Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda SH Mode 125: Σημαντική η ανανέωση για το 2021

Ελλάδα 16:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda SH Mode 125: Σημαντική η ανανέωση για το 2021

NEWSMOTO

Honda SH Mode 125: Σημαντική η ανανέωση για το 2021

NEWSMOTO

Η νεανική έκδοση της σειράς scooter SH της Honda ανανεώνεται αισθητικά και αποκτά νέο πλαίσιο και κινητήρα, στοχεύοντας σε καλύτερες επιδόσεις σε κάθε τομέα.

Advertisement
Advertisement

Από το 1984 που κυκλοφόρησε το πρώτο SH50, η διαχρονική δημοτικότητα του αρκτικόλεξου SH έχει δώσει στη γκάμα μία θέση κύρους, με πολλούς Ευρωπαίους να τα θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Όλο αυτό το διάστημα η οικογένεια SH μεγαλώνει και εξελίσσεται συνεχώς, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο από τότε που λανσαρίστηκε.

Το SH Mode 125 που κυκλοφορεί στην Ευρώπη από το καλοκαίρι του 2014 έχει προσελκύσει στην οικογένεια SH ένα ακόμα πιο νεανικό κοινό. Έχει αποδειχτεί ένα έξυπνο δίτροχο από κάθε άποψη, που ακολουθεί την αισθητική της εποχής καταφέρνοντας να συνδυάζει μοντέρνο στυλ, επιδόσεις που εμπνέουν αυτοπεποίθηση και χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Για το 2021 υπάρχει ένα νέο SH Mode 125, που σχεδιάστηκε για να αντικατοπτρίζει τις φιλοδοξίες, επιθυμίες και προσδοκίες ενός συνεχώς αυξανόμενου target group νεαρών αναβατών Honda.

Advertisement
Advertisement

Συνοπτική Παρουσίαση

Το SH Mode 125 ανανεώνεται αισθητικά, με κυρίαρχο στοιχείο στη φυσιογνωμία του ένα νέο προβολέα LED. Επίσης, αποκτά ελαφρύτερο ατσάλινο πλαίσιο “enhanced Smart Architecture Frame” (eSAF) και ισχυρότερο (αλλά και οικονομικότερο) τετραβάλβιδο, υγρόψυκτο SOHC κινητήρα τεχνολογίας “enhanced Smart Power Plus” (eSP+). Νέοι αλουμινένιοι τροχοί εφοδιάζονται με ελαστικά που προσδίδουν ακόμα πιο βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ο έξτρα αποθηκευτικός χώρος αποτελεί πάντα ένα ευπρόσδεκτο πλεονέκτημα και η χωρητικότητα κάτω από τη σέλα έχει αυξηθεί. Ένα ντουλαπάκι έχει τοποθετηθεί στο αριστερό τμήμα της ποδιάς, με μία θύρα φόρτισης USB Type-A. Τέλος, μία πινελιά πολυτέλειας είναι το Smart Key, που ελέγχει τη λειτουργία του κεντρικού διακόπτη και της σέλας από την τσέπη του αναβάτη.

Advertisement

Στυλ & Εξοπλισμός

Advertisement

Και ενώ η αισθητική αναβάθμιση για το 2021 μεταμορφώνει το SH Mode 125 σε ένα ακόμα πιο ελκυστικό scooter, οι άνθρωποι της Honda εστίασαν και σε θέματα πρακτικότητας. Το επίπεδο πάτωμα –σήμα κατατεθέν- του SH (με ενσωματωμένο άγκιστρο για να κρεμά ο αναβάτης μία τσάντα ανάμεσα στα γόνατά του) έχει επεκταθεί προς τα εμπρός κατά 10mm, βελτιώνοντας το χώρο για τα πόδια, ενώ το ύψος της σέλας παραμένει εύκολα διαχειρίσιμο στα 765mm. Υπάρχει επίσης ένα ντουλαπάκι στην αριστερή πλευρά, που φιλοξενεί μία θύρα USB Type-A για τη φόρτιση ενός smartphone. Η χωρητικότητα κάτω από τη σέλα έχει αυξηθεί κατά 0,5 λίτρα (στα 18,5 συνολικά) και περιλαμβάνει άγκιστρα αποσκευών για ασφαλή μεταφορά των φορτίων. Ένα Smart Key είναι νέο στοιχείο εξοπλισμού για το SH Mode 125. Παραμένοντας στην τσέπη του οδηγού, μπορεί να ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά της σέλας, αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης στους έντονους ρυθμούς ζωής της πόλης.

Ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων απεικονίζει όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Το κεντρικό, αναλογικό ταχύμετρο, περιστοιχίζεται από τον δείκτη του συστήματος Idling Stop και τις προειδοποιητικές λυχνίες των φλας. Ο δείκτης στάθμης καυσίμου είναι τοποθετημένος στο κέντρο ενώ ο ολικός και μερικός χιλιομετρητής και το ρολόι φιλοξενούνται στην κεντρική οθόνη LCD μαζί με τα μπουτόν ελέγχου. Το κεντρικό στάντ είναι εργονομικά σχεδιασμένο και ιδιαίτερα εύχρηστο, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το πλαϊνό σταντ. Ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στην άνεση του συνεπιβάτη, με το χώρο στη σέλα να είναι ιδιαίτερα άνετος έχοντας στη διάθεσή του αναδιπλούμενα μαρσπιέ και χειρολαβές ενσωματωμένες στην πίσω σχάρα από χυτό αλουμίνιο.

Advertisement

Νέος Κινητήρας Euro5

Ο νέος τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας (SOHC) με έναν επικεφαλή εκκεντροφόρο και τεχνολογία eSP+ (enhanced Smart Power Plus) του SH Mode 125 αποδίδει 11,4Hp/8.500rpm, με μέγιστη ροπή 12,1Nm στις 5.000rpm. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 53,5×55.5mm αντίστοιχα και η σχέση συμπίεσης 11.5:1. Στόχος εξέλιξης ήταν η βελτίωση των χαρακτηριστικών της προηγούμενης σχεδίασης και η δημιουργία ενός κινητήρα με ισορροπημένη, ωφέλιμη καμπύλη ισχύος, προσφέροντας επίπεδη, γραμμική ροπή από τις χαμηλές στροφές, ιδανική για αστικά περιβάλλοντα και αναβάτες κάθε εμπειρίας. Χάρη στη βελτιωμένη κατανάλωση του κινητήρα, που φτάνει περίπου τα 50km/l (WMTC), τα νέα ελαστικά και το ρεζερβουάρ των 5,5 λίτρων, η αυτονομία που επιτυγχάνεται είναι περίπου 275km.

Τεχνολογίες χαμηλών τριβών eSP+ της Honda εφαρμόζονται σε όλο τον κινητήρα. Η έξυπνη τοποθέτηση εξαρτημάτων όπως η αντλία λαδιού (που είναι ενσωματωμένη στο στροφαλοθάλαμο) συνεισφέρει στην αποδοτικότητα. Ένας συμπαγής θάλαμος καύσης και τροφοδοσία καυσίμου PGM-FI βελτιστοποιεί την ταχύτητα καύσης και την απόδοση ψύξης. Η έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου περιορίζει τις τριβές που αναπτύσσονται ανάμεσα στο έμβολο και στο χιτώνιο του κυλίνδρου, μεταδίδοντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στο στρόφαλο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου από χυτοσίδηρο με τη ‘σαγρέ’ επιφάνεια ελαχιστοποιεί πιθανές παραμορφώσεις στο εσωτερικό του. Αυτή η λύση περιορίζει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου μειώνοντας τις τριβές. Ένα πολύ αποδοτικό ψυγείο –ενσωματωμένο στη εξωτερική δεξιά πλευρά του στροφαλοθαλάμου– χρησιμοποιεί ένα μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα που μειώνει τις απώλειες τριβών και περιορίζει την αντίσταση. Η αντίσταση κύλισης μέσα στο κιβώτιο μειώνεται με τη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν χαμηλών τριβών, τα οποία λειτουργούν εξατομικευμένα, ανάλογα με τα φορτία που δέχονται. Η εμπρός τροχαλία μετάδοσης φέρει σχεδιασμό με πτερύγια μείωσης αεροδυναμικής πίεσης ενώ η οδηγούμενη τροχαλία μειώνει την τάση του ιμάντα, μειώνοντας έτσι τις απώλειες μετάδοσης.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, χωρίς ψήκτρες, γεννήτρια-εκκινητής (μίζα) ACG είναι ενσωματωμένη απευθείας στην άκρη του στροφαλοφόρου, λειτουργώντας ως μίζα και εναλλάκτης. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους σύμπλεξης γραναζιών. Το σύστημα Idling Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα λειτουργίας στο ρελαντί όταν το scooter είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα και τον επανεκκινεί άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού. Αυτό γίνεται αθόρυβα, χάρη στο ACG σε συνδυασμό με το σύστημα που επαναφέρει το στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο της εισαγωγής και σε ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση στο στρόφαλο. Το σύστημα Idling Stop διαθέτει λειτουργία που “διαβάζει” τη φόρτιση της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για να μην αποφορτίζεται υπερβολικά.

