Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Bimota Tesi H2: Τα πάντα για το υπερτροφοδοτούμενο κτήνος!

Ελλάδα 0:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Bimota Tesi H2: Τα πάντα για το υπερτροφοδοτούμενο κτήνος!

NEWSMOTO

Bimota Tesi H2: Τα πάντα για το υπερτροφοδοτούμενο κτήνος!

NEWSMOTO

Η 1η Οκτωβρίου ήταν η ημερομηνία ορόσημο για τη συνεργασία Ιταλών και Ιαπώνων (λέγε με Bimota–Kawasaki), με τη διάθεση του Tesi H2 στο κοινό να είναι πλέον γεγονός.

Advertisement
Advertisement

 

Το μόττο της Bimota είναι «Revolution Continues», δηλαδή η «επανάσταση συνεχίζεται». Αυτό ακριβώς έρχεται να επιβεβαιώσει το Tesi H2, με τη βάση του όλου εγχειρήματος να είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του Ninja H2, φιλοξενούμενος πλέον σε πλαίσιο της Bimota, με το παρόν να δίνει φυσικά και το χαρακτηριστικό hubsteering. Η λέξη «πλαίσιο» δηλαδή είναι σχετική, καθώς οι τροχοί στηρίζονται στον κινητήρα εν μέσω μιας frameless φιλοσοφίας. Εκεί που τελειώνει το όμορφα κατεργασμένο αλουμίνιο που αποτελεί το υλικό του ψαλιδιού, αρχίζει το ανθρακόνημα που συνιστά το υποπλαίσιο. Σύμφωνα με το press kit κάθε τι επάνω στη μοτοσυκλέτα αποσκοπεί στη λειτουργικότητα, όσο δύσκολα και αν αυτό γίνεται πιστευτό με βάση την εικόνα της.

Advertisement
Advertisement

Και μιας και είπαμε για εικόνα ας δούμε και τα οπτικά χαρακτηριστικά του Tesi H2. Με design τόσο χαρακτηριστικό όσο λίγα, οι μεγάλοι και αυστηροί όγκοι κυριαρχούν, με τις γωνίες να συμβάλλουν στην επιθετική όψη της μοτοσυκλέτας από το εμπρός μέχρι και το πίσω μέρος της. Στο κοκτέηλ των υλικών βλέπουμε μεγάλες δόσεις αλουμινίου και ανθρακονήματος ακόμα και στα πιο μικρά εξαρτήματα, ενώ η ποιότητα κατασκευής φτάνει μέχρι και το βάψιμο και τα γραφικά της μοτοσυκλέτας τα οποία εφαρμόζονται στο χέρι.

Advertisement

Ας μη γελιόμαστε όμως, το δυνατό, το πολύ δυνατό χαρτί του Tesi H2 είναι ο κινητήρας της Kawasaki. Τετρακύλινδρος εν σειρά και υπερτροφοδοτούμενος, μπορεί να αποδώσει από τα 998 κυβικά του μέχρι και 242 ίππους στις 11.500 στροφές (με τη βοήθεια του Ram Air). Τέτοια δύναμη γίνεται διαχειρίσιμη με 2 τρόπους, τον μηχανολογικό και τον αμιγώς ηλεκτρονικό. Ως προς τον πρώτο, καθοριστικά είναι τα στοιχεία που επηρεάζουν την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Αφενός, ο μονόδρομος και υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης. Αφετέρου, το Hub Steering που χαρακτηρίζει τη Bimota και προσφέρει πάμπολλες ρυθμίσεις για τον αναβάτη που θα αναζητήσει τα όρια μηχανής και ανθρώπου, ενώ παράλληλα διατηρεί χαμηλά το κέντρο βάρους.

