Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Africa Twin 1100 DCT

Ελλάδα 17:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Honda Africa Twin 1100 DCT

NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Africa Twin 1100 DCT

NEWSMOTO

Οδηγούμε την ανανεωμένη και πιο ολοκληρωμένη Honda Africa Twin 1100 DCT του 2022.

Advertisement
Advertisement

Θυμάμαι ακόμα τη φωνή του «Σπούργου» να φωνάζει από το βάθος του αυτοσχέδιου γκαράζ του… «Στο τέλος όλοι Africa θα πάρετε». Ο φίλος και μηχανικός «μας» την εποχή της έντονης μοτοσικλετιστικής μας ζωής (πριν από μία δεκαετία) όπως μπορείτε να αντιληφθείτε ήταν λάτρης των Honda και είχε στην κατοχή του μια Africa Twin του 1999 την οποία διατηρούσε σε τέλεια κατάσταση.

Εμείς φυσικά, εκείνη την εποχή που η μέση κράταγε ακόμα και η ενέργεια δεν είχε φτάσει στα επίπεδα του σαλιγκαριού δεν του δίναμε σημασία και τον χλευάζαμε, ωστόσο ο καιρός γαρ εγγύς και το «καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς» πλέον στριφογυρίζει σαν τρενάκι λούνα παρκ στο μυαλό μας.

Η απόλυτη προσγείωση στην πραγματικότητα ήρθε όταν βρέθηκα στη σέλα της αναβαθμισμένης Honda Afrca Twin του 2022. Το adventure μοντέλο το γνωρίζουμε καλά καθώς βρίσκεται στην αγορά από το 2016 και έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά του. Ο σκληρός ανταγωνισμός και η διαρκής εξέλιξη των πραγμάτων στους δύο τροχούς ωστόσο «αναγκάζουν» τα εργοστάσια να βελτιώνουν συνεχώς τα μοντέλα τους κάτι που φυσικά συνέβη και στο νέο Africa.

Advertisement
Advertisement

Πριν βρεθώ στη σέλα της μοτοσικλέτας στάθηκα λίγο να χαζέψω τα νέα γραφικά που έχει τοποθετήσει η Honda στο μοντέλο. Στα πλευρικά καπάκια του ψυγείου συναντάμε ένα τεράστιο λογότυπο Africa Twin, ενώ στην ουρά της μοτοσικλέτας έχει τοποθετηθεί πλέον το «1100» σε μαύρο και κόκκινο φόντο. Η συνολική δομή της μοτοσικλέτας δεν έχει αλλάξει ακολουθώντας το μοτίβο που έχουμε συνηθίσει.

Τα εμπρός «θυμωμένα» φωτιστικά σώματα LED συνοδεύονται από μια μικρή προστατευτική ζελατίνα στη μάσκα, ενώ ιδιαίτερο είναι το χαμηλό φτερό εμπρός και η νέα σχάρα στο πίσω μέρος. Αργότερα, οδηγώντας διαπίστωσα ότι παρά το γεγονός ότι η ζελατίνα είναι μικρή, η κάλυψη από τον άνεμο παραμένει εξαιρετική.

Advertisement

Όταν τώρα βρεθείς στη σέλα της Africa αμέσως έρχεται στο μυαλό σου η φράση του «Σπούργου». Η σέλα είναι χορταστική, πολύ άνετη και το φαρδύ τιμόνι σου δίνει την ιδανική θέση οδήγησης για μια τουριστική μοτοσικλέτα περιπέτειας. Μπροστά στα μάτια του αναβάτη δεσπόζει η τεράστια έγχρωμη οθόνη  πληροφοριών TFT 6,5 ιντσών (με σύστημα συνδεσιμότητας Bluetooth) η οποία συνοδεύεται από μια μικρότερη οθόνη με πιο βασικές πληροφορίες. Τα χειριστήρια στο τιμόνι σε κάνουν να τα χάσεις καθώς είναι… άπειρα και σίγουρα θα χρειαστείς λίγο χρόνο για να τα συνηθίσεις, αλλά είναι πολύ ποιοτικά και όσο περισσότερο οδηγείς τόσο πιο φυσιολογικά σου φαίνονται.