Ενισχυμένο Πλαίσιο

Ένα προηγμένο πλαίσιο τεχνολογίας enhanced Smart Architecture Frame (eSAF) επόμενης γενιάς αντικαθιστά το προηγούμενο σωληνωτό. Κατασκευασμένο από πρεσαριστό ατσάλι είναι κατά 8% ελαφρύτερο και χάρη στην προσεκτικά μελετημένη κατασκευαστική ακαμψία προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση σε συνδυασμό με αυξημένη ευστάθεια, οδηγική άνεση και αντοχή. Η γωνία κάστερ είναι 26° 30’, με ίχνος τροχού 69,5mm και το μεταξόνιο 1.305mm (από 27°, 68mm και 1305mm). Οι συνολικές διαστάσεις είναι συμπαγείς: μήκος 1950mm x πλάτος 670mm x ύψος 1100mm, με απόσταση από το έδαφος στα 150mm. Σε συνδυασμό με βάρος μόλις 118kg προκύπτει ένα εξαιρετικά ευέλικτο και φιλικό στο χρήστη σκούτερ πόλης.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 89mm και η πίσω ανάρτηση με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου σε 5 στάδια έχει διαδρομή 75mm. Ο νέος εμπρός τροχός 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό σε διάσταση 80/90-16, ενώ στον πίσω τροχό των 14 ιντσών η διάσταση είναι 100/90-14. Και τα δύο ελαστικά είναι νέα, σχεδιασμένα για μείωση της αντίστασης και βελτίωση της κατανάλωσης κατά 4%. Ο μπροστινός υδραυλικός δίσκος των 220mm συνδέεται με ένα πίσω ταμπούρο 130mm μέσω του CBS (συνδυασμένη λειτουργία), διασφαλίζοντας ομοιόμορφα κατανεμημένη πίεση πέδησης.

Τιμή και αξεσουάρ

Η λιανική τιμή του 21YM Honda SH Mode 125 διαμορφώνεται στα 2.790€ και το μοντέλο θα διατίθεται στους χρωματισμούς Candy Noble Red (νέος), Pearl Jasmine White, Mat Techno Silver Metallic και Poseidon Black Metallic. Η γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda για το νέο Mode περιλαμβάνει μεταξύ άλλων βαλίτσα top box 35Lt, σχάρα, σετ ζελατίνα και χούφτες, καθώς και προστατευτική “κουβέρτα” για τα πόδια του αναβάτη.

Διαβάστε επίσης:

Νέος τιμοκατάλογος Suzuki 2021: Στα 21.495€ το νέο Hayabusa!

Voge 650DS: Το επόμενο βήμα είναι Enduro

Aprilia Tuono 660: Έρχεται Ελλάδα, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε