Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Kawasaki KLR650 MY2022: Κοιτάω πίσω και πάω μπροστά

Ελλάδα 19:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kawasaki KLR650 MY2022: Κοιτάω πίσω και πάω μπροστά

NEWSMOTO

Kawasaki KLR650 MY2022: Κοιτάω πίσω και πάω μπροστά

NEWSMOTO

Κόντρα στις φήμες που εδώ και μερικούς μήνες πλανιώνται στη μορφή ενός δικύλινδρου ΚLX 650/700 με περισσότερο από το Versys χωμάτινο χαρακτήρα, η Kawasaki επαναφέρει στο προσκήνιο ένα μονοκύλινδρο μοντέλο που στο πέρασμα του χρόνου αγαπήθηκε όσο λίγα.

Advertisement
Advertisement

Το αειθαλές “ψευδοεντούρο” της πράσινης εταιρείας αποφάσισε -με αρκετή καθυστέρηση είναι η αλήθεια- να μπει στον 21ο αιώνα ανανεωμένο και πάντα πιστό στη δοκιμασμένη παραδοσιακή τεχνολογία. Μοιάζει πολύ με τον προκάτοχό του, αλλά έχει φρεσκαριστεί τόσο σχεδιαστικά όσο και μηχανολογικά, παράλληλα δε έχει εξοπλιστεί έτσι ώστε να μπορέσει να σταθεί με αξιώσεις στην αγορά. Μα, θα ρωτήσετε δικαιολογημένα, υπάρχει κόσμος εκεί έξω που αγοράζει σήμερα μονοκύλινδρα On/Off μεγάλου κυβισμού; Ειλικρινά δεν ξέρουμε τι να απαντήσουμε σε αυτό το εύλογο ερώτημα, σίγουρα υπάρχoυν αναβάτες που καλοβλέπουν την ευχρηστία και το χαμηλό κόστος συντήρησης μιας μονοκύλινδρης μοτοσυκλέτας, ο χρόνος θα δείξει..

Λίγη ιστορία

Ήταν στα τέλη του 1983 όταν η φίρμα του Akashi παρουσίασε το KLR600 (σαν μοντέλο 1984), μια μοτοσυκλέτα αντίπαλο δέος των λαοφιλών Honda XLR, Suzuki DR και Yamaha XT. Στην ίδια φιλοσοφία με αυτά, δηλαδή τετράχρονο μονοκύλινδρο με μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση και τροχούς χωμάτινων προδιαγραφών (21” μπροστά), πλην όμως φέροντας και ένα σημαντικό ατού απέναντί τους, που δεν ήταν άλλο από την υγρόψυξη. Tην επόμενη χρονιά τα ατού έναντι του ανταγωνισμού έγιναν περισσότερα με την προσθήκη ηλεκτρικής μίζας, ενώ το 1987 μεγάλωσε κατά 50 κυβικά, το 1990 απέκτησε έκδοση ονόματι Tengai με εμφάνιση τύπου Dakar και -δεχόμενο συχνά πυκνά αναβαθμίσεις- έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το ..2018! Από το 1993 -και για τέσσερα συναπτά χρόνια- η Kawasaki προχώρησε την κατηγορία ένα βήμα παραπάνω με την παράλληλη διάθεση του ρηξικέλευθου KLX650, όπου το περιμετρικό πλαίσιο και το ανάποδο πιρούνι (πέραν του υγρόψυκτου κινητήρα και της μίζας) έκαναν τη διαφορά.

