Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Energica RS: Ηλεκτρικό αγωνιστικό DNA

Ελλάδα 12:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Energica RS: Ηλεκτρικό αγωνιστικό DNA

NEWSMOTO

Energica RS: Ηλεκτρικό αγωνιστικό DNA

NEWSMOTO

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση -και δη στις μοτοσυκλέτες- να μην έχει βρει το πλέον πρόσφορο έδαφος στη χώρα μας, αυτό δε σημαίνει ωστόσο πως η εκτός συνόρων εξέλιξη δεν βελτιώνει το είδος, όπως συμβαίνει με την περίπτωση της Energica.

Advertisement
Advertisement

Ο Ιταλός κατασκευαστής, που αποτελεί και τη μονομάρκα του αντίστοιχου ηλεκτρικού MotoGP (κατηγορία MotoE), περνάει την αγωνιστική τεχνολογία που συλλέγει και στις μοτοσυκλέτες δρόμου, χαρίζοντας στα μοντέλα του τα αρχικά «RS» (Reparto Sportivo).

Έτσι, δημιουργήθηκαν τα Ego+RS (κατηγορία Supersport), Eva EsseEsse9+ RS (κατηγορία street naked) και Eva Ribelle RS (κατηγορία streetfighter). Οι συγκεκριμένες εκδόσεις έχουν νέα πρωτόκολλα στο λογισμικό τους, αυξάνοντας την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα τους. Ουσιαστικά, τη δουλειά του μηχανικού την κάνει πλέον ο.. προγραμματιστής, με το νέο Set Up της χαρτογράφησης του ηλεκτροκινητήρα να ευνοεί την απόκριση του γκαζιού.

Advertisement
Advertisement

Το 0-100km/h έρχεται πλέον 0,2’’ γρηγορότερα, φτάνοντας τα μόλις 2,6’’ συνολικά! Κατά τα άλλα, όλα μένουν ως έχουν από την αναβάθμιση που δέχθηκε η γκάμα το 2020, με τον κινητήρα και τις μπαταρίες να παραμένουν ως είχαν. Αξίζει να σημειωθεί η τρομακτική ροπή των ηλεκτροκινητήρων, καθώς το Eva EsseEsse9+ αποδίδει 200Nm ροπής, με τα Ego+ RS και Eva Ribelle RS να προσφέρουν αντίστοιχα 215Nm! H ιπποδύναμη φτάνει μέχρι τους 145Hp, ενώ τα νούμερα είναι εντυπωσιακά τόσο όσον αφορά στην αυτονομία (400Km) όσο και το χρόνο που απαιτείται για μια πλήρη φόρτιση (40′).

O εξοπλισμός των μοντέλων περιλαμβάνει traction control, cruise control, park assistant, συνδεσιμότητα bluetooth και έγχρωμη οθόνη TFT 4.3”, όχι όμως και οδηγικά προγράμματα όπως θα περίμενε κανείς στις μέρες μας. Για τους ακόμα πιο απαιτητικούς, υπάρχει και το κιτ Corsa Clienti, που μετατρέπει το Ego σε μια κανονική MotoE δρόμου χάρη στις αναβαθμίσεις της Öhlins στην ανάρτηση και της Brembo στα φρένα. Το μόνο μελανό σημείο είναι το βάρος της μοτοσυκλέτας στα 270Kg, ένα δεδομένο που σίγουρα θα θέλει το χρόνο του για να το συνηθίσει κανείς, εντός και εκτός πίστας.

Advertisement

Το μόνο μελανό είπαμε πριν; Ε, γράψτε λάθος καθώς υπάρχει και το πιο πρακτικό πρόβλημα της απουσίας της Energica από την Ελλάδα. Το αν θα έρθει ποτέ παραμένει άγνωστο, καθώς –ενδεικτικά- η επιδότηση στην ηλεκτροκίνηση ευνοεί την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων και… πατινιών, όχι όμως μοτοσυκλετών. Η πορεία πάντως της ιταλικής εταιρείας συνεχίζει την ανοδική της πορεία και σε αυτό σίγουρα βοηθά η αύξηση κατά 72% των σημείων πώλησης τους τελευταίους 12 μήνες.

Advertisement

Για την Energica Motor μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ.

Ακολουθούν δύο video, στο πρώτο θα δείτε τη γκάμα RS 2021 και στο επόμενο θα εντυπωσιαστείτε μαζί μας ανακαλύπτοντας πως επιταχύνει 0-400m ένα Energica Ego..

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Voge 650DS: Το επόμενο βήμα είναι Enduro

Aprilia Tuono 660: Έρχεται Ελλάδα, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Αφιέρωμα: 30 χρόνια Honda CBR Fireblade