Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda ST125 Dax

Ελλάδα 12:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda ST125 Dax

NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda ST125 Dax

NEWSMOTO

Οδηγούμε το Honda ST125 Dax και μεταφερόμαστε σε έναν κόσμο γεμάτο αναμνήσεις, εικόνες και αρώματα του παρελθόντος.

Advertisement
Advertisement

Όλοι έχουμε τη «μία» εκείνη μοτοσικλέτα που στιγμάτισε τα πρώτα χρόνια της δίκυκλης ζωής μας και έμεινε για πάντα χαραγμένη στο μυαλό και την καρδιά μας – κάτι σαν τον πρώτο μας έρωτα. Για τους παλαιότερους αυτή η μοτοσικλέτα μπορεί να ήταν μια BSA ή μια BMW, για κάποιους άλλους το θρυλικό C50 της Honda ή το Z50, για κάποιους άλλους τα γερμανικά Simson ή Zundapp και για εμένα ήταν ένα moped Garelli.

Στην μικρή λίστα αυτών των «αγαπημένων» μοτοσικλετών βρίσκεται και το θρυλικό Honda Dax. Το μικρό μοντέλο πόλης έγινε σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς τη δεκαετία του 1970 έχοντας αγαπηθεί από εκατοντάδες χιλιάδες νέους για την χρηστικότητα, την οικονομία και τον έντονο χαρακτήρα του.

Στο πλαίσιο της επαναφοράς των θρυλικών μοντέλων στην γκάμα της η Honda παρουσίασε το 2022 την σύγχρονη έκδοση του Dax το οποίο απέκτησε μεγαλύτερο κινητήρα, καλύτερες αναρτήσεις και φρένα, αλλά παρέμεινε το ίδιο «σκυλί-λουκάνικο» που γοήτευσε εκατομμύρια αναβάτες.

Advertisement
Advertisement

Ράτσα Dachshund

Ένα από τα πράγματα που έκαναν το «Νταξάκι» να ξεχωρίζει ήταν το όνομά του. Η Honda του χάρισε αρχικά την κωδική ονομασία ST125, ωστόσο πρόσθεσε και την λέξη Dax. Η συγκεκριμένη λέξη προερχόταν από την ράτσα σκύλων Dachshund που έχουν γίνει γνωστά ως «λουκάνικα» για το μακρύ τους κορμό με τα μικρά σε ύψος πόδια.

Αν παρατηρήσεις λοιπόν από κοντά το νέο Dax θα διαπιστώσεις ότι το αυτοκόλλητο στη μία πλευρά της μοτοσικλέτα απεικονίζει έναν τέτοιο σκύλο με κράνος, γυαλιά και ρόδες στα πόδια.

Advertisement

Η Honda, όπως και στα σύγχρονα Monkey και Cub, προσπάθησε σχεδιαστικά να μην «ασελγήσει» πάνω στη μοτοσικλέτα διατηρώντας την αυθεντική του υπόσταση ανέπαφη.

Advertisement

Ο στρογγυλός προβολέας εμπρός, η μακρόστενη ραχοκοκκαλιά στο κέντρο, η χαρακτηριστική εξάτμισης που βγαίνει ψηλά, κοντά στη σέλα και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα πίσω έχουν αντλήσει την έμπνευσή τους από το μοντέλο του 1969, ενώ ακόμα και το χαρακτηριστικό καμπυλωτό τιμόνι παραπέμπει στο αυθεντικό Dax.

Η μοτοσικλέτα εκπέμπει μια ανώτερη ποιότητα και είναι ένας πραγματικός κατακτητής ανδρών και γυναικών αφού κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στην γοητεία της.

Οικονομικός και αξιόπιστος κινητήρας

Advertisement

Η εμπειρία της Honda στους αερόψυκτους, μονοκύλινδρους κινητήρες 125 κ.εκ. της συγκεκριμένης διάταξης είναι τεράστια και το Dax απολαμβάνει τα οφέλη του συγκεκριμένου συνόλου στην καλύτερη μορφή του.

Η απόδοση του μικρού κινητήρα είναι 9,4 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ. και 10,8 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. και χάρη στον εκλεπτυσμένο ψεκασμό PGM-FI προσφέρει ομαλότητα και τρομερή οικονομία στο καύσιμο.

Το μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων με φυγοκεντρικό συμπλέκτη (δεν υπάρχει μανέτα συμπλέκτη).

Βασικό στοιχείο της λειτουργίας του κινητήρα είναι η γραμμικότητα και ο πολιτισμός. Οι επιταχύνσεις είναι ικανοποιητικές, ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές και χάρη στο χαμηλό βάρος των 104 κιλών το Dax είναι σε θέση να ανεβάσει το ταχύμετρο μέχρι και τα 110 χλμ.ώρα.

Το σύνολο σου δίνει την αίσθηση ότι είναι άθραυστο και θα δουλεύει για… πάντα, ενώ από άποψη οικονομίας η κατανάλωση είναι στα όρια του ανέκδοτου. Χαρακτηριστικά, το μοντέλο δοκιμής μας δεν ξεπέρασε ποτέ τα 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ακόμα και σε επιθετική οδήγηση.