Advertisement
Advertisement

Υπήρχε μάλιστα και έκδοση “R”, ακόμα πιο “άγρια” και με προορισμό την οδήγηση αποκλειστικά εκτός δρόμου. Τα χρόνια πέρασαν, οι ανάγκες της αγοράς άλλαξαν και οι κατασκευαστές προχώρησαν σε δικύλινδρες προτάσεις περισσότερων κυβικών, με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να δημιουργεί σιγά σιγά την κατηγορία των μοτοσυκλετών Street Adventure. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει και η αγορά καλωσόρισε μοντέλα μεσαίου κυβισμού με περισσότερο On/Off προσανατολισμό (BMW F750GS, KTM 790 Adventure, Yamaha 700 Tenere), απευθυνόμενα σε αναβάτες που δεν έχουν όριο την άσφαλτο. Με τον ερχομό δε των νέων Aprilia Tuareg 660 και Triumph Tiger 660 στα τέλη του 2021 (πιθανά και ενός νέου Suzuki με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα λίγο αργότερα), οι επιλογές στην κατηγορία θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Advertisement

Αυτά, όσον αφορά σε μοτοσυκλέτες με περισσότερους από έναν κυλίνδρους, γιατί οι αντίστοιχες μονοκύλινδρες προτάσεις των ημερών μας έχουν περιοριστεί στα απόλυτα εξειδικευμένα ΚΤΜ 690 και Husqvarna 701, που σίγουρα δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν όμως στη συγκεκριμένη κατηγορία, πέραν του νέου KLR 650 θα δούμε στους δρόμους -κάπου μέσα στο 2021- μια ακόμα φρέσκια πρόταση, αυτή του 650 DS της νεοσύστατης Voge. Πρόκειται για ένα μοντέλο με σκληροτράχηλο Adventure χαρακτήρα, που θα κινείται από τον αλεξίσφαιρο κινητήρα που χρησιμοποιούσαν επί σειρά ετών τα BMW F650GS.

Advertisement

Πάμε στο νέο KLR

Από σχεδιαστικής άποψης βλέπουμε να χρησιμοποιείται ο LED προβολέας της σειράς Z H2 και ένα αρκετά ευμεγέθες φέρινγκ με πολλές επιφάνειες και ακόμα περισσότερες γωνίες. Τα φλας έχουν τοποθετηθεί ψηλά για να μην είναι ευάλωτα στις όποιες πτώσεις και η ζελατίνα έχει ψηλώσει κατά 50mm και είναι πλέον και ρυθμιζόμενη. Το τιμόνι είναι κατά 10mm φαρδύτερο και τα μαρσπιέ του οδηγού τοποθετημένα ομοίως 10mm πιο έξω, στοιχεία που αναμένεται να προσφέρουν μια πιο χαλαρή θέση οδήγησης. Τιμόνι και μαρσπιέ έχουν αποκτήσει ελαστικές βάσεις για τη μείωση των κραδασμών, οπότε η πολύωρη οδήγηση θα είναι σίγουρα πιο ξεκούραστη. Κάτι αντίστοιχο έχει γίνει και με τη στήριξη της σέλας, η οποία είναι μονοκόμματη “εντουράδικης” φιλοσοφίας και τοποθετημένη κατά 18mm χαμηλότερα, ενώ στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν ευμεγέθεις προστατευτικές χούφτες για τα χέρια του οδηγού, προστατευτική ποδιά κιντήρα και μια “heavy duty” σχάρα αποσκευών με ενσωματωμένες τις χειρολαβές του συνεπιβάτη.

Advertisement

Το ρεζερβουάρ έχει την ίδια με πριν χωρητικότητα (23 λίτρα), αλλά το εργοστάσιο το έχει επανασχεδιάσει έτσι ώστε να αφήνει περισσότερο χώρο στα πόδια του αναβάτη. Μια νέα οθόνη LCD έχει πάρει τη θέση των αναλογικών οργάνων, ενώ για την υποστήριξη των διάφορων ηλεκτρικών αξεσουάρ του μοντέλου (θερμαινόμενα γκριπ, προβολάκια, θύρα φόρτισης κλπ) έχουν χρησιμοποιηθεί νέα γεννήτρια 26A (από 16Α) και μπαταρία κλειστού τύπου.

Τα ενδότερα

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο παραμένει ως είχε, έχοντας ενσωματωμένο ένα νέο υποπλαίσιο που υπόσχεται μεγαλύτερη ακαμψία στο σύνολο. Το ευχάριστο είναι πως έχει εξοικονομηθεί και ένα βάρος 11 ολόκληρων κιλών από πριν! Η ανάρτηση της Kayaba επίσης δεν αλλάζει (συμβατικό άνευ ρυθμίσεων πιρούνι 41mm και μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με μοχλικό Uni-Trak), ενώ ένα νέο και μακρύτερο ατσάλινο ψαλίδι εγγυάται -σύμφωνα με την Kawasaki- βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.