Advertisement

Ο δεύτερος τρόπος χαλιναγώγησης του κτήνους είναι όπως είπαμε ο ηλεκτρονικός. Στο ψηφιακό οπλοστάσιο του Tesi H2 συναντάμε τα εξής:

  • ABS (Anti-lock Brake System)
  • KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
  • IMU Bosch (6 DOF Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας)
  • KCMF (Kawasaki Cornering Management Function)
  • KEBC (Έλεγχος φρένου κινητήρα της Kawasaki)
  • KQS (Kawasaki Quick Shifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων)
  • KLCM (Kawasaki Launch Control Mode)
  • KTRC (Kawasaki Traction Control) 3 modes με 9 επίπεδα
  • Ηλεκτρονικό σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Öhlins

Κατ’ επέκταση, ηλεκτρονικό είναι και το ψηφιακό πολυόργανο, ενώ όλοι οι φωτισμοί της μοτοσυκλέτας είναι τύπου Led. Για να φτάσετε τα περιφερειακά της θα πρέπει να τεντωθείτε για να φτάσετε στο ψηλότερο ράφι, εκεί που βρίσκονται τα δισκόφρενα της σειράς Stylema της  Brembo και οι αναρτήσεις της σειράς TTX της Öhlins. Το όλο σύνολο δεν ξεπερνά τα 207 κιλά (άνευ υγρών), με το κόστος να είναι αυτό που θα σας πέσει.. βαρύ, καθώς το Tesi H2 τιμολογείται στις 64.000 ευρώ (στην Ιταλία).

Advertisement

H συνεργασία Bimota – Kawasaki

Μέχρι σήμερα βλέπαμε Κινέζους κατασκευαστές να εξαγοράζουν ιταλικές εταιρείες μοτοσυκλετών (Benelli, Moto Morini, SWM) σε μια προσπάθεια να διευρύνουν το πελατολόγιό τους μέσα από “πρεστιζάτα” brands. Είναι η πρώτη φορά, όμως, που τους “μιμείται” ένα ιαπωνικό εργοστάσιο, με την Kawasaki να επιβεβαιώνει τις φήμες των τελευταίων ετών και να προχωρά σε μια συνεργασία που ήδη συζητείται πολύ. Εντάξει, κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και η Honda με την ισπανική Montesa, αλλά, μεταξύ μας τώρα, δεν είναι το ίδιο πράγμα. Χρυσή, καλή και άξια η ισπανική φίρμα, αλλά από άποψης πρεστίζ Bimota δεν είναι.

To Tesi H2 παρουσιάστηκε επίσημα στο περίπτερο της Bimota στην έκθεση του Μιλάνου πριν από ακριβώς ένα χρόνο. Ήμασταν παρόντες στο περίπτερο της εταιρείας, όπου ακούσαμε τον Hiroshi Ito από την Kawasaki Ιαπωνίας να μας δηλώνει τα εξής: “Eίμαι πολύ χαρούμενος και πολύ ενθουσιασμένος που σήμερα μπορώ να μοιραστώ μαζί σας την αναβίωση της Bimota. Η Kawasaki έχει ιδρύσει μια επενδυτική εταιρεία στην Ιταλία σαν θυγατρική της Kawasaki Motors Europe. Σε αυτό το στάδιο, είμαστε στη διαδικασία κατοχύρωσης των εμπορικών σημάτων της Bimota SA στο όνομα της εταιρείας μας. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, η εταιρεία θα μετονομαστεί σε Bimota SPA, με τη B & Motion SA (πρώην Bimota SA) και την Kawasaki Motors Europe να κατέχουν το 50,1% και το 49,9% αντίστοιχα των μετοχών. Η ιστορία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, όταν μια μικρή επενδυτική τράπεζα μας προσέγγισε διερευνητικά προκειμένου να διαπιστώσει αν θα μας ενδιέφερε ένας Ιταλός κατασκευαστής μοτοσυκλετών.

Το όνομα της εταιρείας δεν μας αποκαλύφθηκε, αλλά όταν ελέγξαμε τα έγγραφα καταλάβαμε πως επρόκειτο για τη Bimota! Για τους λάτρεις των μοτοσυκλετών στην ηλικία μου οι Bimota είναι θρυλικές μοτοσυκλέτες που ονειρευόμασταν από μικροί, με απίστευτα πλαίσια, πολύτιμα αντικείμενα σε δύο ρόδες με μη προσβάσιμη τιμή. Και τώρα, καλούμαστε από κοινού να γράψουμε ιστορία. Η παραγωγή των μοτοσυκλετών θα γίνεται εκεί που γεννήθηκε η ιταλική φίρμα, δηλαδή στο Rimini, με τη σχεδίασή τους να αποτελεί προνόμιο επίσης ιταλών σχεδιαστών. Αν δεν γίνει αυτό, η μάρκα θα χάσει την αξία της. Έτσι, η αποστολή μας είναι σαφής, θα υποστηρίξουμε τον σινιόρε Pierluigi Marconi (ο μηχανικός που σχεδίασε το πρώτο Tesi πίσω στο 1983) και την ομάδα του ώστε να δημιουργήσουν θρυλικά μοντέλα με κινητήρες Kawasaki! Θα θέλαμε να δηλώσουμε εδώ και τώρα πως η Bimota είναι εδώ ως η πιο ασφαλής μοτοσυκλέτα στον κόσμο. Viva Bimota, viva Kawasaki, let the good times roll (το σλόγκαν της Kawasaki) πάνω σε μια Bimota”.

Αναλυτικά, μπορείτε να δείτε τα specs της μοτοσυκλέτας όπως αναφέρονται στο press kit ακριβώς από κάτω.

Frame type: Aluminum alloy plates billet machined, with rear swingarm mounting plate

Engine type / Valve system: 4stroke, 4-cyl, DOHC, W/C, supercharged / 4-valve

Displacement: 998cm³

Bore x Stroke: 76.0mm×55.0mm

Compression ratio: 8.5:1

Max. power: 170kW(231PS)/11,500rpm (with Ram Air) 178kW(242PS)/11,500rpm

Max. torque: 141N・m(14.4kgf・m)/11,000rpm

Lubrication system: Forced Lubrication (wet sump)

Engine oil capacity: 5.0L

Fuel system DFI®: 50mm throttle bodies (4) with dual injection, Euro-4

Transmission: 6-speed, return, dog-ring, constant mesh

Clutch type: Wet, multi-disc

Gear ratio: 1st 3.188(51/16); 2nd 2.526(48/19); 3rd 2.045(45/22); 4th 1.727(38/22); 5th 1.524(32/21); 6th 1.348(31/23)

Primary reduction ratio: 1.551 (76/49)

Final reduction ratio: 2.444 (44/18)

Gasoline type: Unleaded premium

Fuel capacity: 17L

Overall length: 2,074mm

Overall Width: 770mm

Overall Height: 1,155mm

Wheelbase: 1,445mm

Ground clearance: 140mm

Seat height: 840mm ( + / – 10mm )

Rake angle/Trail: 21.3°/ 117mm

Front Suspension: Aluminum alloy Swingarm billet

Front wheel travel: 100mm

Rear Suspension: Aluminum alloy Swingarm billet

Rear wheel travel: 130mm

Front tire size: 120/70ZR17

Front wheel size: J17M/C×MT3.50

Rear tire size: 200/55ZR17

Rear Wheel size: J17M/C×MT6.00

Front: Dual disc 330mm

Rear: Single disc 220mm

Dry weight: 207kg

Suggested retail price (in Italy): EUR 64.000 incl. VAT 22%

Διαβάστε επίσης:

MotoGP2020: Η ώρα της Valencia!

Yamaha Sport Heritage: Η γενιά των Yard Builts!

BMW G 310 GS ΜΥ2021: Ηλεκτρονική αναβάθμιση και Euro5