Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Triumph Street Triple 765 RS

Ελλάδα 8:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Triumph Street Triple 765 RS

NEWSMOTO

Δοκιμή: Triumph Street Triple 765 RS

NEWSMOTO

Οδηγούμε την καινούρια Triumph Street Triple 765 RS και ανεβάζουμε καρδιακούς παλμούς όταν ο «αγωνιστικός» τρικύλινδρος λυσσάει ανάμεσα στα πόδια μας.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν πολλές τριάδες που στην πάροδο του χρόνου μας έχουν κάνει να γελάσουμε, να συγκινηθούμε, να διασκεδάσουμε. Για παράδειγμα η οσκαρική Γαλλοβελγοκαναδική ταινία animation «Το τρίο της Μπελβίλ» ή ένα κλασικό κομμάτι παιγμένο από ένα μουσικό τρίο.

Ακόμα και ένα επεισόδιο της αξεπέραστης σειράς «Τρίο Στούτζες» με τους θρυλικούς Μο Χάουαρντ, Λάρι Φάιν και Σεμπ Χάουαρντ ή οι Τρεις Σωματοφύλακες του Αλέξανδρου Δουμά.

Ανάμεσα στις συγκινήσεις που μας έχουν χαρίσει οι «παγκόσμιες τριάδες» είναι και ένας τρικύλινδρος κινητήρας ο οποίος έχει φτιαχτεί στο θρυλικό εργοστάσιο του Χίνκλεϋ στη Μεγάλη Βρετανία.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται φυσικά για τον μοναδικό τρικύλινδρο σε σειρά της Triumph ο οποίος στην αναβαθμισμένη έκδοση 765 κ.εκ. έχει πλαισιώσει μια από τις πιο συναρπαστικές naked μοτοσικλέτες που έχουν εμφανιστεί ποτέ στον κόσμο των δύο τροχών.

Κατά μέτωπο επίθεση

Κύριοι και κυρίες σας παρουσιάζουμε την καινούρια Triumph Street Triple 765 RS, μια μοτοσικλέτα η οποία φτιάχτηκε για να μοιράσει συγκινήσεις και να υπενθυμίσει στο κοινό των δύο τροχών την κρίσιμη συμβολή των αγώνων μοτοσικλέτας στην εξέλιξη των σύγχρονων δικύκλων. Το αναφέρουμε αυτό διότι ο κινητήρας, τα ηλεκτρονικά, αλλά και το συνολικό στήσιμο της καινούριας Street Triple 765 RS είναι αποτέλεσμα της εμπλοκής της Triumph στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP (Moto2) την τελευταία πενταετία.

Advertisement

Στο σχεδιαστικό κομμάτι δεν θα σταθούμε πολύ καθώς η Triumph επέλεξε να διατηρήσει την χαρακτηριστική μορφή της μοτοσικλέτας με τα «θυμωμένα» γυμνά, φωτιστικά σώματα εμπρός, την πολύ λεπτή σιλουέτα και την αιχμηρή ουρά που στην περίπτωση της μοτοσικλέτας δοκιμής είχε κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη που την έκανε ακόμα πιο επιθετική.

Advertisement

Η ποιότητα παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, ενώ ραφιναρισμένη είναι η όψη του κινητήρα, η κοντή εξάτμιση και τα χειριστήρια.

Από τη Moto2 στο γκαράζ σας

Πάμε όμως στα σοβαρά στοιχεία της μοτοσικλέτας που είναι ουσιαστικά ο τρικύλινδρος κινητήρας. Το σύνολο των 765 κ.εκ. φέρει τεχνολογία από την κατηγορία Moto2 και στην περίπτωση της έκδοσης RS η απόδοση βρίσκεται στα επίπεδα των 130 ίππων στις 12.000 σ.α.λ. και 80 Nm ροπής στις 9.500 σ.α.λ.

Πέρα από την εκρηκτική του απόδοση στην οποία θα επανέλθουμε, το τρικύλινδρο σύνολο συνοδεύεται από πολύ εκλεπτυσμένα ηλεκτρονικά συστήματα όπως ηλεκτρονικό γκάζι, πέντε επιλογές οδήγησης, ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με ευαισθησία κλίσης και ABS Στροφής που συνεργάζεται με IMU 6 αξόνων.

Advertisement

Επιπλέον συναντάμε σύστημα ελέγχου της σούζας, quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων και μονόδρομο συμπλέκτη. Όλα τα παραπάνω ελέγχονται και ρυθμίζονται μέσα από την οθόνη TFT 5 ιντσών της μοτοσικλέτας με τους διακόπτες να βρίσκονται στο τιμόνι.

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του τρικύλινδρου κινητήρα των 765 κ.εκ. ο συγκεκριμένος είναι ίσως ο καλύτερα ρυθμισμένος για τις ανάγκες της Street Triple. Έχει γεμίσει ακόμα περισσότερο στις μεσαίες στροφές, κάτι πολύ ευπρόσδεκτο για να διασκεδάσεις στο δρόμο, ενώ παραμένει πολύ αποδοτικός όταν το στροφόμετρο αγγίξει τα «κόκκινα».

Ο συνδυασμός του εθιστικού ήχου του τρικύλινδρου με την πολύ ισχυρή ώθηση σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού και την γραμμική λειτουργία είναι κάτι που δεν μπορεί να μην χαρακτηριστεί τέλειο.

Είναι ότι πιο διασκεδαστικό, ότι πιο αποτελεσματικό, ότι πιο εθιστικό, ότι πιο φιλικό μπορεί να έχει κάποιος στον δεξί του καρπό. Τέλειο… απλά τέλειο.

