Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

KTM 890 Duke MY2021: Το “νυστέρι” στην απλή του μορφή

Ελλάδα 1:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

KTM 890 Duke MY2021: Το “νυστέρι” στην απλή του μορφή

NEWSMOTO

KTM 890 Duke MY2021: Το “νυστέρι” στην απλή του μορφή

NEWSMOTO

Το 790 Duke αποτέλεσε σημείο αναφοράς της κατηγορίας όταν εμφανίστηκε το 2018, αλλά πλέον το γκάζι ανοίγει ακόμα περισσότερο θέτοντας νέα όρια χάρη στο 890 Duke του 2021.

Advertisement
Advertisement

Η τελευταία έκδοση του αυστριακού “Scalpel” (νυστέρι) προορίζεται να δημιουργήσει ακόμα βαθύτερες τομές στη δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων γυμνών μοτοσυκλετών. Βάρος, δύναμη, ροπή, ευελιξία, στυλ και μια αδιαμφισβήτητη προσωπικότητα εξασφαλίζουν την επιτυχία: το 890 επαναπροσδιορίζει το σημείο αναφοράς τόσο για τους αναβάτες όσο και για τον ανταγωνισμό.

Το ταξίδι ήταν γρήγορο και σύντομο. Όλες οι αρετές του νέου παράλληλου δικύλινδρου LC8c που δημιούργησαν δυνατές συγκινήσεις σε νεότερους αλλά και σε πιο έμπειρους αναβάτες με το 790 Duke μόλις απέκτησαν νέα όρια. Η αντίδραση στο αρχικό “Scalpel” έδωσε κίνητρο στην KTM να δουλέψει ακόμα περισσότερο με τον κινητήρα LC8c και να παρουσιάσει κάτι που θα δελεάσει ακόμα και τον πιο σκληροπυρηνικό. Το αποτέλεσμα ήταν το εντυπωσιακό 890 Duke R του 2020, ένα πραγματικό όπλο για την πίστα, το ίδιο ικανό όμως στο επαρχιακό δίκτυο, ικανό να προσφέρει συγκινήσεις και να φέρει το γόνατο του αναβάτη ακόμα πιο κοντά στην άσφαλτο. Ακολουθώντας την μελωδία της εξάτμισης του “R”, το νέο 890 παίζει την ίδια μουσική με το πιο εξειδικευμένο αδερφάκι του, ενώ προσανατολίζεται περισσότερο για χρήση στο δρόμο.

Advertisement
Advertisement

Ο σχεδιασμός του νέου 890 θα κάνει τα κεφάλια να γυρίσουν ενώ οι χρωματικές πινελιές αναδεικνύουν τη στενή σιλουέτα που καθορίζεται από τη δύναμη και τη ροπή του συνόλου. Ο κινητήρας με την αυξημένη χωρητικότητα (από 789 στα 889cc) χρησιμοποιεί σημαντικά αναβαθμισμένη έκδοση χαρτών καυσίμου και ανάφλεξης, με αποτέλεσμα να παράγει πλέον 115Hp και 92Nm (10 περισσότερα άλογα και 5 περισσότερα νιουτόμετρα ροπής σε σχέση με το 790). Με αυξημένη φερόμενη μάζα κατά 20% εξασφαλίζει καλύτερη σταθερότητα και ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και στις ενδιάμεσες θέσεις του γκαζιού. Καλύπτει τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro5 και προσφέρει μέση κατανάλωση 4,8l/100km.

Τα άλογα επιδιώκουν να ελευθερωθούν και το 890 Duke μπορεί να τα απελευθερώσει βίαια ή ομαλοποιημένα δημιουργώντας ένα τεράστιο χαμόγελο μέσα από το κράνος. Ανήκει στη μεσαία κατηγορία κατ’ ευφημισμό, μιας και η αναλογία κιλών ανά ίππο αλλά και η ευελιξία του το κάνουν να στοχεύει σε μοντέλα με μεγαλύτερη ιπποδύναμη και κυβισμό. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, αλλά και τα κορυφαία ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει, του επιτρέπουν να κοιτά τον ανταγωνισμό στα μάτια.

Advertisement

Η έγχρωμη TFT οθόνη, που προσαρμόζεται ανάλογα με τη φωτεινότητα του περιβάλλοντος, προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Rain (ομαλή απόκριση γκαζιού, μέγιστο traction control, μειωμένο power και anti-wheelie), Street (κανονική απόκριση γκαζιού, κανονικό TC, μέγιστο power και anti-wheelie) και Sport (sport απόκριση γκαζιού, μειωμένο TC, μέγιστο power και anti-wheelie). Για όσους αναζητούν τις μέγιστες προοπτικές του νέου 890 υπάρχει και το προαιρετικό πακέτο Track, που επιτρέπει παρεμβάσεις ώστε να ρυθμίζονται όλες οι παράμετροι ανάλογα με τις επιθυμίες των αναβατών. Το Traction control μπορεί να ρυθμιστεί σε μια κλίμακα εννέα θέσεων, το anti-wheelie μπορεί να απενεργοποιηθεί και η απόκριση του ride by wire γκαζιού να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα. Το Launch control κρατά σταθερές τις ιδανικές στροφές του κινητήρα για πιο συνεπείς εκκινήσεις, ενώ ένας 6D αισθητήρας κλίσης τροφοδοτεί με πληροφορίες την ECU προκειμένου να αναλύσει και να προσαρμόσει όλα τα συστήματα στις απαιτήσεις του αναβάτη.

