτητικό κοινό.

Τεχνολογία κινητήρα G5

Ο υγρόψυκτος κινητήρας των 299cc αποδίδει 27,34Hp και έχει σχεδόν απόλυτα τετράγωνες διαστάσεις προκειμένου να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών του. Κάθε μέρος του, κινούμενο ή μη, έχει σχεδιαστεί εκ νέου και για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά που μειώνουν στο ελάχιστο τις απώλειες. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται καλύτερες αποδόσεις και η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Η κεφαλή είναι τετραβάλβιδη και οι βαλβίδες παίρνουν την κίνησή τους από επικεφαλής εκκεντροφόρο με ρουλεμάν, προσφέροντας μείωση απωλειών λόγω τριβής της τάξεως του 20-30% σε σχέση με άλλους κινητήρες αυτού του κυβισμού, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται αθόρυβη λειτουργία και σημαντική μείωση των κραδασμών. Η ευστροφία είναι τυπική “G5”, κοινώς ο κινητήρας ανεβάζει στροφές με χαρακτηριστική ευκολία και προσφέρει δύναμη σε όλο το εύρος λειτουργίας του.

Στην όλη καλή λειτουργία συμβάλει σημαντικά η γρήγορη απαγωγή θερμότητας, που επιτυγχάνεται με τη νέα σχεδίαση των καναλιών κυκλοφορίας του ψυκτικού υγρού. Τέλος, η μετάδοση έχει επανασχεδιαστεί, με νέα ράουλα και ιμάντες από υλικά που είναι πιο ανθεκτικά και αξιόπιστα. Η κατανάλωση με σχετικά βαρύ χέρι θα κυμανθεί στα 4,1 με 4,3 λίτρα (ανά 100χλμ), ενώ με μια νορμάλ οδήγηση θα πέσει αρκετά πιο κάτω. Σε κάθε περίπτωση, το 9λιτρο ρεζερβουάρ θα προσφέρει αυτονομία πολύ πάνω από τα 200 χιλιόμετρα, απαλλάσσοντας τον αναβάτη από το άγχος του συχνού ανεφοδιασμού.

Χαρακτηριστικά μοτοσυκλέτας

Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα του S 300i είναι κατασκευασμένο στα μοτοσυκλετιστικά πρότυπα, με έμφαση στην ακαμψία και στην όσο το δυνατόν καλύτερη συνεργασία με τις αναρτήσεις προκειμένου να εξαλείφονται οι όποιες ταλαντώσεις. Η σταθερότητα που επιτυγχάνει είναι εντυπωσιακή, προσφέροντας ξεκάθαρα μοτοσυκλετιστική οδική συμπεριφορά. Αντίστοιχων προδιαγραφών είναι και τα φρένα, με το δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς, τα δύο δισκόφρενα των 260mm, την τριπίστονη δαγκάνα μπροστά και τα σωληνάκια “υψηλής” να κάνουν τη διαφορά. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών αμφότεροι και οι «πεντάκτινες» αλουμινένιες ζάντες φορούν ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω. Το πιρούνι είναι συμβατικό με ανάποδο νύχι, έχει καλάμια διαμέτρου 37mm και διαδρομή 110mm, ενώ πίσω συναντάμε δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή τροχού 100mm.

Πλήρης ο εξοπλισμός

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει δύο ψηφιακές οθόνες, με τη μία εξ αυτών να είναι έγχρωμη και να φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος Noodoe, το οποίο βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Μέσω αυτού, ο αναβάτης βρίσκεται διαρκώς on line, απολαμβάνοντας μια σειρά από παροχές που του κάνουν τη ζωή πολύ πιο ευχάριστη. Απαιτείται εγκατάσταση στο κινητό της σχετικής εφαρμογής του εργοστασίου, μέσα από την οποία το Noodoe μετατρέπεται σε ένα πλήρες σύστημα multimedia, προσφέροντας ακόμα και πλοήγηση. Στο βασικό εξοπλισμό όμως υπάρχουν και όλα όσα επιθυμεί ένας αναβάτης στην καθημερινότητά του, όπως full LED φωτιστικά σώματα, προβολέα με φώτα ημέρας (DRL), παροχή 12V, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, ντουλαπάκι που κλειδώνει, γάντζο ανάρτησης αντικειμένων αλλά και βαλίτσα top case 35lt στο χρώμα του scooter.

H οδήγηση

Η θέση οδήγησης βάζει τον αναβάτη “ψηλά” και του προσφέρει άπλετη ορατότητα, επιτρέποντάς του να βλέπει ακόμα και μπροστά από τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Ο χώρος για τα πόδια επίσης άπλετος, λόγω επίπεδου πατώματος, με το τιμόνι να δημιουργεί μια χαλαρή γωνία με τα χέρια του οδηγού και να προσφέρει εύκολο έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Μέσα στην πόλη ο μαζεμένος όγκος του scooter δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια συνολική ευελιξία, το σχετικά βαρύ σε αίσθηση τιμόνι (στις χαμηλές ταχύτητες) διαθέτει το πλάτος και το ύψος που απαιτείται για να μη βρίσκει στους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Η δύναμη του κινητήρα είναι παρούσα σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, η σχεδίαση της μετάδοσης είναι τέτοια που στις χαμηλές στροφές ο αναβάτης μπορεί να ανοίξει άφοβα το γκάζι χωρίς να φοβάται “ξέσπασμα” και αναπόφευκτα γλιστρήματα.

