Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

KTM 690 Enduro R MY2021: Tα μονοκύλινδρα επιμένουν (και καλά κάνουν)..

Ελλάδα 12:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

KTM 690 Enduro R MY2021: Tα μονοκύλινδρα επιμένουν (και καλά κάνουν)..

NEWSMOTO

KTM 690 Enduro R MY2021: Tα μονοκύλινδρα επιμένουν (και καλά κάνουν)..

NEWSMOTO

Οι μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες ζουν και βασιλεύουν τελικά και όσο ανεβαίνουν κυβικά και άλογα προσφέρουν χάρες που ..μαγεύουν!

Advertisement
Advertisement

Κάποτε μεσουρανούσαν, τις έβλεπες παντού, δεν υπάρχει μοτοσυκλετιστής που να μην είχε μία από αυτές κάποια στιγμή στη ζωή του. Οι κυβισμοί πολλοί, από 125 μέχρι ..800cc, μοντέλα σημαντικά και από τις περισσότερες εταιρείες, αρχικά τις ιαπωνικές και στη συνέχεια τις ευρωπαϊκές. Όμως, στο πέρασμα του χρόνου τα πράγματα άλλαξαν, οι κατασκευαστές περιόρισαν την παραγωγή τους σε χαμηλούς κυβισμούς και εφοδίασαν τα μεγαλύτερα μοντέλα με δικύλινδρους κινητήρες. Έτσι, τα Honda XL/Dominator έγιναν Transalp, τα Suzuki DR έδωσαν τη θέση τους στο V-Strom και τα Yamaha ΧΤ στο Tracer. Ευτυχώς που η ΚΤΜ και η «θυγατρική» Husqvarna δεν ακολούθησαν αυτή την οδό, παραμένοντας πιστές στην παραγωγή μονοκύλινδρων στα μεσαία κυβικά και προσφέροντας μοτοσυκλέτες On/Off (και Supermoto) με πολύ δυνατούς κινητήρες και κορυφαία περιφερειακά.

Το μήνυμα ήρθε το 2019, όταν η πορτοκαλί εταιρεία έκανε αυτό που περίμενε πολύς κόσμος και ανανέωσε ριζικά τη γκάμα των 690, προμηθεύοντάς τα με νέο πλαίσιο και υποπλαίσιο, πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, τελείως αναβαθμισμένη εμφάνιση, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (13,5 λίτρα), συστατικά από το πάνω ράφι, αλλά και τον δυνατότερο μονοκύλινδρο κινητήρα που μπορούμε να βρούμε σε μοτοσυκλέτα ευρείας παραγωγής. Μιλάμε για απόδοση 74 ίππων και 73,5Nm ροπής, που εύκολα αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος των συγκινήσεων που προσφέρουν στον τυχερό τους αναβάτη.

Advertisement
Advertisement

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα παρόντα φυσικά, περιλαμβάνοντας ηλεκτρονικό γκάζι (ride by wire), δύο οδηγικά προγράμματα (Street – Sport), traction control, σύστημα MSR (Motor Slip Regulation) που ελέγχει το φρένο του κινητήρα και, για πρώτη φορά σε αυτές τις κατηγορίες σύστημα quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση και χωρίς χρήση συμπλέκτη. Επιπρόσθετα, ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση (slipper/assist) βρίσκεται εκεί για να κάνει τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη, ειδικά στην επιθετική οδήγηση.

Advertisement

Και τα δύο μοντέλα εφοδιάστηκαν με cornering ABS Bosch 9.1 ΜΡ, όπως επίσης και cornering traction control, ο βαθμός παρεμβατικότητας του οποίου είναι ανάλογος με την κλίση της μοτοσυκλέτας. Στον τομέα των αναρτήσεων υπάρχει ό,τι το καλύτερο έχει να επιδείξει η WP, με τη σειρά XPLOR στο Enduro R (δηλαδή αυτή που χρησιμοποιούν και τα «καθαρόαιμα» της εταιρείας) να είναι και πλήρως ρυθμιζόμενη. Τέλος, την υπογραφή της στα φρένα έβαλε -ποιος άλλος- η Brembo.

Advertisement

Και πάμε στο 2021

Με όλες αυτές τις αλλαγές και βελτιώσεις που διαβάσατε παραπάνω, είναι λογικό που η ΚΤΜ επενέβη σε ελάχιστα σημεία στο μοντέλο του 2021. Η πρώτη αλλαγή αφορά στη χρήση μιας τελείως νέας ηλεκτρονικής μονάδας ABS, η οποία μάλιστα μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα: Street (επέμβαση και στους δύο τροχούς), Offroad (απενεργοποίηση στον πίσω τροχό) και Off (δεν επεμβαίνει σε κανένα τροχό). Επιπρόσθετα, έχει επαναρυθμιστεί και η επεμβατικότητά του ABS όσον αφορά σε χρόνο και ισχύ.

Advertisement

Αλλαγές στον κινητήρα δεν έγιναν και παρά το ότι συμμορφώθηκε με τις προδιαγραφές του Euro 5 (μέσω νέου τύπου καταλύτη στην εξάτμιση), δεν έχασε τίποτα σε απόδοση. Παράλληλα, το νέο 690 Enduro R έχει δεχθεί νέο πίνακα οργάνων, ο οποίος στο εξής περιλαμβάνει στροφόμετρο και ένδειξη επιλεγμένης σχέσης, όλα σε ψηφιακή μορφή. Τέλος, νέα είναι τόσο τα χρώματα όσο και τα γραφικά, μια αλλαγή φρεσκαρίσματος και όχι ουσίας, που όμως “μετράει” στον εμπορικό στίβο.

Η τιμή της μοτοσυκλέτας παραμένει ίδια με αυτή του περσινού μοντέλου, δηλαδή στα 11.790€ και για την ώρα παραμένει άγνωστη η άφιξή της στην Ελλάδα. Περισσότερες πληροφορίες και πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Yamaha YZ250F ΜΥ2021: Ρυθμίζεις και κερδίζεις

Moto Guzzi V85 TT Travel: Όταν οι περιπλανήσεις είναι μακρινές

Silkolene: Σας την παρουσιάζουμε εκ των έσω