O χωμάτινος χαρακτήρας του KLR τονίζεται από τις ακτινωτές ζάντες των 17/21” με τα tubeless ελαστικά διπλής χρήσης και τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης. Στα φρένα έχουμε μια μικρή αλλαγή, με την τoποθέτηση δισκόφρενου μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστά (στα 300mm) και παχύτερου κατά 1mm πίσω για καλύτερη απαγωγή θερμότητας. Τα ευχάριστα νέα μας έρχονται από τη Bosch, η οποία υπογράφει ένα νέο σύστημα ABS “dual purpose”, που είναι ειδικά ρυθμισμένο για την οδήγηση εκτός ασφάλτου, επιτρέποντας μικρού μεγέθους μπλοκαρίσματα στον πίσω τροχό.

Ο κινητήρας

Το υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήριο σύνολο μας είναι γνωστό εδώ και χρόνια και στο εξής θα μας έρχεται ένα κυβικό εκατοστό παραπάνω από πριν (652cc από 651). Θα μας έρχεται όμως και με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού DFI 40mm, στέλνοντας στο χρονοντούλαπο το καρμπυρατέρ της Keihin. Οι μηχανικοί του Akashi έχουν αναθεωρήσει το προφίλ των δύο εκκεντροφόρων και έχουν επανασχεδιάσει εξάτμιση και τελικό, στοχεύοντας σε αποδοτικότερη λειτουργία στις μεσαίες στροφές και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Αναφορά για τιμές ιπποδύναμης και ροπής δεν έχει γίνει για την ώρα, ενώ το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θα συνεχίσει να διαθέτει 5 σχέσεις και ο συμπλέκτης να δουλεύει με ντίζα.

Πολλές οι εκδόσεις

Η Kawasaki μιλάει για τέσσερις εκδόσεις KLR650, που θα διαφοροποιούνται μεταξύ τους όσον αφορά στα χρώματα και τον εξοπλισμό. Η βασική δεν θα έχει ABS (οπότε και δεν θα έρθει Ευρώπη), η επόμενη θα έχει ABS (άρα θα έρθει Ευρώπη), ενώ οι υπόλοιπες δύο, ονόματι Traveler και Adventure αντίστοιχα, θα διαθέτουν τα αξεσουάρ που θα δικαιολογούν το όνομά τους (βαλίτσες, προβολάκια, κάγκελλα, ηλεκτρικές παροχές κλπ).
2022;

Στο προωθητικό video που ανέβασε η Kawasaki στο διαδίκτυο, το KLR αναφέρεται σαν μοντέλο 2022. Αυτό σημαίνει πως θα το δούμε, σε πρώτη φάση στην αμερικάνικη αγορά, κάπου στα μέσα της τρέχουσας χρονιάς. Στο καίριο ερώτημα για το αν θα το δούμε και κατά Ευρώπη μεριά, απάντηση για την ώρα δεν υπάρχει, αλλά από το στιγμή που το εν λόγω video βρίσκεται στη σελίδα της Kawasaki Global, φανταζόμαστε ότι αργά ή γρήγορα θα έρθει και στα μέρη μας.

Για την ιστορία, η Kawasaki USA έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές των τεσσάρων εκδόσεων, οι οποίες ξεκινούν από τα 6.669 και καταλήγουν στα 7.999 δολάρια.

UPDATE 8/2

Επικοινωνήσαμε με την αντιπροσωπεία, η οποία μας είπε πως δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια σχετική ενημέρωση από τα κεντρικά της Kawasaki στην Ευρώπη για διάθεση του νέου KLR650 στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Honda PCX125 MY2021: Νέος κινητήρας και traction control!

Moto Guzzi V9 ΜΥ2021: Generation Next

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα