Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Aprilia Tuareg 660

Ελλάδα 11:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Aprilia Tuareg 660

NEWSMOTO

Δοκιμή: Aprilia Tuareg 660

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Aprilia Tuareg 660 και ξαναβρίσκουμε τις χωμάτινες ρίζες της ιταλικής μάρκας από το Noale.

Advertisement
Advertisement

Η συντριπτική πλειοψηφία του μοτοσικλετιστικού κοινού ίσως δεν γνωρίζει ότι η Aprilia δεν είχε καμία απολύτως σχέση με τις ασφάλτινες μοτοσικλέτες δρόμου στα πρώτα χρόνια ζωής της.

Η πρώτη μοτοσικλέτα της εταιρείας που ίδρυσε ο Ivano Beggio ήταν μια enduro 50 κ.εκ. που ονομάστηκε Scarabeo και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970 όλα τα μοντέλα ήταν είτε motocross, είτε enduro. Η δεκαετία του 1980 ήταν γεμάτη με συμμετοχές σε αγώνες Rally Raid (Paris-Dakar), ενώ μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1990 η εταιρεία επένδυε πολύ στις εκτός δρόμου μοτοσικλέτες.

Κάπου εκεί ωστόσο είχαμε μεγάλη στροφή της εταιρείας προς τις μοτοσικλέτες δρόμου αφήνοντας στην άκρη για πολλές δεκαετίες τις χωμάτινες καταβολές της. Στις «φλέβες» όμως της Aprilia συνέχισε να κυλάει «χωμάτινο αίμα» κάτι που δεν άργησε να βγει στην επιφάνεια με την επιστροφή του εικονικού Tuareg στην γκάμα της εταιρείας το 2022.

Advertisement
Advertisement

Πόσο enduro αντέχεις;

Η Aprilia Tuareg 660 οφείλει την ύπαρξή της σε μεγάλο βαθμό στην ευφυή ιδέα των μηχανικών της Aprilia να δημιουργήσουν τον δικύλινδρο κινητήρα που τοποθετήθηκε αρχικά στα RS660 και Tuono 660. Παρόλα αυτά, μια σπουδαία ομάδα σχεδιαστών με επικεφαλής τον Miguel Galuzzi εργάστηκαν σκληρά στο Piaggio Advanced Design Center της Καλιφόρνια προκειμένου να παραδώσουν στο κοινό έναν άξιο κληρονόμο της Tuareg.

Advertisement

Κοιτάζοντας για πρώτη φορά την Tuareg μπορείς εύκολα να την μπερδέψεις με κάποιο μεγάλο enduro 450cc ή ένα αγωνιστικό Rally Raid μοντέλο. Η λεπτή σιλουέτα σε συνδυασμό με τις ψηλές αναρτήσεις δημιουργούν ένα ξεκάθαρο adventure χαρακτήρα ο οποίος κινείται περισσότερο προς την πλευρά του enduro παρά στην πλευρά του μεσαίου adventure. Πολύ ιδιαίτερα είναι τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω δημιουργώντας μοναδικές φωτεινές υπογραφές, ενώ το υποπλαίσιο χωροδικτύωμα χαρίζει ένα πιο σκληροπυρηνικό χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα.

Μισή καρδιά από… RSV4

Στην καρδιά της Tuareg 660 βρίσκεται ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 659 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 80 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 70 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Η δομή του προέρχεται από το μεγαλύτερο RSV4 1.100 κ.εκ. καθώς ουσιαστικά χρησιμοποιεί αυτούσια τους δύο εμπρός κυλίνδρους του V4 συνόλου.

Advertisement

Η Aprilia έχει φροντίσει να προσθέσει μια πλούσια σουίτα ηλεκτρονικών (APRC) στον κινητήρα ο οποίος περιλαμβάνει Ride-By-Wire ηλεκτρονικό γκάζι, τέσσερις επιλογές οδήγησης, ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα φρένου του κινητήρα, Cruise Control και ρυθμιζόμενο ABS.

Όλα τα παραπάνω λειτουργούν άψογα και ρυθμίζονται εύκολα μέσω της μεγάλης οθόνης TFT 5 ιντσών (με συνδεσιμότητα) και στις περισσότερες περιπτώσεις βοηθούν τον αναβάτη στην οδήγηση. Ωστόσο το πιο σημαντικό βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί αυτούσια το μηχανικό σύνολο της Aprilia.

Advertisement

Ο δικύλινδρος είναι πραγματικά υποδειγματικός, γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, εκρηκτικός όταν ανοίξεις απότομα το γκάζι και πλήρως εκμεταλλεύσιμος όποτε θελήσεις να περάσεις αποτελεσματικά τη δύναμη στον πίσω τροχό.

Οι άνθρωποι της Aprilia αποδεικνύεται με την απίθανη λειτουργία του μηχανικού συνόλου ότι δεν έβαλαν απλά έναν έτοιμο κινητήρα σε μια μοτοσικλέτα, μείωσαν την ισχύ και όλα καλά. Δούλεψαν σημαντικά στο να παραδώσουν ένα τέλεια ισορροπημένο σύνολο που ταιριάζει άψογα στην πόλη, το ταξίδι και το off-road.

Έτοιμο για κάθε τερέν

Η μελετημένη ρύθμιση του κινητήρα δεν είναι το μοναδικό πράγμα πάνω στο οποίο δούλεψε η Aprilia. Σημαντική δουλειά έγινε και στο στήσιμο όπου επιλέχτηκαν τα κατάλληλα υλικά για να γίνει η μοτοσικλέτα ταλαντούχα σε όλα τα τερέν. Το πλαίσιο της Tuareg 660 είναι ατσάλινο σωληνωτό και συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. εμπρός της Kayaba και ένα μονό αμορτισέρ επίσης της Kayaba πίσω με διαδρομή 240 χιλ.

Και στις δύο άκρες οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, ενώ τα φρένα είναι της Brembo με δίσκους 300 χιλ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες. Οι τροχοί είναι ακτινωτοί 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω με χωμάτινα ελαστικά. Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί ABS ρυθμιζόμενο το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για χρήσης εκτός δρόμου.

Ένα από τα βασικά στοιχεία που αντιλαμβάνεσαι πρώτα όταν αρχίσεις να κινείσαι με την Tuareg 660 είναι το χαμηλό της βάρος (204 κιλά). Μπορεί η μοτοσικλέτα να είναι ψηλή ωστόσο όταν ανοίξεις το γκάζι ξεχνάς ύψος, βάρος, μήκος, πλάτος.

Ο εμπρός μεγάλος τροχός δημιουργεί την γνωστή αίσθηση της ακραία ευελιξίας που συνήθως συναντάμε σε αυτές τις περιπτώσεις, ωστόσο η Aprilia έχει δουλέψει ακόμα και σε αυτόν τον τομέα δίνοντας μια πιο προοδευτική αντίδραση στη μοτοσικλέτα όταν αλλάζει κατεύθυνση στην άσφαλτο.

Το πλαίσιο είναι άκαμπτο και προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση στον αναβάτη εμπνέοντας εμπιστοσύνη, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος. Το ασφάλτινο DNA της Aprilia έχει μεταφερθεί σε μεγάλο βαθμό και στην Tuareg καθώς μπορείς να διασκεδάσεις σε δρόμους με στροφές χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Όλα φαίνονται φυσιολογικά όταν γέρνεις στην είσοδο της στροφής και πολύ γρήγορα ξεπερνάς το μεγάλο ύψος της μοτοσικλέτας και τα off-road ελαστικά.

Το ίδιο αποτελεσματική και σταθερή είναι η μοτοσικλέτα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η πιο ευχάριστη έκπληξη έρχεται όταν πατήσεις τις ρόδες της στο χώμα. Η Tuareg κακά τα ψέμματα σχεδιάστηκε για να διασχίζει χωμάτινους δρόμους και διάφορα τερέν.

Επιλέγοντας λοιπόν τις κατάλληλες ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά και το ABS, σηκώνεσαι άνετα όρθιος στα μαρσπιέ βάζοντας ανάμεσα στα πόδια σου μια ανάλαφρη μοτοσικλέτα. Η θέση οδήγησης θυμίζει enduro, η απόκριση του γκαζιού είναι πολύ ομαλή και οι αναρτήσεις δημιουργούν ένα μαγικό χαλί ακόμα και όταν το τερέν γίνεται σκληρό.

Η πιο… χωμάτινη μεσαία adventure ανήκει στην Aprilia

Είναι δύσκολο να επεξεργαστεί το μυαλό το πως μια εταιρεία που τα τελευταία (πολλά) χρόνια έριξε αποκλειστικά το βάρος της σε ασφάλτινες μοτοσικλέτες καταφέρνει να δημιουργήσει μια τόσο άρτια off-road μοτοσικλέτα και μάλιστα με την πρώτη προσπάθεια.

Η Aprilia Tuareg 660 πετυχαίνει απευθείας κέντρο δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο με τεράστιες ικανότητες κίνησης σε όλα τα τερέν. Είναι λίγες οι περιπτώσεις που μια μοτοσικλέτα στην συνολική απόδοσή της ξεπερνάει κατά πολύ τις προδιαγραφές των επιμέρους εξαρτημάτων της. Μία από αυτές είναι η Aprilia Tuareg 660!

Όλα τα στοιχεία της Aprilia Tuareg 660 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Aprilia Tuareg 660
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Κυβισμός: 659cc
Ισχύς: 80 PS / 9.250 rpm
Ροπή: 70 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με συμπλέκτη ολίσθησης
Αναρτήσεις: Κayaba ρυθμιζόμενες εμπρός και πίσω
Φρένα: Brembo με ρυθμιζόμενο ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,2 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 18 L
Τροχοί: Ακτινωτοί 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω
Βάρος: 204 kg
Τιμή: 12.290 ευρώ