Η δύναμη του χρυσού

Πολύ σοφά η Triumph αποφάσισε να εμπιστευθεί το πλαίσιο της προηγούμενης γενιάς του Street Triple στο νέο RS, κάτι που τη δικαιώνει.

Το αλουμινένιο πλαίσιο διπλής δοκού ήταν και παραμένει ένας ύμνος στην ισορροπία ανάμεσα στην γρήγορη γεωμετρία, την στιβαρότητα και την ανατροφοδότηση που με τις κατάλληλες προσθήκες στα περιφερειακά μπορεί να πάρει διαστάσεις θριάμβου. Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση της έκδοσης RS η οποία διαθέτει έναν συνδυασμό αναρτήσεων από τα καλύτερα της Showa και της Ohlins.

Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι Showa Big Piston 41 χιλ. το οποίο είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ στο πίσω μέρος έχει επιλεγεί ένα ποιοτικό Ohlins STX40 πλήρως ρυθμιζόμενο. Την ποιότητα των αναρτήσεων συμπληρώνουν τα πανίσχυρα φρένα της Brembo με δαγκάνες Stylema σε δίσκους 310 χιλ. εμπρός και ακτινική τρόμπα Brembo MCS.

Ελεγχόμενος δυναμίτης

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Απόλαυση! Η Triumph μελετώντας και ρυθμίζοντας όλα αυτά τα εξαρτήματα έχει φτάσει σε ένα αποτέλεσμα που θα εξάψει τις αισθήσεις ακόμα και τους πιο φανατικού αναβάτη αγώνων.

Η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας είναι τόσο ποιοτική και καλά ισορροπημένη που ο έμπειρος αναβάτης μπορεί να σέρνει την Κυριακή τα γόνατά του στην άσφαλτο της κοντινής του πίστας κυνηγώντας τους φίλους του με τα 1.000άρια superbike και τη Δευτέρα να πάει στη δουλειά του ξεκούραστα και με ασφάλεια ξεγλιστρώντας ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Σίγουρα η Street Triple 765 RS είναι μια σπορ μοτοσικλέτα με πολύ μεγάλες δυνατότητες που δύσκολα θα τις ξεπεράσει ο μέσος αναβάτης ακόμα και σε ένα track day. Από την άλλη, όμως ο καθένας (ναι ο καθένας) έχει την ευκαιρία να την ευχαριστηθεί, να πειραματιστεί και να μάθει τα μυστικά της σπορ οδήγησης έχοντας σύμμαχο την ποιότητα των αναρτήσεων, τα πανίσχυρα φρένα και τα εκλεπτυσμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

Μια που αναφερθήκαμε στα ηλεκτρονικά, καλό είναι να αναφέρουμε ότι ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει την εμπλοκή των συστημάτων όπως εκείνος αισθάνεται καλύτερα, είτε να επεμβαίνουν έντονα αλλά αγχολυτικά, είτε να επεμβαίνουν ελάχιστα επιτρέποντας στους πιο έμπειρους να αναζητήσουν το κάτι παραπάνω.

Όλα δουλεύουν άψογα, ανταποκρίνονται σε αυτό που περιμένει κάθε στιγμή ο αναβάτης και επεμβαίνουν διακριτικά όταν το παρακάνεις.

Το αγκάθι

Μπορείς να καταλάβεις εύκολα ότι μια μοτοσικλέτα είναι εξαιρετική όταν δυσκολεύεσαι πραγματικά να βρεις κάτι που δεν σου άρεσε. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με το Street Triple 765 RS το οποίο χωρίς πολλά λόγια είναι άψογο. Αν έπρεπε να βρω κάτι με το ζόρι θα ήταν η δυσκολία σε όλα τα interfaces της οθόνης TFT να δεις καθαρά το στροφόμετρο για να αλλάζεις έγκαιρα ταχύτητες.

Ακόμα ένα στοιχείο είναι ότι λόγω της εξαιρετικής ποιότητας των αναρτήσεων ο αναβάτης θα πρέπει να τις ρυθμίσει σωστά σύμφωνα με το σωματότυπό του για να πάρει το μέγιστο. Η πληροφόρηση που προσφέρουν είναι τόσο λεπτομερής που σου «μιλάνε» για το πότε χρειάζεσαι μερικά κλικ μπροστά ή πίσω.

Η (Βρετανική) αυτοκρατορία αντεπιτίθεται

Με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 130 ίππων, τοποθετημένο σε ένα πακέτο πολύ ποιοτικών αναρτήσεων και με βάρος στα 188 κιλά μπορείς εύκολα να υποψιαστείς τι σε περιμένει πριν ανέβεις στη σέλα αυτής της μοτοσικλέτας.

Όταν όμως όλα αυτά έχουν μελετηθεί από τους ειδικούς της Triumph μετατρέποντας σε κάτι άλλο, κάτι που δεν μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις, δεν μπορεί να μην σε κάνει να εκπλαγείς, να χαμογελάσεις και τελικά να θαυμάσεις ίσως την καλύτερη σπορ μοτοσικλέτα που θα μπορούσες να αποκτήσεις αυτήν την εποχή.

Όλα τα στοιχεία της Triumph Street Triple 765 RS.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Triumph Street Triple 765 RS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 12βάλβιδος
Κυβισμός: 765cc
Ισχύς: 130 PS / 12.000 rpm
Ροπή: 80 Nm / 9.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifter
Αναρτήσεις: Showa και Ohlins πλήρως ρυθμιζόμενες
Φρένα: Brembo Stylema με ρυθμιζόμενο ABS Στροφής
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6,1 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 15 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 188 kg
Τιμή: 13.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Aprilia Tuareg 660
Πρώτες εικόνες της motocross Triumph 250F (+video)
Απόδραση με την Tiger της Triumph!