Στιγμές διασκέδασης

Αν πάρουμε έναν τυχαίο αναβάτη και τον βάλουμε να οδηγήσει διαδοχικά το παλιό Dax και το καινούριο, θα διαπιστώσει ότι η διαφορά στην οδηγική συμπεριφορά είναι χαοτική. Η Honda έχει ενισχύσει το πλαίσιο τύπου ραχοκοκκαλιά το οποίο πλέον συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 31 χιλ. εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω διαδρομής 120 χιλ.

Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στα φρένα με έναν δίσκο 220 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 190 χιλ. πίσω. Το σύστημα πέδησης συνεργάζεται με σύγχρονη μονάδα μέτρησης αδράνειας IMU η οποία ελέγχει το ABS ανεβάζοντας την ακρίβεια και την ομαλή επέμβασή του.

Αν έπρεπε να δώσουμε ένα χαρακτηριστικό στην οδηγική συμπεριφορά του Honda ST125 Dax αυτό είναι η ευελιξία. Η μικρή μοτοσικλέτα πόλης είναι πανεύκολη, πανάλαφρη και άκρως διασκεδαστική μέσα στην πόλη.

Οι αναρτήσεις λειτουργούν πολύ καλά προσφέροντας εξαιρετική πρόσφυση χωρίς να παραμεληθεί η άνεση (κάτι στο οποίο συμβάλει και η φαρδιά σέλα.

Οι τροχοί των 12 ιντσών διαβάζουν σωστά την άσφαλτο, ακόμα και όταν υπάρχουν ανωμαλίες, ενώ η μοτοσικλέτα παραμένει σταθερή όταν το ψηφιακό ταχύμετρο ξεπεράσει τα 100 χλμ./ώρα.

Στην κίνηση της πόλης το Dax δεν έχει αντίπαλο καθώς είναι άκρως ευέλικτο και ευχάριστο να το οδηγείς. Η χαμηλή θέση οδήγησης κάνει τις επιτόπιες μανούβρες παιχνιδάκι και ο αναβάτης θα νιώσει άνετα γλιστρώντας ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Το Dax είναι και διασκεδαστικό στρίβοντας με κοφτερό αλλά σταθερό τρόπο, ενώ όταν χρειαστεί να το ακινητοποιήσεις τα φρένα και οι αναρτήσεις δείχνουν την ποιότητά τους προσφέροντας ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.

Το αγκάθι

Το νέο Dax της Honda είναι μια ιδιαίτερη μοτοσικλέτα που έχει σχεδιαστεί για συγκεκριμένη χρήση. Το σημείο στο οποίο ίσως ξενίσει λίγο τους αναβάτες είναι όταν κινείται σε λεωφόρους ή αυτοκινητόδρομους. Λόγω του μικρού μεγέθους και του χαμηλού του βάρους ο αναβάτης θα αισθανθεί εκτεθειμένος όταν περνάει ανάμεσα κυρίως σε φορτηγά.

Επίσης, η σέλα είναι μεν σχεδιασμένοι για δύο επιβάτες, ωστόσο δύο ενήλικοι θα ζοριστούν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα με το Dax πριν αισθανθούν άβολα. Για μικρές μετακινήσεις είναι μια χαρά, αλλά αν θέλεις να κινηθείς πιο μακριά τότε θα πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς.

Φίλος για πάντα

Το Honda ST125 Dax είναι σαν έναν φίλο από τα παλιά, από εκείνους που όσα χρόνια και αν κάνεις να δεις ή να ακούσεις, συνεχίζεις να τρέφεις έντονα αισθήματα. Είναι ο φίλος που παρότι δεν τον έχεις συναντήσεις για αρκετά χρόνια, έχεις πολλά να πεις και να μοιραστείς μαζί του, χωρίς περιστροφές, χωρίς ταμπού, ελεύθερα, σταράτα και διασκεδαστικά.

Τελικά, το νέο Dax της Honda αυτό είναι, είναι ένας φίλος που ήρθε από τα παλιά για να σου δώσει μια νέα σπίθα να γνωριστείς ξανά με την παντοτινή σου αγάπη: τη μοτοσικλέτα!

Όλα τα στοιχεία του Honda ST125 Dax ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda ST125 Dax
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος
Ισχύς: 9,4 PS / 7.000 rpm
Ροπή: 10,8 Nm / 5.000 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: 4τάχυτο ημιαυτόματο, χωρίς συμπλέκτη
Φρένα: Δίσκοι εμπρός και πίσω με IMU μονάδα στο ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 1,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 3,8 L
Τροχοί: 12 ιντσών
Βάρος: 104 kg (γεμάτο)
Τιμή: 4.420 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Honda CBR250RR SP: Το όνειρο του 18χρονου
Νέο μέλος στην οικογένεια CL της Honda
Η Akrapovic στο πλευρό της Repsol Honda το 2023 (+video)