Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Προσοχή! Τσέκαρε προτού ανοίξεις την πόρτα!

Ελλάδα 3:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Προσοχή! Τσέκαρε προτού ανοίξεις την πόρτα!

NEWSMOTO

Προσοχή! Τσέκαρε προτού ανοίξεις την πόρτα!

NEWSMOTO

Ποιος φταίει στην περίπτωση που ανοίξουμε την πόρτα του αυτοκινήτου και πέσει πάνω της ένας διερχόμενος μοτοσικλετιστής;

Advertisement
Advertisement

Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους ενός μοτοσικλετιστή όταν κινείται σε στενά σοκάκια, δίπλα σε σταθμευμένα αυτοκίνητα ή ανάμεσα από αυτοκίνητα, είναι να μην ανοίξει ξαφνικά η πόρτα του αυτοκινήτου και έρθουμε αντιμέτωποι με τη… πόρτα.

Τα πράγματα όσον αφορά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας είναι ξεκάθαρα καθώς η ευθύνη στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων βαρύνει τον χρήστη του αυτοκινήτου. Ο κάτοχος του αυτοκινήτου έχει την ευθύνη να ελέγξει και να βεβαιωθεί ότι δε θα προκαλέσει πρόβλημα στην κυκλοφορία πριν ανοίξει την πόρτα.

Advertisement
Advertisement

Ο νόμος αναφέρει συγκεκριμένα στο άρθρο 30: «Απαγορεύεται σε όλους να ανοίγουν ή να αφήνουν τις πόρτες του οχήματος ανοικτές ή να εισέρχονται/εξέρχονται αυτού, αν προηγουμένως δε βεβαιωθούν ότι, εκ των ενεργειών τους, δεν προκαλείται κίνδυνος στους χρήστες της οδού. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ».

Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο παράνομα τότε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι την ευθύνη φέρει αποκλειστικά ο χρήστης του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο νόμιμα και ανοίξει την πόρτα ο επιβάτης χωρίς να ελέγξει τότε πάλι φέρει την ευθύνη. Στην περίπτωση που ελέγξει και υπάρξει ατύχημα πάλι την ευθύνη φέρει ο επιβάτης του αυτοκινήτου που ανοίγει την πόρτα.

Advertisement

Η μοναδική περίπτωση που το αυτοκίνητο δεν έχει ευθύνη είναι όταν η μοτοσικλέτα κινείται παράνομα, δηλαδή ανάποδα στο δρόμο. Τότε η ευθύνη μεταφέρεται στον αναβάτη της μοτοσικλέτας και όχι σε εκείνον του αυτοκινήτου.

Advertisement

Η πιο ρευστή υπόθεση είναι όταν ο αναβάτης της μοτοσικλέτας πραγματοποιεί διήθηση στην κίνηση, κάτι που είναι παράνομο στην Ελλάδα.

Σε αυτήν την περίπτωση πάλι την ευθύνη φέρει ο χρήστης του αυτοκινήτου καθώς η διήθηση είναι παράνομη μόνο σε περίπτωση που τα αυτοκίνητα βρίσκονται σε κίνηση μέσα σε λωρίδα κυκλοφορίας και όχι όταν είναι σταθμευμένα.

Αν λοιπόν υπάρξει άνοιγμα πόρτας αυτοκινήτου που έχει σταματήσει σε λωρίδα κυκλοφορίας και όχι σε χώρο στάθμευσης τότε ο χρήστης του αυτοκινήτου φέρει την ευθύνη.

Advertisement

Ο νόμος για τη διήθηση των οχημάτων αναφέρει στο άρθρο 16: «Τηρουμένων των διατάξεων της παραγράφου 1, σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δυο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής».

Σε κάθε περίπτωση, δύο πράγματα είναι σημαντικά σε αυτές τις περιπτώσεις. Το ένα είναι οι επιβάτες αυτοκινήτου να ελέγχουν πάντα τον περιβάλλοντα χώρο πριν ανοίξουν τις πόρτες του αυτοκινήτου και το δεύτερο είναι οι αναβάτες μοτοσικλέτας να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί όταν κινούνται δίπλα σε σταθμευμένα οχήματα. Προσέχουμε για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο… και προπάντων στην θέση του!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πατάει χώμα η Benelli
Έτσι θα αποκτήσεις τη νέα σου Ducati
Με καρδιά από Interceptor η νέα Royal Enfield Super Meteor