Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Kawasaki Heavy Industries: Διαχωρίζει το τμήμα μοτοσυκλετών!

Ελλάδα 15:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kawasaki Heavy Industries: Διαχωρίζει το τμήμα μοτοσυκλετών!

NEWSMOTO

Kawasaki Heavy Industries: Διαχωρίζει το τμήμα μοτοσυκλετών!

NEWSMOTO

Μια είδηση που έχει προκαλέσει ανησυχία για το μέλλον της Kawasaki προέκυψε τις τελευταίες ημέρες. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της ιαπωνικής πολυεθνικής επίκειται μια γενικότερη αναδιάρθρωση, που μεταξύ άλλων προβλέπει την αυτονόμηση του τμήματος μοτοσυκλέτας μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται “Spin–Off”.

Advertisement
Advertisement

 

Απ΄όσο γνωρίζουμε, ως “Spin–Off” ορίζεται ο πλήρης διαχωρισμός ενός τμήματος από τη μητρική εταιρεία. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν -και σύμφωνα πάντα με την επίσημη ανακοίνωση- από τον Οκτώβριο του 2021 οι μοτοσυκλέτες της Kawasaki θα αποτελούν ξεχωριστή εταιρεία! Το ίδιο θα συμβεί και για τα μέσα σταθερής τροχιάς (τρένα), στα οποία έχει παράδοση δεκαετιών (ως κατασκευαστής) η Kawasaki.

Advertisement
Advertisement

Η απόφαση αυτή της KΗΙ εγείρει πολλά ερωτήματα, τα οποία προς το παρόν παραμένουν αναπάντητα. Τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών παίρνουν την απόφαση για Spin–Off ενός τμήματος κυρίως για δύο λόγους:

  1. Προκειμένου να βελτιωθεί η ευελιξία και η ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων στη νέα, αυτόνομη πλέον εταιρεία, που διαφορετικά θα “ασφυκτιούσε” ενταγμένη σε μια μεγαλύτερη και πολυσχιδή εταιρική δομή. Αυτό είναι το θετικό σενάριο και αντικατοπτρίζει μια τροχιά ανάπτυξης.
  2. Στην περίπτωση που μια εταιρεία θέλει να πουλήσει ή να πάψει τη λειτουργία ενός τμήματός της. Με την αυτονόμηση και τον πλήρη διαχωρισμό του τμήματος αυτού μετριάζονται οι οικονομικοί κλυδωνισμοί, ενώ σε πρακτικό και διαδικαστικό επίπεδο τα πράγματα γίνονται ευκολότερα σε ότι αφορά την πώλησή της.

Advertisement

Στην ανακοίνωση της Kawasaki Ηeavy Industries η “ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων” χρησιμοποιείται ως αιτιολογία για την απόφαση του Spin–Οff στο τμήμα των μοτοσυκλετών. Αυτό θα μπορούσε να ήταν από μόνο του καθησυχαστικό, ωστόσο αμέσως μετά αναφέρεται -πάντα στην επίσημη ανακοίνωση- ότι η αγορά των δυο τροχών αντιμετωπίζει στο σύνολό της σοβαρά προβλήματα και προκλήσεις όπως “Γήρανση του παραδοσιακού πελατειακού κοινού της μοτοσυκλέτας (και η μη ανανέωσή του με «νέο αίμα»), ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και επιτακτική ανάγκη για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με ταυτόχρονη ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στα συστήματα ασφαλείας”.

Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι το περιεχόμενο της ανακοίνωσης δεν αποκαλύπτει κάποια πρόθεση πώλησης, αλλά ούτε και παρουσιάζει τα πράγματα εντελώς ρόδινα, οπότε είναι λογικό να υπάρχει ένα “μούδιασμα” στον κόσμο των δύο τροχών και προφανώς μια αγωνία για το τι μέλλει γενέσθαι σε ότι αφορά την Kawasaki. Δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση για το τι θα μπορούσε να σηματοδοτήσει το ενδεχόμενο πώλησης μιας εκ των τεσσάρων μεγάλων ιαπωνικών κατασκευαστριών, το όνομα της οποίας είναι άρρηκτα δεμένο με τη σύγχρονη ιστορία της μοτοσυκλέτας. Η μόνη σχετική πληροφόρηση που υπήρξε σε δεύτερο χρόνο για αυτή την είδηση-βόμβα προέρχεται από τα χείλη του CEO της Kawasaki USA, Eigo Konya, o οποίος και δήλωσε πως το Spin–Off του τμήματος μοτοσυκλετών δεν θα επηρεάσει καθόλου την αντιπροσώπευση, τη διάθεση και τις υπηρεσίες μεταπώλησης των δίτροχων της Kawasaki στις ΗΠΑ, πέραν της εταιρικής αναδιάρθρωσης. Σαν να μας λέει ότι “όλα καλά και.. business as usual”.

Από τη μεριά μας, χωρίς να θέλουμε να προκαταβάλουμε οτιδήποτε, θυμόμαστε ότι τον περασμένο Ιούλιο προέκυψε ένα θέμα με προσωρινή αναστολή των πωλήσεων μοτοσυκλετών της Kawasaki στη Γαλλία (και κατ΄επέκταση στην ΕΕ), λόγω μη συμμόρφωσης με τις οδηγίες για τη χρήση φθαλικών ενώσεων στα πλαστικά των μοντέλων. Ωστόσο δεν μπορούμε να μην υπογραμμίσουμε επίσης και το γεγονός ότι πριν από ένα χρόνο η Kawasaki απέκτησε τη Bimota (παρουσιάζοντας μάλιστα το ριζοσπαστικό Tesi H2 ) και ότι συνεχίζει την επέλαση της τόσο στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοτοσυκλετών όσο και στo Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike (WSBK), έχοντας μια επί σειρά ετών αxτύπητη αγωνιστική ομάδα στο θεσμό. Και σίγουρα, αυτά τα δύο τελευταία δεν αντικατοπτρίζουν την εικόνα μια φθίνουσας εταιρείας. Ο χρόνος θα δείξει τι τελικά θα ισχύσει..

Advertisement

Πηγή: Motorbike.gr

Διαβάστε επίσης:

Honda: Αναβαθμίσεις παντού για το 2021!

Triumph lockdown: «Κλειδώνει» μεγάλες προσφορές

BMW R nineT MY2021: Τα modern classics που ονειρευόμαστε