Advertisement

Το Cornering ABS βοηθά τις διπλές δισκόπλακες των 300mm με τις αναβαθμισμένες δαγκάνες και τακάκια να ασκήσουν περισσότερη δύναμη ακινητοποιώντας αποδοτικότερα το σύνολο. Οι αλλαγές στον πιο κοντό λεβιέ ταχυτήτων σε συνδυασμό με τα ελαφρύτερα ελατήρια και το αναβαθμισμένο λογισμικό του Quickshifter+ (προεραιτικό) κάνουν τις αλλαγές ταχυτήτων ανάλαφρο παιχνιδάκι.

Advertisement

Η κορυφαία οδηγική συμπεριφορά του 890 οφείλεται στο σωληνωτό πλαίσιο χρωμιομολυβδενιούχου χάλυβα με το χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο, άκαμπτο αρκετά με sport χαρακτηριστικά και κορυφαία αίσθηση. Ο κινητήρας LC8c συνεχίζει να είναι φερόμενο μέρος του πλαισίου και παρόλες τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις το νέο 890 διατηρεί το ίδιο βάρος με τον προκάτοχο του, μόλις στα 169 “στεγνά” κιλά. Το υποπλαίσιο αποτελεί ένα μοναδικό κομμάτι στο εσωτερικού του οποίου βρίσκεται η εισαγωγή αέρα αλλά και το φιλτροκούτι, απλοποιώντας την κατασκευή και μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος. Το 890 επωφελείται από τις νέες ρυθμίσεις των αναβαθμισμένων αναρτήσεων WP APEX (43mm open cartridge ανεστραμμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ). Η εργονομία είναι σχεδιασμένη περισσότερο για την καθημερινή χρήση και λιγότερο επιθετική από αυτή του “ακραίου” R, ικανή να φιλοξενήσει μεγαλύτερο εύρος σωματότυπων διαθέτοντας χαμηλότερη σέλα στα 820mm.

Το 890 ανήκει ξεκάθαρα στην οικογένεια Duke. Οι γραμμές του δεν επιτρέπουν να το μπερδέψεις με κάτι άλλο και κάθε χιλιοστό του είναι μελετημένο για τη μέγιστη απόδοση. Δεν υπάρχουν περιττές γραμμές και κανένα εξάρτημα που να μην είναι εκεί επειδή έχει μια χρησιμότητα στη συνολική απόδοση. Για παράδειγμα το πίσω φανάρι είναι ενσωματωμένο στη βάση της πινακίδας μειώνοντας τις συνολικές διαστάσεις και κάνοντας το πίσω μέρος πιο αιχμηρό. Άλλες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν LED φώτα, tubeless τροχούς εξοπλισμένους με κορυφαία ελαστικά Continental ContiRoad (που προσδίδουν κορυφαίο κράτημα στο βρεγμένο, σταθερότητα και επίτευξη ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας σε ελάχιστο διάστημα), αλλά και συνδεσιμότητα μέσω της εφαρμογής KTM myRide.

Ένα μεγάλο εύρος KTM PowerParts είναι διαθέσιμα (από Akrapovic τελικό μέχρι καλύμματα για γρανάζια), μετατρέποντας το 890 σε ένα από τα πιο κοφτερά εργαλεία στην εργαλειοθήκη της γυμνής κατηγορίας.

KTM 890 Duke – Κύρια χαρακτηριστικά

• Αύξηση χωρητικότητας και Euro5 προδιαγραφές
• Αυξημένη ιπποδύναμη
• Κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο
• Αναβαθμισμένες αναρτήσεις APEX WP
• Σημαντικά αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών
• Αισθητήρας κλίσης 6D
• Βελτιωμένη απόδοση συστήματος πέδησης

Το νέο 890 Duke θα βρίσκεται στη χώρα μας μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς και η τιμή του έχει ήδη καθοριστεί στα 12.980€.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto

Διαβάστε επίσης:

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα

Αφιέρωμα νέα μοντέλα Scooter 300-750cc: Και τα 7 είναι υπέροχα!

Aprilia RSV4 & Tuono V4 MY2021: Αύξηση κυβισμού, νέα σχεδίαση και βελτιωμένα ηλεκτρονικά