Όταν το ταχύμετρο ξεπεράσει τα 25-30Km/h οι επιταχύνσεις που προσφέρει ο G5 είναι εντυπωσιακές, ειδικά σε ταχύτητες 40-120Km/h. Ακόμα και με δύο άτομα στη σέλα του, το S 300i καταφέρνει και πετάγεται μπροστά στα φανάρια, με τη δύναμη να αποδίδεται μεστά και απόλυτα γραμμικά. Η τελική του ταχύτητα μπορεί να ξεπεράσει τα 150Km/h, όπερ σημαίνει πως κάλλιστα μπορεί να κινείται με 120-130km/h χαλαρά, αβίαστα και για πολλή ώρα. Και το καλό είναι πως, λόγω της υψηλής ποδιάς του, το S 300i προσφέρει καλή αεροδυναμική προστασία, παρόλο που πάνω από τον προβολέα υπάρχει μία ζελατίνα μίνιμαλ διαστάσεων. Σίγουρα η προστασία από τα καιρικά φαινόμενα θα γίνει πολύ καλύτερη με τη χρήση μιας μεγαλύτερης aftermarket ζελατίνας.

Στις στροφές το Ρeople θυμίζει ακόμα πιο έντονα μοτοσυκλέτα, προσφέροντας πολύ καλό και ουδέτερο κράτημα. Η κατανομή βάρους φορτίζει το μπροστινό τροχό και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης χαρίζει στο scooter μεγάλη σιγουριά, τόσο στην είσοδο της στροφής όσο και στην αλλαγή κατεύθυνσης μέσα σε αυτή. Οι αναρτήσεις προσφέρουν την απαιτούμενη άνεση χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι “μαλακές”, τουναντίον έχουν μια σφικτή λειτουργία στα όρια να τη χαρακτηρίσουμε sport. Περνούν πάνω από τις οδικές κακοτεχνίες με χαρακτηριστική άνεση και πληροφορούν σωστά τον αναβάτη για το τι συμβαίνει από κάτω τους. Όταν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανέβουν σε τριψήφια νούμερα, η λειτουργία τους “σφίγγει” ακόμα περισσότερο. Τα ελατήρια μεταβαλλόμενης πυκνότητας που διαθέτουν είναι υπεύθυνα για την όλη καλή εικόνα, με την προοδευτική τους λειτουργία να συνδυάζει άνεση και sport χαρακτηριστικά.

Τα φρένα έχουν προοδευτική λειτουργία, με την τριπίστονη δαγκάνα μπροστά να διαθέτει τη δύναμη που απαιτείται σε ένα μοντέλο με αυτές τις καταβολές. Σε συνδυασμό με το πιρούνι, που δεν στρεβλώνει κάτω από πίεση, καταφέρνει να ακινητοποιεί το scooter διατηρώντας παράλληλα πολύ καλό έλεγχο ακόμα και στα οριακά φρεναρίσματα. Ομοίως και το πίσω δισκόφρενο διαθέτει δύναμη και κάνει καλά τη δουλειά του, δίνοντας στον αναβάτη την αίσθηση που απαιτείται, ενώ το δικάναλο ABS θα αναλάβει έργο στα γλιστερά οδοστρώματα και όταν υπάρχει λόγος. Κοινώς, δεν επεμβαίνει για “ψύλλου πήδημα”..

Στο δια ταύτα

Το έχουμε γράψει αρκετές φορές ήδη, το People των 300cc είναι ένα scooter που διακρίνεται από μοτοσυκλετιστική συμπεριφορά, απευθυνόμενο -κατά βάση- σε όσους απαιτούν ανάλογα χαρακτηριστικά. Η δύναμη του κινητήρα είναι ικανή να δώσει συγκινήσεις και η δομή του πλαισίου του είναι τέτοια ώστε να προσφέρει σταθερότητα και στιβαρότητα, κάνοντας θυσία στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Από την άλλη, η χρηστικότητά του εκτοξεύεται από το τελείως επίπεδο πάτωμα χωρίς ίχνος κάποιου “τούνελ”, όπως επίσης και από το στάνταρ top case των 35 λίτρων. Στα συν βρίσκεται φυσικά και το σύστημα πολλαπλών μέσων Noodoe, ένα απόλυτα χρήσιμο εργαλείο για την καθημερινότητά μας.

Το People-S 300i κοστίζει 4.995€ και στον κατάλογο των προαιρετικών αξεσουάρ διαθέτει μια σειρά προϊόντων που μπορούν να καλύψουν πολλές ανάγκες. Από ψηλότερη ζελατίνα και διαφόρων τυπων συναγερμούς μέχρι αδιάβροχα καλύμματα και ..GPS Tracker!

Διαβάστε επίσης:

Aprilia RSV4 1100: Περισσότερες πληροφορίες, τιμές και.. ήχος

Yamaha TMAX 20th Anniversary: Επετειακό και αριθμημένο

KTM 1290 Super Adventure R: Χωμάτινος οδοστρωτήρας

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto