Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda X-ADV 750 MY2021: Περισσότερη δύναμη και οδηγικά προγράμματα

Ελλάδα 11:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda X-ADV 750 MY2021: Περισσότερη δύναμη και οδηγικά προγράμματα

NEWSMOTO

Honda X-ADV 750 MY2021: Περισσότερη δύναμη και οδηγικά προγράμματα

NEWSMOTO

Από το 2017 που ήρθε στην επιφάνεια, αυτό το καινοτομικό On/Off μοντέλο άνοιξε ένα νέο ορίζοντα, με το διττό του χαρακτήρα να μας οδηγεί και εκτός δρόμου.

Advertisement
Advertisement

 

Όλα ξεκίνησαν σε ένα Ελληνικό νησί

Αν δεν το γνωρίζατε ήδη, οι σχεδιαστές του X-ADV είναι δύο Ιταλοί (εργαζόμενοι στο κέντρο R&D της Honda στη Ρώμη) που κάποια στιγμή είχαν πάει στην Ίο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Εκεί νοίκιασαν scooter και με αυτά αποπειράθηκαν να επισκεφτούν τις πιο απομακρυσμένες παραλίες μέσω δυσπρόσιτων και κακοτράχαλων δρόμων. Όπως ήταν αναμενόμενο δεν τα κατάφεραν και τότε ήταν που μπήκε η ιδέα στο μυαλό των κ.κ. Carbonara και Lucchesi να κατασκευάσουν ένα scooter με προσόντα μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης. Βλέπουμε λοιπόν πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια απρόσμενη κίνηση της κόκκινης εταιρίας, που έβγαλε (το 2017) στην παραγωγή ένα προϊόν που δεν βασίστηκε σε μελέτη του τμήματος marketing αλλά σε επιθυμία δύο σχεδιαστών της! Το X-ADV πλασάρεται έξυπνα από τη Honda σαν ένα δίτροχο SUV, που αποτελεί πάντρεμα δύο διαφορετικών κόσμων. Ένα υβριδικό δίτροχο θα λέγαμε εμείς, που προσπαθεί -και καταφέρνει- να καλύψει εκτός δρόμου απαιτήσεις και καθημερινή χρήση ταυτόχρονα.

Advertisement
Advertisement

Για το 2021 το X-ADV παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένο σε κινητήρα και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ενώ παράλληλα έχει υιοθετήσει μια ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση. Προχωρώντας στις αθέατες αλλά και ουσιώδεις αλλαγές και ξεκινώντας από τον κινητήρα των δύο εν σειρά κυλίνδρων και 745cc, η Honda κατάφερε να τον συμμορφώσει με τις προδιαγραφές του Euro5 και, χωρίς να προσθέσει κυβικά, να τον κάνει παράλληλα και πιο δυνατό! Μεγαλύτερη ιπποδύναμη λοιπόν στους 58,6Hp, που αποδίδονται στις 6.750rpm (500rpm παραπάνω από πριν), με κέρδος +3,8 ίππους συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση. Η ροπή αυξήθηκε κατά 1Nm (69 από 68) και εξακολουθεί να αποδίδεται στις ίδιες στροφές (4.750). Όπως αναφέρει η Honda υπήρξε παράλληλα και μια διεύρυνση της αποδιδόμενης ροπής από τις 5.000rpm και πάνω, ενώ πλέον τo κόκκινο του στροφομέτρου ξεκινά στις 7.000rpm (από 6.400 που ήταν πριν). Αυτή η πρόσθετη και καλοδεχούμενη «ζωηράδα» ενισχύεται και από τις αλλαγές στις σχέσεις του κιβωτίου καθώς και από το χαμηλότερο συνολικό βάρος του οχήματος.

Advertisement

Σε ότι αφορά στο κιβώτιο έχουν γίνει οι ίδιες αλλαγές με αυτές που είδαμε και στο επίσης νέο NC750X. Οι μηχανικοί της εταιρείας κόντυναν τις τρεις πρώτες σχέσεις και μάκρυναν τις υπόλοιπες τρεις, προσπαθώντας αφενός να βελτιώσουν τις επιταχύνσεις από τις χαμηλές ταχύτητες και αφετέρου να προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία και πιο ήσυχη λειτουργία στους ανοικτούς δρόμους. Αναβαθμίσεις όμως έχουν γίνει και στις ρυθμίσεις λειτουργίας του συστήματος Honda Selectable Torque Control (traction control).

Advertisement

Με την επανασχεδίαση του ατσάλινου πλαισίου, οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν να μειώσουν το βάρος της δομικής μονάδας κατά 1 κιλό, ενώ παράλληλα επέτρεψαν στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα να μεγαλώσει. Συνολικά, το νέο X-ADV είναι κατά 2 κιλά ελαφρύτερo από τoν προκάτοχό του, στα 236 κιλά με όλα του τα υγρά και έτοιμο προς λειτουργία. Κύριο χαρακτηριστικό στη νέα σχεδίαση αποτελούν οι διπλοί προβολείς LED με τα φώτα ημέρας DRL (Daytime Running Lights), που προέρχονται από το Africa Twin 1100 και προσδίδουν στο σύνολο μια ακόμα πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση. Συμβάλλουν σε αυτό βέβαια και τα “φουσκωμένα” πλαϊνά τμήματα στην περιοχή της μάσκας, όπως και λεπτομέρειες σαν το βαμμένο μαύρο ψαλίδι. Η ζελατίνα είναι νέας σχεδίασης και συνεχίζει να ρυθμίζεται σε πέντε θέσεις χωρίς τη χρήση εργαλείου, μεταβάλλοντας το ύψος της κατά 139mm και την κλίση της κατά 11 μοίρες.

Tα πλαϊνά τμήματα της σέλας, η οποία συνεχίζει να απέχει 820mm από το έδαφος, έχουν επανασχεδιαστεί (και λεπτύνει), πλέον επιτρέποντας πιο εύκολη πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο δρόμο. Το χειρόφρενο μετακόμισε στο δεξί άκρο του τιμονιού (ήταν στην ποδιά), απελευθερώνοντας χώρο για τη δημιουργία ενός μικρού “ντουλαπιού” για την αποθήκευση μικροπραγμάτων. Nέος είναι και ο πίνακας των οργάνων, με μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών να αντικαθιστά τη μονόχρωμη LCD και να προσφέρει μεγαλύτερη διασυνδεσιμότητα και έλεγχο μέσω του συστήματος Honda Smartphone Voice Control System. Το εν λόγω σύστημα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό (το πρωτοείδαμε να εφαρμόζεται στο νέο Forza 750) και είναι αυτό που προσφέρει τη δυνατότητα στον αναβάτη να δίνει εντολές και να χειρίζεται το κινητό του είτε φωνητικά, είτε από διακόπτες που βρίσκονται στο τιμόνι, με όλες τις πληροφορίες να μεταφέρονται στην οθόνη.

Advertisement

Η προσθήκη ηλεκτρονικού (Ride By Throttle) γκαζιού επιτρέπει για πρώτη φορά στο μοντέλο να αποκτήσει Riding Modes. Αυτά είναι τα τρία βασικά που είδαμε επίσης στο NC750X του 2021 (Standard, Rain, Sport), αλλά στην περίπτωση του X–ADV έχουμε και την προσθήκη.. ακόμα δύο! Το τέταρτο, με την ονομασία Gravel, προορίζεται αποκλειστικά για την εκτός δρόμου κίνηση, ενώ το πέμπτο και τελευταίο, ονόματι User, είναι αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά, δίνοντας στον αναβάτη τη δυνατότητα να κάνει τις δικές του ρυθμίσεις σε κινητήρα, DCT και Traction Control. Τα Riding Modes, πέρα από την απόδοση του κινητήρα, ρυθμίζουν επίσης και το πώς γίνονται οι αλλαγές στο κιβώτιο (4 διαφορετικά «προγράμματα») αλλά και την επίδραση του Traction Control (3 διαβαθμίσεις και επιλογή απενεργοποίησης). Τέλος, το X–ADV του 2021 εξοπλίζεται με σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των alarm σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος, όπως επίσης και με φλας αυτόματης ακύρωσης.

Με τα πακέτα Travel, Adventure και Style που θα διαθέσει η Honda μέσα από μια ευρεία γκάμα γνήσιων αξεσουάρ, οι ποικίλες ανάγκες και επιθυμίες των υποψήφιων αγοραστών αναμένεται να καλυφθούν στο έπακρο. Το X-ADV συνεχίζει μόνο του στο δρόμο που χάραξε πριν τέσσερα χρόνια και όπως δείχνουν τα πράγματα θα συνεχίσει να το κάνει με ακόμα καλύτερο τρόπο.

Στην παλέτα των χρωματισμών προστέθηκε μια ακόμα επιλογή (Grand Prix Red), συμπληρώνοντας τις τρεις υπάρχουσες (Graphite Black, Matt Beta Silver Metallic και Pearl Mud Gray). Μόλις έχουμε πληροφόρηση για διάθεση και τιμή του μοντέλου στη χώρα μας θα σας ενημερώσουμε.

Διαβάστε επίσης:

Triumph Bonneville Bud Ekins: Φόρος τιμής στην ιστορία

BMW F 900 R: Streetfighter καθημερινότητας

Moto Guzzi V7 MY2021: Το πέρασμα στη νέα εποχή