Advertisement

Ο κινητήρας του Africa Twin έχει μικρές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Πρόκειται για το αναβαθμισμένο δικύλινδρο σύνολο των 1.084 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 102 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 105 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. Τη διαχείριση του ψεκασμού έχει αναλάβει ένα ισχυρό σύστημα ελέγχου της Honda το οποίο προσφέρει επίσης σημαντικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (HSTC), σύστημα αποτροπής ανόρθωσης του εμπρός τροχού, σύστημα φρένου του κινητήρα, πολλαπλές επιλογές οδήγησης, αυτόματη ρύθμιση ταχύτητας ταξιδιού (Cruise Control) και ρυθμιζόμενο ABS. Όλα τα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας μπορούν να παραμετροποιηθούν μέσω της ψηφιακής οθόνης και ο αναβάτης μπορεί να φέρει τα πάντα στα μέτρα του.

Advertisement

Η Africa της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένη με το κορυφαίο σύστημα DCT της Honda. Το αυτόματο κιβώτιο παραμένει ένα από τα κορυφαία συστήματα που έχει να επιδείξει η Honda στον κόσμο των δύο τροχών και στην περίπτωση του Africa έχει γίνει ακόμα καλύτερο. Ο αναβάτης μπορεί πλέον να ρυθμίσει τη λειτουργία του σε τρία στάδια (στην επιλογή S) για να βρει ακριβώς αυτό που του αρέσει προκειμένου να απολαύσει ομαλές και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Στην περίπτωσή μας προτιμήσαμε το Mode 2 το οποίο κράταγε μια καλή ισορροπία μεταξύ οικονομικής οδήγησης και «λογικών» αλλαγών σε πραγματικές συνθήκες.

Η Honda μας έχει συνηθίσει σε ήσυχα, βελούδινα μηχανικά σύνολα, κάτι όμως που δεν συμβαίνει στην Africa. Τον κινητήρα του Africa τον νιώθεις από την πρώτη στιγμή που λειτουργήσει αφού είναι ζωντανός και έτοιμος για περιπέτεια. Περιστρέφοντας τον δεξιό καρπό για πρώτη φορά μπορείς άμεσα να αντιληφθείς ότι η δύναμη και η ροπή δεν του λείπουν με τις επιταχύνσεις να είναι δυνατές και το ταχύμετρο να γράφει σβέλτα τριψήφιους αριθμούς πριν καν καταλάβεις τι έχει συμβεί.

Βασικό του χαρακτηριστικό ωστόσο παραμένει η φιλική λειτουργία και η γραμμικότητα η οποία δημιουργεί ένα περιβάλλον ασφάλειας και χρηστικότητας. Δεν προβληματίζει, έχει ακριβώς ότι χρειάζεσαι όταν τον χρειάζεσαι και παράλληλα είναι και οικονομικός με την κατανάλωση να κυμαίνεται γύρω από τα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στη διάρκεια της δοκιμής. Με το ρεζερβουάρ δηλαδή των 18,8 λίτρων μπορείς να διανύσεις απροβλημάτιστα περισσότερα από 300 χιλιόμετρα.

Μπορεί η Honda να έχει φρεσκάρει την εμφάνιση του Africa, να έχει φορτώσει τη μοτοσικλέτα με ηλεκτρονικά βοηθήματα, να έχει πετύχει έναν καλά ισορροπημένο κινητήρα, ωστόσο εκείνο που κάνει τη μοτοσικλέτα να ξεχωρίζει είναι η οδηγική της συμπεριφορά. Η επιλογή των μηχανικών από την Ιαπωνία να ακολουθήσουν τη φιλοσοφία σχεδιασμού της αγωνιστικής CRF450R στο πλαίσιο έχει πιάσει τόπο καθώς η μοτοσικλέτα εντός και εκτός δρόμου είναι άψογη. Το νέο πλαίσιο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 45 χιλ. εμπρός της Showa και ένα μονό αμορτισέρ της Showa πίσω με διαδρομή 220 χιλ., τα οποία στην βασική τους ρύθμιση «κούμπωσαν» ιδανικά με τις οδηγικές ανάγκες μου.

Ξεκινώντας την οδήγηση με την Africa Twin αντιλαμβάνεσαι εύκολα ότι πρόκειται για μια μοτοσικλέτα ικανή για όλα. Η μοτοσικλέτα σου δίνει την εντύπωση ότι την γνωρίζεις χρόνια και πολύ γρήγορα σε αφήνει να απολαύσεις την οδήγηση χωρίς να σκέφτεσαι νούμερα, άλογα, ρυθμίσεις και αλλαγές ταχυτήτων. Στον αστικό ιστό και με το DCT στη θέση «D» ξεγλιστράς εύκολα από την κίνηση σαν να είχες ένα μεγάλο scooter, έχοντας το πλεονέκτημα της ψηλότερης θέσης οδήγησης η οποία δίνει καλύτερη ορατότητα. Τα φρένα της Nissin με δύο δίσκους 310 χιλ εμπρός προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση έχοντας σωστή ισορροπία ανάμεσα σε δύναμη και προοδευτικότητα, ενώ το ABS είναι ρυθμιζόμενο για εκείνους που θέλουν να πατήσουν σε χωμάτινες διαδρομές ή να οδηγήσουν πιο επιθετικά.

Στις στροφές το Africa επωφελείται από την σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέροντας εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και στις μεγάλες κλίσεις. Και αν σου «γυρίσει το μάτι» και θελήσεις να ανεβάσεις ρυθμό σε ένα επαρχιακό κομμάτι με στροφές η Africa δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει έναν γρήγορο ρυθμό αρκεί να μην την «στραμπουλήξεις».

Θα σε ανταμείψει, αν απλώσεις τις γραμμές σου και προτιμήσεις έναν σταθερό ρυθμό, με άφθονη αδρεναλίνη και διασκέδαση, ενώ θα συνειδητοποιήσεις στο τέλος της γρήγορης βόλτας ότι έχεις αφήσει πίσω τους συνοδοιπόρους σου χωρίς καν να ιδρώσεις. Ακόμα και στις χωμάτινες διαδρομές η Africa θα κινηθεί απροβλημάτιστα και θα ικανοποιήσει ένα μεγάλο φάσμα αναβατών – από αρχάριους μέχρι έμπειρους.

Η Honda Africa Twin 1100 DCT μπορείς εύκολα να τη χαρακτηρίσεις «μοτοσικλετάρα». Πρόκειται για ένα πολυτάλαντο δίκυκλο κατασκευασμένο με την ποιότητα και την φιλοσοφία της Honda σε όλους τους τομείς. Δεν υπήρξε ούτε μία φορά που να χρησιμοποίησα την Africa και δεν την ευχαριστήθηκα στο έπακρο.

Άνετη, γρήγορη, σύγχρονη και διασκεδαστική, μια μοτοσικλέτα φτιαγμένη για όλους και για όλα. Δεν είναι τυχαίο ότι στις περισσότερες παρουσιάσεις μοτοσικλετών της Honda η μοτοσικλέτα που επιλέγεται ως πλοηγός είναι η Africa, κάτι που αποδεικνύει τον ταλαντούχο χαρακτήρα της. Ο «Σπούργος« τελικά είχε δίκιο… «Τελικά, όλοι σε Africa θα καταλήξουμε»!

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Honda Africa Twin 1100 DCT
Κινητήρας: 1.084 cc
Ισχύς: 102 PS / 7.700rpm
Ροπή με βενζίνη: 105 Nm / 6.250 rpm
Μετάδοση: Με αλυσίδα
Κιβώτιο: Αυτόματο DCT 6 σχέσεων
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής (βενζίνη): 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 112 gr/km
Τροχοί: 21 ιντσών εμπρός, 18 ιντσών πίσω
Βάρος: 238 kg
Ρεζερβουάρ: 18,8 lt
Τιμή: 17.150 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Διέρρευσαν εικόνες του νέου Honda Transalp 750
MXGP 2022: Εξασφάλισε τον τίτλο ο Tim Gajser με Honda
Ποιο είναι το μυστικό του Honda CB300R;